سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش تاسف آور



معاون عمرانی استاندار خوزستان خبر داد
خوزستان رتبه چهارم در تلفات درون شهری راکبان موتورسیکلت

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر خوزستان رتبه چهارم در تلفات درون شهری راکبان موتورسیکلت را دارد.

خبرگزاری فارس: خوزستان رتبه چهارم در تلفات درون شهری راکبان موتورسیکلت

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، احمد سیاحی در دومین روز از کارگاه تخصصی حمل و نقل برون و درون شهری که ظهر امروز در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: عدم توسعه زیرساخت‌ها با توجه به توسعه شهر‌ها مشکلات جدی ایجاد کرده است.

وی افزود: مقوله مربوط به مسائل ترافیکی و عدم داشتن طرح جامعه ترافیکی از جمله مسائل مهم و حساسی است که باید به آن توجه کرد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه در دور دوم تلفات جاده‌ای در سفرهای برون استانی کاهش 15 درصدی داشته‌ایم گفت: در بحث ترافیک جاده‌ها و کاهش تصادفات نیازمند برنامه‌ای ریشه‌ای هستیم منتج به برنامه بلند مدت که وظایف هر دستگاه مشخص شود و برنامه‌ای کوتاه مدت که با توجه به امکانات موجود مشکلات حل شود.

وی ضمن اشاره به آمار تلفات جاده‌ای خاطرنشان کرد: خوزستان در تلفات موتور در جاده رتبه چهارم و در تلفات عابرین پیاده رتبه ششم را در بین سایر استان‌ها داشته، اگر چه این آمار با کاهش خوبی نسبت به سال‌های گذشته روبرو بوده اما هنوز جای تطبیق و ارزیابی دارد.

سیاحی نصب دوربین‌های کنترل سرعت را در جاده‌های درون استانی از موضوعات تاثیرگذار در کاهش سرعت دانست و تصریح کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که با نصب دوربین کنترل سرعت 40 درصد در تلفات جاده‌ای در کل کشور تاثیر داشته است. نصب دوربین کنترل سرعت، ارتقای فرهنگ ترافیک و فرهنگ شهروندی در بین شهروندان نیز می‌تواند بر کاهش تصادفات جاده‌ای تاثیر گذار باشد.

وی با انتقاد از نحوه رنگ آمیزی جداول و خیابان‌ها، روشنایی خیابان‌های شهر و دیگر عوامل محیطی که بر تصادفات جاده‌ای تاثیر گذار است اظهار کرد: خط کشی‌های خیابان‌ها و جداول به گونه‌ای که تاثیر روانی مثبت بر رانندگان وسایل نقلیه داشته باشند ندارند و در برخی شهر‌ها خصوصا اهواز روشنایی کم و حفاری‌های زیاد سبب بروز مشکلاتی برای رانندگان وسایل نقلیه شده است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان همچنین ساماندهی وضعیت پارکینگ و پارکبان‌های در نقاط مختلف شهر‌ها، بهسازی و ایجاد جاده‌های کمربندی، ساماندهی سرعت گیر‌ها و... از مسائلی است که می‌تواند بار ترافیکی نقاط پر تردد شهر‌ها را کاهش دهد.

وی ادامه داد: با همکاری مهندسین مشاور شامل یک طرح جامع کاهش تلفات شهر‌های استان را به ما دهد و وظایف هر دستگاه به طور کامل با زمان بندی خاص مشخص شود.

سیاحی با اشاره به اینکه این امر کاری محلی است و باید همه در آن مشارکت کنیم خاطرنشان کرد: این کار، کاری محلی است و زمانی محقق می‌شود که در کنار همدیگر و با فکر هم انجام شود. ما مسئولان باید در این زمینه کاری انجام دهیم که بتوانیم در پایان سال 93 با بیشترین کاهش خسارات و تلفات روبرو باشیم و به آن افتخار کنیم.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930505001338#sthash.1d3LhcCU.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد