سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

هشدارهای انتظامی را جدی بگیرید

با انواع کلاهبرداری در فضای مجازی آشنا شوید!
اجتماعی  11:34:4 1393/04/17
934-8614-5 کد خبر
RSS :: پرینت

رییس پلیس فتای خوزستان توصیه کرد: کاربران اینترنتی از فروشگاه‌های معتبر و دارای نماد الکترونیکی خرید کنند.

 

سرهنگ سعید شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: سایت‌های بسیاری در فضای مجازی وجود دارد که اقدام به تبلیغ برخی برندها کرده و کاربران اینترنتی را تشویق به خرید محصولات خود می‌کنند؛ برخی از این فروشگاه‌های اینترنتی بدون مجوز و مشخصات دقیق ثبت شده، از کاربران فضای مجازی سوءاستفاده می‌کنند.

 

وی ادامه داد: در بررسی‌ها مشاهده شده که از برخی فروشگاه‌ها‏، خریدهایی انجام شده ولی کالا به دست خریدار نرسیده است. تاکید می‌شود که از هر فروشگاه اینترنتی که قصد خرید دارید، ابتدا از معتبر بودن آن اطمینان حاصل کنید؛ این فروشگاه‌ها باید نماد الکترونیکی و همچنین اطلاعات دقیق ثبت خود را در معرض دید کاربر قرار دهند.

 

رییس پلیس فتای خوزستان اظهار کرد: افراد جامعه برای استفاده از هر تکنولوژی باید فرهنگ استفاده از آن را بدانند. در حوزه بانکداری الکترونیکی، کاربری که کارت عابر بانک خود را دریافت می‌کند لازم است بروشور حاوی اطلاعات لازم همراه کارت را با دقت مطالعه کند. معمولا در این بروشور تاکید شده که رمز کارت باید به صورت دوره‌ای تغییر یابد که این مورد را بسیاری از افراد رعایت نمی‌کنند.

 

شعبانی افزود: همچنین این افراد اگر بخواهند به صورت اینترنتی گردش مالی داشته باشند، حتما به درگاه اصلی بانک در آدرس‌بار توجه کنند. هر بانکی آدرس دقیق خود را در بروشور کارت درج کرده است، بنابراین کاربر باید ابتدا آدرس موردنظر را با آدرس درج شده توسط بانک، مطابقت دهد تا از جعلی نبودن سایت مطمئن شود.

 

وی عنوان کرد: یکی دیگر از شگردهای کلاهبرداران در این حوزه، کلاهبرداری به صورت پیامکی است. شیوه این نوع کلاهبرداری بسیار ابتدایی است؛ به این صورت که پیامکی برای یک فرد ارسال می‌شود که به طور نمونه حاوی پیام برنده شدن در یک مسابقه و از این گونه موارد است و از فرد خواسته می‌شود شماره حساب یا شماره کارت خود به همراه رمز کارت را به شماره مورد نظر ارسال کند. کاربران باید بدانند که برای واریز پول به حساب یک شخص نیاز به شماره کارت است و رمز کارت و بقیه مشخصات لازم نیست و داشتن شماره کارت یا شماره حساب کافی است.

 

رییس پلیس فتای خوزستان گفت: متاسفانه حتی در بین قشر تحصیل‌کرده جامعه نیز هستند افرادی که به راحتی فریب این گونه کلاهبرداری‌ها را می‌خورند و با این که از طریق رسانه‌ها و سایر مراجع و همچنین در فضای بانک‌ها آموزش‌هایی در این رابطه داده شده ولی متاسفانه بسیاری از افراد به این توصیه‌ها و هشدارها توجه نمی‌کنند.

 

شعبانی بیان کرد: در حوزه بانکی عمده کلاهبرداری‌ها، برداشت از حساب‌های شخصی است. در حوزه بانکی اقدامات بسیاری در جهت امنیت امور انجام شده و در صورتی که توصیه‌ها از سوی کاربران رعایت شود، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد