سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز



وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره آزادی مذاهب ؛‌ از اعمال محدودیت برای بهائیان در ایران انتقاد کرد.  
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزرات خارجه آمریکا، در متن این گزارش آزادی مذاهب وزارت خارجه آمریکا آمده است: در ایران مقامات این کشور تقریبا تمامی اعضای بهائیان را تهدید ، بازداشت و سرکوب می‌کنند.  
در این گزارش آمده است: اقدامات دولت جوی از تهدید برای گروه‌های مذهبی غیرشیعه به ویژه بهائیان ایجاد کرده است. 
 وزارت امور خارجه آمریکا در حالی ایران را به نقض حقوق اقلیت‌های دینی متهم می‌کند که اساسا بهائیت نه مذهب است و نه دین بلکه فرقه ای ضاله است که حکومت استعمارگر انگلیس به پاس سال‌ها وطن فروشی و تفرقه‌افکنی به عباس افندی ( عبدالبهاء ، مدعی دروغین پیامبری) لقب SIR اهدا کرد. 



این گزارش چند روز پس ازآن منتشر شدکه یک قاضی فدرال امریکا درواشنگتن حکم داد که کره شمالی جنگ افزار پیشرفته دراختیار حزب الله لبنان قرار داده است .
کره شمالی ضمن تقبیح اتهامات وارده به این کشور در مورد ارسال موشک برای حماس و حمایت مادی از حزب الله لبنان ، این اتهامات را ˈ کذب محض ˈ و تلاش ˈ شومی ˈ برای مرتبط ساختن پیونگ یانگ به مناقشات خاورمیانه دانست .این تکذیب وزارت خارجه کره شمالی دربیانیه ای صورت گرفت که بامداد سه شنبه به وقت تهران انتشار یافت وتوسط خبرگزاری رسمی این کشور مخابره شده است .
این موضع پیونگ یانگ به دنبال گزارش آخرهفته روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف به نقل از منابع امنیتی اتخاذ شده که درآن آمده بود حماس برای دریافت موشکهای بیشتر و تجهیزات مخابراتی از کره شمالی پیش پرداخت کرده است .
این گزارش چند روز پس ازآن منتشر شدکه یک قاضی فدرال امریکا درواشنگتن حکم داد که کره شمالی جنگ افزار پیشرفته دراختیار حزب الله لبنان قرار داده است .
در بیانیه وزارت خارجه کره شمالی آمده است: این یک سفسطه کاملا بی اساس وکذب محض ازسوی امریکا برای منزوی ساختن کره شمالی در سطح بین المللی است . 
وزارت خارجه کره شمالی با اشاره به اینکه در ˈ پس این تبلیغات ، قصد شوم امریکا برای توجیه اقدامات جنایتکارانه اش درحمایت از اسرائیل قرار دارد ˈ ، واشنگتن رابه دامن زدن به احساسات ضد پیونگ یانگ ازطریق ارتباط شمال با مناقشه های خاورمیانه متهم کرد.صادرات تسلیحاتی یک منبع حیاتی برای تامین ارز مورد نیاز کره شمالی محسوب می شود .

مشاور امنیت ملی باراک اوباما با تکرار ادعاهای سابق دولت آمریکا گفت: ما هر آن‌چه که باید انجام خواهیم داد تا جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را بگیریم و در مذاکرات خود با تهران تحت هیچ شرایطی یک توافق بد را حتی اگر به معنی «هیچ توافقی باشد» قبول نمی‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سوزان رایس مشاور امنیت ملی باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود خطاب به مجمع رهبران یهودیان امریکا که متن آن در پایگاه اینترنتی کاخ سفید منتشر شده در خصوص برنامه هسته‌ای ایران به اظهار نظر پرداخت.

وی گفت: هنگامی که رهبران تهران به صحبت درباره پایان دادن به اسرائیل می‌پردازند این یکی از دلایلی است که آمریکا را مصمم به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌کند.

وی مدعی شد: ما تحت رهبری باراک اوباما فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی بی‌سابقه ای را بر ایران اعمال کرده‌ایم ما ایران را به پای میز مذاکره کشانده‌ایم و یک طرح اقدام مشترک را که پیشرفت ایران در زمینه برنامه هسته‌ای‌اش را به حال تعلیق درآورد امضا کردیم و برای نخستین بار در حدود یک دهه گذشته این برنامه را در زمینه جنبه‌های کلیدی آن به عقب کشیده‌ایم.

مشاور امنیت ملی باراک اوباما تصریح کرد : این توافقنامه موقت به ما فضا و زمانی را داد تا برای مذاکره در خصوص راه حل جامع تلاش کنیم ما تا به امروز در زمینه برخی از مسائل کلیدی پیشرفتی معنادار حاصل کرده‌ایم؛ اگرچه در خصوص برخی مسائل دیگر هنوز از پیشرفت دور هستیم در نتیجه آن ما همراه با اتحادیه اروپا ، آلمان ودیگر اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل تصمیم گرفتیم این توافق موقت را تا 24 نوامبر تمدید کنیم.

وی اظهار کرد: هدف ما مشخص است؛ یک توافق جامع و معتبر که برای جهان تضمین کند ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد و اطمینان دهد برنامه هسته‌ای ایران منحصراً صلح‌آمیز است.

وی مدعی شد: باید در خصوص دو مسئله صریح باشم؛ نخست این‌که ما تحت هیچ شرایطی یک توافق بد با ایران حتی اگر به معنی برقراری هیچ توافقی باشد قبول نخواهیم کرد و دوم این‌که آنچه را که باید انجام خواهیم داد تا جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را بگیریم.

رایس ادامه داد: همه این تلاش‌ها ریشه در دوستی بسیار ویژه میان آمریکا و اسرائیل دارد که سابقه آن به زمان تشکیل اسرائیل تا به امروز می‌رسد.

وی همچنین در اظهار نظری در خصوص حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: اکنون زمان نگرانی برای همه کسانی است که به اسرائیل اهمیت می‌دهند.

وی به مخاطبان خود در مجمع رهبران یهودی آمریکا گفت: یک مسئله است که شما هرگز نباید نگران آن باشید؛ حمایت آمریکا از اسرائیل است. همانطور که باراک اوباما پیشتر در بیت المقدس به اسرائیلی‌ها گفت، تا زمانی که آمریکا وجود دارد شما تنها نیستید.سوزان رایس مدعی شد: اسرائیل از حق مسلم برای دفاع از خود همچون هر کس دیگری برخوردار است.وی همچنین با تکرار اتهامات آمریکا علیه فلسطینی‌ها مدعی شد: باراک اوباما در خصوص این‌که چه کسی مسئول خشونت بوده صریح بوده است.وی حماس را مسوول این خشونت‌ها دانست.

نقش رسانه‌ها در جنگ غزه؛
رسانه‌های صهیونیستی همزمان با آغاز جنگ غزه راهبرد مشترکی را برای تاثیر بر افکار عمومی در پیش گرفته‌اند که تا حدی نیز موفق عمل کرده است. تاثیرات این راهبرد تبلیغاتی صهیونیست ها را می توان در افکار عمومی داخلی شهرک نشینان و همچنین غربی‌ها مشاهده کرد، آنها همواره مدعی هستند که ماشین جنگی اسرائیل تنها به حمله موشک‌های مقاومت از غزه واکنش نشان می دهد.
چگونه رسانه‌های صهیونیست
گروه بین‌الملل مشرق - هم زمان با تشدید اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، رسانه‌های این رژیم بار دیگر سعی کردند نقشی که بر عهده آنها گذاشته شده است را به بهترین نحو اجرا کنند. آنها با بسیج افکار عمومی غربی و داخلی پشت سیاست‌های اسرائیل، راهبردی تبلیغاتی را در پیش گرفتند که از سوی تمام رسانه‌های دیداری و شنیداری و مطبوعات این رژیم به صورت یکسان دنبال شد.  

این راهبرد تبلیغاتی به صورت گسترده در زمان بحران‌های داخلی یا عملیات نظامی خارجی اسرائیلی‌ها مورد استفاده قرار می گیرد، در حمله اخیر این رژیم به نوار غزه که "صخره سخت" نامیده شده نیز همین راهبرد به کار می رود.  
 
چگونه رسانه‌های صهیونیست
ابزارهای تبلیغاتی صهیونیست‌ها 
 
دستگاه تبلیغاتی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی با ابزارهای مختلف سیاست‌های راهبردی رسانه‌ای خود را دنبال می کند که عبارتند از:  

الف: بزرگنمایی: رژیم صهیونیستی از زمان آغاز این جنگ سعی کرد آن را جنگی علیه تروریسم معرفی کند. تل آویو مدعی شد که این جنگ را در واکنش به موشک‌اندازی های مقاومت فلسطین بر ضد سرزمین‌های اشغالی انجام می‌دهد. این رژیم در طرف مقابل سعی دارد آثار مصیبت بار حملات نظامی خود در داخل نوار غزه و کشتار شهروندان فلسطینی را کم اهمیت جلوه دهد.  

چگونه رسانه‌های صهیونیست
رسانه‌های اسرائیلی مانند جنگ های گذشته این رژیم سعی دارند افکار عمومی را پشت ارتش خود بسیج کرده و در حمله نظامی از آنها استفاده کنند. این اتفاق در جنگ سال 2012 نیز روی داد، به گونه ای که بر اساس گزارشی که مرکز کیشف (مرکز حمایت از دموکراسی در اسرائیل) ارائه کرد، میزان حمایت صهیونیست‌ها از عملیات سرب گداخته در سال 2008 و 2009 بی سابقه بوده  به رقم 97 درصد رسیده است.این در حالی بود که رسانه های خبری در آن زمان جنگ را  تنها گزینه پیش روی مقامات اسرائیل معرفی می کردند و مدعی بودند که گزینه جایگزینی در تعامل با فلسطینی‌ها وجود ندارد.  

پیش از آغاز این جنگ صهیونیست‌ها سعی کردند افکار عمومی جهان را برای آغاز این عملیات نظامی آماده کنند، آنها تبلیغات گسترده ای را برای این سناریوی بین المللی ایجاد کردند و روزنامه نگاران نیز نقش اساسی در این میان بازی کردند.  
 
علاوه بر اینها طرف اسرائیلی نامه ای رسمی را به اعضای شورای امنیت ارسال کرده و تجاوز احتمالی به غزه به بهانه دفاع از خود بر اساس منشور 51 سازمان ملل متحد را توجیه کردند.
 آن‌ها مدعی شدند که حماس به استفاده از شهروندان به عنوان سپرهای انسانی پناه خواهد برد و به همین علت جنگ آینده [تجاوز کنونی به غزه] قربانیان زیادی از غیر نظامیان خواهد داشت. اینها همگی مقدمه سازی برای آغاز حمله به غزه بود.  

چگونه رسانه‌های صهیونیست  
با شکست رسانه های جمعی در تفسیر نمادهای خشونت در غزه و  قربانی شدن صدها نفر از شهروندان و حجم بالای ویرانی موجود در این منطقه؛ آنها دستاویز دیگری را در پیش گرفته و با هشدارهای قبلی به ساکنان مناطقی که قصد موشک باران آنها را دارند، مدعی شدند که می خواهند از هدف قرار دادن شهروندان جلوگیری کنند.  

ب: شیطنت طرف مقابل و تحریک افکار عمومی اسرائیل: رسانه‌های اسرائیلی مدعی شدند که توسعه توان موشکی گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس و تهدید آن برای امنیت اسرائیل و مصیبت های شهروندان اسرائیلی از این موشک ها عامل آغاز حمله به غزه بوده است! آن‌ها مدعی شدند که بسیاری از اسرائیلی‌ها مجبور به باقی ماندن در پناهگاه ها هستند و در خارج از مناطق مسکونی اقامت کرده‌اند تا هدف قرار نگیرند.

چگونه رسانه‌های صهیونیست   
ج: انحراف افکار عمومی از جنایت های اسرائیل: رسانه های صهیونیست سعی دارند تا افکار عمومی را از موضوع اساسی در این حمله که همان موشک باران غزه و جنایت‌های اسرائیل در این میان است، منحرف کرده و موضوعات فرعی و کم اهمیت دیگر را برجسته کنند. این رسانه ها مدعی شدند که برخی رسانه های عرب زبان از تعامل با عملیات نظامی اسرائیل بر ضد غزه خودداری کرده‌اند. همچنین برخی از رسانه های صهیونیست تشکیلات خودگردان را مسئول اصلی حمله نظامی صهیونیست‌ها به غزه معرفی کردند، چرا که محمود عباس از فشار وارد کردن بر حماس برای توقف پرتاب موشک های مقاومت به شهرهای اسرائیلی دست برداشته است.  

د: تلاش برای حضور در رسانه‌های عرب زبان: مقامات اسرائیل سعی کردند با حضور در رسانه های عرب زبان دیدگاه های خود را در مورد این جنگ مطرح کنند و توجیهات خود از آغاز این جنگ را به خورد مخاطبان عرب زبان بدهند. در این راستا آویخای ادرعی سخنگوی ارتش اسرائیل در شبکه الجزیره قطر ظاهر شد. تعداد دیگری از تحلیلگران اسرائیلی نیز سعی کردند با حضور در این شبکه جنایت های اسرائیل را در غزه توجیه کنند. آنها مدعی شدند که این حمله به علت توسعه توان موشکی حماس و تهدید آن برای امنیت داخلی اسرائیل است. آنها همچنین ادعا کردند که جنگ غزه برابر است و دلایل قانع کننده ای برای آغاز آن وجود دارد. 

چگونه رسانه‌های صهیونیست  
تاثیرات این راهبرد تبلیغاتی صهیونیست ها را می توان در افکار عمومی داخلی شهرک نشینان و همچنین غربی‌ها مشاهده کرد، آنها همواره مدعی هستند که ماشین جنگی اسرائیل تنها به حمله موشک‌های مقاومت از غزه واکنش نشان می دهد و بسیاری از شهرک نشینان در شرایط سخت و رقت باری زندگی می‌کنند و همواره مجبور به مخفی شدن در پناهگاه‌ها هستند.  

این راهبرد می‌طلبد که طرف مقابل نیز راهبردی تبلیغاتی در تقابل با آن انتخاب کند و قدرت رقابت با این روند را به دست آورد، بویژه اینکه رسانه‌ها اگر نگوییم ستون فقرات هر جنگ هستند، باید اذعان کرد که نقش اساسی در آن ایفا می‌کنند.  
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد