سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز


شایان ذکر است که این دروغ پردازی رسانه ای تا کنون از سوی هیچ یک از مقام های آلمانی تأیید نشده و صرفا در حد یک خبرپراکنی رسانه ای می باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه آلمانی "زوددویچه تسایتونگ" (SuddeutscheZeitung) در مقاله‌ای مدعی شد که فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به مرکز پخش تسلیحات سنگین و سبک بدل شده است و نیروی قدس سپاه پاسداران از طریق هواپیماهای باری و مسافربری داخلی و خارجی به کشورهای مورد نظر سلاح ارسال می‌کند.این دروغ سازی تا آنجا پیش رفته که روزنامه آلمانی زوددویچه مدعی می شود که در این فرودگاه زرادخانه تسلیحاتی وجود دارد!

این روزنامه بدون تلاش برای اینکه دروغی قابل باور را مطرح کند، می‌افزاید: «از این زرادخانه‌ سلاح‌های مدرن به مقصد سوریه و برای گروه‌های شبه‌نظامی در لبنان و غزه -نه فقط درون هواپیماهای باری، بلکه هم‌چنین در قسمت بار هواپیماهای مسافربری- بارگیری می‌شود.»

 

زوددویچه سپس مدعی می شود: «به همین دلیل است که امریکا نه فقط شرکت هواپیمایی دولتی "ایران‌ایر" بلکه بزرگترین شرکت خصوصی هوایی "ماهان" را نیز از سال ۲۰۱۱ در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.»

 

 


آشیانه "ایران ایر" در فرودگاه امام خمینی (ره)

 

 

تکذیب سفارت ایران در برلین

سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین در پاسخ به این ادعای کذب در بیانیه ای اعلام کرد: «این ادعا که جمهوری اسلامی ایران از فرودگاه امام خمینی سلاح به سوریه ارسال کرده، کاملا بی‌اساس و فقط مبتنی بر حدس و گمان‌های غیرواقعی است.» روزنامه آلمانی "زوددویچه تسایتونگ" در مقاله‌ای مدعی شد که فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به مرکز پخش تسلیحات سنگین و سبک بدل شده است و نیروی قدس سپاه پاسداران به کشورهای مورد نظر سلاح ارسال می‌کند.

بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین می‌افزاید: «چنین ارسالی "غیرممکن" است، زیرا برای پرواز از ایران به مقصد سوریه یا باید از حریم هوایی ترکیه و یا عراق گذشت و حریم هوایی هردوی این کشورها زیر نظر رادارهای امریکا قرار دارند.»

 

 

شایان ذکر است که این دروغ پردازی رسانه ای تا کنون از سوی هیچ یک از مقام های آلمانی تأیید نشده و صرفا در حد یک خبرپراکنی رسانه ای می باشد.این اتهامات بی اساس از سوی رسانه های بیگانه در حالی به ایران وارد می گردد که این رسانه ها چشم خود را بر ارسال انواع تسلیحات کشتارجمعی از سوی کشورهای غربی برای رژیم صهیونیستی و تروریست های منطقه غرب آسیا و افریقا بسته و تأثیرات جنگ های خانمانسوزی که با حمایت غرب انجام می شود را سانسور و یا تحریف می کنند

منبع: جام نیوز




شبکه ی دو رژیم صهیونیستی این خبر را به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی که نام آن افشا نشده اعلام کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه ی دو اسرائیل ادعا کرد که اسرائیل و حماس برای آتش بس در غزه به توافق رسیدند.
به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، اسرائیل و حماس بر روی آتش بس دز غزه توافق کردند.
شبکه ی دو رژیم صهیونیستی این خبر را به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی که نام آن افشا نشده اعلام کرده است.
براساس این گزارش که تاکنون تایید نشده، دو طرف در مورد طول مدت آتش بس هنوز به توافق نرسیده اند.
به نوشته ی رویترز، مصر عامل این توافق بین حماس و اسرائیل بوده است.

 شبکه ی دو اسرائیل حرف خود را پس گرفت
به گزارش رویترز ، تلویزیون اسرائیل روز سه شنبه گزارش خود را درخصوص توافق درباره آتش بس در غزه پس گرفت.



کارل فن کلاوسویتس، افسر و نظریه پرداز آلمانی که یک پا در قرن ١٨ و پایی دیگر در قرن نوزدهم داشته است، می گوید «جنگ چیزی نیست مگر ادامۀ سیاست منتها با ابزاری دیگر». به عبارت دیگر هدف از جنگ نهایتا پیروزی راهبردی سیاسی است به نحوی که طرف غالب بتواند خواسته های دراز مدتش را به طرف مغلوب دیکته کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهیر شهید ثالث در شرق الاوسط نوشت: جنگ کنونی در غزه با هر شرایطی که پایان پذیرد واقعیت های روی زمین پس از خاتمه جنگ چنین خواهد بود: بخشی از غزه به ویرانه ای مبدل شده، صدها کشته و مجروح در غزه به جا مانده است.

به گزارش «انتخاب»، اما وضع در اسراییل تفاوت می کند. در اسراییل، تعداد کشته های غیرنظامی تقریبا در حد صفر بوده است. تلفات نظامی هم از چنان آمار بالائی برخوردار نیست. سیستم دفاع ضد موشکی گنبد آهنین، به گفته اسراییل، بطور موثری توانسته تلفات را در اسراییل پایین نگاه دارد، هر چند که بسیاری از ناظران معتقدند که علت اصلی پایین بودن تلفات عملکرد موثر گنبد آهنین نبوده بلکه اعلام خطر و به صدا در آمدن آژیرها و رفتن مردم به پناهگاه ها نقش اصلی را در این زمینه بازی کرده است.

اما واقعیت چیست؟

کارل فن کلاوسویتس، افسر و نظریه پرداز آلمانی که یک پا در قرن ١٨ و پایی دیگر در قرن نوزدهم داشته است، می گوید «جنگ چیزی نیست مگر ادامۀ سیاست منتها با ابزاری دیگر». به عبارت دیگر هدف از جنگ نهایتا پیروزی راهبردی سیاسی است به نحوی که طرف غالب بتواند خواسته های دراز مدتش را به طرف مغلوب دیکته کند.
از این منظر، هدف استراتژیک و راهبردی اسراییل در این جنگ از میان بردن چند تونل و تخریب ساختمان ها و کشتن عده ای فلسطینی اعم از نظامی و غیرنظامی و ضربه زدن به توان نظامی حماس نبوده است. دلیل آن نیز آشکار است. توان نظامی، که بخش عمده آن را توان موشکی حماس تشکیل می دهد، قابل بازسازی است چرا که حماس دانش آن را در اختیار دارد و دانش نیز قابل بمباران نیست.
به عبارت دیگر هدف راهبردی اسراییل در بهترین حالت از میان بردن حماس به عنوان نیرویی خطرآفرین برای اسراییل و در بدترین حالت، بی اعتبار کردن این گروه نزد فلسطینی های ساکن غزه بوده است. چنین به نظر می رسد که اسراییل در پی این حمله به هیچ یک از این دو هدف نائل نخواهد شد.
اما شکست عمده راهبردی اسراییل در آنجا خواهد بود که دیگر زندگی در تل آویو مانند پایتخت های اروپایی نخواهد بود. تا کنون نگرش ساکنین اسراییل این بود که زندگی آرام و بدون دغدغه در اسراییل در جریان است حتی اگر دولت آن کشور در جنگی خونین با دشمنانش درگیر باشد.
این برداشت، با به صدا درآمدن متوالی آژیرها طی روز و شب در تل آویو و حیفا و دیگر شهرهای اصلی اسراییل، دچار تزلزل جدی شده است. به بیان دیگر، این ذهنیت عمومی که از جنگ شش روزه ژوئن ۱۹۶۷در اسراییل شکل گرفته بود که جنگ های اسراییل حداکثر در مرزها در جریان است و تاثیری بر زندگی روزمره مردم ندارد اینک، در عمل، دستخوش تردید شده است.نخستین تاثیر شکل گیری چنین برداشتی می تواند به شکل افزایش مهاجرت از داخل اسراییل به خارج، کاهش مهاجرت یهودیان از خارج به اسراییل، فرار مغزها و مهم تر از همه فرار سرمایه باشد.
هم چنین پی آمدهای سیاسی شکست راهبردی اسراییل می تواند به صورت افزایش تنش های سیاسی در داخل رژیم و از دست رفتن وحدت نسبی باشد.
در این ماجرا، اگر اصرار حماس برای برداشته شدن حصر غزه به عنوان یکی از شروط آتش بس تحقق پیدا کند حلقه پیروزی این گروه و عقب نشینی اسراییل تکمیل شده است. در آن صورت منطقی است که گفته شود حماس، نه تنها در جریان این جنگ از میان نرفت، بلکه به موفقیت های راهبردی چشم گیری دست یافت. 




وال استریت ژورنال:
به گفته ی یک مقام آمریکایی، آمریکا در حال ارائه مجوز به بانک هایی در سوئیس و ژاپن برای کمک به نقل و انتقالات مالی با ایران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وال استریت ژورنال نوشت: پس از ذوب شدن یخ های روابط ایران و غرب، مقامات آمریکایی پیامی به کمپانی های اروپایی مشتاق بازگشت به ایران فرستادند: آهسته گام بردارید.
به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، امروز واشنگتن در حال فشار به این کمپانی ها برای سرعت بخشیدن به فعالیت خود برای بازگشت به ایران هستند.
در هفته های اخیر، مقامات آمریکایی با تعدادی از کمپانی های اروپایی ارتباط برقرار کرده و از آنها خواسته اند که فروش محصولات پزشکی به ایران را سرعت ببخشند.
به گفته ی یک مقام آمریکایی، آمریکا در حال ارائه مجوز به بانک هایی در سوئیس و ژاپن برای کمک به نقل و انتقالات مالی با ایران است. 
واشنگتن همچنین به این بانک ها اجازه دستیابی به درامدهای نفتی ایران و انتقال آنها به تهران را داده است.
به نوشته ی وال استریت ژورنال هدف کاخ سفید نشان دادن حسن نیت است. اوائل ماه جاری، ایران و 1+5 بر روی تمدید مذاکرات هسته ای توافق کردند.
یک مقام آمریکا دیگر گفت: اقدام واشنگتن در جهت تسهیل کمک های بشردوستانه به تهران حاوی پیام حسن نیت است.





پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع آگاه از نگرانی فزاینده اردنی از احتمال عبور داعش از سوریه و عراق به این کشور و احتمال اخراج عراقی‌های حامی تروریسم از اردن به سبب همین نگرانی خبر دادند.


پایگاه المسله در گزارشی با اشاره به نگرانی اردن از حرکت گروهک تروریستی داعش به این کشور آورده است: دستگاه های امنیتی اردنی در روزهای اخیر دست به بازداشت گسترده افراد وابسته به جریان های سلفی و حامیان داعش زده است درحالی که چندی قبل اجازه برپایی نشست حمایت از تروریسم عراق در امان را داده بود.

نیروهای امنیتی اردنی چند روز قبل از عید فطر محمد الزهیری ملقب به شاعر القاعده را در شهر "اربد" در شمال این کشور بازداشت کردند.

المسله گزارش داد: مقامات اردنی نگران عبور تروریست ها از سوریه و مناطق شمالی و غربی عراق به اردن هستند. نگرانی میان محافل عراقی حامی تروریسم در اردن از اقدام مقامات اردن در اخراج آنها به علت نگرانی امان از داعش به وجود آمده است.

این در حالی است که عراق به اردن برای تحویل مظنون تروریستی مقیم امان که در راس آنها خمیس الخنجر، ناصر الجنابی، حارث الضاری رئیس به اصطلاح هیئت علمای مسلمین،حسن البزاز، صباح العجیلی، بشار الفیضی، احمد الدباش و اعضای حزب بعث منحل، فشار وارد می کند.

المسله بیان کرد: نگرانی میان مقامات اردنی از احتمال تحریم اقتصادی عراق و اثرات مخرب آن بر اقتصاد این کشور وجود دارد و مسئولان اردنی از احتمال عبور داعش از مرزهای اردن با کشورهای همسایه خبر داده اند به طوری که حسین مجالی چند روز قبل اعلام کرد: تروریسم یک موضوع امنیتی صرف نیست بلکه موضوعی سیاسی و اجتماعی نیز هست.

یادآور می شود که گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام که اخیرا نیز در نینوا خلافت اسلامی برپا کرده است در نقشه مناطقی که باید تحت تسلط این گروهک قرار بگیرد اردن را نیز قرار داده است.اردن تدابیر ویژه ای در مرزهای خود برای ممانعت از ورود تروریست ها به این کشور به عمل آورده است.چندی قبل تعدادی از اردنی های عضو گروهک داعش عبدالله دوم را خطاب قرار دادند و از قصد خود برای ورود به اردن خبر دادند.این درحالی است که در برخی شهرهای اردن حمایت هایی از تروریست های داعش می شود.
منبع: تسنیم




پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک منبع آگاه در تکریت اعلام کرد که افراد مسلح وابسته به گروه نقشبندیه، صبح امروز جسد صدام حسین را از زادگاه او در این شهر به مکان نامعلومی منتقل کردند، اما یکی از نزدیکان صدام نیز با تکذیب این خبر گفت که هیچ نشانی در این خصوص در قبر صدام مشاهده نمی­شود.

این منبع با بیان اینکه افراد مسلح صبح امروز جسد صدام را از زادگاهش در العوجه واقع در جنوب تکریت به مکان نامعلومی منتقل کردند، گفت: دلایل متعددی برای این اقدام اعلام شده است از جمله اینکه اعضای نقشبندیه اعلام کردند که با توجه به درگیری­های شدید و بمباران روستای العوجه و نیز ترس از حمله احتمالی داعش به قبر صدام و تخریب آن، جسد او از این محل به جای دیگری منتقل شد.

در این میان خبرگزاری سومریه نیوز عراق نیز به نقل از یکی از نزدیکان صدام که خواست نامش فاش نشود،  با تکذیب این خبر تاکید کرد که «ما با عنوان پسرعموها و عشیره صدام اجازه چنین کاری را نخواهیم داد».

به گفته وی، تعداد زیادی افراد مسلح از نزدیکان صدام در اطراف قبر او مستقر هستند تا از تخریب این محل یا انتقال جسد او جلوگیری کنند.

صدام در سال 2006 به دار آویخته شد و جسد او به زادگاهش در روستای العوجه منتقل و به خاک سپرده شد.

منبع: تسنیم




پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرماندار منطقه الخالص در استان دیاله عراق گفت، داعش روزانه صد تا 150 تانکر نفت از 33 چاه در دو حوزه نفتی در استان های دیاله و صلاح الدین قاچاق می کند و در بازار آزاد هر تانکر را به بهای سه تا چهار هزار دلار به فروش می رساند.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عدی الخدران در گفت و گو با پایگاه اینترنتی "سومریه نیوز" افزود: سرقت منابع نفتی و ثروت ملی عراق به منبع درآمد اقتصادی برای تروریست های داعش تبدیل شده است و از دولت عراق خواست مانع از غارت و سرقت این منابع شود.
عراق با استقبال از تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد در زمینه ممنوعیت خرید نفت از داعش و جبهه النصره، اقدام عملی جامعه جهانی برای اعمال مجازات های بازدارنده علیه خریداران و قاچاقچیان نفت این کشور را خواستار شد.
شورای امنیت طرح روسیه برای ممنوعیت هر گونه خرید نفت از گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره در عراق و سوریه را تایید کرد.



پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
واحد مرکزی خبر - منابع محلی در استان نینوا در عراق اعلام کردند نیروهای دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) اهالی موصل را مجبور به پوشیدن لباس پاکستانی کرده اند .
به گزارش روزنامه مصری الیوم الثامن از موصل ، منابع خبری افزودند :«نیروهای داعش اقدام به دوخت تعداد زیادی لباسهای پاکستانی کرده اند و آنها را در بین اهالی موصل توزیع کردند تا همه اهالی لباس متحدی بپوشند .»
نیروهای داعش همچنین لباسهای غیر پاکستانی از مغازه های موصل را جمع آوری کرده اند .
همچنین روز سه شنبه شش نیروی پیشمرگه در شرق موصل ربوده شدند.




وزیر دفاع عراق اظهار داشت: مسکو قول داده است که ارتش عراق را به سلاح مجهز کرده و تمام نیازهای تسلیحاتی آن را به زودی تامین کند.
به گزارش مشرق،  سعدون الدلیمی وزیر دفاع عراق با اشاره به اینکه مسکو به بغداد قول داده است که ارتش عراق را به سلاح مجهز کند، اظهار داشت: سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه قول داد که تمام نیازهای تسلیحاتی ارتش عراق را به زودی تامین خواهد کرد.

الدلیمی در پی دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و تبادل نظر با او در خصوص شرایط کنونی عراق به ویژه شرایط نظامی آن، اظهار داشت:  وزیر دفاع روسیه تاکید کرد که مسکو سلاح­های مورد نیاز ارتش عراق را از انبار تسلیحاتی خود تامین خواهد کرد.

این در حالی است که ماه گذشته و در پی حمله تروریست­های دولت اسلامی در عراق و شام موسوم به داعش به استان­های نینوا و صلاح­الدین ، روسیه بنابر درخواست فوری عراق، چند فروند جنگنده سوخوی 25 را در اختیار عراق قرار داد.
منبع: تسنیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد