سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر ورزشی



پایان مهلت نقل و انتقالات لیگ برتر؛
شامگاه دیروز، مهلت نقل و انتقالات لیگ چهاردهم به پایان رسید و تیم‌های لیگ برتری، بازیکنان جدید خود را شناختند. اهتمام سازمان لیگ نسبت به جوان‌تر کردن لیگ برتر و الزام به استفاده از بازیکنان جوان، موجب شد تا امسال در ترکیب تیم‌های لیگ برتر ‌نا‌آشناهای زیادی ببینیم و امیدوار باشیم با درخشش در لیگ برتر در پایان راه، ستاره‌های جدید به فوتبال ما اضافه شود.
کد خبر: ۴۱۸۷۱۶
تاریخ انتشار:۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷-22 July 2014
شامگاه دیروز، مهلت نقل و انتقالات لیگ چهاردهم به پایان رسید و تیم‌های لیگ برتری، بازیکنان جدید خود را شناختند. اهتمام سازمان لیگ نسبت به جوان‌تر کردن لیگ برتر و الزام به استفاده از بازیکنان جوان، موجب شد تا امسال در ترکیب تیم‌های لیگ برتر ‌نا‌آشناهای زیادی ببینیم و امیدوار باشیم با درخشش در لیگ برتر در پایان راه، ستاره‌های جدید به فوتبال ما اضافه شود.

به گزارش «تابناک»، فصل نقل و انتقالات امسال لیگ برتر ایران، یک غایب بزرگ داشت و آن علی فتح‌الله‌زاده بود که غالبا شخصیت اول نقل و انتقالات است و با بمب‌هایی که می‌ترکاند همیشه موجب گرمی بازار در این فصل می‌شد؛ اما گویا ترکاندن بمب‌های این چند ساله کار دست او داده و پس از تلاش دولت برای خصوصی‌سازی سرخابی‌ها دیگر او جایی در ساختار استقلال نداشت. اما بهرام افشارزاده، مدیر باسابقه ورزشی کشورمان که جانشین او شده بود، در نخستین فصل حضورش دراستقلال خوب از عهده کار برآمد و ضمن حفظ ملی‌پوشان استقلال بازیکنان خوبی را هم به خدمت گرفت تا وضعیت استقلال مثل سال‌های قبل در فصل نقل و انتقالات خوب باشد. کار استقلالی‌ها نسبت به رقیب همشهر‌ی‌شان شاید از این جهت بهتر باشد که آن‌ها همه ملی‌پوشان خود را که از جام‌جهانی بازگشته بودند در ترکیب خود حفظ کردند و به هر ترتیب، مانع رفتن آن‌ها به لیگ‌های عرب شدند. استقلال شاید تنها این روزها نسبت به از دست دادن دروازه‌بان شکاره یک‌اش کمی تهدید شود که این جدای هم به دلیل مشکلات رحمتی و قلعه‌نویی اجتناب ناپذیر بود.

استقلال ضمن حفظ خسرو حیدری، امیر حسین صادقی، هاشم بیگ‌زاده و آندرانیک تیموریان امسال بازیکنان زیر را هم به خدمت گرفته است:
 
فرزین گروسیان ، محمدرضا خرسندنیا، میلاد فخرالدینی، امید ابراهیمی، سجاد شبهاززاده ، علیرضا رمضانی، هرایر مکریان، مهدی کریمیان، سهیل اصغرزاده، محسن فروزان، عنایت بخشی ، سید محسن کریمی، محمدرضا سلیمانی، مهران نورافکن، ایمان عباس زاده، سعید امرایی، مهدی کربلایی، محمد خلیلی، آلبرتو رافائل داسیلوا، جاسم کرار، مهرداد محمودی، امیرحسین طویی و یعقوب کریمی

آن‌ها در مقابل با بازیکنان زیر هم خداحافظی کردند؛
محمد مهدی نظری، بوبکر کبه، مهرداد اولادی، علیرضا نیکبخت واحدی، مجید غلام نژاد، سیاوش اکبرپور، جی لوید ساموئل، سید حسین حسینی، میثم جودکی، ایمان باصفا، مهدی رحمتی، ایمان مبعلی، آرش رضاوند، مهرداد حسینی، تونی و احمد جمشیدیان

خریدهای این فصل استقلال را می‌توان «بمب‌های مخفی» این فصل دانست و اگر قلعه‌نویی محافظه‌کاری‌اش را کنار بگذارد و مانند بازی دیشبش برابر ملوان به جوان‌ها دل بسپارد، می‌توان امیدوار بود ‌از دل این بازیکنان چند ستاره در پایان فصل ظهور کنند.

مدافع عنوان قهرمانی اما در فصل نقل و انتقالات روی کاغذ ضعیف عمل کرده و نه‌ تنها نتوانسته ستاره‌های فصل گذشته‌ای را حفظ کند که با به خدمت گرفتن تنها چهار بازیکن در فصل نقل و انتقالات، یکی از ضعیف‌ترین کارکردها را داشته است. اما مهم‌ترین اتفاق نقل و انتقالات برای فولاد نه در زمین که روی نیمکت انجام شد؛ جایی که حسین فرکی جای خودش را به دراگون اسکوچیچ داد تا هم مربی خوب فصل پیش ملوان تیم جدیدی داشته باشد و هم او با شکست ‌پروژه نیمکت تیم میل بدون تیم مانده باشد.

فولادی‌ها برای این فصل چهار بازیکن زیر را به خدمت گرفته‌اند: ایمان موسوی، بهمن کامل، چاگو و برایان.

و در مقابل ستاره‌های زیادی را از دست داده‌اند: عبدالله کرمی، سوشا مکانی، غلامرضا رضایی، لوسیانو، پادوانی، حسین جعفری، سالارزاده، عباس محمدرضایی، مهدی نوری، چاوز، ایوب کلانتری، وفا هخامنش.

پرسپولیسی‌ها هرچند زودتر از بقیه کارشان را در فصل نقل و انتقالات شروع کردند و پیش از جام‌جهانی با به خدمت گرفتن رضا نوروزی و سوشا مکانی خبر از روزها خوب در فصل نقل و انقالات می‌دادند اما در ادامه نتوانستند به پرفروغی سابق باشند و بعد از جام‌جهانی با از دست دادن چند ملی‌پوش حسابی سرمربی این تیم را عصبانی کرده‌اند. آن‌ها علاوه بر اینکه نتوانستند محمدرضا خلعتبری را که فصل پیش حسابی براشان خرج برداشته بود را در ترکیب خود حفظ کنند در روزهای آخر فصل نقل و انتقالات با سید جلال حسینی در قلب خط دفاعی‌شان هم خداحافظی کردند تا یکی از تاثیرگذارترین بازیکنانشان را این فصل در لیگ ستارگان قطر ببینند و به این ترتیب از میان ملی‌پوشان پرسپولیس تنها ماهینی و رضا حقیقی این فصل در این تیم باقی ماندند و مهرداد پولادی هم که اگرچه نامش در لیست این تیم قراردارد اما به نظر می‌رسد با توجه به درخشش‌اش در جام‌جهاین در روزهای آتی راهی اروپا شود.

سرخ‌های پایتخت برای این فصل بازیکنان زیر را به خدمت گرفته‌اند: مهدی دغاغله، رضا طارمی، سوشا مکانی، رضا نوروزی و احمد نوراللهی.

 و در مقابل در خروجی را برای بازکنان زیر باز کرده‌اند: امیر عابدزاده، سید جلال حسینی، محمدرضا خلعتبری، قاسم دهنوی، یونس شاکری،  سید مهدی سیدصالحی، رضا محمدی و میلاد غریبی.

سپاهانی‌ها هم امسال مانند سال‌های قبل حسابی ولخرجی کرده‌اند و همن مسئله هم موجب شده به دلیل قانون سقف بودجه شائبه‌های فراوانی در خصوص فعالیت‌های آن‌ها در فصل و نقل و انتقالات ایجاد شود و کار حتی به درگیری لفظی با رئیس سازمان لیگ هم بکشد.  

آن‌ها اگرچه کمتر از برخی از تیم‌ها بازیکن خریده‌اند اما بازیکنان با کیفیتی را به تیم خود اضافه کرده‌اند که هر یک از خریدهای این تیم را می‌توان یک ستاره در ان فصل دانست.

زردهای سپاهان برای این فصل بازیکنان زیر را به خدمت گرفته‌اند: وریا غفوری، عبدالله کرمی، رسول نویدکیا،  لوسیانو پریرا، محمدرضا خلعتبری.

و در مقابل بازکنان زیر هم از ترکیب این تیم خارج شده‌اند: اروین بولکو، امید ابراهیمی، محمودوند، محسن ایران‌نژاد، محمد غلامی. احمد اسکندری، محمد ناصری، علی چوپانی (قرضی به پدیده مشهد)، حمیدرضا کاظمی.

پدیده فصل پیش فوتبال ایران در اولین فصلی که تیم‌اش را علاوه بر لیگ برای لیگ قهرمانان آسیا می‌بست دست به ادامات جالبی زد. نفتی‌های تهران نخستین تغییر را روی نیمکت خود انجام دادند و علیرضا منصوریان را به جای یحیی گل‌محمدی استخدام کردند. منصوریان که در تیم جوانا سابقه کار با بسیاری از بازیکنان تیم نفت را داشت با حضورش در این تیم پای بازیکنان دیگری از تیم ملی جوانان را به نفت باز کرد که می‌توان امید داشت در این فصل از آن‌ها بیشتر بشنویم. آن‌ها همین‌طور برای حضور در لیگ قهرمانان بر خلاف سنت همیشگی‌شان تن به خرید بازکن خارجی هم دادند.

بازیکنان ورودی به نفت تهران: میثم جودکی (کاپیتان تیم ملی جوانان)، دیوید ویکروم، سعید لطفی، احمد گوهری، ارسلان مطهری (بازیکن تیم ملی نوجوانان )، مهدی شیری، غلامرضا رضایی، ایمان مبعلی، سعید قزلکچی ، لئوناردو پادوانی و سیامک کورش.
آن‌ها در مقابل چند ستاره را هم از دست دادند: وریا غفوری، رسول نویدکیا، رضا نوروزی، احمد آل نعمه، وحید بوحمدان و مجتبی شیری، هادی نورزی.

وضعیت عملکرد سایر تیم‌های لیگ برتری هم در فصا نقل و انقالات به شرح زیر است:

تراکتورسازی تبریز‌

خروجی: میلاد فخرالدینی، علی کریمی، مرتضی اسدی، سعید دقیقی، مهدی کریمیان، محمد نصرتی، محسن فروزان، مسعود ابراهیم زاده، جواد کاظمیان، میثم بائو، کریم انصاریفرد، فرشید طالبی.

ورودی: احمد کامدار، خالد شفیعی، فرید کریمی،  شاهین ثاقبی، احمد آل نعمه، دیتمار، علا عبدالزهرا، جابر انصاری، سامان نریمان جهان، میر هانی هاشمی، محمد پور رحمت الله.

ملوان انزلی‌
خروجی: محمد پور رحمت الله، شاهین ثاقبی، مهدی دغاغله، امیرحسین فشنگچی، هادی دغاغله، پاشنکو، سعید سالارزاده، حسن اشجاری، سهیل اصغرزاده، مهدی رحیم زاده، اسماعیل صمدی، احمدی مهدی زاده، سیامک کوروشی،  محمد جعفری، میلاد زنیدپور.

باشگاه ملوان مدعی شده ثاقبی و پور رحمت الله بازیکنان این تیم هستند و از آنها به خاطر حضور در تراکتورسازی شکایت کرده است.

ورودی: شایان کارگر، محمد رضی پور، علی عابدی، علیرضا مصطفایی، شیرزاد بیجاری، میلاد جلالی، غلامین، محمد دارابی، عزت الله پورغاز، محمد شمسی‌پور، کنعانی، حسین حسینی، جمال حسینی، حمید گلزاری، اعتمادی، مهرداد اولادی، حسن جعفری، مهیار زحمت کش، هادی یعقوبی.

سایپا:
خروجی: سجاد شهباززاده، اسحاق سبحانی، رضا ناصحی، محمد باقر صادقی، شعیب امیری، مهدی جعفرپور.

ورودی: محمد نزهتی، سید مهدی سید صالحی، میلاد میداوودی، حکیم نصاری، مسیح زاهدی، حامد فلاح ‌زاده، مجتبی رمضانی، علی نادمی، مسعود ابراهیم زاده و وحید محمدزاده، محمد حسین اکبر منادی، میلاد کرمانی مقام، علی علیزاده، رضا جعفری.

گسترش فولاد‌
خروجی: سیدمحسن حسینی، ایمان موسوی، رسول علیزاده، محسن فروزان، کامدار مهدی پور، عابدینی، میرزایی، مهدی محمدپور، ویزواری، تیزرو، سامان نریمان جهان و خالد شفیعی

ورودی: مهدی نظری، پیمان رنجبر، محمد مختاری، عادل سرشار، جوکار، محمدامین درویش،  مرتضی اسدی،  باتیستا و میلاد جهانی، محمد ناصری
 

استقلال خوزستان
خروجی: فابیو کاروالیو، مهدی خیری، سهراب بختیاری زاده، عادل کلاه کج، میلاد میداوودی، مهدی چاه کوتاه زاده، سعید چاه جویی، مدملیسی، محمد معاوی، سید علا خلف زاده، حسین کعبی، سجاد قاسم نژاد، عیسی ترائوره، بیگدلی، محمود تیغ‌نورد

ورودی: روبرتو، لامین دیاوارا، محمدرضا مهدوی، روح الله سیف اللهی، رضا کاردوست، ایمان با صفا، مجید حیدری، میثم دورقی، میثم مجیدی، صادق صادقی بابااحمدی، یزدان عباسیان، مهدی مومنی.

ذوب آهن
خروجی: محسن بیاتی نیا، سپهر حیدری، محمد صلصالی، میلان میاتوویچ.

ورودی: محمدباقر صادقی، حجت حق‌وردی، قاسم دهنوی، مسعود حسن زاده، هادی محمدی، مهرداد قنبری، مصطفی شجاعی، احسان پهلوان، محسن مسلمان و صائب محمدی.

احتمال دارد ذوب آهن مدافع تیم ملی لبنان را برای فصل آینده جذب کند.

صبای قم
خروجی: رضا عنایتی، کیوان امرایی، اکبر صادقی، فرید کریمی، میلاد سلیمان فلاح، مجید حیدری.

ورودی:  پیروز قربانی، کاظمی، امید قربانی، عباس بختیاری، محمد برجلو، عباس قادیان، قاسم گرامی، احمد حسن زاده، احمد مهدی زاده، ایوب کلانتری، جلال علیمحمدی و میلاد فراهانی.

راه آهن
خروجی: پیروز قربانی، ویکروم، علی حسینی، محمدرضا قدرتی پور، ایمان شیرازی، حسن جوادی، حسین پاشایی، فرزاد آشوبی، سامان آقازمانی، آرمان قاسمی.

ورودی: محمد غلامی، محسن ایران‌نژاد،  امیر عابدزاده، محمد آبشک، وحید طالب لو، شیث رضایی، احمد موسوی، سیامک کوهنورد، بویان جوکیچ، ننزیچ، مجتبی شیری

پدیده مشهد
خروجی:بهتاش میثاقیان، محمد خرسندنیا، بهمن طهماسبی، مهرداد قنبری، عباس پورخسروانی.

ورودی: رضا عنایتی، ناصحی، میلان یووانوویچ، عباس محمدرضایی، میلاد غریبی، یونس شاکری، ایگور پراهیچ، زوران کتروویچ، کیوان امرایی، اکبر صادقی، عبدالله ممبینی، مهدی خیری، علی چوپانی، رضا اتاقی، احمد اسکندری، حسین کیانی، ابوالفضل قریشی، سعید جلالی.

نفت مسجد سلیمان
خروجی:  بابا احمدی، حکیم نصاری، دورقی و صادقی

ورودی:  میلاد سلیمان فلاح، میلاد زنیدپور ، سعید سالارزاده، احسان عبدی، محمود تیغ‌نورد، رضا محمدی و وحید بوحمدان

پیکان تهران
خروجی: علیرضا قدیری، عباس قاسمی، علی جراح کار، محمد آشتیانی، کاظم برجلو، بهشاد یاورزاده، حسین بابایی، امین ترکاشوند، مجتبی زارع، علی امیری، ایمان رزاقی راد، سعید حلافی، صائم مافی، مهدی امیر آبادی و محمد برجلو.

ورودی:  امیر حسین فشنگچی، محمد نصرتی، سعید دقیقی، سید مهدی رحمتی، سید علی حسینی، جی لوید ساموئل، آرمان قاسمی، میلاد نوری، سیاوش یزدانی. عزتی، امیرحسین حسینی، فراز امامعلی، آرمان قربان نژاد، سیامک نعمتی.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد