سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان



برگزاری مسابقات "کیوکوشین‌بودوکای" کاراته خوزستان
ورزشی  9:22:0 1393/03/28
933-19681-5 کد خبر
RSS :: پرینت

کاراته‌کاهای استان در مسابقات قهرمانی سبک "کیوکوشین‌بودوکای" خوزستان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

 

ناهید سرکوهکی، رییس هیات کاراته استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهارکرد: این پیکارها روز جمعه، 30 خردادماه به میزبانی ماهشهر برگزار می‌شود.وی با بیان این‌که کاراته‌کاهای استان در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان به مصاف یکدیگر می‌روند، خاطرنشان‌کرد: این مسابقات جهت انتخاب نفرات این سبک برای شرکت در مسابقات کشوری پیش رو است.



اسنوکربازان خوزستانی به مسابقات جهانی می‌روند
ورزشی  12:41:40 1393/03/28
933-19881-5 کد خبر
RSS :: پرینت

دو اسنوکرباز ملی پوش خوزستانی به مسابقات شش توپ جهان اعزام می‌شوند.

 

محمدعلی چابک، رییس هیات بولینگ و بیلیارد استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: این مسابقات از 28 خردادماه به مدت یک هفته به میزبانی مصر برگزار می‌شود که دو خوزستانی نیز همراه با تیم‌ملی در آن شرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: حسین وفایی و احسان حیدری‌نژاد، دو ملی‌پوش خوزستانی هستند که در این مسابقات با حریفان خود رقابت می‌کنند. این مسابقات به صورت انفرادی و تیمی برگزار می شود. 

رییس هیات بولینگ و بیلیارد خوزستان با بیان این‌که وفایی و حیدری‌نژاد آمادگی بسیار خوبی دارند، گفت: این ورزشکاران بدون هیچ حمایتی در سطح بالای جهان می‌درخشند.




رقابت پیمان حسنی در مسابقات پینگ‌پنگ پیشکسوتان کشور 
ورزشی  13:7:6 1393/03/28
933-20081-5 کد خبر
RSS :: پرینت

پیمان حسنی، سرمربی فصل گذشته تیم پتروشیمی بندرامام که توانست این تیم را قهرمان لیگ برتر تنیس روی میز کشور کند، این بار خود در رقابت های پیشکسوتان کشور به مصاف حریفان می رود.

 

عبدالامیر بخشنده، دبیر هیات تنیس روی میز استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: مسابقات آزاد و دسته برتر تنیس روی میز پیشکسوتان کشور، 29 و 30 خردادماه در تهران برگزار می شود و حسنی به عنوان تنها نماینده خوزستان در آن شرکت می‌کند.

 وی بیان کرد: حسنی در رده سنی 40 سال به بالا با حریفان خود رقابت می کند و شانس کسب مقام نیز دارد.



دعوت یک خوزستانی به اردوی تیم‌ملی تیراندازی‌باکمان جانبازان‌ومعلولان 
ورزشی  12:58:18 1393/03/28
933-19981-5 کد خبر
RSS :: پرینت

ورزشکار خوزستانی به اردوی آمادگی تیم‌ملی تیراندازی با کمان جانبازان و معلولان فراخوانده شد.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- غلامرضا رحیمی از خوزستان به این اردو دعوت شده است.

 اردوی تیم‌ملی تیراندازی باکمان جانبازان و معلولان کشور از سی‌ام خرداد تا ششم تیرماه در تهران برگزار می‌شود.تیم‌ملی ایران خود را برای حضور در مسابقات آسیایی اینچوان کره جنوبی آماده می‌کند.



اعضای تیم فوتسال بانوان ‌حفاری پاداش دریافت کردند
ورزشی  14:47:35 1393/03/28
933-20281-5 کد خبر
RSS :: پرینت

تیم فوتسال بانوان ملی‌حفاری پس از کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر کشور، پاداش دریافت کردند.

 

علیرضا مرادحاجتی، مدیرعامل باشگاه ملی‌حفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: روز گذشته (سه‌شنبه) جلسه‌ای با حضور گلپایگانی، مدیرعامل شرکت ملی‌حفاری ایران و اعضای هیات مدیره باشگاه برگزار شد که در این جلسه درخصوص مسایل مختلفی صحبت شد.

 

وی بیان کرد: در این جلسه از اعضای تیم فوتسال بانوان ملی‌حفاری توسط گلپایگانی و اعضای هیات مدیره تقدیر و تشکر شد و پاداشی نیز به آن‌ها اهدا شد. در این جلسه گلپایگانی از زحمات اعضای تیم برای رسیدن به این عنوان و این‌که در طول مسابقات اخلاق را هم مدنظر داشتند، تشکر کرد و همچنین از آن‌ها خواست که خود را برای بازی جام حذفی با پرسپولیس تهران که سی‌ام همین ماه برگزار می‌شود، آماده کنند تا به آن چه استحقاق آن را دارند، دست پیدا کنند.

 

مدیرعامل باشگاه ملی‌حفاری گفت: در این نشست همچنین در خصوص اعزام تیم‌های تکواندو و وزنه‌برداری باشگاه به مسابقات برون مرزی و بودجه و هزینه های باشگاه صحبت شد و گزارشی از عملکرد یک ساله رشته های مختلف ارایه شد.

 

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از موارد بحث شده در این جلسه در خصوص حضور یا عدم حضور تیم فوتسال آقایان در لیگ برتر کشور بود که البته هیچ نتیجه قطعی ای از آن حاصل نشد و تصمیم در این مورد به جلسه دیگری که هفته آینده برگزار می‌شود، ‌موکول شد.مرادحاجتی در ادامه خاطر نشان کرد: در این جلسه علاوه بر موضوعاتی که به آن‌ها اشاره کردم، درباره ماندن یا نماندن برخی از رشته‌های‌مان نیز صحبت و قرار شد که در حال حاضر رشته ای از مجموعه ما حذف نشود. در بحث نقدینگی بودجه، یکسری مشکلات هست که باید حل شود و اگر به این صورت شود، فکر نمی‌کنم مشکل خاصی در روند ورزش ملی‌حفاری به وجود بیاید.




برگزاری جشنواره فرهنگی - ورزشی در پارک دولت اهواز 
ورزشی  15:24:39 1393/03/28
933-20381-5 کد خبر
RSS :: پرینت

جشنواره فرهنگی - ورزشی با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان و شهرداری اهواز برگزار می‌شود.

 

مظفر علیشائی، معاون ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: این جشنواره با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان و شهرداری اهواز روز جمعه (سی‌ام خردادماه) از ساعت 17:30 در پارک دولت اهواز، جنب کتابخانه مرکزی کیانپارس آغاز می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: این جشنواره با هدف ایجاد شور و نشاط، کار فرهنگی و آشنایی مردم با رشته های ورزشی برگزار می‌شود و قصد داریم ماهانه یک بار چنین جشنواره ای را با همکاری دستگاه های دیگر برگزار کنیم تا با نشان دادن توانمندی‌های رشته‌های ورزشی، باعث آمدن استعدادها به سمت ورزش شویم.

 

معاون ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در این جشنواره هیات‌های قایقرانی، موتورسواری و اتومبیلرانی، تیراندازی با کمان، همگانی، ورزش پهلوانی، کاراته، انجمن‌های ورزشی و اسکیت غرفه‌هایی خواهند شد.






اعزام دختران تکواندوکار خردسال خوزستانی به مسابقات کشوری
ورزشی  13:39:17 1393/03/28
933-20181-5 کد خبر
RSS :: پرینت

دختران تکواندوکار خوزستانی در رقابت‌های قهرمانی خردسالان کشور به مصاف حریفان خود می‌روند.

 

نازی بارانی، مربی تیم تکواندو استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهارکرد: این مسابقات دوم و سوم تیرماه به میزبانی تهران برگزار می‌شود و 10 تکواندوکار استان در آن شرکت می‌کنند.

 

وی بیان‌کرد: یلدا بذری، فاطمه عسکری، نگار خدارحمی، راضیه جهانگیری و الیا‌سادات‌ خلف‌سیدی به ترتیب در وزن‌های 24-، 26-، 28-، 30- و 32- کیلوگرم در این مسابقات شرکت می‌کنند.

 

مربی تیم تکواندو خوزستان گفت: مریم کردزنگنه، نوشین صالحی، آینا مولایی، فاطمه فیض‌الهی و یلدا اسکندری نیز به ترتیب در وزن‌های 34-، 36-، 38-، 40- و 40+ کیلوگرم از خوزستان با حریفان خود رقابت خواهند کرد.

 

وی با بیان این‌که شرایط دختران تکواندوکار استان برای حضور در این مسابقات خوب است، عنوان‌کرد: در وزن‌های پایین‌تر شرایط‌‌‌مان برای کسب مدال بهتر است ولی به هر حال کسب مدال بستگی به سطح مسابقات دارد.



سرمربیان تیم‌های قهرمان‌ونایب‌قهرمان لیگ فوتسال بانوان در ایسنا؛
بانوانی که فقیرانه قهرمان می‌شوند!
ورزشی  12:4:56 1393/03/28
933-19781-5 کد خبر
RSS :: پرینت

پس از قهرمانی تیم فولادخوزستان در لیگ برتر فوتبال کشور، قهرمانی تیم پتروشیمی بندرامام در لیگ برتر بسکتبال کشور، قهرمانی تیم نفت‌مسجدسلیمان در لیگ دسته یک فوتبال کشور و صعود به لیگ برتر کشور، قهرمانی تیم پتروشیمی بندرامام در لیگ برتر تنیس روی میز کشور، قهرمانی تیم پخش و پالایش نفت آبادان در لیگ دسته یک بسکتبال کشور و صعود به لیگ برتر کشور و قهرمانی تیم پتروشیمی بندرامام در لیگ برتر شطرنج بانوان کشور که نمونه‌هایی از موفقیت‌های ورزشی استان خوزستان در سال جدید است، قهرمانی و نایب‌قهرمانی لیگ برتر فوتسال بانوان کشور هم به تیم‌های خوزستانی رسید تا ثابت شود که این استان باوجود تمام کاستی‌ها و عدم‌توجه‌ها می‌تواند قطب نخست ورزش کشور باشد.

 

گروه ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان به بهانه قهرمانی و نایب قهرمانی تیم های ملی حفاری و پخش و پالایش نفت آبادان در لیگ برتر فوتسال بانوان کشور، میزبان سرمربیان این دو تیم موفق بود. در ادامه گفت‌وگوی ایسنا با فروزان سلیمانی، سرمربی تیم ملی‌حفاری و رز جدیدی‌زاده، سرمربی تیم پخش و پالایش نفت آبادان را می‌خوانید.

 

**خانم سلیمانی شما امسال در حالی هدایت تیم ملی حفاری را برعهده گرفتید که این تیم سال گذشته قهرمان لیگ برتر شده بود، کار کردن در چنین شرایطی که همه انتظار دفاع از عنوان قهرمانی را داشتند، چگونه بود؟

 

به نظر من قهرمانی ساده تر از حفظ آن است؛ وقتی من هدایت تیم ملی حفاری را بر عهده گرفتم، درست است که حاجتی، مدیرعامل باشگاه و خانم زیبا، سرپرست تیم هیچ وقت عنوان نکردند که تیم باید قهرمان شود ولی این انتظار حداقل از نظر روانی برای خود من وجود داشت تا این تیم بتواند مجددا قهرمان شود و به قول معروف یک ستاره آن به دو ستاره تبدیل شود. به هر حال زمانی که مربی یک تیم تغییر می کند تا بخواهد با بازیکنان هماهنگ شود، زمان می برد و شرایط سختی است. در چنین شرایطی می توانم بگویم که حداقل یک نیم فصل طول کشید تا من توانستم با بازیکنانم راحت ارتباط برقرار کنم.

 

دیدار اول تیم ما در لیگ برتر با تیم قزوین بود که بسیار هم سخت بود، البته ما توانستیم در این بازی با حساب 3 بر 2 پیروز شویم. پس از آن من با خود فکر کردم که می توان این مسیر را ادامه داد و راهی را که می رویم، درست است و به قهرمانی می رسیم یا خیر؟ به هر حال شرایط خیلی سخت و انتظار بسیار زیاد بود. امسال برخی از تیم ها نسبت به سال گذشته از نظر تاکتیکی و تکنیکی خیلی بهتر شده بودند که می توانم به تیم قزوین اشاره کنم. ما دو بازی سنگین با این تیم در نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر کشور و جام حذفی به فاصله سه چهار روز داشتیم که خدا را شکر هر دو دیدار را مدیریت کردیم و توانستیم پیروز شویم که در این راستا باشگاه هم بسیار به ما کمک کرد. به هر حال اگر یک لغزش داشتیم ممکن بود هم جام حذفی و هم لیگ برتر را از دست بدهیم و به همین دلیل شرایط از نظر روانی خیلی سخت بود.

 

**خانم جدیدی‌زاده امسال تیم پخش و پالایش نفت آبادان نیز توانست با یک عملکرد خوب و در یک رقابت تنگاتنگ با سایر مدعیان به عنوان نایب‌قهرمانی دست پیدا کند و نسبت به سال گذشته دو پله صعود داشته باشد، ارزیابی‌تان از عملکرد تیم در این فصل چیست؟

 

ما اسکلت سال گذشته مان را به جز یکی دو بازیکن که مصدوم بودند و به همین دلیل نتوانستیم آن ها را جذب کنیم، حفظ کردیم. ما سال گذشته با توجه به این که تیم فوتبال صنعت نفت آبادان به لیگ دسته یک سقوط کرده بود و مشکلات مالی ای هم وجود داشت، کمی مشکلات داشتیم، به صورتی که امسال در ابتدای فصل مشخص نبود که ما زیر نظر صنعت نفت یا پخش و پالایش نفت آبادان هستیم. ما بسیار تلاش کردیم تا درگیر این موضوع حاشیه ای نشویم و بازیکنان مان را حفظ کنیم. از ابتدای مسابقات هم کارمان را خوب آغاز کردیم، البته یکسری مشکلات بود که برای بانوان طبیعی است. به هر حال من شاکر خداوند هستم که توانستیم نایب‌قهرمان شویم.

 

**باتوجه به این‌که مدیریت هر باشگاهی می تواند نقش بسیار تاثیرگذاری در موفقیت یا عدم موفقیت یک مجموعه داشته باشد، دو باشگاه ملی‌حفاری و پخش و پالایش نفت آبادان تا چه اندازه در این موفقیت‌ها تاثیرگذار بودند؟

 

سلیمانی: من فکر می کنم باشگاه ملی حفاری از نظر مدیریتی یکی از بهترین های ایران باشد. ما امسال یک تیمی بودیم که با یکدیگر همدل و نزدیک بودیم و بازیکنانم نیز واقعا سنگ تمام گذاشتند، البته نباید مغرور شویم چرا که ما هنوز یک جام دیگر را هم داریم و فکر می کنم اگر کمی لغزش داشته باشیم، ممکن است جام حذفی را که خیلی برای آن زحمت کشیده‌ایم، از دست بدهیم. به هر حال از نظر من دو سه باشگاه هستند که از نظر مدیریتی خوب کار می کنند که در این زمینه می توانم به دو باشگاه ملی حفاری و پخش و پالایش نفت آبادان اشاره کنم. این مدیران در حال حاضر دوست دارند که تیم های شان قهرمان شوند در حالی که شاید سال های گذشته فقط علاقه مند بودند که در لیگ برتر حضور داشته باشند که این موضوع بسیار خوب است و نشان از رشد فرهنگی ورزش ما و این که مدیران ما علاقه‌مند هستند که حرفه ای تر شوند، دارد.

 

جدیدی‌زاده: من از آقای مختاری، مدیرعامل باشگاه پخش و پالایش نفت آبادان باتوجه به این که ما در ابتدای فصل یکسری مشکلات داشتیم و او توانست آن ها را برطرف کند، تشکر می کنم. او بسیار لطف داشت و سعی کرد که مشکلات را تا آن جا که می تواند حل کند. درخصوص ملی حفاری هم باید بگویم که به نظر من باشگاه ملی حفاری نیز از نظر مدیریتی و کادر در کشور تک است و نمی توان آن را در کشور با هیچ تیم تهرانی هم مقایسه کرد.

 

**سطح این دوره از رقابت‌های لیگ برتر را نسبت به سال‌های گذشته چطور ارزیابی می‌کنید؟

 

سلیمانی: من سال گذشته در لیگ برتر نبودم ولی فیلم های فصل گذشته تیمم را که می دیدم، به نظرم تیم ها بهتر شده بودند. از ضعف های لیگ هم می توانم به این موضوع اشاره کنم که لیگ ما نیاز به اسپانسر دارد. همچنین این لیگ نیاز دارد که نیروهای جوان به تیم هایش اضافه شوند و اگر باشگاه ها پول و امکانات داشته باشند، می توانند چنین بازیکنانی را جذب کنند تا بازیکنان خوب و ملی پوش بین تیم ها تقسیم شوند که این اقدام به سود لیگ ما است و رقابت ها نزدیک تر می شوند. این که اختلاف بین تیم های بالا و انتهای جدول خیلی زیاد است نیز یک ضعف است. اگر می خواهیم لیگ خوبی داشته باشیم باید اسپانسرهای خوب پیدا شوند و من واقعا آرزو دارم مدیران خیلی خوب مانند آقایان حاجتی، مختاری و قمر در بخش بانوان بیشتر شوند و اگر چنین مدیرانی با افکار بسیار خوب و حرفه ای به لیگ تزریق شوند، مطمئن هستم، لیگ ما خیلی بهتر از این هم می‌شود.

 

جدیدی‌زاده: در جلسه ای که هنگام قرعه‌کشی مسابقات لیگ برتر برگزار شد، اعلام شد که بازیکنان فوتبالی نمی توانند به فوتسال بیایند در حالی که این اتفاق افتاد. همچنین گفته شد که عدم حضور تیم ها مقابل تیم های صدرنشین باعث جریمه و کمیته انضباطی شدن آن ها می شود اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و برخی تیم ها مقابل ما حاضر به بازی نشدند. با وجود این موارد به نظر من کیفیت لیگ نسبت به سال گذشته خیلی بهتر بود و نمی‌توانستیم تیم قهرمان را باتوجه به رقابت تنگاتنگ و فشرده ای که بین تیم های ملی حفاری، پرسپولیس تهران، پخش و پالایش نفت آبادان و کاسپین قزوین وجود داشت، پیش‌بینی کرد.

 

وجود اسپانسر برای بخش بانوان مهم است و در ابتدای فصل دو سه تیم به دلیل نداشتن اسپانسر و مشکلات مالی نمی خواستند در لیگ شرکت کنند. قرارداد بانوان هم بسیار کم است و اگر موضوع اسپانسر حل شود، مشکلات ما هم برطرف خواهد شد و البته به نظر من حل این مسایل به راس کار که فدراسیون فوتبال است، برمی گردد و می دانم خانم شجاعی در این زمینه خیلی تلاش می کند. امسال باتوجه به مشکلاتی که وجود داشت، قرار نبود که تیم ما در لیگ برتر کشور شرکت کند ولی خانم شجاعی نامه‌نگاری‌های بسیاری داشت و مختاری هم لطف کرد و این مسوولیت را پذیرفت تا ما در لیگ شرکت کنیم. به هر حال اگر فدراسیون، ادارات ورزش و جوانان و هیات های فوتبال پیگیر مسایل مربوط به بخش بانوان باشند، سطح کیفی لیگ خیلی بهتر هم می شود. ما امسال یک نماینده دیگر از استان به نام دانیال ایذه در لیگ برتر داشتیم که این تیم به دلیل مشکلات مالی و نبود اسپانسر، متاسفانه به لیگ یک سقوط کرد.

 

من از مسوولان فدراسیون می خواهم در زمینه جوان‌سازی تیم ها نیز تلاش و تیم ها را ملزم کنند که هر تیم در کنار تیم اصلی، یک تیم "ب" داشته باشد و جوانگرایی کند که این موضوع در افزایش سطح کیفی لیگ هم موثر است. اگر تیم ها این تیم را تشکیل دهند و مسابقاتی هم در همین سطح در کشور برای آن ها برگزار شود، این اقدام به تیم زیرگروه تیم‌ملی فوتسال بانوان بسیار کمک می کند و البته فکر می کنم خانم شجاعی برنامه هایی در این زمینه دارد.

 

من به شخصه علاقه مند هستم که بازیکنان تیمم بومی باشند ولی باید این موضوع را بپذیریم که فوتبال و فوتسال حرفه ای به داشتن بازیکن حرفه ای نیاز دارد. ما امسال سه چهار بازیکن شاخص داشتیم که با وجود این که تعدادشان کم بود ولی خدا را شکر درنهایت توانستیم نایب قهرمان شویم و یک پله بالاتر از تیم پرسپولیس که هشت ملی پوش داشت و مربی آن سرمربی سابق تیم ملی بود، قرار بگیریم. البته این موضوع به لطف خدا و همت بازیکنانم نیز بر می گردد. به هر حال به نظر من اگر قرار است یک باشگاه بومی گرایی کند، باید سازماندهی تیم های زیر گروهش را هم کامل کند. باشگاه‌ها باید مانند فولادخوزستان که در سازماندهی تیم های زیر گروهش خیلی تلاش می کند، کار کنند که این موضوع به مدیریت و بسترسازی آن باشگاه بر می گردد و من از باشگاه خودمان نیز خواسته ام بحث تیم های زیر گروه را جدی تر بگیرد.

 

با توجه به بحث فرهنگی، متاسفانه مدیرعامل باشگاه ما هیچ موقع وارد سالن مسابقات مان نمی شد و البته خدا را شکر امسال خود آقای مختاری این بستر را فراهم کرد و به همراه چند مسوول دیگر در دیدار برگشت ما با تیم حفاری در سالن حضور پیدا کردند و به نظرم حضور آقایان در سالن تاثیر مثبتی دارد و باعث بالا رفتن انگیزه بازیکنان می شود و حتی در علاقه مندی خود مدیران هم برای کسب جایگاه و کار کردن در تیم های زیر گروه تاثیرگذار است. به هر حال من دلم روشن است که یک تیم زیرگروه در سال های آینده برای ما تشکیل خواهد شد.

 

**در گذشته این بحث وجود داشت که تیم ها نباید از بازیکنان فوتبال و فوتسال در هر دو بخش استفاده کنند، آیا امسال این موضوع رعایت شد؟

 

سلیمانی: در این زمینه یک عده اعتقاد دارند که بازیکنان فوتبال باید از بازیکنان فوتسال جدا شوند، چرا که از نظر بدنی با یکدیگر متفاوت هستند و ممکن است آسیب دیدگی در بخش فوتسال، بیشتر باشد. همچنین آن ها معتقد هستند که از نظر فنی و تکنیکی و سیستم هوازی و غیرهوازی، شرایط فوتبال و فوتسال با یکدیگر متفاوت است و به همین دلیل این بازیکنان باید از هم جدا شوند، اما عده ای هم هستند که می گویند بازیکنان فوتسال می توانند فوتبال بازی کنند و تا زمانی که این دو گروه روی در روی یکدیگر ایستاده اند، این بحث را داریم و هنوز هم مسوولان ما به این نتیجه قطعی نرسیده اند که بازیکنان فوتبال و فوتسال را از هم جدا کنند یا خیر. به هر حال در ابتدا گفتند که تیم ها اجازه ندارند بازیکنان فوتبالی را به ترکیب خود اضافه کنند در حالی که دیدیم تیم تبریز امسال در نیم فصل دوم، سه بازیکن فوتبالی به ترکیب خود اضافه کرد.

 

 من شخصا فکر می کنم ما در بخش پایه خیلی ضعیف هستیم و در حال حاضر نیز تیم های ما تیمی به عنوان تیم دوم ندارند و در واقع باشگاه ها در زمینه بازیکن سازی خیلی فعالیت نمی کنند. تا زمانی هم که این مشکل وجود دارد، طیبعتا نمی توانیم از ورود بازیکنان فوتبال و فوتسال به بخش های یکدیگر جلوگیری کنیم. به نظر من یکی از دلایلی که اجازه می دهند بازیکنان فوتبال و فوتسال به بخش های یکدیگر ورود پیدا کنند، کم بودن بازیکن است. پس اگر می خواهیم از بازیکنان فقط در بخش های خودشان استفاده کنیم باید باشگاه ها را ملزم کنیم که یک تیم "ب" با سن پایین‌تر داشته باشند و این را به باشگاه ها نیز به صورت بخش‌نامه ارسال کنیم. البته این کار هم نیاز به ابزار دارد و زمانی که در بخش اسپانسر تیم "الف" با مشکل مواجه هستیم، نمی توانیم این کار را هم اجرا کنیم.

 

**امسال قضاوت داوران را چطور دیدید؟ آیا آن هجمه‌هایی که در فوتبال و حتی فوتسال آقایان نسبت به داوری وجود دارد در فوتسال بانوان هم هست؟

 

سلیمانی: نظر خاصی در این زمینه ندارم، چرا که سال گذشته در لیگ برتر تیم نداشتم که بخواهم قضاوت‌ها را نسبت به سال قبل بسنجم اما به هر حال داوران هم اشتباه می کنند و برخی مواقع هم صدای ما در می آید که این موضوع هم جزو بازی است و نمی توانم دقیقا بگویم داوری خیلی بد یا خیلی خوب بود. من در کل یک نمره متوسط رو به بالا را به داوران می دهم. امسال از داوران جوان هم استفاده شد. در بازی های حساس هم داوران خوبی به کار گرفته شدند. اگر قضاوت داوران در این فصل را با دو سه سال قبل مقایسه کنیم، به نظرم رشد داشته اند. اگر هم برخی از داوران رشد نمی کنند به این دلیل است که خصلت فیزیکی و روانی آن ها در همین حد است. اشتباهات داوری هست و در پی آن اعتراض مربیان هم وجود دارد که این اعتراض نمی تواند بی جا هم باشد و البته داوران هم به عمد اشتباه نمی کنند و ما هم به عمد اعتراض نمی کنیم. من خودم یکی از مربیانی هستم که کنار زمین خیلی سر و صدا می کنم و از موارد اشتباهی که پیش می آید ناراحت می شوم که البته اعتراض من، عمدی نیست و به نظرم داوران هم عمدا سوت نمی‌زنند ولی به هر حال اشتباهات هست.

 

جدیدی‌زاده: داوران ما از نظر شخصیتی خوب هستند و اشتباهات داوری جزو بازی است ولی متاسفانه امسال در یکی دو بازی حساس، قضاوت ها خیلی ما را اذیت کرد. امسال چند داور عالی سوت زدند و در بازی های حساس نیز خیلی خوب، بازی را مدیریت کردند که باید از آن ها تشکر کنم. به نظر من باید در بازی های حساس از داورانی که با تجربه هستند و مدیریت کردن بازی را بلد هستند، استفاده کرد. امسال در جام حذفی در دیدار ما با پرسپولیس تهران من واقعا به قضاوت داور معترض بودم و حق ما در این بازی باخت نبود ولی متاسفانه به دلیل اشتباهات داوری که به دلیل کم تجربه و کم سن و سال بودن داور بود، ما شکست خوردیم. این را هم باید بگویم که به داوران هم از نظر مالی خیلی رسیدگی نمی شود.

 

**چقدر به استفاده تیم‌ها از بازیکنان غیربومی اعتقاد دارید و این موضوع تا چه اندازه در پیشرفت کیفی بازیکنان هر استان تاثیرگذار است؟

 

سلیمانی: من پنج بازیکن غیربومی و هفت، هشت بازیکن بومی داشتم. به نظرم استفاده از آن بازیکنان غیربومی‌ای که به ما کمک می‌کنند، در عملکرد تیم موثر است. تا زمانی که باشگاه ها به بازیکن‌سازی توجه نکنند و ما هم می‌خواهیم حرفه ای، کار و نتیجه بگیریم، حتما باید از بازیکن غیربومی استفاده کنیم. اگر هم می خواهیم در جدول در جایگاه های چهارم به بعد قرار بگیریم می توانیم از بازیکنان بومی استفاده کنیم تا زمانی که این بازیکنان پخته شوند و تجربه کسب کنند. باید بگویم ما در استان هم آن قدر بازیکن بومی نداریم که آن ها را بین تیم های لیگ برتری و دسته یک استان تقسیم کنیم. باشگاه های فوتبالی ما هم تماما بومی نیستند. با توجه به این که در بخش بانوان از نظر زیرساخت، مدیریت و برنامه ریزی ضعیف هستیم، فکر نمی کنم حالا‌حالاها باشگاه ها ملزم شوند که یک تیم "ب" داشته باشند و اگر هم چنین تیمی تشکیل شود، طی چهار پنج سال آینده می توان به نتیجه رسید و به این صورت نیست تا تیم "ب" تشکیل شد، نتیجه هم حاصل شود.

 

جدیدی‌زاده: من هم نظرات خانم سلیمانی را تایید می کنم و تا زمانی که زیرساخت‌های ما شکل نگیرد، نمی توان کاری کرد. نتیجه گرفتن از تشکیل تیم "ب" هم نیاز به زمان و سیاستگذاری باشگاه دارد و اگر بشود از بازیکنان جوان استان در مقطع خودشان یعنی در یک تیم "ب" استفاده شود، به نظر من این اقدام تاثیر خیلی مثبتی دارد.

 

**دریافتی‌ها و قراردادها در فوتسال بانوان چه اندازه است، آیا راضی‌کننده است؟

 

حداکثر قرارداد یک بازیکن 15، 16 میلیون تومان است و حتی نمی توان گفت این چند درصد قرارداد یک فوتبالیست آقا است و شاید یک صدم درصد قرارداد او نباشد. وقتی مدیران برای سرمایه گذاری در بخش بانوان ورود نمی کنند، این مشکلات هم وجود دارد، پس در این شرایط، تشکیل تیم "ب" هم سخت است. به طور کلی ما در بخش بانوان خیلی مشکل داریم و این لیگ برتر با چنین شرایطی نمی تواند خیلی پویا باشد. باید فدراسیون در این زمینه دخالت کند و باشگاه هایی که تیم های لیگ برتری دارند را ملزم کند تا در بخش بانوان ورود پیدا کنند و این موضوع چیز غریبی نیست که بگوییم نمی توانیم آقایان را مجبور کنیم که به بخش بانوان ورود کنند. واقعا باشگاه هایی مانند فولاد و استقلال خوزستان نمی توانند بخش بانوان را هم داشته باشند؟ در حال حاضر باشگاه هایی مانند استقلال و پرسپولیس تهران در بخش بانوان هم فعالیت می کنند و درست است که مشکلاتی هم هست ولی به هر حال در این بخش کار می کنند. باور کنید کارکردن در بخش بانوان سخت نیست و خیلی راحت تر از کار کردن در بخش آقایان است.

 

جدیدی‌زاده: ما در تیم مان حتی قرارداد یک میلیون تومانی هم داشتیم و متاسفانه بخش بانوان از نظر مالی هم خیلی فقیر است. البته وضعیت تیم ما خیلی بهتر از تیم های دیگر است و برخی تیم ها حتی قرارداد سفید هم امضا می کنند. به هر حال اگر بخواهیم انصاف را در نظر بگیریم این حق ما نیست و همان کاری که آقایان در فوتبال و فوتسال انجام می دهند، ما هم انجام می دهیم ولی با یکدیگر در بخش قراردادی متفاوت هستیم. به نظر من اگر توجه به صورتی باشد که تلاش اعضای تیم در نظر گرفته شود و سودی برای آن ها داشته باشد، خوب است.

 

**امسال به این صورت بود که بازیکنان ملی‌پوش و شاخص کشور بین تیم‌ها تقسیم شده باشند و آیا فدراسیون در این زمینه تاکیدی داشت؟

 

سلیمانی: خیر، به این صورت نبود و در حال حاضر هم فدراسیون چنین ابزاری را برای انجام این کار ندارد، به دلیل این‌که اسپانسر بخش بانوان کم است. به هر حال برای این که فدراسیون بتواند باشگاه ها را ملزم به انجام کاری کند باید ابزار آن را داشته باشد. اگر می خواهیم تیمی مانند ملی حفاری را ملزم کنیم که یک تیم "ب" داشته باشد باید ابزار هم باشد تا مدیر را مجاب کرد که در بخش بانوان حمایت مالی خود را بیشتر کند و این نیاز به ارتباط خوب فدراسیون با باشگاه ها دارد. اگر این ارتباط به خوبی برقرار شد و توانستند مدیران را مجاب کنند، آن وقت می توانیم در بخش بانوان رشد داشته باشیم.

 

فدراسیون باید با باشگاه‌ها ارتباط خوب و منطقی داشته باشد و به آن ها بگوید اگر در بخش بانوان دو تیم الف و ب داشته باشید، یک امتیاز برای شما در مجمع فدراسیون در نظر گرفته می شود و این موضوع به یک قانون تبدیل شود. یعنی در واقع فدراسیون باید برای باشگاه در مقابل کاری که انجام می دهد، یک امتیاز مثبت در نظر بگیرد. اگر می خواهیم به فوتبال و فوتسال بانوان از جنبه قهرمانی نگاه و آن را حرفه ای کنیم باید به این موارد توجه کرد. تیم فوتسال ملی حفاری قهرمان لیگ برتر شد و خیلی خوب کار کرد، حال فدراسیون چه امتیاز مثبتی به باشگاه ملی‌حفاری داد؟ به هر حال این مدیر یک امتیاز می‌خواهد. مدیران ما می‌گویند به دلیل این که خانم هستید، علاقه مند هستیم به شما کمک کنیم تا خوشحال شوید وگرنه هیچ امتیازی به ما نمی رسد. به هر حال باید به دنبال اسپانسرهایی بود که علاقه‌مند به کار در بخش بانوان باشند که این وظیفه من مربی نیست.

 

**به این صورت هست که فدراسیون مانند برنامه ای که برای تیم قهرمان لیگ آقایان جهت شرکت در بازی‌های آسیایی دارد، برای تیم قهرمان لیگ بانوان هم چنین برنامه ای داشته باشد؟

 

سلیمانی: سال گذشته گفتند که تیم قهرمان را به شرط این که مسابقات آسیایی باشد، به این رقابت ها اعزام می کنند و اگر امسال هم چنین مسابقاتی باشد، تیم اعزام می شود. فدراسیون در این زمینه اصلا قولی نداده و گفته است اگر کنفدراسیون آسیا مسابقاتی را برگزار کند، تیم ما را اعزام می کند. من واقعا از حاجتی، مدیرعامل باشگاه تشکر می کنم چرا که او به ما گفت که اگر تیم تان قهرمان شود آن را به یک تورنمنت خارجی معتبر اعزام می کنم. واقعا این اقدام خوب است و این کار هم، یکی از ویژگی مدیران خوب است که به فکر تیم هستند. من علاقه مند هستم که این اتفاف بیفتد چرا که از نظر تبلیغاتی برای کشورمان خیلی خوب است.

 

**تیم‌ ملی‌حفاری فینال جام حذفی را هم پیش رو دارد، برنامه شما برای کسب قهرمانی در این جام چیست؟

 

پرسپولیس با توجه به این که قهرمانی لیگ برتر کشور را از دست داده است، صد درصد برای جبران می آید و همان قدر که پرسپولیس انگیزه دارد که ما را شکست دهد و نتیجه باخت در هفته پایانی لیگ مقابل ما را جبران کند، بازیکنان ما هم به همان اندازه انگیزه دارند که دومین جام را ازآن خود کنند. این بازی با توجه به این که ما میهمان هم هستیم به مراتب خیلی سخت تر از بازی لیگ مان است و به بازیکنانم گفته ام باید قهرمانی لیگ را فراموش کنیم و به فکر جام حذفی باشیم. به هر حال اگر می‌خواهیم قهرمانی جام حذفی را به دست آوریم باید غرور را کنار بگذاریم و روی این بازی تمرکز کنیم. در حال کار روی ضعف های مان هستیم و فکر می کنم این بازی به مراتب از بازی لیگ مان سخت تر است.

 

**هدف از برگزاری جام حذفی چیست و آیا برگزاری آن در شرایطی که فدراسیون تاکنون هیچ برنامه ای برای تیم قهرمان لیگ برتر نداشته است، خوب است؟

 

سلیمانی: من نمی‌دانم هدف‌شان از برگزاری این جام چیست آن هم وقتی هنوز تکلیف تیم قهرمان لیگ برتر برای شرکت در مسابقات آسیایی مشخص نشده است. من دلیل برگزاری این مسابقات را متوجه نشدم.

 

جدیدی‌زاده: فشردگی جام حذفی، مصدومیت‌ها را زیاد کرد و موجب خستگی بازیکنان هم شد. به نظر من اگر هدفی پشت برگزاری این جام باشد، برگزاری آن خوب است ولی این در حالی است که هنوز تکلیف تیم قهرمان لیگ برتر مشخص نیست. به هر حال این مسابقات به هدفگذاری فدراسیون برمی‌گردد و باید دید که دلیل و هدف آن چه بوده است.

 

**از فوتسال فاصله بگیریم و درباره فوتبال بانوان هم صحبت کنیم. به نظر شما چرا در حالی که خوزستان زمانی در این رشته فعال بود اما اکنون این گونه نیست و تیمی در لیگ برتر فوتبال بانوان کشور ندارد؟

 

سلیمانی: یکی از مشکلات ما در استان خوزستان این است که ما فوتبال بانوان نداریم. خود من تاکنون چندین بار با مدیرعامل باشگاه فولاد در این زمینه صحبت کرده ام ولی اقدامی صورت نگرفته است. ما در گذشته هم تیم داشته ایم و هیچ مشکلی هم وجود نداشته است و الان چرا ما نباید در لیگ برتر فوتبال بانوان تیم داشته باشیم؟ این موضوع یک ضعف و امتیاز منفی برای مسوولان و مدیران استان خوزستان است. عدم کارکردن مسوولان و مدیران در بخش بانوان، فقط بهانه‌جویی است برای این که به این بخش ورود پیدا نکنند. من اصلا نمی توانم این موضوع را بپذیرم و این موضوع برای من قابل هضم نیست. نگاه من به کار یک مسوول این است که در بخش بانوان چگونه کارکرده است. در هر صورت بهانه هایی که آن ها برای کار نکردن در این بخش می‌آورند قابل توجیه نیست. از نظر من مسوولان ما در هیات فوتبال از لحاظ عملکردی در بخش بانوان از نظر مدیریتی امتیاز منفی می گیرند، چرا که در طی چند سالی که لیگ برتر فوتبال بانوان ایران راه اندازی شده است، نتوانسته اند فوتبال بانوان استان را فعال و راه‌اندازی کنند، در حالی که امکانات و باشگاه آن هم در استان وجود دارد.

 

وقتی با مسوولان استان صحبت می کنیم، می گویند عدم کار کردن ما در این بخش، مسله مالی نیست و بعد هم دلایلی می آورند که منطقی نمی باشد. در حال حاضر بیشتر استان ها تیم فوتبال دارند و می توان گفت ما از هر چه استان محروم هم محروم‌تر هستیم. به نظر من این برای مدیران استانی ما یک امتیاز منفی است. ما مدیرانی مانند حاجتی، مختاری و قمر را در استان داریم که واقعا در بخش بانوان زحمت می کشند و من خیلی دوست دارم که فوتبال را هم راه‌اندازی کنند. در حال حاضر خانم بارانی، نایب‌رییس بانوان هیات فوتبال استان، مدرسه فوتبالی را راه‌اندازی کرده است که شاید زمینه ای شود تا این رشته بازهم در استان فعال شود.

 

جدیدی‌زاده: به نظر من، ما خودمان باید بحث فرهنگ سازی را از یک جایی آغاز کنیم. یعنی باشگاه فولادخوزستان با این مدیریت عالی که در رده های سنی مختلف رتبه های خوبی را هم به دست آورده است، نمی‌تواند از یک تیم بانوان حمایت کند؟ به نظر من این کار باز هم به راس کار یعنی فدراسیون فوتبال برمی گردد که باشگاه ها را ملزم کند تا حداقل از یک تیم فوتبال و فوتسال بانوان حمایت کنند. مگر هزینه ما بانوان چقدر می شود؟ زمانی که دیدار ما و ملی حفاری در مرحله برگشت در آبادان برگزار شد، آن آقایان مسوولی که در سالن حضور داشتند و بازی ما را می‌دیدند، از نوع بازی بانوان تعجب کرده بودند و می گفتند واقعا بانوان هم بلد هستند به این صورت خوب بازی کنند. به هر حال ما هم حرفه ای بازی می کنیم و بازیکن فوتسال هم هیچ فرقی با بازیکن فوتبال ندارد. بانوان هم مشکلاتی دارند ولی می ترسند آن ها را بیان کنند، چرا که ممکن است اتفاقی بیفتد که سال بعد، همین تیم را هم در لیگ برتر نداشته باشند.

 

آقایان حاجتی، مختاری و قمر نگاه روشنی به بخش بانوان دارند و خیلی دلسوزانه کار می کنند و می دانند که بانوان چقدر فقیر هستند. خود من هر وقت پیش مختاری، مدیرعامل باشگاه مان رفته ام و چیزی از او خواسته ام تا آن جا که توانسته، انجام داده است. به نظر من اگر می‌خواهند به فوتسال و فوتبال بانوان کمک کنند، از مدیران موفق دعوت کنند و از آن ها بپرسند به چه دلایلی در بخش بانوان فعالیت نمی کنند. سه سال پیش قرار بود یک زمین فوتبال اختصاصی برای بانوان در آبادان احداث کنند ولی متاسفانه هنوز کلنگ آن زده نشده است و نمی دانم مشکل، مالی است یا فرهنگ سازی. من واقعا مشکل را نمی دانم و به نظرم کار کردن در این بخش سلیقه ای است. دو سال پیش بود که خانم سلیمانی یک تیم فوتبال را در رده سنی نوجوانان جمع و جور کرد و بدون تمرین، قهرمان ایران شدند، پس واقعا ما پتانسیل داریم.

 

**و صحبت پایانی ...

 

سلیمانی: به تمام مدیرانی که در بخش بانوان فعال هستند، خسته نباشید می گویم. مدیران ملی‌حفاری و پخش و پالایش نفت آبادان در این زمینه واقعا فعال هستند و نظر و دید مثبتی دارند که از آن ها تشکر می کنم. از هواداران ما هم که در دیدار ما با پرسپولیس به سالن آمده بودند، تشکر می کنم. بازیکنانم نیز خیلی زحمت کشیدند و از خانم زیبا، سرپرست تیم هم قدردانی می کنم، تیم ما امسال واقعا همدل بود. همچنین از همسر و فرزندم برای همراهی‌شان در سختی‌ها و مشکلات، تشکر می کنم.

 

جدیدی‌زاده: من به استان خوزستان که تیم های قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر از این استان بودند، تبریک می گویم و جا دارد از آقای مختاری به دلیل مدیریت قوی و دلسوزانه اش تشکر کنم. خیلی دوست داشتم قهرمان شویم که به این صورت نشد که از همین جا از آقای مختاری عذرخواهی می کنم. امیدوارم مدیران دلسوز مانند حاجتی و مختاری که علاقه‌مند به کار در بخش بانوان هستند، روز به روز بیشتر شوند. ما واقعا در بخش فوتسال بانوان بسیار فقیر هستیم.

 

کدخبرنگار: 17028


انتهای پیام
 
فروزان سلیمانی، سرمربی ملی‌حفاری
 
جدیدی‌زاده و سلیمانی
 
رز جدیدی‌زاده، سرمربی پخش و پالایش نفت آبادان
 
جدیدی‌زاده و سلیمانی
 
رز جدیدی‌زاده، سرمربی پخش و پالایش نفت آبادان
 
جدیدی‌زاده و سلیمانی
 
جدیدی‌زاده و سلیمانی
 
فروزان سلیمانی، سرمربی ملی‌حفاری
 
رز جدیدی‌زاده، سرمربی پخش و پالایش نفت آبادان
 
فروزان سلیمانی، سرمربی ملی‌حفاری
 
رز جدیدی‌زاده، سرمربی پخش و پالایش نفت آبادان
 
فروزان سلیمانی، سرمربی ملی‌حفاری
ارسال خبر به دوستان





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد