سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی



نماینده دزفول در مجلس:
از آن‌جا که از زمان مطرح شدن این مشکلات با وزیر نیرو برای آن‌ها اقدام عملی انجام نشده است و همچنین با توجه به اینکه نمایندگان از توضیحات وزیر قانع نشدند / ا انتقال آب خوزستان به استان‌های دیگر به کل مخالفیم و آن را خط قرمز خود می‌دانیم؛ اگر با انتقال آب استان‌هایی چون خوزستان و چهارمحال و بختیاری به استان‌های کم‌آب موجبات ایجاد صنایع آب‌بر را در آن‌ها ایجاد کنیم، به هردو این استان‌ها هزینه‌های هنگفتی را تحمیل کرده‌ایم
خوزنیوز: نمایندگان از توضیحات وزیر نیرو قانع نشده‌اند و قرار است تا در هفته‌های آتی نتایج اقدامات جدید وزارت به مجلس گزارش شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس در گفت و گو با خبرنگار خوزنیوز اظهار داشت: از جمله مسائلی که در جلسه با وزیر نیرو مطرح شد، انتقال آب از سرشاخه‌های دز و کارون، برنامه احداث سد بختیاری بین دو استان لرستان و خوزستان  و فرسودگی شبکه برق رسانی استان است.

عباس پاپی‌زاده پالنگان افزود: از یک سو فرسودگی شبکه برق خوزستان موجب قطع مکرر برق در این استان شده و از سوی دیگر  تعرفه برق بر دوش مردم خوزستان سنگینی می‌کند، مردمی که برای فراهم کردن دمایی قابل تحمل مشابه سایر استان‌ها ناچار به پرداخت هزینه‌ای بالاتر هستند.

وی دیگر مسائل مطرح شده خطاب به وزیر نیرو را مشکل انتقال آب به مناطق روستایی نزدیک به رودخانه دز و برخی نقاط دیگر عنوان کرد  و افزود:  در حال حاضر آبرسانی به این مناطق با تانکر انجام می‌شود. هم‌چنین متناسب نبودن آب‌بها با قیمت محصولات کشاورزی مشکلی است که به کشاورزی خوزستان لطمه وارد می‌کند.

نماینده دزفول در مجلس ادامه داد: با انتقال آب خوزستان به استان‌های دیگر به کل مخالفیم و آن را خط قرمز خود می‌دانیم؛ اگر با انتقال آب استان‌هایی چون خوزستان و چهارمحال و بختیاری به استان‌های کم‌آب موجبات ایجاد صنایع آب‌بر را در آن‌ها ایجاد کنیم، به هردو این استان‌ها هزینه‌های هنگفتی را تحمیل کرده‌ایم.

پاپی‌زاده یادآور شد: دولت باید با انجام آمایش سرزمینی، به بررسی امکانات موجود در هر منطقه بپردازد و سپس با توجه به این امکانات، برای هر استان یک نوع فعالیت اقتصادی خاص تعریف کند؛ به‌طور مثال در استان‌هایی که منابع آبی وجود دارد صنایع آب‌بر و کشاورزی توسعه یابد و در استان‌های کم‌آب، صنایعی چون گردشگری که نیاز کم‌تری به آب دارند ایجاد شود.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان اظهار داشت: همه این‌ها مسائلی بود که در جلسه با وزیر نیرو از آن‌ها سخن گفته شد و هدف از بیان آن‌ها، حفظ سیر کلی و صحیح است تا دولت‌ها و وزرا از برنامه اصلی خارج نشوند.

نماینده دزفول در پایان گفت: از آن‌جا که از زمان مطرح شدن این مشکلات با وزیر نیرو برای آن‌ها اقدام عملی انجام نشده است و همچنین با توجه به اینکه نمایندگان از توضیحات وزیر قانع نشدند و به وزیر فرصت داده شد تا طی چند هفته آینده افدامات عملی جهت رفع این مشکلات انجام دهد و در غیر این صورت طرح استیضاح چیت چیان همچنان روی میز نمایندگان قرار دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد