سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



استاندارد تولید محصولات لبنی چیست؟
اقتصادی  11:31:59 1393/05/20
935-6274-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان گفت: اداره‌کل استاندارد بر وضعیت تولید کارخانجات لبنی و تولید شیر نظارت دارد و در بازرسی‌های خود این کارخانجات را با استاندارد ملی لبنیات تطبیق می‌دهد.

 

رضا دهدشتی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) –منطقه‌خوزستان- اظهارکرد: در نظام استاندارد لبنیات ذکر شده که از هرگونه چربی که پالم هم از آن‌هاست نباید در تولید شیر استفاده کرد.

 

وی افزود: وقتی هر مصرف‌کننده‌ای پاکت شیر را خریداری می‌کند انتظار دارد این محصول شیر تولید شده، واقعی باشد. پس به همان اندازه که اضافه کردن آب در شیر غیر قانونی است، اضافه کردن هرگونه روغن و چربی نیز ممنوع است و این مساله تقلب در تولید شیر محسوب می‌شود.

 

دهدشتی‌زاده عنوان‌کرد: در حال حاضر با توجه به نظارت‌های اخیر موردی از مصرف روغن پالم در کارخانجات لبنی و شیر استان مشاهده نشده است. در کل در بخش تولید مواد غذایی با هرگونه پارامتر افزودنی که با استاندارد مطابقت ندارد، برخورد خواهیم کرد.

 

مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: در حال حاضر حدود 12 کارخانه شیر و لبنی در استان وجود دارد که تعداد 4، 5 واحد از این تعداد فعال هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد