سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی


نماینده مردم بهبهان خطاب به وزیر نیرو:
وی با تأکید بر اینکه کارون و کرخه خط قرمز مردم خوزستان هستند، بار دیگر خطاب به وزیر نیرو خاطرنشان کرد:‌ از مخفی‌کاری دست برداشته و صادقانه بگویید انتقال آب کرخه و کارون آن هم به میزان 6 میلیارد متر مکعب به دیگر نقاط برای تأمین آب شرب و کشاورزی آنهاست، در حالی که مردم مجاور این رودها خود مستحق دریافت آب سالم هستند.
نماینده بهبهان در مجلس خطاب به وزیر نیرو گفت:‌ از مخفی‌کاری دست برداشته و صادقانه بگویید انتقال آب کرخه و کارون آن هم به میزان 6 میلیارد متر مکعب به دیگر نقاط برای تأمین آب شرب و کشاورزی آنهاست، در حالی که مردم مجاور این رودها خود مستحق دریافت آب سالم هستند.

محمدباقر شریعتی، نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی امروز در نطق میان‌د ستور خود در صحن علنی با نقل جملاتی از امام راحل (ره) در مورد ایثارگری‌های استان خوزستان برای انقلاب اسلامی و انتقاد از فراموش شدن این فرمایش‌ها اظهار داشت: مصائب جنگ تحمیلی تنها بر پیشانی خوزستان باقی ماند.

وی با اشاره به تأمین یک سوم آب جاری کشور از خوزستان، محروم بودن بخشی از مردم این استان و زمین‌های کشاورزی از آب وزیر نیرو را مورد خطاب قرار داد و افزود: در صورت اجرای انتقال آب کارون و کرخه به دیگر نقاط کشور شاهد کم آبی، بیکاری و مهاجرت روزافزون مردم خوزستان خواهیم بود.

شریعتی با تأکید بر اینکه کارون و کرخه خط قرمز مردم خوزستان هستند، بار دیگر خطاب به وزیر نیرو خاطرنشان کرد:‌ از مخفی‌کاری دست برداشته و صادقانه بگویید انتقال آب کرخه و کارون آن هم به میزان 6 میلیارد متر مکعب به دیگر نقاط برای تأمین آب شرب و کشاورزی آنهاست، در حالی که مردم مجاور این رودها خود مستحق دریافت آب سالم هستند.

وی با درخواست از وزیر نیرو برای ملی ‌اندیشیدن در مورد رودهای کرخه و کارون تصریح کرد: تاریخ عادل‌ترین قاضی است و در مورد شما قضاوت خواهد کرد، 20 هزار نفر از روستاییان بهبهان هم‌اکنون آب آشامیدنی ندارند و این آب را به صورت مستقیم از رودخانه تأمین می‌کنند که تهدیدی جدی برای سلامتیشان ست.

نماینده بهبهان خطاب به رئیس جمهور گفت: 10 هزار درخواست اشتغال در دفتر من ثبت شده و در کل 90 درصد مراجعات مردم برای اشتغال است؛ بیکاری جوانان تحصیلکرده در دو سال گذشته خواب را از چشم هر منصفی می‌رباید و مردم منتظر تدبیر عاجل رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید برای امر اشتغال هستند.

وی در بخش دیگری از نطق خود در راه‌اندازی هر چه سریعتر فرودگاه بهبهان، رسیدگی به جاده‌های حادثه‌خیز و تأسیس شرکت مستقل نفت بهبهان تأکید کرد و خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: ‌هم‌اکنون 600 کلاس غیراستاندارد و 400 کلاس در حال تخریب در روستاهای بهبهان وجود دارد، همچنین معوقات فرهنگیان پرداخت نشده است و این مطالبات نیز باید در همه کشور یکسان پرداخته شود.

وی با انتقاد از فراموش شدن میراث تاریخی شهر بهبهان به ضرر صیفی‌کاران حوزه انتخابیه خود به واسطه فقدان برنامه‌ریزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و با یادآوری محروم بودن اکثر روستاهای بهبهان از گاز خانگی در پایان بر اجرایی شدن توصیه‌های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در مورد نقش‌آفرینی بانک‌ها در اقتصاد مقاومتی تأکید کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد