سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تصاویر روز رسانه های خبری


سیاره ما زمین متشکل از 7 قاره است که در مجموع 29.2 درصد سطح آن را به خود اختصاص داده‌اند و مابقی سطح آن را پهنه‌های آبی اشغال نموده‌اند. در کوهستان‌های مرتفع، رودخانه‌ها، یخچال‌ها، بیابان‌ها و جنگل‌های باشکوه بارانی مکان‌های دست نیافتنی وجود دارند که در انتظار کشف و سیاحت می‌باشند. زیبایی‌های این مکان‌های تاثیرگذار و باورنکردنی حقیقتا شگفت‌آور است. با ما همراه شوید تا تعدادی از این شگفتی‌ها را از نزدیک بررسی کنیم.

آبشار سلجالندزفوس (Seljalandsfoss)، ایسلند

alt

این آبشار یکی از بلندترین آبشارهای ایسلند به شمار می‌آید. این آبشار حیرت انگیز منظره‌ای بس نفس‌گیر و خاص را به دوستداران طبیعت ارائه می‌دهد. اگر پیاده‌روی موجود در انتهای صخره را دنبال کنید بی آن‌که خیس شوید می‌توانید در قسمت پشتی این آبشار قدم بزنید.

تونل گل ویستریا (Wisteria)، ژاپن

alt

این تونل راهرویی مملو از گل‌های رنگارنگ ویستریا (گلیسین) است که در باغ‌های کاواچی فوجی واقع در کیتاکیوشو در کشور ژاپن قرار دارد. غیر ممکن است که از میان آن قدم زنان عبور کنید و تحت تاثیر زیبایی آن قرار نگیرید. گویی شاهزاده‌ای از قصه‌های پریان هستید و اسب تک شاخ سپید رنگی در کنار شما جست و خیز می‌کند.

سالار د یونی (Salar De Uyuni)، بولیوی

alt

این ناحیه بزرگ‌ترین جلگه نمکی جهان است که باید آن را از نزدیک ببینید تا باور کنید وجود دارد. این منطقه 12 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد.

مزرعه گل کانولا، چین

alt

این مزرعه که یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعی جهان را به نمایش گذاشته در کشور چین قرار دارد. کشتزار پهناوری که تا افق دید شما و تا جایی که چشم کار می‌کند از گل‌های زرد طلایی پوشیده شده است.

قله رورایما (Roraima)، آمریکای جنوبی

alt

این قله یکی از قدیمی‌ترین کوهستان‌های جهان محسوب شده که مرزی طبیعی را بین کشورهای ونزوئلا، برزیل و گویان شکل داده است. این قله همچنین با اسامی دیگری همچون رورایما تپوی (Tepui)و سرو رورایما (Cerro) نیز نامیده می‌شود.

پارک ملی گلیشیر (Glacier)، مونتانا

unbelievable-places-6

این پارک در مرکز یکی از بزرگ‌ترین و بکرترین اکوسیستم‌های آمریکای شمالی و در نزدیکی مرز آمریکا و کانادا قرار گرفته است. بهترین منظره را می‌توان از فراز صخره‌ها مشاهده کرد مخصوصا آن هنگام که خورشید بر فراز پارک می‌درخشد، اما تجربه مشاهده آن از درون ماشین یا اتوبوس‌های قرمز رنگ مخصوص پارک چندان لطفی ندارد.

منطقه زیبای قله امی (Emei)، چین، بودای غول پیکر

unbelievable-places-7

در مذهب بودائی این قله را "کوهستان روشنایی" نام نهاده‌اند. بر اساس افسانه‌ها، معبد گوانگزیانگ (Guangxiang) که برفراز کوهستان قرار دارد مکانی بوده که الهه نیک خواهی تشریفات مذهبی بوداییان را در آن‌ اجرا نموده است. در نتیجه این قله یکی از چهار کوهستان مقدس بودا در چین می‌باشد.

پل معلق کاپیلانو (Capilano)، ونکوور، بریتیش کلمبیا

unbelievable-places-8

این پل در سال 1889 توسط مهندسی به نام جرج گرانت مک کی ساخته شد. این پل در ساحل شرقی جنگل‌های بارانی قرار گرفته که مملو از انواع خزندگان، راه‌های جنگلی و درختان همیشه سبز می‌باشند.

آبفشان سبزگون، نوادا

unbelievable-places-9

این آبفشان به طور کامل پدیده‌ای طبیعی به حساب نمی‌آید چرا که در 1916 به شکلی اتفاقی در جریان یک تمرین نظامی به وجود آمد. پس از آن مواد معدنی غیر قابل حل از زمین خارج شده و روی هم متراکم شدند در نتیجه در قسمت فوقانی این آبفشان به شکل قله‌ای تجمع یافتند و منظره‌ای بدیع و حیرت انگیز را شکل دادند. از آنجایی که این اثر زیبا از مواد معدنی متنوعی شکل گرفته در نتیجه ظاهری رنگارنگ و جذاب پیدا کرده است.

آبشار پونگوئا (Pongua)، ویتنام

unbelievable-places-10

این آبشار در کوهستانی واقع در 50 کیلومتری دالات(شهری در ویتنام) قرار گرفته و 40 متر ارتفاع دارد. درست در پای این آبشار دریاچه بزرگی شکل گرفته است که می‌تواند اکوهای قدرتمندی ایجاد کند به طوری که می‌توان آن را از مسافت‌های دور از آبشار هم شنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد