سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تغذیه و سلامتی



لیموترش سرشار از ویتامین C، اسید سیتریک و فلاوونوئید بوده و دوست سلامتی شماست.
پایگاه خبری تحلیلی هدانا (HODANA.IR):
تحقیقات ثابت کرده است که فشار عصبی نه تنها باعث تغییرات خلقی می شود بلکه باعث افزایش احتمال ابتلا به بیماری ها، از سرماخوردگی ساده تا بیماری های قلبی عروقی می شود. راه های زیادی برای مقابله با استرس و فشار عصبی وجود دارد، یکی از این راه هابو کردنمواد غذایی است که در کنترل استرس نقش مهمی به عهده دارند.

بررسی ها نشان می دهند، بو کردن لیمو باعث آرامش اعصاب و تسکین روح می شود و استرس و اضطراب را دور می کند، لیموترش حاوی فلاوونوئیدها و آنتی اکسیدان‌های قوی‌ای است که آثار مخرب رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهد.

گفتنی است، ویتامین c موجود در لیمو ترش باعث می شود مغز فعالیت های خود را به درستی انجام دهد و در شرایط بحرانی درست تصمیم گیری کند و سطح استرس و اضطراب بدن را می کاهد.





سبزیجات،‌جذب قند را کند می‌کنند و با مصرف سبزیجات به عنوان غذای اصلی یا همراه غذا، روند افزایش قند خون به تدریج و به کندی صورت می‌گیرد که بسیار اتفاق خوبی است.
پایگاه خبری تحلیلی هدانا (HODANA.IR):

دکتر مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه گفت: یکی از سبزیجاتی که بسیار از خواص آن گفته می‌شود، اسفناج است و شهرت این سبزی بین مردم در داشتن آهن فراوان است که البته چنین نیست و میزان آهن اسفناج هم شبیه سایر سبزیجات است و در مورد اسفناج، اغراق شده است.

 

وی ادامه داد: از آنجایی که سبزیجات منابع خیلی خوبی برای تامین آهن مورد نیاز افراد نیستند، بهتر است منابع اصلی آهن افراد، بیشتر پروتئین و حبوبات باشد. اسفناج، ترکیبات بسیار مفید دیگر مثل اسید اگزالیک و اسید فسفریک و ترکیبات گوگردی دارد که برای چشم بسیار مناسب است.

 

دکتر کیمیاگر تاکید کرد: مصرف اسفناج برای افراد دیابتی که در ماه مبارک رمضان روزه می‌گیرند، خیلی مناسب است و با جذب تدریجی قند و افزایش آرام آرم قند خون، می‌تواند مانع افت قند در افراد دیابتی شود و روزه داری را برای این افراد راحت‌تر کند.

منبع: جام نیوز
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد