سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



ضرورت تلاش برای افزایش آمار ازدواج در خوزستان
اجتماعی  9:20:45 1393/04/30
934-14814-5 کد خبر
RSS :: پرینت

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان بر ضرورت تلاش برای افزایش آمار ازدواج در خوزستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه خوزستان- فرج‌اله خبیر در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: برای تهیه کارت ملی هوشمند برای تمامی شهروندان خوزستانی به اعتباری 40 میلیارد ریالی نیاز است.

وی با اشاره به اینکه در استان خوزستان در ازای هر یک‌هزار نفر یک دفتر پیشخوان دولت وجود دارد، افزود: باید به سمتی حرکت کنیم تا کارها برای ارایه خدمات مطلوب‌تر به مردم به صورت الکترونیکی انجام شود. ثبت وقایع حیاتی به دلیل کاربرد این اطلاعات در برنامه‌ریزی‌های کلان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

خبیر تصریح کرد: استان خوزستان از نظر آمار زاد و ولد در وضعیت خوبی قرار دارد، اما باید تلاش شود که آمار ازدواج در استان افزایش یابد تا ترکیب جمعیت متناسب‌تر از گذشته شود.

 وی همچنین خواستار بررسی آمارهای دوره‌های 5 ساله و 10 ساله جمعیت و شناخت بیشتر از مسائل مربوط به جمعیت مانند نرح ازدواج و طلاق، مرگ و میر و ترکیب جمعیتی شد.

به گزارش ایسنا‏، بهنام مریدی مدیرکل ثبت احوال خوزستان نیز در این نشست با ارایه آمار جمعیت استان، گفت: بر اساس آمار، جمعیت خوزستان تا خردادماه امسال 4 میلیون و 730 هزار و 431 نفر است.

وی با اشاره به اینکه 71 درصد از جمعیت استان در شهرها زندگی می‌کنند، افزود: از تعداد کل جمعیت استان 3 میلیون و 369 هزار و 790 نفر در شهرها زندگی می‌کنند. همچنین 51 درصد جمعیت استان مرد و 49 درصد زن هستند.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان با اشاره به اینکه در سال گذشته خوزستان برترین استان از نظر ثبت وقایع حیاتی در کشور بوده است‏، بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال 99 درصد از ولادت‌ها در استان خوزستان در زمان قانونی و به هنگام ثبت شده است.

مریدی گفت: با توجه به اینکه ثبت وفات باید ظرف مدت 10 روز انجام شود، در سه ماهه نخست امسال بیش از 91 درصد از فوت‌ها در استان به هنگام ثبت شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد