سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



میزان فطریه و جزییات پرداخت آن در خوزستان از زبان بلک
اجتماعی  13:19:2 1393/05/06
935-2814-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه میزان زکات فطریه در استان بر مبنای گندم 3750 تومان به ازای هر نفر است، گفت: صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطریه در مصلی‌ها و مساجد برگزار کننده نماز عید فطر پیش‌بینی شده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین بلک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: در مصلی‌های نماز جمعه که نماز عید فطر به صورت متمرکز برگزار می‌شود، صندوق‌هایی برای جمع‌آوری فطریه پیش‌بینی شده که زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان و ستاد برگزاری نماز جمعه، مستقر شده‌اند، لذا نمازگزاران محترم می‌توانند زکات فطریه خود را از این طریق پرداخت کنند.

 

وی ادامه داد: اداراتی مانند کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و بهزیستی و همچنین برخی موسسات خیریه که مورد تایید و دارای فعالیت برجسته هستند نیز صندوق‌های خود را برای جمع‌آوری زکات فطریه در مصلی‌ها مستقر کرده‌اند. البته علاوه بر مصلی‌ها، تعدادی از مساجد نیز آماده برگزاری نماز عید فطر هستند که بخشی از زکات فطریه هم در این مکان‌ها جمع‌آوری می‌شود.

 

بلک افزود: زمان پرداخت زکات فطریه برای افرادی که در نماز عید فطر شرکت می‌کنند، تا پیش از آغاز نماز عید است. چنانچه فردی توفیق شرکت در نماز عید فطر را پیدا نکردند نیز تا پیش از اذان ظهر روز عید فطر فرصت دارد که فطریه خود را پرداخت کند. پس از این زمان باید به نیت قضا، زکات فطریه پرداخت شود.

 

وی اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی مجاز به استقرار صندوق‌های ویژه جمع‌آوری زکات فطریه در مساجد هستند و تلاش بر این است که نمازگزارانی که به مساجد مراجعه می‌کنند نیز بتوانند به راحتی فطریه خود را پرداخت کنند.

 

بلک در خصوص امکان پرداخت زکات فطریه از طریق خودپرداز و ایجاد گزینه کمک‌های مردمی در دستگاه‌های خودپرداز، گفت: نحوه مصرف زکات فطریه و اصول محاسبه آن تعریف شده و به نظر می‌رسد این قواعد برای جمع‌آوری و پرداخت زکات فطریه از طریق دستگاه‌های خودپرداز تعریف نشده است، لذا بهتر است زکات فطریه از طریق صندوق‌هایی که برای این منظور پیش‌بینی شده، پرداخت شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در خصوص شرایط به‌جا آوردن روزه‌های قضا، پس از ماه مبارک رمضان، گفت: افراد بیمار در صورتی که بیماری‌شان تا ماه رمضان سال آینده رفع شد، باید روزه‌های خود را به‌جا آورند. چنانچه بیماری آن‌ها تا ماه رمضان سال آینده معالجه نشد، نیازی نیست قضای روزه‌های خود را به‌جا آورند.

 

بلک افزود: همچنین خانم‌های باردار که قادر به روزه گرفتن در ماه مبارک نبودند، به ازای هر روز باید مد پرداخت کنند؛ مد عبارت است از سه ربع کیلوگرم نان، گندم یا آرد است که معادل آن 800 تومان است و باید به مصرف نان فقیر برسد. افرادی هم که به دلیل موارد شرعی روزه نگرفتند، پس از ماه مبارک باید قضای روزه خود را به‌جا آورند و روزه بگیرند. چنانچه این افراد تا ماه رمضان سال آینده قضای روزه خود را به جا نیاورند باید به ازای هر روز روزه نگرفتن مُد پرداخت کنند. افرادی هم که عمدا روزه ماه رمضان را نگرفتند، به ازای هر روز روزه نگرفتن باید 60 روز روزه بگیرند یا به ازای هر روز، 60 مُد پرداخت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد