سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

ماینده بهبهان: انتقال آب کرخه و کارون خط قرمز ماست
سیاسی  11:47:21 1393/04/17
934-873-5 کد خبر
RSS :: پرینت

نماینده بهبهان در مجلس با تاکید بر اینکه "مردم در استان خوزستان دچار کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی هستند"، خطاب به وزیر نیرو گفت: انتقال آب رودخانه‌های کارون و کرخه، خط قرمز استان خوزستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدباقر شریعتی در نطق میان‌دستور خود با اشاره به نقش خوزستان در جنگ تحمیلی، اظهار کرد: در حالیکه یک‌سوم آب‌های جاری کشور در استان خوزستان جریان دارد، مردم در این استان از کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی در رنج هستند.

وی خطاب به چیت‌چیان - وزیر نیرو - خواهان توسعه متوازن در تمام کشور شد و افزود: انتقال آب رودخانه‌های کارون و کرخه، بیکاری در استان را تشدید می‌کند، منجر به مهاجرت مردم به شهرهای بزرگ می‌شود و مخاطرات زیست‌محیطی به همراه دارد؛ به همین دلیل انتقال آب رودخانه‌های کارون و کرخه خط قرمز استان خوزستان است.

شریعتی ادامه داد: آقای وزیر نیرو صادقانه بگویید انتقال آب کرخه و کارون به باقی کشور برای چه هدفی انجام می‌شود. مردم در کنار این رودخانه مستحق آب هستند و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. 70 هزار نفر در حوزه انتخابیه من از آب آشامیدنی سالم بی‌بهره‌اند. در برخی روستاها آب آشامیدنی از رودخانه‌ها تأمین می‌شود و این منصفانه نیست.

نماینده مردم بهبهان و عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به درخواست‌های متعدد برای اشتغال که در دفتر وی به ثبت رسیده است، گفت: 90 درصد مکاتبات و ملاقات‌ها در مورد موضوع اشتغال است. ما شرمنده مردم هستیم و منتظر تدبیر دولت. دولت باید اعلام کند که برای مدیریت اشتغال چه برنامه‌ای دارد.

شریعتی خطاب به وزیر راه نیز با تاکید بر لزوم راه‌اندازی فرودگاه بهبهان و اعلام آمادگی بخش خصوصی برای تکمیل این پروژه، خواهان توجه به جاده‌های حادثه‌خیز در استان خوزستان شد و از وزیر نفت نیز خواست تا ضمن تکمیل پالایشگاه بیدبلند 2، برای تأمین گاز مصرفی در حوزه انتخابیه‌اش اقدام کند.

وی همچنین خطاب به وزیر آموزش و پرورش خواهان استانداردسازی کلاس‌های درس و پرداخت حقوق معوق فرهنگیان شد و از وزیر جهاد کشاورزی نیز خواست تا به پروژه معطل‌مانده کشتارگاه صنعتی در منطقه رسیدگی کند و همچنین خطاب به رئیس سازمان میراث فرهنگی خواهان ثبت گل نرگس به عنوان میراث ملی شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد