سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 

 

عادل مولا عنوان کرد:
هجوم جیرجیرک‌ها به خوزستان/ شرایط اکولوژی در خوزستان تغییر کرده‌است 
اهواز - خبرگزاری مهر: معاون اداره کل محیط زیست استان خوزستان از هجوم جیرجیرک‌ها به شهرهای مختلف خوزستان به علت تغییر شرایط اکولوژی در استان خبرداد.

عادل مولا در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص فراوان شدن جیرجیرک های و شهرهای مختلف استان خوزستان ضمن تائید این مسئله عنوان کرد: با توجه به تغییرات به وجود آمده در شرایط اقلیمی استان در چند سال اخیر، شاهد خشکسالی شدید بودیم. در حقیقت کمبود منابع آب و بارندگی، گرمای زودرس و سرمای دیررس باعث شده که شرایط اکولوژیکی استان تغییر پیدا کند.

وی افزود: وقتی شرایط اکولوژی تغییر پیدا کند یکی از موجوداتی که استعداد تکثیر فراوان را دارند جیرجیرک ها هستند. این در  حالی است که شرایط اقلیمی هر منطقه می تواند شرایط مناسبی را برای حضور انواع حیوانات، حشرات، خزندگان و جوندگان را به وجود بیاورد.

مولا تصریح کرد: وجود هر نوع جاندار گرچه مفید هم باشد اما اگر تعدادش بیش از حد باشد به عنوان یک آسیب تلقی می شود. به طور مثال جیرجیرک ها برای از بین بردن برخی از حشرات ریز مثل پشه مفید است اما وقتی تعداد این جیرجیرک ها زیاد شود بحران و ضرر محسوب می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، بیش از یک هفته است که مردم اهواز و سایر شهرهای استان خوزستان شاهد حضور جیرجیرک های پر سروصدا در شهر هستند. گذشته از تعداد بالای این جیرجیرک ها، پیدا شدن این حشره در خانه و زندگی شهروندان باعث آلودگی صوتی و ترس کودکان شده است.

جالب ترین مسئله این است که جیرجیرک های مزاحم حتی در نقاط مرفه شهر، محیط های سربسته و ادارات و سازمان های دولتی هم مشاهده می شود. سال گذشته هم مردم اهواز با این مشکل اما با شدت بیشتر مواجه بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد