سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از اهواز


اخیراً طی هماهنگی میان مسئولان دانشگاه چمران و سازمان منطقه آزاد اروند، نمایشگاهی با عنوان “نمایشگاه خودروهای اروند” در سالن ورزشی شهید تندگویان این دانشگاه برگزار شده است که در آن ماشین های لوکس منطقه آزاد اروند به نمایش گذاشته شده است
خبرنامه دانشجویان ایران نوشت:

اخیراً طی هماهنگی میان مسئولان دانشگاه شهید چمران  اهواز و سازمان منطقه آزاد اروند، نمایشگاهی با عنوان "نمایشگاه خودروهای اروند” در سالن ورزشی شهید تندگویان این دانشگاه برگزار شده است که در آن ماشین های لوکس منطقه آزاد اروند به نمایش گذاشته شده است.

صرف نظر از برپایی این نمایشگاه در دانشگاه به جای برپایی آن در مکان های عمومی تر که قابلیت بازدید برای عموم مردم را داشته باشد، در برگزاری این نمایشگاه چند نکته نهفته است که باید به آنها پرداخت:

نکته اول اینکه گفته می شود هزینه نصب کفپوش سالن شهید تندگویان دانشگاه شهید چمران که کاملاً مطابق با استانداردهای ورزشی و بین المللی است، چند صد میلیون تومان هزینه داشته که کار نصب آن توسط یکی از کشورهای اروپایی انجام گردیده است. نکته حائز اهمیت این که بنا بر اظهارات مسئولین ورزشی، این کفپوش بسیار حساس بوده و حتی تجمع بیش از حد افراد بر روی آن نیز به کفپوش آسیب رسانده و باعث تخریب آن می شود.

حال مسئولان دانشگاه با چه توجیه منطقی اقدام به برگزاری این نمایشگاه و قرار دادن تعداد زیادی ماشین سنگین بر روی این کفپوش نموده اند، سوالی است که باید مسئولان دانشگاه به آن پاسخ دهند.

نکته دوم اینکه گفته شده با هماهنگی هایی که بین مسئولان دانشگاه و بانک تجارت دانشگاه صورت گرفته، قرار شده تا به صورت توافقی مبلغ ۵۰ میلیون تومان وام به اعضای هیئت علمی و ۲۵ میلیون به کارمندان دانشگاه جهت خرید این خودروها پرداخت شود. این در حالی است که به گفته فعالان دانشجویی از ابتدای امسال تاکنون هیچ بودجه فرهنگی به نهادهای فرهنگی دانشگاه پرداخت نشده است و از سوی دیگر برخی مشکلات خوابگاه های دانشجویی با هزینه های بسیار کمتر از این مبالغ قابل رفع می باشد.

گفتنی است بنابر اخبار رسیده که در برپایی این نمایشگاه برخی ارتباطات میان مدیران منطقه آزاد اروند و مسئولان دانشگاه دخیل بوده اند.


در همین زمینه اما روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اطلاعیه ای صادر کرده است که متن آن در زیر می آید:

در پاسخ به گزارشی که در یکی از پایگاه های خبری استان پیرامون برگزاری نمایشگاه فروش خودرو پلاک اروند در دانشگاه شهید چمران اهواز درج شده است؛ ضروری به نظر رسید تا جهت روشنتر شدن افکار عمومی در باره اهداف،انگیزه ها و محل برگزاری نمایشگاه توضیحاتی به شرح زیر ارائه گردد:
1- همانگونه که در پایه ها و اصول دوازده گانه مدیریت جدید دانشگاه آمده است، مدیران دانشگاه رسیدگی به امور رفاهی دانشگاهیان را به عنوان یک برنامه استراتژیک دنبال می کنند. این اصل، به منظور بالابردن جاذبه در دانشگاه و بالا بردن میزان رضایت کارکنان و اعضای هیئت علمی و در نتیجه بالابردن خدمات رسانی از سوی آنان به ارباب رجوع و به ویژه دانشجویان، مورد اهتمام قرار شده است. 
2- در همین راستا، سرپرست دانشگاه با برگزاری سه نشست با اعضای هیئت علمی و یک نشست با کارشناسان ارشد دانشگاه به آسیب شناسی وضعیت موجود دانشگاه و دریافت راهکار و پیشنهاد برای بهبودی بخشیدن به بخش های مختلف دانشگاه، پرداخته و مجموع نظرات دریافتی را در برنامه ریزی دراز مدت و اداره امور روزانه دانشگاه مورد توجه خود قرار داده است. 
3- یکی از اقدامات مدیریت جدید در نخستین ماه های تصدی مسئولیت، فراهم آوردن تسهیلاتی برای خرید آسان خودرو پلاک اروند از سوی اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه به دور از تشریفات دست و پاگیر است. اهالی شهرهای خوزستان نیک می دانند که همین کار، اکنون از سوی شرکت ها و نمایندگی های فروش خودرو نیز در دست انجام است. 
4- از این رو، در پردیس دانشگاه یکی از سالن های ورزشی متعلق به دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی برای نمایش و فروش خودرو در نظر گرفته شد. ناگفته نماند که پیش از ایجاد نمایشگاه در آن محل، کف سازی سالن مورد بررسی قرار گرفت و از آنجا که کف سالن بتن مسلح بود، بر اساس نظر کارشناسی، مقاومت لازم را برای تحمل وزن خودروها خواهد داشت و لطمه ای به سالن و کف پوش آن وارد نخواهد شد و از این بابت خیال دوستان آسوده باشد.  
5- در ارتباط با دریافت وام نیز با بانک های تجارت و ملت گفت و گوهای لازم صورت گرفت و بانک های یاد شده در خصوص ارائه تسهیلات مصوب در قالب خرید خودرو و تجهیزات به اعضای هیئت علمی اعلام آمادگی نموده اند.
در پایان، مدیریت دانشگاه شهید چمران اهواز با تشکر از اعمال نظارت و ابراز حساسیت دوستان نسبت به امکان صدمه دیدن کف سالن ورزشی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی ، این گلایه را هم از آنان ابراز کند که چرا زودتر از این به بیان حساسیت های خود نسبت به دانشگاه نپرداختند و مدیران وقت دانشگاه را از دیدگاه های خویش محروم کردند. 
ناگفته نماند که دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید چمران اهواز در سال های نه چندان دور دارای بهترین فضای سبز و زمین های ورزشی متعدد و چشم اندازهای زیبایی برای ورزشکاران و دانشگاهیان بوده است. ولی امروز، فضای سبز آن، تقریبا در حال نابودی است و در گوشه و کنار زمین های ورزشی، مخروبه ها و مزبله ها تشکیل شده است و جای شگفتی است که چرا این صحنه های ناراحت کننده از چشمان تیزبین دوستان محترم دور مانده است. از این روست که رسیدگی به امور زیر ساختی و مدیریتی در این دانشکده و بالاتر بردن میزان تاثیرگذاری آن در ورزش استان خوزستان، جزیی از برنامه استراتژیک مدیریت جدید دانشگاه است و این اطمینان را دارد که رسیدن به این مقصود با همکاری اعضای محترم هیئت علمی دانشکده دور از انتظار نیست .

Bookmark and Share
ایمیل مستقیم: info@khouznews.ir
پیامک: 3000
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد