سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

حدیث گوهربار روز


اى موسى! آنان که با گریستن از ترس من جویاى تقرّب به من هستند، در اعلى علیّین‏‌اند و هیچ کس در این مرتبه با آنان شریک نیست.
مشرق- امام محمد باقر علیه‌السلام:
از نجواهاى خداوند متعال با موسى علیه‌السلام در کوه طور این بود: اى موسى! به قوم خود برسان که تقرّب جویان، با چیزى جز مانند گریستن از ترس من، به من نزدیک نشدند.
و متعبدان به چیزى مانند پرهیز از حرامهاى من مرا عبادت نکردند.
و آراستگان، به چیزى مانند بى ‏اعتنایى به چیزهایى از دنیا که بدان نیاز ندارند، خویشتن را نیاراستند.
موسى عرض کرد: اى گرامیترین گرامیان! چه چیز آنان را در این راه، استوار و ثابت قدم گرداند؟ فرمود : اى موسى ! امّا آنان که با گریستن از ترس من جویاى تقرّب به من هستند، در اعلى علیّین‏‌اند و هیچ کس در این (مرتبه) با آنان شریک نیست.

متن حدیث:

کانَ‏فیما ناجى بهِ اللّه‏ُ موسى علیه‌السلام على الطُّورِ أن: یا موسى ، أبلِغْ قَومَکَ أ نّهُ ما یَتَقَرَّبُ إلَیَّ المُتَقرِّبونَ بمِثلِ البُکاءِ مِن خَشیَتی ، وما تَعَبَّدَ لی المُتَعبِّدونَ بمِثلِ الوَرَعِ مِن مَحارِمی ، ولا تَزَیَّنَ لی المُتَزیِّنونَ بمِثلِ الزُّهدِ فی الدنیا عمّا بهِمُ الغِنى عَنهُ . فقالَ موسى علیه السلام : یا أکرَمَ الأکرَمینَ ، فماذا أثَبتَهُم على ذلکَ ؟ فقالَ : یا موسى ، أمّا المُتَقرِّبُونَ إلیَّ بالبُکاءِ مِن‏ خَشیَتی فَهُم فی الرَّفیقِ الأعلى لا یَشرَکُهُم فیهِ أحَد

«ثواب‎الاعمال و عقاب‎الاعمال، جلد1، صفحه205»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد