سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک تحلیل ورزشی


شروع هیجان لیگ برتر فوتبال
مهدی تاج و همکارانش برای فصل جدید نیز تمام برنامه بازی‌ها را به‌صورت یکجا به باشگاه‌ها ارایه دادند تا مربیان کمتر در طول فصل دچار سردرگمی شوند؛ برنامه‌ای که از ابتدا تا انتهای آن مشخص است و زمان دقیق بازی‌های جام‌حذفی نیز در آن گنجانده شده است. اما تیم‌های لیگ برتری نیز تغییر و تحولات زیادی داشتند، از فولاد خوزستان که قهرمان لیگ شد تا تیم ذوب‌آهن که در روز پایانی...
سرویس ورزشی شفاف: لیگ برتر فوتبال کم کم به شروع خود نزدیک می شود و باز هیجان به فوتبال ایران باز می گردد.این روزها شاید اکثر فوتبال دوستان انتظار چنین اتفاقی را می کشند.چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتبال از پنجشنبه با بازی تراکتورسازی تبریز و فولاد خوزستان در حالی آغاز می‌شود که این فصل نسبت به دوره قبل، تفاوت‌هایی دارد که شاید به بهترشدن کیفیت لیگ فوتبال ایران کمک کند. بعد از اینکه به‌علت افت شدید تماشاگر در دوره قبل لیگ برتر که باعث بحث‌های زیادی در میان اهالی فوتبال شد، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ دست‌به‌کار شدند تا شاید بتوانند کیفیت پایین لیگ را جبران کنند. سازمان لیگ در اولین گام، تعداد بازیکنان بالای 23سال هر تیم را از 24بازیکن به 18بازیکن رساند تا تعداد جوانان در لیگ افزایش یابد و قدرت جنگندگی و دوندگی بازیکنان بالاتر برود و از این طریق کیفیت لیگ برتر افزایش پیدا کند. 

مهدی تاج و همکارانش برای فصل جدید نیز تمام برنامه بازی‌ها را به‌صورت یکجا به باشگاه‌ها ارایه دادند تا مربیان کمتر در طول فصل دچار سردرگمی شوند؛ برنامه‌ای که از ابتدا تا انتهای آن مشخص است و زمان دقیق بازی‌های جام‌حذفی نیز در آن گنجانده شده است. اما تیم‌های لیگ برتری نیز تغییر و تحولات زیادی داشتند، از فولاد خوزستان که قهرمان لیگ شد تا تیم ذوب‌آهن که در روز پایانی در لیگ برتر ماندنی شد. در این میان سه‌تیم مدعی پرسپولیس، استقلال و سپاهان سرمربیان تیم‌های خود را حفظ کردند تا کرانچار با چهارمین فصل حضور در تیم سپاهان باثبات‌ترین، مربی لیگ برتر لقب بگیرد.

کرانچار برای این فصل بازیکنان خوبی در اختیار دارد، فهرست ورودی بازیکنان این تیم نام‌هایی مانند وریا غفوری، عبدالله کرمی، رسول نویدکیا، لوسیانو پریرا و خلعتبری به چشم می‌خورد، درحالی‌که در فهرست خروجی آنها تنها نام تاثیرگذار یعقوب کریمی است که با توجه به اختلاف زیادی که با سرمربی سپاهان داشت به استقلال رفت. دو تیم سرخابی پایتخت در نقل‌وانتقالات هم وضعیت جالبی داشتند، قانون سقف بودجه، باعث شد مدیران این دو تیم در جذب بازیکنان دست‌به‌عصا حرکت کنند و نتوانند مانند سال‌های گذشته در فصل نقل‌وانتقالات مانور بدهند، به‌خصوص پرسپولیس که با توجه به بدهی هنگفت خود نتوانست موثرترین بازیکن دو فصل اخیر خود یعنی سیدجلال حسینی را نیزحفظ کند. پرسپولیس که این فصل یکی از نمایندگان ایران در آسیاست، بازیکنان موثر زیادی از جمله خلعتبری، غریبی، دهنوی، سیدصالحی، پولادی و مسلمان را از دست داده که اصلا بازیکنان ورودی با آنها قابل‌مقایسه نیستند. دغاغله، طارمی، مکانی، رضا نوروزی و احمد نوراللهی بازیکنانی بودند که پرسپولیس جذب کرده است، این تیم می‌خواهد در چند روز آینده اومانا، مدافع برجسته کاستاریکا را نیز جذب کند. حالا علی دایی یک فصل سخت را پیش‌روی خود دارد و باید در لیگ برتر، جام‌حذفی و لیگ قهرمانان آسیا در حالی به میدان برود که به غیر از رضا حقیقی و پیام صادقیان، هافبک تاثیرگذاری در فهرست بازیکنان خود ندارد. استقلال بعد از اینکه فصل گذشته به مقام پنجم رسید، خانه‌تکانی اساسی‌ای انجام داد و بازیکنان زیادی را جابه‌جا کرد. استقلال هرچند مهدی رحمتی را از دست داد، اما بازیکنان جوان زیادی به این تیم آمدند که می‌توانند به عنوان پدیده در لیگ معرفی شوند. حضور امید ابراهیمی، میلاد فخرالدینی و محسن فروزان در کنار ملی‌پوشان این تیم که همگی در تیم خود باقی ماندند باعث می‌شود در این فصل دست امیر قلعه‌نویی برای به‌دست‌آوردن یک ترکیب ایده‌آل باز باشد.

با توجه به اینکه استقلالی‌ها این فصل در آسیا حضور ندارند، می‌توانند همراه سپاهان که آنها نیز در آسیا غیبت دارند، از مدعیان جدی قهرمانی باشند. فولاد خوزستان قهرمان لیگ برتر سیزدهم مانند بار اولی که قهرمان لیگ شد دچار تغییر و تحول اساسی شد، حسین فرکی از این تیم جدا شد و اسکوچیچ مربی موفق ملوان جایگزین او شد. آنها در فصل نقل‌وانتقالات فروغ چندانی نداشتند و اکثر بازیکنان خود را از دست داده است، ضمن اینکه وضعیت بختیار رحمانی نیز مشخص نیست، تا سرمربی کروات فولاد روزهای سختی را در آسیا و ایران در پیش‌رو داشته باشد. اما وضعیت نفت تهران، دیگر تیم آسیایی این فصل لیگ برتر نیز مانند فولاد خوزستان بغرنج به‌نظر می‌رسد. بعد از رفتن یحیی گل‌محمدی، سکان هدایت این تیم به منصوریان رسید که سابقه چندانی در مربیگری در لیگ برتر ندارد و حالا این تیم را باید در ایران و آسیا هدایت کند. وریا غفوری، احمد آل‌نعمه و رضا نوروزی از این تیم جدا شده و در طرف مقابل ایمان مبعلی و غلامرضا رضایی نفتی شدند. تراکتورسازی قهرمان جام حذفی و دیگر نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا نیز تحولات زیادی را پشت‌سر گذاشته است. نماینده محبوب تبریز با سرمربیگری «رسول خطیبی» و جذب نفراتی چون لوسیانو ادینیو، فرید کریمی، عبدالزهرا و شاهین ثاقبی وارد لیگ می‌شود. این تیم که طرفداران متعصبی را در کنار خود می‌بیند همچون دوفصل گذشته، آسیایی خواهد بود اما دیگر بزرگانی چون علی کریمی، کریم انصاری‌فرد، محمد نصرتی و مرتضی اسدی را در ترکیب خود ندارد. رسول خطیبی که تجربه سرمربیگری در گسترش فولاد را دارد به‌خوبی می‌داند شرایط فعالیت در تراکتورسازی نسبت به گسترش، قابل‌قیاس نیست و باید سرخپوشان را به موفقیت برساند. سه‌تیم که این فصل از لیگ یک به لیگ برتر آمدند وضعیت متفاوتی دارند، پیکان که بعد از یک‌فصل دوری، دوباره به لیگ برتر برگشته است و این‌بار با دستانی پر وارد می‌شود.

 خودروسازان که با سرمربیگری منصور ابراهیم‌زاده در لیگ حضور خواهند داشت. نفت مسجدسلیمان برای اولین‌بار به لیگ برتر صعود کرده است و به‌دنبال ماندن در لیگ برتر است، تیم نفت این شهر با هدایت «مجید باقری‌نیا» وارد مسابقات خواهد شد تا به مصاف حریفان قدرتمند خود برود. مشهدی‌ها بعد از مدت‌ها بالاخره سهمیه لیگ برتر را به‌دست آوردند و این‌بار تیم پدیده مشهد را به‌عنوان نماینده خود می‌بینند. لیگ برتر از روز پنجشنبه آغاز می‌شود و باید دید لیگ چهاردهم می‌تواند کمکی به فوتبال‌ملی ایران در جام‌ملت‌های آسیا بکند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد