سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی


نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی:
این اقدام دولت اقدامی به دور از عدالت بوده و نگاه تبعیض‌آمیزی را می‌رساند که برمبنای آن در یک جای کشور مثل اصفهان چنین خسارتی به کشاورزان تعلق می‌گیرد و در جایی مثل خوزستان که چه در زمینه نفت و گاز، صنایع پتروشیمی و فولاد، کشتیرانی چه در زمینه کشاورزی منبع اصلی اقتصاد کشور است، به گونه دیگری برخورد می‌شود
ناصر صالحی نسب، نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه

خوزنیوز: نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، پیرامون تصویب پرداخت خسارت 210 میلیارد تومانی به کشاورزان حوضه زاینده‌رود و تعلق نگرفتن خسارت به کشاورزان خوزستانی محروم از کشت گفت: قطعا نمایندگان خوزستان ساکت نخواهند ماند و این موضوع را به جد و با اهمیت و اولویت خاص پیگیری خواهند کرد. این تبعیض محض و بی‌عدالتی مشهود است.

ناصیر صالحی نسب، نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه  در گفت و گو با خبرنگار خوزنیوز اظهار داشت: پیش از آن که وارد مجلس شوم مدیر جهاد کشاورزی بودم و مشاهده می‌کردم که سهمیه تخصیصی آب در نقاط مختلف حداکثر تا 60 درصد بود و مثلا در منطقه دشت آزادگان که سالانه 5000 هکتار شلتوک کشت می‌شود امسال به دلیل ممنوعیت کشت این رقم به کمتر از 1000 هکتار رسید و این موضوع در همه نقاط استان وجود دارد.

وی افزود: این اقدام دولت اقدامی به دور از عدالت بوده و نگاه تبعیض‌آمیزی را می‌رساند که برمبنای آن در یک جای کشور مثل اصفهان چنین خسارتی به کشاورزان تعلق می‌گیرد و در جایی مثل خوزستان که چه در زمینه نفت و گاز، صنایع پتروشیمی و فولاد، کشتیرانی و بازارچه‌های مرزی چه در زمینه کشاورزی منبع اصلی اقتصاد کشور است، به گونه دیگری برخورد می‌شود.

صالحی نسب بیان داشت: استاندار، رئیس مجمع نمایندگان و نمایندگان خوزستان باید بیش از همه فعال باشند و بیش از همه از حق خوزستان دفاع کنند. قطعا نمایندگان خوزستان ساکت نخواهند ماند و این موضوع را به جد و با اهمیت و اولویت خاص پیگیری خواهند کرد. این تبعیض محض و بی‌عدالتی مشهود است.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان در پاسخ به این سوال که آیا این اقدامات با هماهنگی نمایندگان و کمیسیون کشاورزی مجلس انجام می‌شود، گفت: این موضوع کاملا بدون هماهنگی مجلس بود  و ما هیچ اطلاعی از آن نداشتیم.

صالحی نسب ادامه داد: چیزی که ما در بودجه دیدیم و در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس مطرح  و باعث استعفای دسته جمعی نمایندگان خوزستان شد ردیف اعتباری جهت انتقال آب کارون بود که در کمیسیون کشاورزی حذف شد اما مصوباتی از جمله خسارت 210 میلیارد تومانی و سد معشوره از مصوبات دولت می‌باشند و بدون اطلاع مجلس تخصیص داده شده اند.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه افزود: امروز در پشت سد کرخه چیزی حدود دو میلیارد مترمکعب آب وجود دارد و سد معشوره نیز دارای ظرفیتی حدود یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب است که اگر سدی با ظرفیت یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب احداث شود مطمئنا ذخیره آب پشت سد کرخه بزرگ نیز در حد یک میلیارد کاهش می‌یابد و مطمئنا این کار برخلاف منویات مقام معظم رهبری خواهد بود، زیرا بخشی از زمین‌های طرح احیای 550هزار هکتاری در اندیمشک، اهواز، شوش و دشت آزادگان واقع است که با احداث این سد به این طرح لطمه وارد می شود. 

وی با اشاره به سد معشوره گفت: با احداث این سد حداقل 50 درصد از آب پشت سد کرخه کم می‌شود و این بدون هیچ گونه مطالعه توسط وزارت نیرو و سایر دستگاه‌ها و شرکت‌های مشاور در حال انجام  است.

صالحی نسب بیان داشت: در کمیسیون کشاورزی وزیر را احضار کرده و در حضور نمایندگان اصفهان به او گفتم فریادهای اصفهانی‌ها نباید حق خوزستانی‌ها را سلب کند. انتقال آب کارون خط قرمز مردم خوزستان با دولت و نظام است و شما موجب ناامنی در خوزستان نباشید تا این ناامنی به اسم شما تمام نشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد