سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

معاون عمرانی استاندار خوزستان:
خوزستان رتبه هشتم کشور در تصادفات منجر به فوت جاده‌ها را داراست

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: خوزستان در تصادفات منجر به فوت جاده‌های درون شهری و برون شهری رتبه هشتم کشور را داراست.

خبرگزاری فارس: خوزستان رتبه هشتم کشور در تصادفات منجر به فوت جاده‌ها را داراست

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، احمد سیاحی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک استان که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: خوزستان با داشتن یک‌هزار و 400کیلومتر راه جاده‌ای از بین 31 استان کشور هشتمین استان در تلفات جاده‌ای معرفی شده است.

وی در خصوص تلفات جاده‌های برون شهری اظهار داشت: بیشترین تلفات در راه‌های برون شهری اتفاق می‌افتد که 71 درصد کل تلفات در کشور را به خود اختصاص داده است و سهم حوادث جاده‌ای بیشترین سهم را در خصوص متوفیان دارد.

سیاحی افزود: تلفات مربوط به عابرین پیاده و موتورسیکلت‌ها 31 درصد از متوفیان جاده‌ها را به خود اختصاص می‌دهند که اجرای طرح آرام سازی مناطق، احداث پل‌ها و زیرگذر‌ها می‌تواند برای کاهش این حوادث موثر باشد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه بیشتر تلفات در تصادفات در محل حادثه منجر می‌شود خاطر نشان کرد: 59 درصد تلفات در محل حادثه و در لحظه وقوع حادثه انجام می‌شود. و 6.31 درصد تلفات نیز در بیمارستان اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: عواملی همچون عدم مهارت رانندگی، خستگی،، سرعت و سبقت غیر مجاز و... در شب تلفات جاده‌ای را افزایش داده است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان ضمن اشاره به تلفات جاده‌ای در استان خوزستان تصریح کرد: با آمارهای اعلام شده 30 درصد تلفات در خوزستان در ماه‌های فروردین و شهریور ماه در سطح جاده‌های خوزستان رخ می‌دهد و این نشان دهنده این است که با توجه به حجم ترافیک در این ماه‌ها محدودیت‌ها و کنترل‌های جاده‌ها را باید بیشتر کرد.

وی با اشاره به اینکه نسبت به سال 91 در تلفات 13 درصد کاهش داشته‌ایم، گفت: در خوزستان یک‌هزار و 400کیلومتر شاهراه اصلی جاده‌ای وجود دارد و با این وجود توانسته‌ایم در سال 92 رتبه هفتم کشور در تلفات جاده‌ای را کسب کرده‌ایم، اگر چه نسبت به سال 91 کاهش داشته‌ایم اما رتبه مناسبی برای خوزستان نیست.

سیاحی افزود: خوزستان در تلفات موتورسیکلت رتبه چهار در کشور، در تلفات عابر پیاده رتبه ششم در کشور و در بیمارستان‌ها رتبه پنجم در کشور را داریم.

وی با اشاره به اینکه در بین فوت شدگان برون‌شهری و درون‌شهری کشور، خوزستان از بین 31 استان رتبه هشتم را دارد اظهار کرد: نصب دوربین‌های کنترل سرعت در سطح استان خوزستان کاهش چشمگیری داشته است.

* 20 درصد حمل و نقل کشور در خوزستان

معاون عمرانی استاندار خوزستان با اعلام اینکه 20 درصد از حمل و نقل جاده‌ای کشور در خوزستان انجام می‌شود و روزانه بین 600 تا 950 تانکر عراقی در جاده‌های اصلی خوزستان تردد می‌کنند.

وی افزود: هنوز در ابتدای راه هستیم، با اعتباراتی که داریم باید کارهای کوتاه مدتی انجام دهیم، به محدودیت‌های کنترل سرعت و وضعیت راه‌ها نگاهی داشته باشیم تا بتوانیم وضعیت بهتری را ایجاد کنیم.

احمد سیاحی انجام کارهای کار‌شناسی شده، آموزش‌های شهروندی، استفاده از ظرفیت‌های صدا و سیما و... را از جمله برنامه‌هایی دانست که می‌تواند در ایجاد امنیت جاده‌ای در کوتاه مدت کمک کند.

انتهای پیام/2329/صا40

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930417001061#sthash.GKNYOQQS.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد