سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان


جلسه نمایندگان تشکل‌های سیاسی با معاون استاندار خوزستان برگزار شد
سیاسی  9:26:14 1393/05/06
935-1573-5 کد خبر
RSS :: پرینت

جلسه نمایندگان تشکل‌های سیاسی، صنفی و اصحاب رسانه با معاون سیاسی اجتماعی استاندار‏‏، همراه با برپایی ضیافت افطار، در محل استانداری خوزستان برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه‌خوزستان - در این نشست که شب گذشته، 5 مردادماه برگزار شد، محسن اورکی مدیرکل مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری‏ خوستان‏، اظهارکرد: ‌قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حداقل در دو اصل روشن 26 و 27 به صراحت فعالیت احزاب را تایید کرده و یکی از مترقی‌ترین قانون‌های اساسی است.

 

وی از فعالان سیاسی و افرادی که تمایل مشارکت در حوزه‌های حقوق شهروندی، ارتقا جامعه مدنی و دغدغه تقویت ارکان دموکراسی را دارند خواست از فضای ایجاد شده بهره‌مند شوند.

 

اورکی با مروری بر مسایل مطرح شده در جلسه گذشته گفت: در جلسه گذشته مقرر شد فعالان با برگزاری جلساتی به بررسی مباحث درون تشکلی خود بپردازند. معاونت سیاسی استانداری نیز آمادگی تسهیل زمینه فعالیت احزاب سیاسی در استان، اعم از تسهیلات مکانی و امنیت گردهمایی‌ها و مسایل دیگر را دارد.

 

در این جلسه بر لزوم مجوزدار بودن احزاب و تشکل‌های سیاسی در استان تاکید شد. همچنین برخی از نمایندگان احزاب به بیان دیدگاه‌های خود از جمله لزوم وجود مفاهمه در کشور، به رسمیت شمردن همدیگر و مشارکت همه تشکل‌ها در این جلسه پرداختند.

 

همچنین عنوان شد که فعالیت احزاب با چالشی از حرف تا عمل روبه‌روست؛ به این معنا که حرف‌های زیبایی گفته می‌شود اما در عمل چیزی دیده نمی‌شود. فعالان سیاسی به این‌که مفاهمه نباید دستوری باشد تاکید کردند و این‌که در بحث احزاب و تشکل‌های سیاسی کارهای بسیاری وجود دارد که لازم است فرهنگ‌سازی شود.

 

در حاشیه این نشست‏، فرج‌اله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا هدف از برگزاری چنین جلساتی را نزدیک کردن و همگرایی تشکل‌های سیاسی دانست و افزود: این‌که آن‌ها بتوانند به نقاط مشترک خود، جامعه و استان توجه داشته باشد و راه‌حل‌هایی برای آن‌ها ارائه دهند و در امور هم مشارکت فعال داشته باشند‏، در این نشست‌ها پیگیری می‌شود.

 

وی یادآورشد: مباحث مطرح شده در جلسات آینده به اختیار احزاب و براساس اتفاق نظر آن‌ها انتخاب می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد