سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

هشدار بهداشتی به خوزستانی عزیز


نکاتی که هنگام استفاده از استخر باید رعایت شود
اجتماعی  12:53:45 1393/04/24
934-12814-5 کد خبر
RSS :: پرینت

 سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به استقبال از استخرها در فصل تابستان و لزوم حفظ سلامت در هنگام استفاده از استخر، گفت: رعایت بهداشت فردی از مهمترین نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ اگر فرد شناگر به هر یک از بیماری‌های پوستی، تنفسی و گوارشی مبتلا است نباید وارد استخر شود زیرا امکان انتقال بیماری به سایر شناگرها ممکن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) –منطقه خوزستان- مهران معلم اظهار کرد: مدیر استخر نیز باید نسبت به ورود و خروج افراد نظارت و کنترل داشته باشد تا از ورود افراد مبتلا به بیماری به درون استخر جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: لباس شنا باید اختصاصی باشد و از عرضه لباس مشترک در محوطه استخر خودداری شود زیرا می‌تواند موجب انتقال بیماری از شخصی به شخص دیگر شود.

سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به الزامات محیط استخر ادامه داد: ساختمان استخر شامل جنس دیواره، کف و حوضچه باید مطابق با موازین بهداشتی باشد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت کیفیت و بهداشت آب استخر گفت: کلر باقی مانده در آب باید تا 3 ppm باشد. آب در حوضچه استخر در فاصله‌های زمانی، گردش داشته باشد و سالم‌سازی شود که این امر نیازمند فیلترهای تصفیه مخصوص آب است.

معلم افزود: مدیران استخر باید دفاتر کلرسنجی داشته باشند که به صورت مستمر، میزان کلر باقی مانده در استخر را کنترل و ثبت کنند.

سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: وجود نور کافی، تهویه و دمای مناسب از دیگر نکات مورد توجه در محیط استخر است.

وی با اشاره به رعایت مسایل ایمنی در استخر گفت: در صورت بروز حادثه در محوطه استخر، باید وسایل کمک‌های اولیه از جمله تیوپ، برانکارد و کپسول اکسیژن موجود باشد تا غریق نجات بتواند امدادرسانی کند.

معلم بیان کرد: تعداد غریق‌های نجات باید استاندارد باشد و آنها نیز باید از نظر سلامت شخصی تایید شده و کارت تندستی از مراکز بهداشتی داشته باشند.

سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: سرویس‌های بهداشتی شامل توالت و حمام در محوطه استخر باید طبق شرایط و ضوابط تعریف شده بهداشت محیط باشد و هر شناگر باید قبل از ورود به استخر، حتما استحمام کند تا از وجود هر گونه آلودگی پاک شود.

وی درباره اقدامات مراکز بهداشت در خصوص کنترل بهداشت استخرها گفت: استخرهای استان هر دو هفته یک بار توسط کارشناسان بهداشت محیط مورد بازدید قرار می‌گیرند، موارد ساختمانی و فنی کنترل شده و کلرسنجی صورت می‌گیرد. نمونه‌برداری‌های میکروبی از آب به آزمایشگاه آب‌شناسی در مراکز بهداشت منتقل می‌شود که سلامت آب از نظر باکتریولوژیکی تایید شود. همچنین کارشناسان از سیستم‌های تصفیه و گردش آب دیدن کرده و از مسایل ایمنی استخر اطمینان حاصل می‌کنند.

سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت خوزستان افزود: استخرها باید حتما برای شروع کار در فصل تابستان از مراکز بهداشت، مجوز فعالیت بگیرند و هیچ استخری بدون دریافت مجوز، به طور قانونی اجازه فعالیت ندارد.

وی تصریح کرد: اگر استخری مشکل بهداشتی داشته یا مجوز نداشته باشد، پلمپ می شود. در این زمینه نیز، شهروندان باید موارد تخلف بهداشتی را به مراکز بهداشت اطلاع دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد