سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مجموعه اخبار ورزشی


ایران در لیگ جهانی والیبال چهارم شد

شامگاه یکشنبه با دیدار تعیین تیم های سوم و چهارم و نبرد ایران و ایتالیا پیگیری شد که در پایان تیم ملی والیبال ایتالیا موفق شد با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی برسد و عنوان سوم این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دهد و عنوان چهارم به تیم ملی ایران برسد.
ایران در دومین نبرد خود در جمع چهار تیم برتر لیگ جهانی نیز ناکام ماند تا ایتالیا در خانه خود مدال برنز را بر گردن بیاویزد و ایران به عنوان نخستین تیم آسیایی حاضر در جمع چهار تیم برتر تاریخ لیگ جهانی در رتبه چهارم بایستد.

به گزارش ایسنا، مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال که با حضور شش تیم برتر در دو گروه به میزبانی شهر فلورانس ایتالیا برگزار شد، شامگاه یکشنبه با دیدار تعیین تیم های سوم و چهارم و نبرد ایران و ایتالیا پیگیری شد که در پایان تیم ملی والیبال ایتالیا موفق شد با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی برسد و عنوان سوم این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دهد و عنوان چهارم به تیم ملی ایران برسد.

گیم اول؛ 25 بر 22
در ست اول بازیکنان ایران تلاش زیادی کردند تا بتوانند برابر حریف قدرتمند خود به پیروزی دست پیدا کنند اما ایتالیا در خط حمله و دریافت ها بهتر عمل کرد و در طول این گیم توانست برتر از ایران عمل کند. با این حال در حالی که ایتالیا 19 بر 14 از ایران پیش بود، چند سرویس خوب امیر غفور شرایط را به سود ایران تغییر داد و امتیاز به 19 بر 18 تغییر کرد.

در ادامه سرمربی میزبان با گرفتن یک وقت استراحت مجددا امتیازگیری را آغاز کرد و در نهایت تیم ملی ایتالیا موفق شد با نتیجه 25 بر 22 ست اول را به سود خود به پایان برساند.

گیم دوم؛ 25 بر 17
تیم ملی ایران گیم دوم را خوب شروع کرد و در خط حمله نمایش خوبی داشت اما ایتالیایی ها با چند دفاع روی تور خوب و عملکرد خوب در خط حمله قصد گرفتن بازی از حریف آسیایی خود را داشت. دو تیم تا امتیاز 4 مساوی پیش رفتند و رقابت نزدیکی بین آنها وجود داشت و این روند تا تا امتیاز 7 هم ادامه داشت اما در ادامه این لاجوردی پوشان بودند که اختلاف را زیاد کردند و توانستند در پایان گیم دوم را هم به سود خود تمام کنند. در گیم دوم عدم خودباوری بازیکنان ایران باعث شد ایتالیا 22 بر 14 پیش بیفتد و در پایان 25 بر 17 نتیجه را واگذار کند.

گیم سوم؛ 25 بر 22
شاگردان کواچ گیم سوم را بهتر از دو گیم دیگر اغاز کردند و پس از آنکه تا 3 امتیاز اول مساوی پیش رفتند اما در ادامه ایران اختلافش را بیشتر کرد و 8 بر 5 از حریف پیش افتاد. در این لحظات دفاع خوب ایران با عملکرد کم نقص خط حمله مواجه شد و در ایران توانست 14 بر 11 از حریف پیش بیفتد اما در ادامه ورق برگشت و این ایتالیا بود که در سرویس و دریافت ها بهتر عمل کرد و 16 بر 15 پیش افتاد.

ایتالیایی ها در ادامه هم موقعیت های حمله ایران را دفاع کردند و اختلاف را بیشتر کردند و 19 بر 16 پیش افتادند. تلاش بازیکنان ایران در ادامه بازی هر چند اختلاف را کمتر کرد اما روز خوب یاران زایتسف اجازه خودنمایی به مردان ایران را نداد. هر چند شاگردان کواچ با روزهای خوب خود فاصله زیادی داشتند و کم رمق تر از قبل بودند. محمد موسوی نیز که در دیدار قبلی مصدوم شده بود و با تلاش پزشکان به این دیدار رسید در این دیدار نتوانست از سرویس های خود نفعی ببرد و مثل سایر بازیکنان کشورمان خوب نبود.

در پایان گیم سوم تیم ملی ایتالیا موفق شد برابر ایران به پیروزی برسد و عنوان سوم این دوره از مسابقات لیگ جهانی را به خود اختصاص دهد. تیم ملی ایران هم که دومین حضور خود در لیگ جهانی را تجربه کرد با عنوان چهارمی به کارش پایان داد. تیم های برزیل و آمریکا هم دیدار فینال را یکشنبه شب برگزار خواهند کرد.




سعید معروف بهترین پاسور لیگ جهانی 2014 والیبال شد

میرسعید معروف، کاپیتان و پاسور تیم ملی والیبال ایران توانست عنوان بهترین پاسور را به خود اختصاص دهد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، تیم ملی والیبال ایران با قبول شکست برابر ایتالیا عنوان چهارمی رقابت‌های لیگ جهانی 2014 را کسب کرد.
در پایان این دوره از مسابقات لیگ جهانی والیبال اسامی برترین بازیکنان اعلام شد که در این بین میرسعید معروف، کاپیتان و پاسور تیم ملی والیبال ایران توانست عنوان بهترین پاسور را به خود اختصاص دهد.
در این دوره از مسابقات آمریکا قهرمان شد و برزیل در جایگاه دوم قرار گرفت. ایتالیا میزبان هم توانست مدال برنز را به خود اختصاص دهد.

 آمریکا قهرمان لیگ جهانی والیبال 2014 شد. 
  به گزارش عصرایران، در فینال لیگ جهانی والیبال ، دو تیم آمریکا و برزیل به مصاف هم رفتند که در نهایت، تیم ملی آمریکا توانست با نتیجه 3 بر یک ، پیروز میدان باشد و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد. 
در این دیدار که در استادیوم "نلسون ماندلا"ی شهر فلورانس ایتالیا برگزار شد، تیم ملی آمریکا با نتایج(31-29، 21-25، 25-20 / 25- 23) جام قهرمانی را به واشنگتن برد.     
 تیم ملی والیبال ایران نیز در این دوره از رقابت ها توانست با شایستگی بعد از تیم مای قدرتمند آمریکا،برزیل و ایتالیا در رده چهارم جهان قرار گیرد.  

اما از اینکه نتوانستم با پیراهن تیم محبوبم پرسپولیس فوتبال را ترک کنم اصلا ناراحت نیستم زیر این اتفاق عجیبی نیست! هرگز تن به بازی خداحافظی که متاسفانه در فوتبال ما نوعی حرکت تشریفاتی، تبلیغاتی و بعضا ریاکارانه است نخواهم داد. بسیاری از بزرگان فوتبال ما بی سروصدا خاموش شدند و به گورستان فراموشی رهسپار گردیدند...!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی کریمی پس از خداحافظی از دنیای فوتبال نامه‌ای خطاب به هوادارانش نوشت.

به گزارش انتخاب؛ علی کریمی کاپیتان سابق تیم ملی و پرسپولیس امروز (یکشنبه) برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. او پس از آویختن کفش‌هایش نامه‌ای خطاب به هوادارانش نوشت که آن را در زیر می خوانید:

به نام خالق هستی

میخی بر دیوار کوبیدم و کفش ها را آویختم

خداحافظی همیشه تلخ و ناگوار است. جدایی از عشقی که تار و پود وجودت را در تصرف دارد، کار آسانی نیست. یک بار صرفا تحت تاثیر خداحافظی غریبانه مهدوی کیا تصمیمی احساسی گرفتم و از فضای اندوه بار آن همه بی‌اعتنایی مرا از فوتبال بیزار کرد و خود را در پایان دیدم. هر چند همین تصمیم احساسی و عجولانه باعث شد تا برخی‌ها همه چیز را تمام شده بدانند و مرا با دست خود به مسلخ ببرند. با توجه به شرایطی که در آن قرار دارم راهی جز ترک صحنه برایم نمانده. این تصمیم را در حالی که تمام وجودم را شک، تردید و اندوهی ناشناخته گرفته با مردم خوب و مهربان وطنم به اشتراک می گذارم... تصمیمی قطعی و برگشت‌ناپذیر.

از این پس هوادار متعصب برای تیم محبوبم پرسپولیس و تیم ملی کشورم خواهم بود. دوست دارم و این را وظیفه خود می‌دانم از تمامی سروران و مهرآفرینانی که مرا از یک فوتبال خیابانی به میادین جهانی همراهی و مساعدت نمودند تشکر کنم و البته تقاضا دارم تا اشتباهات و خطاهای این حقیر که در مقاطعی موجب آزردگی خاطر، نگرانی و رنجش احساسات پاکشان شده بخشیده و مورد عفو قرار دهند.

من، علی کریمی هر چه دارم بعد از خدا، از فوتبال و محبت مردم است که البته هرگز خود را شایسته این همه محبت و لطفا نمی‌دانم چرا که در حقیقت قهرمان واقعی این مرز و بوم آنهایی هستند که به خاطر آرامش من و امثال من از آسایش و جان خود گذشتند تا این آرامش و آسایش نصیب ما شود. از همین رو دورود و سپاس به شهدا و جانبازان راه وطن و آزادی. این عزیزان را شایسته و لایق بالاترین ستایش‌ها می‌دانم.

اما از اینکه نتوانستم با پیراهن تیم محبوبم پرسپولیس فوتبال را ترک کنم اصلا ناراحت نیستم زیر این اتفاق عجیبی نیست! هرگز تن به بازی خداحافظی که متاسفانه در فوتبال ما نوعی حرکت تشریفاتی، تبلیغاتی و بعضا ریاکارانه است نخواهم داد. بسیاری از بزرگان فوتبال ما بی سروصدا خاموش شدند و به گورستان فراموشی رهسپار گردیدند...!

در خاتمه قلبا اعلام می‌دارم که با خداحافظی از فوتبال تمامی حوادث و حاشیه‌هایش را هم در همان زمین خاک کرده و آنچه در این مسیر برایم پیش آمده را تنها چالش‌ها‌، رقابت‌ها و احساسات منطقی می‌دانم.

و بالاخره کلام آخر باز با هواداران که همواره برایم اهمیت بالایی داشته و خواهند داشت: "شما همیشه در قلب من خواهید بود. از احترامی که طی این سال‌ها نسبت به من داشته‌اید لذت بردم و سپاسگزارم."

سرانجام باید از این خاک رفت ... خوشا آنکه پاک آمد و پاک رفت

خاک پاک تمام ایرانیان علی کریمی




نگاهی به مذاکرات خیابان سئول/
در حالی که چند روزی است مذاکرات میان مدیران فدراسیون فوتبال و کارلوس کی روش برای توافق بر تمدید قرارداد همکاری آغاز شده، ابهاماتی وجود دارد که همچنان بی پاسخ است.
گروه ورزشی مشرق - می توان عنوان کرد که اگرچه ارقام شکل گرفته برای تیم ملی ایران در جام جهانی برزیلی در مقایسه با سایر دوره ها که این تیم حضور داشت، در موقعیتی ضعیف تر قرار داشت؛ اما کاروان اعزامی رضایت مطلق ملت را به همراه داشت. در حقیقت، مردم ایران از نمایش تیم ملی در این رقابت ها راضی بوده و نوعی از موفقیت را در بازگشت ترسیم کردند.

تیمی که انتظار می رفت تا زنگ تفریح گروه خود باشد، آنقدر قدرتمند و منسجم ظاهر شد که کارشناسان و تحلیل گران خارجی با احترام از آن یاد کردند. اگر کمی بخت و اقبال نیز چاشنی عملکرد ملی پوشان ایرانی می شد، می توان انتظار نتایجی را داشت که برای همیشه در تاریخ فوتبال ایران ماندگار می شد؛ اما این گونه نشد. البته، این تیم در دیدار پایانی برابر بوسنی، آن عملکرد مطلوب را نشان نداد که همین نیز در جای خود قابل تامل و بررسی است. در حقیقت، باید توجه داشت که نباید به نتایج و عملکردها نگاه احساسی داشت تا بتوان به تحلیل جام و فراگیری دست یافت.
ما با کی روش به کجا خواهیم رفت؟ /آماده انتشار 12 شب

به هر حال، تیم ملی ایران با هدایت کارلوس کی روش، با وجود مشکلات متعددی که در پیش روی آمادگی تیم ملی قرار داشت، با عملکردی قابل قبول جام جهانی را به پایان رساند و در روزهایی قرار داریم که مذاکرات میان مسئولان فدراسیون ایران و وی در حال برگزاری است تا قرارداد همکاری تمدید شود. البته، در این روزها از توافقات کلی درباره تداوم همکاری با این مربی پرتغالی سخن گفته می شود؛ اما همچنان رایزنی ها ادامه دارد. در این بین، مواردی نیز وجود دارد که در نوع خود قابل تامل است؛ اگر چه فدراسیون ایران توجهی بدان ندارد که این رویه در سال های اخیر همواره وجود داشته است.

* مردم علیه منتقدان
بعد از آن که حضور فوتبال ایران در جام جهانی به اتمام رسید و کاروان اعزامی از برزیل بازگشت، اظهارات و بیانیه هایی صادر شد که دلالت بر انتقاد از کی روش داشت. برخی از منتقدان بر این باور بودند که که مربی پرتغالی عملکرد قابل قبولی در این رویداد نداشته و تمدید قرارداد با وی به صلاح فوتبال ما نیست. در این بین، نتیجه گیری نیز بر این بود که باید از مربی ایرانی روی نیمکت استفاده شود. این گروه استناد خود را به نتایج دوره های قبل و بازی تدافعی تیم ملی در برزیل مربوط می دانستند.

این جریان بیشتر استدلالش بر این بود که تیم ملی بازی های تدافعی از خود نشان داده و نتوانسته به نتیجه مطلوبی نیز دست یابد. این در حالی بود که عموم مردم از نمایش ارائه شده در برزیل راضی بودند. شاید بتوان در ذهن داشت که تا قبل از جام جهانی، قبول شکست های سنگین برابر حریفان به تفکری رایج تبدیل شده بود؛ اما به یک باره همه چیز عوض شد. در حقیقت، جریان منتقد تندترین مطالب را علیه مربی پرتغالی و هر مربی خارجی دیگری مطرح کردند؛ اما در این بین کسی نپرسید که ما چه انتظاری از کارلوس کی روش داشته ایم که حالا به نقد وی می پردازیم. آیا مواردی که امروز مطرح می شود، مطالبات دیروز ما از سرمربی بوده است؟

* ما از کی روش چه انتظاری داریم؟
شاید ابهام در قرارداد اولیه کارلوس کی روش موجب شد تا هرگز ندانیم چه وظایفی را در قبال فوتبال ایران متعهد شده است. تا امروز، عموم مردم و کارشناسان نمی دانند بندهای قرارداد این مربی با تیم ملی چه بوده تا بتوانند ارزیابی دقیقی از عملکرد سال های اخیر داشته باشند. در شرایطی می توان شخصی را موفق یا ناموفق دانست که بدانیم چه مطالبه ای از وی وجود داشته است. در شرایطی کنونی، هنوز مشخص نشده توافق اولیه با کی روش بر انجام چه فعالیت هایی بوده تا بتوانیم قضاوتی منطقی داشته باشیم. محرمانه ماندن این قرارداد موجب شده تا امروز نیز نتوان حرفی به یقین بر زبان آورد.
ما با کی روش به کجا خواهیم رفت؟

حال که بار دیگر با این مربی حرفه ای پشت میز مذاکره نشسته ایم، کاش بیندیشیم که از وی چه می خواهیم. در واقع، فوتبال ایرانی چه غایتی را با وی دنبال می کند تا فرداهای نه چندان دور، سنگ محک دقیقی برای سنجش داشت باشیم. آیا می خواهیم با وی به یک فوتبال تهاجمی برسیم؟ می خواهیم برای ما نسل سازی کند؟ قرار است کی روش معمار فوتبال نوین ایران نام بگیرد؟ و ... ده ها پرسش دیگر که فضای اقدام ما با وی در آینده را شفاف می کند. در غیر اینصورت، چندی دیگر خواهیم نشست و امروز را تکرار می کنیم و نقدهایی می شود که نه سر دارد و نه ته!
  
اولین رنکینگ فیفا پس از جام‌جهانی/
تیم ملی فوتبال ایران در تازه‌ترین رده‌بندی فدراسیون جهانی فوتبال با شش پله سقوط نسبت به ماه قبل در مکان دوم آسیا و چهل‌ونهم دنیا جای گرفت.
به گزارش مشرق، سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) فهرست بهترین تیم‌های ملی فوتبال دنیا در ماه جولای 2014 را اعلام کرد که براساس آن، تیم ملی ایران با شش پله سقوط و 563 امتیاز در پله چهل‌ونهم جهان قرار گرفت. شاگردان کارلوس کی‌روش که در رقابت‌های جام جهانی 2014 با یک تساوی و دو شکست عملکرد نسبتا بهتری نسبت به تیم‌های دیگر آسیایی داشتند در قاره کهن رتبه نخست را به ژاپن دادند و خود به رده دوم سقوط کردند. سقوط 14 پله ای استرالیاو قرار گرفتن این تیم در رده هشتم آسیا نیز جالب است.

در رده‌بندی کلی هم تیم ملی آلمان با قهرمانی در جام بیستم با 1724 امتیاز به رده نخست این رده‌بندی صعود کرد و جای اسپانیا را گرفت. تیم‌های آرژانتین و هلند نیز به ترتیب در مکان‌های دوم و سوم جای گرفتند اما برزیل در رده چهارم نیست و به خاطر شکست های سنگین به رده هفتم سقوط کرده است.

رده‌بندی 10 تیم برتر جهان در ماه جولای 2014 شرح زیر است:‌

1- آلمان با 1724 امتیاز (یک پله صعود)
2- آرژانتین با 1606 امتیاز (3 پله صعود)
3- هلند با 1496 امتیاز (12 پله صعود)
4- کلمبیا با 1492 امتیاز (4 پله صعود)
5- بلژیک با 1401 امتیاز (6 پله صعود)
6- اروگوئه با 1330 امتیاز (یک پله صعود)
7- برزیل با 1241 امتیاز (4 پله سقوط)
8- اسپانیا با 1229 امتیاز (7 پله سقوط)
9- سوئیس با 1216 امتیاز (3 پله سقوط)
10- فرانسه با 1202 امتیاز (7 پله صعود)

رده‌بندی پنج تیم برتر آسیا در آخرین رده‌بندی فیفا به شرح زیر است:

1- ژاپن با 604 امتیاز (یک پله صعود - چهل‌وپنجم جهان)
2- ایران با 563 امتیاز (6 پله سقوط - چهل‌ونهم جهان)
3- ازبکستان با 523 امتیاز (7 پله صعود - پنجاه‌ودوم جهان)
4- کره‌جنوبی با 501 امتیاز (یک پله صعود - پنجاه‌وششم جهان)
5- اردن با 500 امتیاز (6 پله صعود - پنجاه‌وهفتم جهان)



از رونی تا سوارز؛
در پایان هر جام، صرف نظر از تیم قهرمان، رسم است که بهترین ها در سایر زمینه ها نیز انتخاب شوند، اما در خصوص بدترین ها چه می شود گفت؟
ویژه نامه جام جهانی مشرق - همچنان که آلمانی ها پیروزی خود را در این جام جشن می گیرند، وقت آن است که نگاهی اجمالی به جام بیستم داشته باشیم. در انتهای جام سه جایزه معتبر توپ طلا، کفش طلا و دستکش طلا به بهترین بازیکنان مربوطه اهدا شد، اما در خصوص رویدادهای مشکوک و حتی بدترین آمارهایی که در این جام رقم خوردند کم تر صحبت می شود. . در این مقاله تلاش شده است تا بدترین های جام جهانی 2014 برزیل طبقه بندی شوند. 
در زیر سایت ESPN  نگاهی داشته به بدترین رویدادهای جام بیستم که با نگاه متا فوتبال با هم مرور می کنیم:

بدترین عملکرد داوری

برای مدتی به نظر می رسید که هیچ داوری نمی تواند بدتر از یوئیچی نیشیمورا در دیدار افتتاحیه میان برزیل و کرواسی در این جام ظاهر شود، اما کارلوس ولاسکو کاربایو در مرحله یک چهارم نهایی در دیدار میان تیم میزبان و کلمبیا به میدان آمد. امتناع این داور اسپانیایی از واکنش نشان دادن نسبت به خشونت هایی که از دو تیم سر می زد، ناگزیر به خطاهای پی در پی منجر شد. بهای این سهل انگاری را نیمار پرداخت. بازیکن خاطی در کمال شگفتی بدون هیچ اخطاری در زمین باقی ماند.

بدترین‌های جام‌جهانی 2014

بدترین انتقال حرفه ای

مانند کسی که در پایان وقت و در حین ترک میهمانان تازه از راه می رسد، دیگو کاستا خود را به تیم ملی اسپانیا رساند. دیگو باید بیشتر حواسش به زمان می بود. این خرید تازه باشگاه چلسی، نابه هنگام سوار کشتی شد و برزیل را به قصد اسپانیا ترک کرد، تصور این که او به چه چیزی در این تیم ملی اسپانیا دل خوش کرده بود، البته کاری است بس دشوار. در حالی که برزیل بازیکنانی مانند فرد و جو را راهی میادین می کرد، کاستا تصمیم گرفت تا برای تیم خسته و پیر اسپانیایی ها نقش آفرینی کند. کاستا برای هر دقیقه از حضور خود در میادین جام جهانی از ناحیه تماشاچیان هو شد.

بدترین نمایش

این جام برای وین رونی 28 ساله شاید آخرین فرصت برای رقم زدن یک جام جهانی به یادماندنی بود. او هم از این فرصت کمال بهره را برد. ضربه کرنری که وی در بازی برابر ایتالیا ارسال کرد، برای فاجعه شناسان خبر بسیار خوبی بود، ضربه ای بود که توپ را به پرواز درآورد و رفت و رفت و رفت... درست مانند امیدها و آرزوهای انگلستان، و در آسمان شب برای همیشه ناپدید شد.

بدترین‌های جام‌جهانی 2014

بدترین اشتباه دروازه بانی

ایکر کاسیاس، به عنوان یک دروازه بان بدون تردید بدترین تونومنت ممکن را تجربه کرد، اما در خصوص بدترین نمایش دروازه بانی هیچ کس نمی تواند به پای ایگور آکینفیف روسی برسد. یک توپ نه چندان خطر ناک از میانه های زمین توسط لی کیون-هو از کره جنوبی به سمت دروازه روسیه شلیک شد، اما دروازه بان روسیه با کف دست سعی کرد توپ را دفع کند که توپ پس از اصابت با دستان او از بالای سرش وارد دروازه می شود.

بدترین‌های جام‌جهانی 2014

بدترین کارت قرمز

پپه، 31 سله، باید انقدر با تجربه باشد که بداند گاهی دور از چشم داور می شود با بازیکن حریف شاخ به شاخ شد، اما نه در یک متری داور آن هم در محوطه جریمه خودی. بله، توماس مولر از این موقعیت حداکثر استفاده را برد، اما حماقت پپه هم قابل گذشت نیست. گلی که پرتغال روی این صحنه دریافت کرد، مقدمه ای شد برای دریافت سه گل بعدی.

بدترین جنگ تن به تن

راه و روش های زیادی وجود داشت که آلکس سانگ می توانست به ماریو موندزوکیچ حمله ور شود. سانگ می توانست با مشت به او بکوبد، می توانست پشت پا بندازد، می توانست با پا به او بکوبد. به جای همه این ها، در برابر دیدگان تمام مقامات، سانگ تصمیم گرفت تا با آرنج خود محکم بکوبد وسط دو کتف ماریو و این بازیکن را نقش بر زمین کند. ضربه ی ناب اما احمقانه ای بود.

بدترین‌های جام‌جهانی 2014

بدترین بازی

مضحک این جاست که به مدت 13 دقیقه، جدال ایران برابر نیجریه واقعاً جذاب بود. و بعد طوری که انگار کسی به ناگاه شور و هیجان بازی را بمکد، بازی با افت شدید مواجه شد و تا دقیقه 90 هم به همین ترتیب ادامه یافت. ایران تماماً به محوطه جریمه خود عقب نشست، و نیجریه فراموش کرد که چیزی هم به اسم پاسکاری در فوتبال وجود دارد. زمان گذشت، فصل ها جانشین هم شدند، کودکان بزرگ شدند و کوها غرق در دریاها شدند. پس آن گاه لطف خداوندی شامل حال این بازی شد و سوت پایان به صدا درآمد.

بدترین خوراک برای ته بندی

در میان تمام لحظه های مضحک ناشی از برخورد عجیب و غریب لوئیس سوارس با مدافع تیم حریف، به ویژه باید بر تأکید مدافعان سوارس توجه شود که می گفتند "اون فقط یک گاز کوچولو بود". آخر کدام آدم عاقل و بالغی مردم را گاز می گیرد؟ جداً، چه کسی این کار را می کند؟

بدترین‌های جام‌جهانی 2014

بدترین بهانه

"صورتم را به شانه بازیکنی کوبیدم که برای من یک خون مردگی روی لب و یک دندان درد ناجور به جا گذاشت." اوه خدای من، اوئیس! دلمان برای دندانهایت چه می سوزد! این بهترین دستاویزی بود که سوارس و شرکایش می توانست برای خود دست و پا کنند؟ چیزی معادل این که "من داشتم مشتم را در هوا می چرخاندم و او از راه رسید و خودش را به مشت من کوباند." نه، نه، این بهانه خیلی دم دستی است.

بدترین عذرخواهی

سوارس بعد از تمام این ماجراها گفت: "حقیقت این است که همکار من، جورجیو کیه لینی، از درد جسمانی گازگرفته گی حاصل از برخورد با من زیان دید." بله، لوئیس، وقتی که که آدم ها را گاز می گیری همین جور می شود.

بدترین قدرنشناسی از یک موقعیت

در فینال جام جهانی موقعیت های زیادی نصیب آدم نمی شود، و در این فینال حتماً موقعیتی بهتر از آن چه برای گونزالو ایگواین پیش آمد دیگر تکرار نخواهد شد. در نیمه اول بازی آرژانتین برابر آلمان، تونی کروس به اشتباه با یک ضربه سر توپ را جلوی پای ایگواین انداخت تا این بازیکن با دروازه بان آلمان در یک موقعیت تک به تک قرار گیرد. از دست دادن این موقعیت بهایی گزاف داشت.

بدترین هیولا

جیمز رودریگز هنوز زنده است، اما عموم مردم دوست دارند بدانند که روی کره زمین، و واقعاً اگر به این کره خاکی تعلق دارد، این چه موجود غول آسای سبز رنگی است که نقش آن روی بازوی جیمز حک شده است. این جانور حتماً نمی تواند یک حشره باشد، ابعاد آن در اندازه یک دوچرخه است. تو را به خدا این جانور عجیب الخلقه به وضوح ماهیچه های بزرگی هم داشت. اصلاً غذایش چیست؟ می تواند حرف بزند؟ خودداری فیفا از تجسس پیرامون این موضوع، دلیل دیگری است که این سازمان باید فوراً ممنوع اعلام شود.

بدترین‌های جام‌جهانی 2014

بدترین نتیجه

شاعر برزیلی، نلسون رودریگز، یک بار شکست 2-1 برزیل در فینال جام جهانی 1950 به اروگوئه را "هیروشیما"ی کشور خود نامیده بود. اگر شکست 2-1 چیزی در مایه های هیروشیما است، شکست 7-1 را با چه می توان توصیف کرد؟ کدام نیرو است که می تواند در شش دقیقه چهار گل بر سر برزیلی ها خراب کند آن هم در نیمه نهایی جام جهانی؟ باید فوراً پیرامون ابعاد نجومی فاجعه ی فیل بزرگ تحقیق شود.


از کریس رونالدو تا بهترین دروازه‌بان قرن؛
تنفر و انزجار از اقدام صهیونیست‌ها در بمباران غزه در فلسطین اشغالی، صدای چهره‌های مطرح فوتبال جهان را درآورده است. این گزارش مروری دارد بر این واکنش‌های فوتبالی به موشکباران غزه.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی سه شنبه هفته گذشته حملات هوایی خود را تحت عنوان « صخره سخت» به سمت نواز غزه آغاز کرد. از این حملات خبرها و تصاویر دلخراشی منتشر شد. اما بازهم در سایه جام جهانی فوتبال قرار گرفت تا همچنان شکست برزیلی ها در سه شنبه شب گذشته و گریه کودکان برزیلی از این شکست، دلخراش تر از از به خاک و خون نشستن کودکان فلسطینی باشد. اما بعضی از ستارگان فوتبال سایه سنگین جام جهانی و سکوت خبری رسانه ها را تاب نیاوردند و در صفحات مجازی و برخی رسانه ها حمایت شان را از مردم مظلوم فلسطین نشان دادند. اشکان دژاگه  فوتبالیست تیم ملی کشورمان یکی از این چهره‌ها بود که با انتشار تصویری در صفحه شبکه اجتماعی‌اش،  به حملات نظامی رژیم صهیونیستی به غزه واکنش نشان داد. اما این واکنش تنها واکنش این روزها به فاجعه غزه نبود. 

ریوفردیناند

این مدافع انگلیسی و مشهور تیم فوتبال منچستریونایتد قبلا چنین اظهارنظری درباره موضوعات این‌چنینی نکرده بود. اما با شروع حملات نظامی به غزه، 9 جولای مطلبی را در این خصوص در صفحه توئیترش قرار داد. 

حمایت ستارگان فوتبال جهان از غزه +تصاویر

فردیناند در صفحه توئیترش نوشت: « آیا جام جهانی واقعا مهم تر از فلسطین است؟ عشق، سلامت و ایمنی این مردم، همه لغو شده است»

 

فردریک کانوته

کانوته مهاجم مسلمان فرانسوی نیز به حملات هوایی نیروهای صهیونیستی واکنش نشان داد.

حمایت ستارگان فوتبال جهان از غزه +تصاویر

او نیز در صفحه توئیترش نوشت: «بمباران غزه، یک مجازات دسته جمعی و غیرقانونی است. جهان در سکوت به تماشای این بی عدالتی و کشتار کودکان فلسطینی نشسته است.»

 

سفیان فغولی

بازیکن مسلمان و ستاره تیم ملی الجزایز که در این دوره از جام جهانی به همراه تیمش نمایش درخشانی داشت هم از جمله کسانی بود که اعتراضش را به کشتار مردم بی‌گناه در غزه نشان داد. فغولی به همراه دیگر بازیکنان تیم ملی الجزایر تمام پاداش 9 میلیون یورویی فیفا را به مردم غزه اهدا کردند.

حمایت ستارگان فوتبال جهان از غزه +تصاویر

فغولی بیش از بقیه بازیکنان به وقایع غزه واکنش نشان داده‌است. او عکس و پست‌های زیادی را برای حمایت از مردم مظلوم این کشور در صفحات اجتماعی مخصوصا صفحه توئیترش قرار می‌دهد.

فغولی در یکی از پست‌هایش از کریس رونالدو بازیکن تیم ملی پرتغال تشکر کرده و نوشته:«کریس، دوست عزیزم! از تو تشکر می‌کنم که از مردم فلسطین حمایت کردی. این کار تو سرمشق بزرگی برای دیگران است.»

 

جیان لوئیجی بوفون

دروازه‌بان تیم ملی ایتالیا نیز بار دگر حمایتش را از مردم فلسطین اعلام کرده است. چند روز پیش عکسی از بوفون منتشر شد در حالی که شالی با نقش پرچم کشور فلسطین بر گردنش انداخته بود.

حمایت ستارگان فوتبال جهان از غزه +تصاویر

در گذشته نیز بعضی ستارگان حمایت خود را از مردم فلسطین در برنامه‌های مختلف اظهار کرده‌اند و با گذاشتن عکس از خود و یا سفر به مناطق جنگ زده حمایت‌شان را نشان داده‌اند.

 

کریس رونالدو

کریس رونالدو ستاره پرتغالی باشگاه رئال مادرید و بهترین بازیکن جهان در سال 2014، کفش‌هایش را برای حمایت از مردم فلسطین فروخته و پول آن را برای ساخت مدارس و موسسه خیریه در این کشور فرستاده است.

حمایت ستارگان فوتبال جهان از غزه +تصاویر

از کریس رونالدو دو عکس منتشر شده که در عکس اول به همراه چند نفر شالی با نقش  پرچم فلسطین را برگردن دارند و در عکس دوم رونالدو در پلاکاردی دست گرفته که روی آن به اسپانیولی نوشته شده : « همه همراه فلسطین»

 

ادین هازارد

ستاره بلژیکی تیم فوتبال چلسی دو سال قبل به برگزاری جام ملت‌های اروپا زیر 21 سال در فلسطین اشغالی واکنش نشان داد.

حمایت ستارگان فوتبال جهان از غزه +تصاویر

او و 62 نفر دیگر در طوماری خواستار تغییر میزبان مسابقات بودند. دلیل این مخالفت حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به عزه در طول برگزاری مسابقات بود. آنها این موضوع را خلاف ارزش‌های ورزشی می‌دانستند.

 

لیلیان تورام

تورام، بازیکن سال‌های نه چندان دور تیم ملی فرانسه نیز چند سال پیش در حمایت از برنامه‌های آموزشی و پرورشی به یکی از اردوگاه‌های پناهندگان فلسطینی با نام « قلندیا» در نزدیکی بیت المقدس رفت.

حمایت ستارگان فوتبال جهان از غزه +تصاویر

تورام در این اردوگاه به کودکان فلسطینی آموزش فوتبال داد و با آنها فوتبال بازی کرد. این حرکت تورام نوعی حمایت از مردم مظلوم این کشور قلمداد شد.

منبع: مجله مهر



قرمز‌پوشان برای جایگزین مدافع ملی‌پوش خود دست به کار شدند
مذاکره پرسپولیسی‌ها با خبرسازترین ملی‌پوش کاستاریکا برای جایگزینی سیدجلال

پرسپولیسی‌ها برای جایگزین سیدجلال حسینی با خبرسازترین ملی‌پوش تیم ملی کاستاریکا در جام جهانی مذاکره کردند.

خبرگزاری فارس: مذاکره پرسپولیسی‌ها با خبرسازترین ملی‌پوش کاستاریکا برای جایگزینی سیدجلال

به گزارش خبرگزاری فارس پس از حرف و حدیث‌های فراوان جدایی سیدجلال حسینی از جمع سرخپوشان علی‌رغم اینکه رحیمی بارها او را به باشگاه پرسپولیس برای مذاکرات رودرو دعوت کرد، قطعی شد اما در این میان پرسپولیسی‌ها و دایی بیکار ننشستند و گزینه‌هایی را که خارجی نیز هستند برای جایگزینی مدافع ملی‌پوش خود در نظر گرفته و با آنها وارد مذاکره شدند.

اولین گزینه‌ای که پرسپولیسی‌ها در 48 ساعت گذشته با آن مذاکرات خود را شروع کردند، میشائیل اومانا مدافع 32 ساله تیم ملی کاستاریکا در جام جهانی 2014 برزیل است که یکی از حساس‌ترین پنالتی‌های این تیم را در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2014 برزیل از دست داد تا خبرسازترین ملی‌پوش کاستاریکا لقب بگیرد.

این بازیکن که در تیم ملی کاستاریکا شماره 4 را می‌پوشد 180 سانتیمتر قد دارد و در 86 بازی ملی موفق شده یک گل را برای تیم ملی کشورش با توجه به اینکه مدافع وسط است به ثمر برساند.

گفتنی است مذاکرات اولیه با مدیر برنامه این بازیکن انجام شده و پولی بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه حضور این بازیکن در ایران است.

قرار است مذاکرات در مرحله دوم و سوم نیز ظرف چند روز آینده پیگیری شود.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930429001392#sthash.D39cIQ38.dpuf




سیدجلال حسینی رسماً به تیم فوتبال الاهلی پیوست/ سفر به قطر تا 48 ساعت آینده

سیدجلال حسینی برای انتقال به الاهلی با مسئولان قطری به توافق نهایی رسید.

خبرگزاری فارس: سیدجلال حسینی رسماً به تیم فوتبال الاهلی پیوست/ سفر به قطر تا 48 ساعت آینده

به گزارش خبرگزاری فارس، یکی از ملی‌پوشان تیم فوتبال پرسپولیس که در چند روز گذشته حرف و حدیث درباره ماندن و یا رفتنش از پرسپولیس زیاد بود، سیدجلال حسینی مدافع قرمزپوشان بود. از همین رو پس از صحبت‌های انجام شده بالاخره این بازیکن به مدت یک‌سال با الاهلی قطر به توافق رسید.

سید رضا حسینی مدیر برنامه‌های سیدجلال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس اظهار داشت: پس از شرایطی که برای سیدجلال و پرسپولیس پیش آمد سیدجلال حسینی به مدت یکسال با قطری‌ها و باشگاه الاهلی به توافق رسید و ظرف 48 ساعت آینده برای گرفتن منزل و امکانات در قطر راهی این کشور می‌شود.

وی افزود: سپس طبق توافقاتی که انجام شده سیدجلال باید در اردوی الاهلی قطر در اتریش حضور پیدا کند.

این در شرایطی است که مبلغ قرارداد سیدجلال با قطری‌ها مطلوب بوده و آنها با جدیت دنبال این بازیکن بودند.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: البته این توافق تازه انجام شده و سیدجلال اولویت اولش پرسپولیس بود اما با اتفاقاتی که پیش آمد به قطر‌ی‌ها جواب مثبت داد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930429001329#sthash.owh312FI.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد