سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر ورزشی

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد
انتقاد مستندساز خوزستانی از هیئت فوتبال خوزستان / مستند «برزیلته» را اکران نکنید

در پی رونمایی از مستند «برزیلته» در هفته جاری توسط هیئت فوتبال خوزستان، حبیب باوی ساجد کارگردان این مستند نسبت به این موضوع اعتراض کرده و خواستار جلوگیری از این نمایش مستند توسط هیئت فوتبال شد.

خبرگزاری فارس: انتقاد مستندساز خوزستانی از هیئت فوتبال خوزستان / مستند «برزیلته» را اکران نکنید

حبیب باوی ساجد صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس درباره علت اعتراض خود اظهار کرد: مستند برزیلته در سال 1390 و در زمان اسماعیل عامری گلستان، رئیس وقت هیئت فوتبال خوزستان تهیه و تولید شد که سه سال تمام تولید این اثر طول کشید، خوشبختانه عامری گلستان از نگاه به شدت فرهنگی و هنری برخوردار بود و کار سینما و دشواری آن را می‌شناخت.

وی افزود: عامری گلستان همچنین از ادبیات قابل احترامی برخوردار بود که سعی می‌کرد با احترام با دیگران سخن بگوید، لذا همین حس احترام متقابل هم در طرف روبرو به وجود می‌آمد، درحقیقت با توجه به حضور چنین شخصیت فرهنگی و هنری در رأس امور فوتبال استان من هم سه سال تهیه و تولید این مستند دشوار را پذیرفتم.

باوی ساجد ادامه داد: در حال حاضر کسانی که در رأس امور فوتبال استان هستند فاقد نگاه فرهنگی،  شناخت هنری و حتی فاقد ادبیات محترمانه‌ای هستند که معمولا باید در برخورد با دیگران داشته باشند به طوری که درحال حاضر یک نگاه به شدت تحکیم آمیز بر هیئت فوتبال استان حاکم است.

این مستند ساز و داستان نویس خوزستانی افزود: مستند «برزیلته» در حال حاضر توسط همین هیئت فوتبال که هیچ نقشی در روند تولید سه ساله آن ندارند، ظاهرأ با تغییراتی روبه‌رو شده است که پیش از این به من این تغییرات را اعلام کرده بودند و نپذیرفتم. در هفته جاری مستند برزیلته با تغییراتی که احتمالا طی چند ماه اخیر داده‌اند قرار است برای اهالی فوتبال استان نمایش داده شود که من به علت عدم اطلاع از آن تغییرات، به نمایش آن اعتراض دارم و این اعتراض را ابتدا سعی کردم از طریق گفت‌و‌گو حل کنم.

باوی ساجد تاکید کرد: متأسفانه رئیس هیئت فوتبال استان نه تنها تفاهم را منتفی کرد، بلکه حتی نسبت به پرداخت باقی مانده هزینه تولید این مستند اقدام ناعادلانه کرد و پس از گذشت چند ماه از تحویل نسخه نهایی مستند برزیلته، هیچ‌گونه اقدامی برای پرداخت مابقی هزینه تولید از سوی هیئت فوتبال استان به بنده نشده است.

این درحالی است که نه تنها هیئت فعلی فوتبال استان نقش و اثری در تولید مستند برزیلته نداشته‌اند و امروز این فیلم را حق مایملک خودشان می‌دانند، بلکه در زمان تولید این مستند کارشکنی‌هایی داشته‌اند که با درایت اسماعیل عامری گلستان، رئیس وقت هیئت فوتبال استان، تولید این مستند متوقف نشد.

کارگردان مستند برزیلته ادامه داد: تا زمانی که من به عنوان کارگردان که حق معنوی اثر متعلق به من است، متوجه تغییرات هیئت فوتبال در مستند برزیلته نشوم، از نظر من این مستند نباید به نمایش گذاشته شود و یا اگر چنین اتفاقی افتاد، من از درج نامم به عنوان سازنده اثر امتناع می‌کنم. ضمن اینکه براساس قرارداد، هیئت فوتبال باید به تعهدات حقوقی خود عمل کند.

به گزارش خبرگزاری فارس مستند برزیلته به 100 سال تاریخ فوتبال خوزستان و پیدایش فوتبال در ایران می‌پردازد و این مستند در اکران محدودی که داشت، مورد توجه اهالی فرهنگ، هنر، سیاست و اهالی ورزش قرار گرفته است.

گفتنی است حبیب باوی ساجد مستند وساز و داستان نویس پیش از این آثار متعددی در عرصه فرهنگ، هنر و دفاع مقدس در خوزستان تهیه، تولید و کارگردانی است و جوایز متعددی از جشنواره‌های داخلی وخارجی دریافت کرده است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930431000276#sthash.8BpJd1VQ.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد