سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تغذیه و سلامتی


فواید مصرف خرما در افطار 
اجتماعی  14:13:59 1393/04/15
934-6914-5 کد خبر
RSS :: پرینتخبر آرشیوی

کارشناس واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: خرما میوه بسیار مغذی و کاملی است که به همراه شیر یا چای کم‌رنگ یا آب جوش در زمان افطار صرف می شود. خرما منبع بسیار خوب قند، فیبر و کربوهیدرات است و در متون مذهبی به عنوان ماده غذایی مناسب افطار توصیه شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) –منطقه خوزستان- سیده معصومه تقی‌زاده اظهار کرد: قند موجود در خرما زیان قند موجود در شیرینی‌ها را ندارد. با مصرفخرما، ویتامین و نمک مورد نیاز بدن که در ساعت‌های روزه‌داری از دست رفته جبران و نیز انرژی مورد نیاز بدن تامین می شود.

وی افزود: خرما سرشار از املاح آهن، پتاسیم و منیزیم  برای عمل ماهیچه‌های ارادی و گوگرد، مس، کلسیم و فسفر برای ساخت عضله و بافت‌های عصبی است.

تقی‌زاده ادامه داد: خرما همچنین دارای ویتامین‌های   B2 , A،E  ، بیوتین، اسید فولیک و ویتامین C است. هر یک عدد خرمای متوسط حدود 20 کالری انرژی در بدن تولید می‌کند و به همین دلیل مصرف خرما در افطار مناسب است، زیرا گرسنگی شما را فرو می‌نشاند.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر فیبر موجود در آن برای بهبود عملکرد سیستم گوارش و هضم مواد غذایی مفید است.

کارشناس واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: از خواص دیگر خرما، خنثی کردن اسید اضافی معده است. از آن‌جا که در ساعت‌های طولانی روزه‌داری اسید زیاد معده موجب ترش کردن و دل درد می‌شود، خوردن خرما التیام‌بخش خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد