سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

قابل توجه خوزستانی های دوست داشتنی


کارشناسان علم نجوم اعلام کرده اند ظهر فردا به افق مکه مکرمه بهترین فرصت برای تعیین دقیق قبله در هر نقطه از زمین است که خورشید در آن هنگام در آسمان دیده می شود.

آشنایی با جهت قبله برای هر مسلمان در مواردی ضروری است که نماز خواندن یکی از این موارد است و بر اساس احکام مراجع تقلید، کسانی که از مکه مکرمه دور هستند، چنانچه برای نماز خواندن به گونه ای بایستند که بگویند رو به قبله نماز می خوانند، کافی است.

بنابر این کسی که نماز واجب را ایستاده می‏خواند، باید طوری بایستد که بگویند رو به قبله ایستاده و لازم نیست زانوهای او و نوک پای او هم رو به قبله باشد.

ساعت 13 و 57 دقیقه فردا بنا به گفته کارشناسان نجوم که زمان اذان ظهر در مکه مکرمه است و خورشید به صورت دقیق عمود بر خانه خدا می تابد، بهترین فرصت برای تعیین دقیق قبله است.

برای تعیین دقیق قبله در هر مکانی از زمین، کافی است در این زمان به سمت خورشید بایستید که به صورت دقیق به سمت قبله خواهید بود.

کارشناسان معتقدند برای این منظور کافی است یک شاقول را به زمین عمود کنید و امتداد سایه به سمت خورشید را علامت گذاری کنند که سمت دقیق قبله در مکان مورد نظر شما تعیین می شود.

در هر سال دو روز بهترین فرصت برای تعیین دقیق قبله است که یکی هفتم خرداد و دیگری بیست و چهارم تیرماه است. البته در روزهای قبل و پس از این زمان نیز این دقت پایین تر آمده ولی باز هم می توان جهت قبله را به خوبی تعیین کرد.
مرجع / ایرنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد