سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار استانداری خوزستان

مقتدایی از زندان سپیدار اهواز بازدید کرد
اجتماعی  12:32:33 1393/04/17
934-8814-5 کد خبر
RSS :: پرینت

استاندار خوزستان با حضور در زندان سپیدار اهواز از بخش های مختلف این زندان بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه خوزستان-دکتر عبدالحسن مقتدایی از پروژه های عمرانی ساخت اندرزگاه های بزرگ مجتمع حرفه آموزی  استان، ساخت ندامتگاه مجرمان مواد مخدر (الحدید)، کارگاه های تولیدی و اشتغال زندانیان باز استان، مجتمع ندامتگاهی و اشتغال مولد نسوان استان  و بخش های مختلف زندان سپیدار اهواز بازدید کرد.

مقتدایی در جریان این بازدید ضمن ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده در زندان ها،  هدف از این بازدید را  اشراف میدانی بر اقدامات جاری در زندان های استان و بررسی راهکارهای حمایت و مساعدت کاربردی برای ارتقاء ظرفیت های اصلاحی و تربیتی زندانیان  برشمرد.

وی با اشاره به بازدید خود در سال های گذشته از زندان های اهواز،  تحولات انجام شده را فراگیر و خوب برشمرد و گفت: امروز در زندان های استان شاهد اقداماتی هدفمند برای ایجاد و توسعه بسترهای نگهداری و اصلاح رفتار مجرمان هستیم. کارهای عمرانی خوبی پایه ریزی و اجرایی شده که علی رغم محدودیت های اعتباری مترتب بر این دستگاه پیشرفت خوبی را هم داشته اند، در حالی که بیش از 12 سال پیش کار ساخت زندان آبادان با تامین اعتباراتی  آغاز شد، ولی تا امروز معطل مانده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: مدیرکل زندان های استان علی رغم محدودیت های فیزیکی و مشکلات اعتباری، پروژه های عمرانی مهمی را در سه سال گذشته در زندان های مرکز استان به اتمام رسانده و یا در شرف اتمام قرار دارند که نشان می دهد این مدیریت توانسته بهره برداری درستی از امکانات و اعتبارات خود به شکل هدفمند  داشته باشد.

مقتدایی حضور معاونان استانداری در این بازدید و بررسی میدانی را نشانگر اهمیت کار دانست و ادامه داد: با برنامه ریزی لازم تلاش خواهیم کرد تا پروژه های عمرانی در دست اجرای این دستگاه بزودی افتتاح شوند و برای این منظور هر یک از معاونان استانداری یک بخش از کمک های لازم به اداره کل زندان های خوزستان را مدیریت خواهند کرد.

وی افزود: در این  بازدید متوجه شدیم که برای رفع مشکلات و کمبودهای فیزیکی زندان ها اقدامات خوبی انجام شده است و اهداف بسیار خوبی هم برای اقدامات در هر بخشی ترسیم شده که  اقدام برای انتقال زندان مرکزی (کارون) اهواز به خارج از شهر از این جمله است. تدبیر خوبی که در این خصوص انجام شده این است که به جای آغاز کار از صفر، فضاهای فعلی تغییر ساختار یافته و توسعه فیزیکی انجام می پذیرد که این  هدف  مورد نظر را به جای تحقق در بلند مدت، در کوتاه مدت و با هزینه های به مراتب کمتر از ساخت یک زندان جدید میسر می سازد.

استاندار خوزستان با اشاره به طولانی شدن پروژه زندان جدید آبادان، اظهار کرد: با تامین اعتبارات مورد نیاز و با مشارکت دستگاه های اثرگذار منطقه، بدنبال آن خواهیم بود که در سال جاری  فاز نخست زندان جدید آبادان به بهره برداری برسد.

مقتدائی از تلاش های مدیرکل زندان های استان به دلیل ایجاد تحول اثربخش در زندان ها و اعمال نظام مدیریتی و تربیتی انسانی و اخلاقی تشکر کرد و گفت: اقداماتی مانند راه اندازی مجموعه مجهز و پویای نسوان، کارهای روان درمانی زندانیان و سایر کارهای زیرساختی از اقدامات مهمی است که توسعه آن مورد تاکید است.

به گزارش ایسنا خوزستان، مدیرکل زندان های خوزستان نیز در این نشست با تشکر از توجه و اهتمام استاندار خوزستان و هیات همراه گفت: اعتقاد و اراده ما خدمت به مردم و برآورده کردن انتظارات به حق جامعه در نگهداری اصولی و اصلاح و تربیت مجرمین است

رضا پوستچی افزود: علی رغم اینکه سرانه های هزینه ای ما برای زندانیان متناسب با تورم نیست ولی دغدغه ما فضای نگهداری زندانیان و نزدیک سازی آن با استانداردها است تا هدف اصلاح و تربیت مجرمان به شکل کیفی اجرائی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد