سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بررسی یک ناهنجاری اجتماعی



مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه جندی شاپور اهواز:
شکل‌گیری خانه‌های مجردی در کلان‌شهر‌ها یک ناهنجاری‌ اجتماعی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه جندی شاپور اهواز گفت: در کلان‌شهر‌ها افراد به شکل‌گیری خانه‌های مجردی روی آورده‌اند که این جزء مجموعه ناهنجاری‌های اجتماعی است.

خبرگزاری فارس: شکل‌گیری خانه‌های مجردی در کلان‌شهر‌ها یک ناهنجاری‌ اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام آیت عادلی‌نژاد در سمینار علمی هفته ملی جمعیت که پیش از ظهر امروز در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد با بیان اینکه برای افزایش سیاست جمعیتی نباید به دو مدل پرداخت اظهار کرد: نگاه قومیتی داشتن به افزایش جمعیت بین اقوام مختلف و یا رقابتی کردن، بزرگ‌ترین اشتباه در این عرصه است و باعث زمین زدن این طرح خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم یک نگاه آسیب‌شناسی داشته باشیم که چرا امروز ما به این وضعیت رسیدیم در واقع دلیل آن این است که متاسفانه به دلیل رویکرد به فرهنگ غربی، ارزش‌های گذشته و فرهنگ‌های گذشته تبدیل به ضد ارزش شدند.

عادلی‌نژاد گفت: مسئله کاهش ازدواج یک مسئله جدی است و نقطه مقابل افزایش طلاق نیز یک معضل است.

وی تصریح کرد: در کلان‌شهر‌ها افراد به شکل‌گیری خانه‌های مجردی روی آورده‌اند که این جزء مجموعه ناهنجاری‌های اجتماعی است.

وی افزود: اگر بخواهیم یک معضل اجتماعی را بررسی کنیم و بهترین تحلیل را داشته باشیم می‌بایست تک بعدی نگاه نکنیم مثلا مشکل اعتیاد جوانان را نباید بگوییم تنها آموزش و پرورش مسئول است یا خانواده بلکه همه این بخش‌ها سهم دارند و یکی از دیگری سهم بیشتر خواهد داشت.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز ادامه داد: در بحث افزایش جمعیت نیز به همین صورت خواهد بود که فرهنگ و اقتصاد سهم دارند و سهم فرهنگ از اقتصاد در این مسئله بالا‌تر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آیت عادلی‌نژاد در پایان یادآور شد: هر چقدر یک مسئله مهم باشد درست پرداختن به آن مهم‌تر خواهد بود زیرا نباید یک مسئله را بد مطرح کنیم زیرا این موضوع باعث از بین رفتن آن مسئله مهم خواهد شد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930424000846#sthash.eAVNT2nX.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد