سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش یک مصاحبه


در گفت و گوی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز مطرح شد:
 خبرنامه دانشجویان ایران نوشت:

عطاالله مطیعی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز به تشریح وضعیت عفاف و حجاب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز پرداخت.

مطیعی  در مورد وضعیت عفاف و حجاب در دانشگاه گفت: نهاد های دانشگاه بخصوص حراست دانشگاه که طبق آیین نامه مصوب دانشگاه وظیفه دارند با مصادیق بد حجابی برخورد نمایند هیچ اقدام مناسبی انجام نمی دهند.

وی گفت: طبق آیین نامه پوشش دانشگاه، دانشجویان چه آقا و چه خانم حین ورود به دانشگاه باید شئونات اسلامی را رعایت کنند و با ظاهر نامناسب در دانشگاه ظاهر نشوند. این در صورتی است که ما شاهدیم عرصه دانشگاه به شوی لباس های  نامناسب تبدیل گشته است. این وضعیت واقعا وقیح و شرم آور است چرا که چه در قسمت آقایان و چه در قسمت خانم ها شاهدیم ضوابط بهیچ وجه رعایت نمی شود و خانم ها با آرایش های غلیظ و لباس های تنگ و آقایون هم با مدل های مو نامناسب و لباس های زننده به راحتی وارد دانشگاه می شوند.

مطیعی در مورد بخشنامه جدید حراست مرکزی دانشگاه آزاد در مورد عدم دخالت حراست در بحث مبارزه با بدحجابی در دانشگاه افزود: با این بخش نامه باید فاتحه تحقق دانشگاه اسلامی را بخوانیم و بنظر مسوولین معتقدند این دانشگاه آزاد است نه اسلامی. جالب است از طرفی حراست اجازه کار فرهنگی به ما تشکل ها را نمی دهد و از طرفی بخشنامه صادر می کند که کاری به بحث حجاب نداریم. مگر می شود در دانشگاه را بر روی هر نوع پوششی  باز بگذاریم و بعد انتظار داشته باشیم انشاا.. درست می شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه افزود: متاسفانه با وجود این وضعیت اجازه کار فرهنگی به انجمن اسلامی در این عرصه را نمی دهند ولی با وجود این تنگ نظری ها انجمن اسلامی از وظبفه خود کوتاه نیامده و با انتشار چندین شماره نشریه تخصصی در باب امر به معروف و نهی از منکر و برگزاری نمایشگاه های عکس  در این زمینه بدنبال تروج فرهنگ تذکر لسانی در دانشگاه هست.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد