سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر ورزشی



لیگ چهاردهم از فردا کلید می‎خورد/تیم‌های خوزستانی چه شروعی خواهند داشت؟
ورزشی  11:17:11 1393/05/08
935-4781-5 کد خبر
RSS :: پرینت

فولادخوزستان، استقلال خوزستان و نفت مسجدسلیمان تیم های خوزستانی لیگ چهاردهم هستند که از فردا (پنجشنبه) با آغاز اولین هفته از لیگ برتر کشور، رقابت های خود را در این لیگ آغاز می کنند.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- استان خوزستان که مهد فوتبال کشور به شمار می رود از معدود استان هایی است که امسال با بیش از دو نماینده در لیگ برتر کشور شرکت می کند.

 

فولاد، به دنبال تکرار موفقیت

 

فولادی ها سال گذشته با عملکردی بسیار خوب و با هدایت حسین فرکی توانستند به عنوان قهرمانی لیگ برتر کشور دست یابند. سرخ پوشان خوزستانی امسال در حالی پا به لیگ چهاردهم می گذارند که در کادر فنی خود تغییراتی داشته اند. پس از این که فرکی به دلیل مشکلات جسمی، از همراهی با تیم قهرمان کناره گیری کرد، دراگان اسکوچیچ اهل کرواسی و مربی فصل گذشته ملوان جایگزین وی شد تا این، اولین تغییر قهرمان فصل گذشته برای حضور در لیگ جدید باشد.

 

در ادامه نیز تغییراتی در ترکیب بازیکنان این تیم به وجود آمد و فولادی ها چند بازیکنان خوب خود را از جمله سوشا مکانی، عبدالله کرمی، چاوز، غلامرضا رضایی، لوسیانو پریرا و پادوانی را از دست دادند ولی با این وجود مدیرت فولاد که تلاشش حفظ اسکلت تیم بود، توانست تا حدودی در این زمینه موفق عمل کند و بیشتر بازیکنان سال گذشته خود از جمله، آرش افشین، مهرداد جماعتی، اسماعیل شریفات، امید خالدی، ایوب والی، ارشاد یوسفی، سروش رفیعی، شهاب کرمی و بختیار رحمانی را حفظ کند.

 

فولادی ها برای تقویت تیم خود و حضوری پر قدرت در لیگ پیش رو نیز چند خرید هم داشتند. آن ها بازیکنانی از جمله ایمان موسوی، ماتیاس چاگو، برایان آنتونی بکلیس، بهمن کامل و لئوناردو مساریچ را جذب کردند تا خلاء به وجود آمدهی ناشی از خروج چند بازیکن خود را پر کنند.

 

شاگردان اسکوچیچ در اولین گام خود در لیگ چهاردهم روز پنچشنبه، نهم مردادماه از ساعت 17 و 30 دقیقه در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف تراکتورسازی می روند. این بازی را علیرضا فغانی به همراه تورج عیوض محمدی، حمیدرضا کنعانی و رضا کرمانشاهی سوت می زند که می تواند دیدار جذابی بین قهرمان لیگ برتر و جام حذفی سال گذشته باشد.

 

سرخ پوشان خوزستانی در این بازی امید خالدی و آرش افشین را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند. همچنین موضوع عدم اعتبار کارت پایان خدمت بختیار رحمانی که چند روزی است در محافل ورزشی به آن پرداخته می شود، حضور کاپیتان فولاد را در این بازی در هاله ای از ابهام قرار داده است.

 

استقلال خوزستان با ترکیبی جوان‌تر از سال گذشته

 

آبی پوشان خوزستانی که دومین حضور خود را در لیگ برتر کشور تجربه می کنند، سال گذشته در اولین حضورشان توانستند خود را در لیگ برتر حفظ کنند و با ایستادن در جایگاه دوازدهم، به کار خود در لیگ سیزدهم پایان دهند. استقلالی ها در اولین گام خود برای حضور در لیگ چهاردهم، کار خود را با حفظ سرمربی خود یعنی عبدالله ویسی، آغاز کردند.

 

این تیم در ادامه تغییرات نسبتا بسیاری در ترکیب بازیکنان خود داشت و بازیکنان با تجربه ای چون میلاد میداوودی، حسین کعبی، عادل کلاه‌کج و سهراب بختیاری‌زاده را از دست داد تا با به خدمت گرفتن بازیکنانی مانند ایمان باصفا، محمدرضا مهدوی‌، رضا کاردوست، مهدی مومنی، سومایلا دیاکیته و دیاوارا، امسال با ترکیبی جدید و البته به گفته سرمربی این تیم با ترکیبی جوان تر نسبت به سال گذشته، پا به لیگ چهاردهم بگذارد.

 

استقلالی ها سال گذشته و در اولین حضورشان به دنبال تثبیت جایگاه خود بودند ولی اینک با تدبیری فراتر از این و در اندیشه ایستادن در رده های بالایی جدول هستند. آن ها برای رسیدن به این مهم و هماهنگی بیشتر، یک اردوی خارجی نیز در ترکیه برپا کردند.

 

شاگردان عبدالله ویسی در هفته نخست لیگ برتر از ساعت 19 و 40 دقیقه روز جمعه در ورزشگاه غدیر اهواز پذیرای گسترش فولاد هستند. محمدحسن زاهدی فرد به همراه بابک داوری، جلیل شعرانی و جواد رحیم زاده این دیدار را قضاوت خواهند کرد.

 

نفت مسجدسلیمان؛ اولین تجربه

 

سومین نماینده خوزستان در لیگ برتر تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان است که سال گذشته توانست با قهرمانی در گروه خود در لیگ دسته یک کشور به لیگ برتر راه پیدا کند. این تیم برای اولین بار است که حضور در لیگ برتر را تجربه می کند.

 

مسوولان این باشگاه برای انتخاب فرد اول نیمکت تیم با گزینه های بسیاری از جمله مجتبی تقوی و پرویز مظلومی وارد مذاکره شدند ولی در نهایت با عبدالمجید باقری نیا مربی نام آشنای خوزستانی به توافق رسیدند.

 

تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان که در فصل نقل و انتقالات کم هزینه ترین باشگاه ایران نام گرفت، با حفظ چند بازیکن سال گذشته خود و جذب بازیکنانی از جمله میلاد زنیدپور، رضا محمدی، حمید بوحمدان و محمود تیغ نورد نه تنها به فکر حفظ خود در لیگ چهاردهم هستند، بلکه به گفته سرمربی و مدیرعامل این باشگاه، در پی کسب جایگاهی مناسب نیز هستند.

 

این تیم برای میزبانی مسابقات در شهرستان مسجدسلیمان در حال آماده سازی ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان است و به گفته نظری، مدیرعامل این باشگاه، این ورزشگاه تا پیش از آغاز مسابقات آماده می شود تا بازی های این تیم با حضور هواداران در این شهرستان برگزار شود.

 

زردپوشان مسجدسلیمانی در هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر کشور، از ساعت 18 روز جمعه، دهم مردادماه در کرج به مصاف سایپا می‌روند. تورج حق وردی به همراه سعید علی نژادیان، اسد حاج محمد و حمید حاج ملک این بازی را سوت می زند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد