سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از آبادان


آبادان تا کی باید چشم به راه مسافران نوروزی باشد؟
فرهنگی و هنری  10:40:23 1393/05/01
935-780-5 کد خبر
RSS :: پرینت

دبیر کانون جهانگردی آبادان گفت: توسعه کارهای فرهنگی و گردشگری آبادان به تکمیل پروژه‌های منطقه آزاد اروند وابسته است.

 

احمد امیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: زمانی که طرح منطقه آزاد اروند در آبادان ایجاد شد انتظار داشتیم که گردشگری نه تنها در آبادان بلکه برای کل استان توسعه پیدا کند.

 

وی تصریح کرد: اما متأسفانه روندی که الان در کارهای منطقه آزاد اروند ایجاد شده انگار بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

 

امیری بیان کرد: قرار بود با توسعه منطقه آزاد اروند و با راه‌اندازی سریع آن یک موتور محرک اقتصادی جدیدی را در استان شاهد باشیم اما در حال حاضر سرعت راه‌اندازی این منطقه خیلی کم است. مثلاً قرار بود دیواری دور آبادان احداث کنند که من نمی‌دانم احداث آن قرار است چه زمانی به سرانجام برسد؟

 

دبیر کانون جهانگردی آبادان بیان کرد: مسؤولان منطقه آزاد باید کار تکمیل پروژه دیوار و راه‌اندازی آن را هر چه سریع‌تر طی کنند تا تکلیف شهر مشخص شود. الان تکلیف شهر روشن نیست و معلوم نیست که چه زمانی قرار است شاهد منطقه آزاد شدن آبادان باشیم. ما قانونا منطقه آزاد هستیم اما کی این منطقه به بهره‌برداری کامل می‌رسد نامشخص است.

 

امیری اضافه کرد: اگر منطقه آزاد اروند به شکل کامل بهره‌برداری شود ما یک رشد اقتصادی را در جنوب غرب کشور شاهد خواهیم بود.

 

وی، با بیان این که اگر منطقه آزاد راه‌اندازی شود سالیانه تعداد بالایی توریست وارد استان می‌شود، عنوان کرد: ما تا کی باید منتظر باشیم که مسافران نوروزی بیایند؟ اگر منطقه آزاد از لحاظ اقتصادی فعال باشد گردشگر وارد شهر می‌شود و یک گردش اقتصادی به همراه شغل‌های جدید به وجود می‌آید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد