سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر ورزشی


آن‌چه در اولین جلسه شورای راهبردی ورزش خوزستان گذشت
ورزشی  14:43:43 1393/04/24
934-18381-5 کد خبر
RSS :: پرینت

اولین جلسه شورای راهبردی ورزش خوزستان با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان و جمعی از اساتید دانشگاهی برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اولین جلسه شورای راهبردی ورزش خوزستان امروز (24 تیرماه) در اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

 

در این جلسه فرامرز کیانی‌زاده، مدیرکل ورزش و جوانان استان در ابتدا به برگزاری جلسات شورای ورزش خوزستان اشاره کرد و گفت: ما شورای ورزش استان را با ریاست استاندار تشکیل داده ایم که دو جلسه از آن تاکنون برگزار شده است. طی دومین جلسه آن، کمیته های شورا مشخص شدند که شامل هفت کمیته است که بحث‌های تخصصی در آن صورت می‌گیرد.

 

وی در ادامه درباره شورای راهبردی ورزش استان نیز خاطرنشان‌کرد: برگزاری این شورا از طرف وزارتخانه ابلاغ شده است. این شورا در واقع یک پشتوانه فکری برای شورای ورزش استان است. طی برگزاری جلسات شورای راهبردی می‌توانیم درباره اولویت ها و نیازهای ورزش استان بحث و تبادل نظر داشته باشیم و طرح و ایده بدهیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: شورای راهبردی ورزش استان در حقیقت یک اتاق فکر و پشتوانه فکری برای شورای ورزش است که امروز اولین جلسه آن با حضور اساتید و اعضای هیات مدیره دانشگاه ها برگزار شده است تا بتوانیم با همفکری یکدیگر، نقاط ضعف و قوت و اولویت های ورزش را شناسایی کنیم تا برای پیگیری به شورای ورزش منتقل شوند.

 

به گزارش ایسنا، در این نشست همچنین حمید شکیبامهر، معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان گفت: این جلسه به منظور تبیین سیاست ها و خط‌مشی‌های راهبردی و ایجاد نظام تصمیم‌سازی در مدیریت عالی وزارت ورزش و جوانان و در راستای ارتقای کیفی و کمی فعالیت ها، بهره مندی از خرد جمعی، شناخت دقیق مسایل و رسیدن به اهداف سازمانی تشکیل شده است.

 

وی عنوان کرد: اهداف این شورا، نهادینه‌سازی تفکر راهبردی مبتنی بر دانش و پژوهش در مدیریت ورزش و امور جوانان، ارتقا همگرایی درون و برون بخشی در حوزه‌های ورزش و جوانان و توسعه زمینه تعامل و مشارکت فعال نخبگان حوزه ورزش و امور جوانان در ارائه ایده ها و اندیشه های نوین در راستای تعالی سازمانی وزارت ورزش و جوانان است.

 

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان درباره وظایف شورا نیز گفت: تدوین اهداف، سیاست ها و برنامه های راهبردی وزارت ورزش و جوانان، بررسی و اعلام نظر درباره طرح ها و ایده های پیشنهاد شده به شورا، بررسی و تایید گزارش های راهبردی تدوین شده در کارگروه های تخصصی، بررسی و مطالعه موضوعات ارجاع شده از سوی مقام عالی وزارت و تدوین گزارش های راهبردی جهت ارائه به مقام عالی وزارت و شورای عالی ورزش و جوانان استان، وظایف شورا می‌باشد.

 

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه مظفر علیشائی، معاون توسعه امور ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد: در سطح کشور هنوز یک تفکر سازنده و استراتژیک در ورزش ایجاد نشده است. خوشبختانه با حضور آقای گودرزی در وزارت ورزش و جوانان این شرایط فراهم شد تا نهادها بتوانند روز به روز شکوفاتر شوند و موارد به شکل علمی‌تر جا بیفتد.

 

وی ادامه داد: در طول سال‌هایی که وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده، به صورت سلیقه ای کار شده است و هیچ زمانی با آموزش و پرورش و وزارت علوم به صورت کاربردی کار نشد. به هر حال با برگزاری شورای راهبردی می توان ظرفیت های استان و کشور را شناسایی کرد.

 

به گزارش ایسنا، داربی، رییس اداره فنی و مهندسی اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: می طلبد که طی جلسات شورای راهبردی ورزش استان درباره توسعه علمی فضاهای ورزشی نیز صحبت کنیم. اگر کار به صورت علمی انجام شود، در بخش های همگانی و قهرمانی شاهد نتایج بهتری خواهیم بود.

 

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه عبدالحمید حبیبی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: سال‌ها است که به دلایل مختلف تعامل بین تربیت بدنی و مراکز آموزش عالی صورت نگرفته است. برطرف کردن چالش ها خیلی سخت است که در این راستا باید اولویت های ورزش را مشخص کنیم.

 

وی افزود: برای مشخص کردن اولویت‌ها نیز باید بررسی کنیم تا اولویت‌های اصلی برای دو سه سال آینده مشخص شوند که پس از این می توانیم ماموریت ها را نیز مشخص کنیم. هدف ارتقا سطح ورزش استان در بخش های قهرمانی و همگانی است.

 

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان‌کرد: در بخش همگانی ورزش نمی‌توان نمره قبولی به استان خوزستان و حتی استان های دیگر داد. به هر حال از دل یک بستر قوی است که افراد، شاخص می شوند. ما نباید به جهش ها دل ببندیم و باید قبول کنیم که ظرفیت و پتانسیل ورزش بالا است که در این مورد تحقیق نیز شده است.

 

وی گفت: پس اداره‌کل ورزش و جوانان و شورای راهبردی آن محکوم است که جهت هایش را مشخص کند. در بخش ورزش همگانی صحبت های بسیاری داریم و می توانیم برنامه های بسیاری هم داشته باشیم. در این راستا می توانیم از ظرفیت دانشگاه ها با کمترین هزینه بهره ببریم. به هر حال باید این آمادگی را داشته باشیم تا ورزش عمومی را نهادینه کنیم.

 

حبیبی عنوان کرد: 120 آیتم استعدادیابی وجود دارد که مطمئن هستم هیات‌ها اطلاعی از همه آن‌ها ندارند. به هر حال کار عظیم است و نیاز به ساعت ها وقت و برنامه ریزی دقیق دارد. باید برای احیای ورزش تحقیق کنیم. اکنون به تحول نیاز داریم و باید باور کنیم که به تغییر نیاز داریم و باید پوست‌اندازی جدیدی صورت بگیرد.

 

به گزارش ایسنا، مسعود نیکبخت، دیگر عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در این جلسه گفت: باید در شورای راهبردی ورزش استان، بحث های کاربردی صورت بگیرد تا نتایج کاربردی نیز حاصل شود. باید راه های علمی مشخص شوند و با یکدیگر همکاری داشته باشیم که این موضوع می تواند در بخش همگانی و قهرمانی ورزش کشور مفید باشد.

 

به گزارش ایسنا، سعید شاکریان، از دیگر اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز گفت: شورای ورزش استان حالت برنامه ریزی دارد ولی باید به صورتی کار کنیم که شورای راهبردی ورزش وارد برنامه ریزی نشود و چارچوب خود را داشته باشد. باید کارگروه‌ها را مشخص کنیم تا روی نقاط قوت بیشتر کار کنیم و بتوانیم نقاط ضعف را نیز برطرف کنیم.

 

به گزارش ایسنا، مشخص شدن کارگروه ها، کمیته ها و اعضای آن نیز در دستور کار جلسه آینده شورای راهبردی ورزش خوزستان قرار گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد