سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از آبادان

سه کارگر یکی از شرکت‌های پیمانکاری که در تصفیه خانه کوی بریم مربوط به سازمان منطقه آزاد اروند فعالیت داشتند، در درون یکی از چاه‌های فاضلاب این منطقه سقوط کرده که این حادثه منجر به کشته شدن دو تن از آنان می‌شود
ظهر امروز سه کارگر یکی از شرکت‌های پیمانکاری که در تصفیه‌خانه کوی بریم مربوط به سازمان منطقه آزاد اروند فعالیت داشتند، به دلائلی که در حال بررسی است در درون یکی از چاه‌های فاضلاب این منطقه سقوط می‌کنند.

*گاز فاضلاب جان 2 کارگر را گرفت

معاون درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان در این رابطه اظهار کرد: در ساعت 13 و شش دقیقه امروز در تماسی با فوریت‌های پزشکی این دانشکده موضوع اطلاع داده شد.

نصرالله حسونی بحرینی افزود: اکیپ امداد رسان راس ساعت 13 و هفت دقیقه به سمت محل بروز حادثه حرکت کرده و شش دقیقه پس از آن به محل مذکور رسیدند.

وی تصریح کرد: امدادگران پس از حضور، منتظر اقدام ماموران آتش‌نشانی برای خروج این کارگران از چاه فاضلاب ماندند.

معاون درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: متاسفانه دو نفر از این کارگران به دلیل تماس با گاز موجود در این چاه به صورت فوت شده به بیمارستان انتقال داده شدند که پس از رسیدن به بیمارستان سریعا عمل احیا برای آن انجام شد که جواب نداد.

به گفته وی حال کارگر سوم بهبود یافته و هم اکنون در بخش آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد.

*کارگران فاقد تجهیزات لازم برای ورود به چاه بودند

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی آبادان نیز اظهار کرد: پس از اطلاع از موضوع اکیپ این سازمان سریعا به محل حادثه اعزام شد.

مجید فرهانی‌پور با بیان اینکه گازهای موجود در چاه‌های فاضلاب در صورت استنشاق قادر است ظرف 30 ثانیه فرد را دچار مشکل کند، افزود: از این‌رو استفاده کارگران به هنگام ورود به درون چاه فاضلاب از دستگاه‌ها و تجهیزات ایمنی همچون ماسک و غیره، الزامی است.

وی تصریح کرد: آنچه در وهله نخست در هنگام حضور در صحنه دیده شد، عدم استفاده و در اختیار نداشتن تجهیزات لازم برای ورود به چاه توسط این کارگران بود.

رئیس سازمان آتش‍‌نشانی و خدمات ایمنی آبادان با تاکید بر حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی در محل حادثه تصریح کرد: متاسفانه به رغم تلاشهای فراوان اما به دلائل یاد شده دو نفر از کارگران این حادثه جان باختند و نفر سوم نیز در بیمارستان تحت درمان قرار گرفت.

وی بر لزوم استفاده از تجهیزات ایمنی به ویژه برای کارگران فعال در حوزه فاضلاب تاکید کرد و خواستار توجه بیش از پیش پیمانکارانی که کارگران را به کار می‌گیرند، شد.

*کمیته ویژه بررسی حادثه در منطقه آزاد اروند تشکیل شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در این رابطه از تشکیل کمیته ویژه بررسی حادثه خبر داد.

اسماعیل زمانی اظهار کرد: در حادثه تاسف‌بار سقوط سه کارگر یکی از شرکت‌های پیمانکاری این سازمان مراتب سریعا پیگیری و موضوع بررسی دلائل آن در دستور کار سازمان قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا کمیته‌ای متشکل از مدیران فنی، اجرایی، حقوقی، حراست و بازرسی سازمان جهت پیگیری موضوع در اسرع وقت تشکیل شد.

وی بیان کرد: مقرر شد تا کمیته مذکور ظرف 10 روز آینده نتیجه پیگیری‌ها را اطلاع دهد.
مرجع / فـارس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد