سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار انتظامی خوزستان



ارسال به دوستان
فرمانده انتظامی خوزستان:
نرخ شیوع مواد مخدر در خوزستان 90 هزار نفر است

فرمانده انتظامی خوزستان نرخ شیوع مواد مخدر در خوزستان را 90 هزار نفر خواند و دریچه ورود 80 درصد از معتادان به مواد مخدر را مواد دخانی سیگار و قلیان عنوان کرد.

خبرگزاری فارس: نرخ شیوع مواد مخدر در خوزستان 90 هزار نفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، محمدرضا اسحاقی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز برگزار شد اظهار کرد: 250 میلیون نفر از جمعیت جهان مبتلا به اعتیاد هستند و بیش از 10 میلیون نفر در چرخه تولید و توزیع مواد مخدر قاچاق مافیایی و تحت سیاست‌های برخی کشورها فعالیت می‌کنند.

وی افزود: همچنین گردش مالی سالانه تولید و توزیع مواد مخدر در جهان، بیش از 4 هزار و 500 میلیارد دلار برآورد شده و سود خالص فروش مواد مخدر، 500 تا 600 میلیارد دلار است.

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه سال گذشته بیش از 10 هزار میلیارد تومان خسارت مادی در اثر اعتیاد به کشور وارد شد گفت: یکی از عوامل اصلی ورود مواد مخدر به کشور ما همسایگی با افغانستان است که بر اساس مستندات موجود، غربی‌ها در سال 2001 به بهانه مبارزه به تروریسم وارد افغانستان شدند تا با توجه به قابلیت این کشور، به کشت مواد مخدر بپردازند.

وی ادامه داد: از آن زمان تاکنون، نرخ رشد تولید مواد مخدر در افغانستان از سوی سازمان‌های بین‌المللی، بیش از هزار و 170 درصد اعلام شده است.

اسحاقی با بیان اینکه متاسفانه فضای رسانه‌ای ماهواره‌ای و مجازی ایجاد شده در جهان، زمینه را برای ترویج مصرف انواع مواد مخدر برای جوانان فراهم کرده است خاطرنشان کرد: بعضا بانوان کشور ما نیز فریب این تبلیغات که تحت عنوان داروهای چاقی و لاغری عرضه می‌شود را می‌خورند که مردم باید در این زمینه هوشیار باشند.

وی گفت: در سه ماهه نخست امسال نیز 496 خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر و هزار و 536 کیلوگرم مواد مخدر کشف شد که هشت نفر از این تعداد خرده‌فروشان مواد مخدر، زن بودند.

فرمانده انتظامی خوزستان در پایان نرخ شیوع مواد مخدر در خوزستان را 90 هزار نفر خواند و دریچه ورود 80 درصد از معتادان به مواد مخدر را مواد دخانی سیگار و قلیان عنوان کرد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930328000849#sthash.PFbfELaZ.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد