سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار استانداری خوزستان

استاندار خوزستان خواستار شد
لزوم اجرای قوانینی فرا‌تر از قوانین جاده‌ای کشور در خوزستان

استاندار خوزستان گفت: اگر قوانینی فرا‌تر از قوانین جاده‌ای کشور نیاز باشد مسئولیت اجرای آن را برعهده خواهم گرفت.

خبرگزاری فارس: لزوم اجرای قوانینی فرا‌تر از قوانین جاده‌ای کشور در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحسن مقتدایی ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک استان که در محل سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: گاهی تصادفات جاده‌ای به دنبال برخی ناهنجاری‌ها، بداخلاقی‌ها، کم دقتی رانندگان و... اتفاق می‌افتد و با وجود سرعت کم تصادفاتی را ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این ناهنجاری‌ها انضباط شهری را بر هم می‌زند و لازم است که بدون هزینه و با آموزش دادن شهروندان با امکانات موجود شرایط را تغییر داد.

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به ترافیک ورودی‌های شهرهای استان و لزوم ایجاد قوانین جدید تصریح کرد: ترافیک در برخی ورودی‌های شهر‌های استان وحشتناک سنگین است.

مقتدایی ادامه داد: وقتی تردد بیشتر از معمول کشور باشد باید قوانینی فرا‌تر از قوانین مملکت ایجاد کرد و به قول معروف «نسخه‌ای دیگر برای این‌ها بپیچیم».

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید ترافیک در ورودی جاده‌ها کنترل شود گفت: در ورودی‌هایی که ترافیک سنگین دارند برای هر خودرو با هر طول بار، حجم بار و... می‌بایست یک سرعت محدود برای کل جاده برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: تمام درآمدهای جاده‌ها، ملی است اما استهلاک‌های جاده‌ها و دیگر مخارج آن‌ها بر عهده راه و شهرسازی استان است لذا باید تلاش شود که هزینه‌های اضافی که ترافیک‌های سنگین جاده‌ها بر دوش ما می‌گذارند از درآمد خود آن جاده‌ها کسب شود.

مقتدایی گفت: در این میان اگر قوانینی فرا‌تر از قوانین جاده‌ای کشور نیاز باشد مسئولیت اجرای آن را برعهده خواهم گرفت.

مقتدایی با بیان اینکه روزانه بین 600 تا 950 کامیون‌های عراقی از جاده‌های استان عبور می‌کنند اما هیچ درآمدی برای استان ندارند، اظهار کرد: زمانی صادرات محصولات ما به عراق جزو ایده‌آل‌های ما بود ولی به‌راحتی توانستیم شرایط را ایجاد کنیم و مسیر را برای تبادلات تسهیل کنیم.

وی افزود: اما این امر نباید به‌گونه‌ای باشد که هزینه‌های بیش‌تری در قبال این کار بپردازیم و بعضا اجازه بدهیم مسائلی برای برخی شهروندان استان به‌وجود بیاید، نباید تعلل کنیم و بار هر فردی را به دوش بکشیم.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر در ابتدای سال توانستیم برای کاهش تصادفات کاری انجام دهیم موفق خواهیم بود و جزو افتخارات است اما در غیر این‌صورت ادامه کار برای ما مشکل خواهد بود.

وی ادامه داد: در بخش آموزش و انتقال موضوع باید با محبت باشیم، آموزش دهیم، اعمال مقررات کنیم و با اقتدار وارد عمل شویم.

مقتدایی با اشاره به اینکه باید حادثه آفرینان جاده‌ای را شناسایی کنیم و برای آن‌ها شرایط ویژه‌ای را در نظر بگیریم و رفتارهای آن‌ها را کنترل کنیم، اظهار کرد: جامعه خطا کار ما 10 درصد است و نباید اجازه دهیم که 90 درصد دیگر جامعه متضرر شوند.

وی تصریح کرد: گاهی نیز باید به برخی راننده‌های کامیون گفت که «دستت درد نکنه که ما رو له نکردی».

استاندار خوزستان همچنین با بیان اینکه برون سپاری دوربین‌های مداربسته می‌تواند بخشی از مشکلات موجود در کنترل ترافیکی را حل کند خاطرنشان کرد: 60 درصد از دوربین‌های کنترل ترافیک سطح استان خراب است و اگر برون‌سپاری شود و به بخش خصوصی داده شود این شرایط بهبود پیدا می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آسفالتی که خراب شده و دست‌انداز دارد می‌تواند وسیله نقیله را کنترل کند و سرعت آن را کاهش دهد اما ما مدیران استانی نمی‌توانیم سرعت را کنترل کنیم و طبق قوانینی که برای ما موثر است، اقدام کنیم.

مقتدایی خطاب به مدیران مربوطه گفت: در امور ترافیکی آموزش را سرلوحه کار خود قرار دهید و آموزش‌های شهروندی را برای شهروندان استان ایجاد کنید.

وی ادامه داد: شهری که شهروندش اصول ترافیکی را نداشته باشد مشکلاتش حل نخواهد شد، مثلا برخی افراد را می‌بینم که سوار ماشین مدل بالا می‌شوند ولی آداب شهروندی ندارد و خیلی راحت زباله‌های داخل خودرو را در خیابان می‌اندازد.

وی ادامه داد: روابط عمومی‌های ادارات و سازمان‌ها و دیگر مسئولان نکات شهروندی را در قالب بروشور و... به کارمندان انتقال دهند و در گسترش فرهنگ ترافیک تلاش کنند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930417001146#sthash.CwrWz5A0.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد