سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز



داعش ترکیه را تهدید کرد

 پراودا نوشت:‌ این گروه تروریستی پس از حضور در عراق و سوریه قصد دارد بزودی وارد اراضی آذربایجان و ترکیه و قبرس شود.

به گزارش فارس، پراودا نوشت:‌ این گروه تروریستی پس از حضور در عراق و سوریه قصد دارد بزودی وارد اراضی آذربایجان و ترکیه و قبرس شود. 
روزنامه روسی پراودا در خبری نوشت: شبکه های اجتماعی تصاویری را منتشر کرده اند که از قصد گروهک تروریستی داعش برای حضور در اراضی قبرس، جمهوری آذربایجان و ترکیه در آینده خبر می دهد.
 برپایه این گزارش،‌ تصاویر یاد شده که از سوی اعضای گروهک داعش بر روی شبکه های مختلف اجتماعی منتشر شده است نشان می دهد که این گروه تروریستی پس از حضور در عراق و سوریه قصد دارد بزودی وارد اراضی آذربایجان و ترکیه و قبرس شود.این روزنامه نوشت: داعش قصد دارد دولت مورد نظر خود را در اراضی که اشغال می کند ، برپا نماید. 
پیش از این گروهک داعش از قصد خود برای نفوذ در کویت خبر داده بود که با واکنش دولتمردان کویتی روبرو شد.




تخریب قبر مورخ بزرگ اسلامی در موصل

نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق از آتش زدن چندین کلیسا توسط داعش و تخریب قبر "ابن الاثیر" مورخ بزرگ اسلامی در موصل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه العراقیه، نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق امروز اعلام کرد که "داعش" چندین کلیسا در موصل را آتش زد.
 
نمایندگی اتحادیه اروپا تامید کرد که سازمان تروریستی "داعش" چندین کلیسا را به طور کامل آتش زدند و علاوه بر آن موجب ایجاد رعب و وحشت در میان غیر نظامیان شده است.
 
بر اساس این گزارش، عناصر تروریستی وابسته به "داعش" قبر "ابن الاثیر" مورخ بزرگ اسلامی در موصل را نیز تخریب کردند.
 
ابن الاثیر الجزری مورخ بزرگ اسلامی و هم عصر با دولت صلاح الدین ایوبی بود و کتاب تاریخی "الکامل" وی مرجع مهمی در تاریخ اسلامی به شمار می آورد.
 
گروه تروریستی داعش در عراق صبح روز دوشنبه به افراد خود در موصل دستور داده است تا کلیه کلیساهای این شهر را تخریب کنند. 
شبکه العراقیه نیز در یک خبر فوری اعلام کرد که گروه تروریستی داعش دستور داده است تا کلیه کلیساهای موجود در شهر موصل تخریب شوند.
پیش از این تروریست‌ها یک کلیسای درحال ساخت را در منطقه الوحده در شرق موصل منفجر کردند.
 
گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در روزهای گذشته با حمله به استان نینوا، کنترل بخش‌هایی از شهر موصل در این استان را در دست گرفت اما در پی این حملات ناگهانی داعش دولت عراق عملیات پاکسازی راه‌های موصل و صلاح‌الدین را آغاز کرده است و تاکنون چندین منطقه مختلف را آزاد کرد.




داوطلبان جنگ با تکفیری‌ها به ۲ میلیون تن رسید

تعداد داوطلبان مبارزه با گروههای تروریستی وابسته به داعش در عراق به دو میلیون تن رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرات نیوز، یک منبع آگاه اعلام کرد که بر پایه آمارهای نهایی از مراکز ثبت نام از داوطلبان جنگ با داعش در همه استانها، تعداد دواطلبان به دو میلیون تن رسیده است. 
وی افزود: تعداد داوطلبان برای لبیک به دعوت مرجعیت دینی عراق به جهاد علیه تروریسم در عراق همچنان در حال افزایش است. 
پیش از این آیت الله العظمی سیدعلی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق با صدور فتوایی علیه گروه داعش اعلام «جهاد کفایی» کرده بود. وی از شهروندانی که توانایی استفاده از سلاح را دارند خواست که برای دفاع از عراق به صفوف دستگاه های امنیتی بپیوندند. رهبر شیعیان عراق همچنین بر ضرورت تکریم و بزرگداشت دستگاههای امنیتی که با تروریست‌ها مبارزه کردند تاکید کرده بود.



کشته شدن یک افسر سعودی در سامرا

منابع امنیتی عراقی از هلاکت یک افسر سعودی از نیروهای «سپر جزیره» در شهر سامرا خبر دادند.

به گزارش فارس، یک منبع امنیتی عراقی در استان صلاح الدین اعلام کرد که در جریان عملیات ارتش و نیروهای امنیتی عراق در شهر سامرا، واقع در جنوب استان سلاح الدین یک افسر سعودی در بین نیروهای سپر جزیره کشته شده است.
 
این منبع که به دلایل امنیتی از افشای هویت خود خودداری کرد، در ادامه افزود: این افسر سعودی از جمله عوامل ارتباطی بین داعش و دستگاه‌ اطلاعات عربستان سعودی به شمار می‌آمد.




ورود ناو آمریکایی با 550 تفنگدار به خلیج‌ فارس

شبکه خبری سی‌.ان‌.ان از ورود یک کشتی جنگی آمریکایی به همراه بیش از 500 تفنگدار دریایی به خلیج‌فارس برای مشارکت احتمالی در درگیری‌های عراق خبر داد.

به گزارش ایسنا، اعزام این کشتی جنگی آمریکایی احتمالا در واکنش به تحولات اخیر در عراق و تسلط شبه‌نظامیان افراطی بر بخش‌هایی از شمال و غرب این کشور رخ داده است و قرار است این کشتی جنگی به ناو هواپیمابر "جورج هربرت واکر بوش" بپیوندد.
 
آمریکا پیشتر ناو هواپیمابر "جورج هربرت واکر بوش" خود را به همراه ده‌ها هواپیما راهی خلیج‌فارس کرده بود تا در صورت نیاز در عملیات علیه شبه‌نظامیان مخالف دولت عراق شرکت کند.
 
بنا به گزارش سی‌.ان‌.ان، کشتی "یواس‌اس مسا ورده"، حامل 550 تفنگدار دریایی آمریکا با تجهیزات و ادوات نظامی کامل است.
 
به دنبال ناآرامی‌های عراق،‌ پیشتر وزیر دفاع آمریکا دستور داده بود تا ناو هواپیمابر "جورج هربرت واکر بوش" به سمت خلیج‌فارس حرکت کند تا در صورت اقدام نظامی آمریکا در عراق در حالت آماده باش باشد.
 
ناو هواپیمابر "جورج هربرت واکر بوش"، (جورج پوش پدر) یک ناو کلاس نیمیتز است که بزرگ‌ترین کشتی‌های جنگی جهان محسوب می‌شوند. این ناو دو رآکتور هسته‌ای دارد و می‌تواند حدود 6000 خدمه را حمل کند. این ناو از سمت دریای عرب به سمت خلیج‌فارس در حرکت است و توسط یک رزم‌ناو مسلح به موشک‌های هدایت شونده و یک ناوشکن مسلح به موشک‌ همراهی می‌شود.
 
رزم‌ناو و ناوشکن اعزامی به سمت خلیج فارس، علاوه بر جنگنده و هلی‌کوپتر و سایر هواپیماها با موشک‌های پیچیده ضد کشتی و ضد هواپیما مجهز هستند.
 
باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا روز جمعه هفته گذشته اعلام کرد که چند روز زمان نیاز است تا مشخص شود که آمریکا چگونه می‌خواهد به عراق که درگیر جنگ با شبه‌نظامیان است، مقابله کند. با این‌ حال وی بعدا در سخنانش اعزام نیروهای آمریکایی را به عراق منتفی دانست و گفت که هرگونه مداخله احتمالی بستگی به تلاش رهبران عراقی برای حل اختلافات دیرینه فرقه‌ای و سیاسی دارد.
 
در حالی‌که آمریکا عملیات‌های شناسایی در خاک عراق را با استفاده از پهپادها به درخواست دولت نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق افزایش داده است،‌ وزارت دفاع آمریکا یک سری گزینه برای اوباما از جمله انجام حملات هوایی پیشنهاد داده است.



سربازان اسرائیلی، معارضان مجروح را به منظور ارائه مراقبت های پزشکی به آنها و تجهیز آنان به مهمات ناشناخته، به داخل سرزمین های اشغالی منتقل می کنند.
کد خبر: ۴۰۸۷۵۱
تاریخ انتشار:۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۵-17 June 2014
نشریه «فارین پالیسی» از توافق ضمنی بین تل آویو و معارضان سوری در برخی مسائل از جمله ارائه اطلاعاتی درباره تحرکات نظامی ارتش سوریه و انتقال شورشیان به بیمارستان های اسرائیلی، خبر داد.

به گزارش تسنیم، «کولوم لینچ» خبرنگار نشریه آمریکایی «فارین پالیسی» در گزارشی از وجود آنچه آن را توافق ضمنی بین رژیم عبری و گروه‌های معارض مسلح نظام «بشار اسد» در حد فاصل بلندی های اشغال شده جولان خوانده، پرده برداشته است.

لینچ به نقل از «پیتر ورنر» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نوشته است یک توافق ضمنی بین ارتش اسرائیل و گروه های مسلح در مرزها وجود دارند. براساس این توافق، سربازان اسرائیلی، معارضان مجروح را به منظور ارائه مراقبت های پزشکی به آنها و تجهیز آنان به مهمات ناشناخته، به داخل سرزمین های اشغالی منتقل می کنند. این سخنگو فاش کرد مقامات رژیم عبری از عناصر گروه های مسلح در سوریه اطلاعات باارزشی درباره تحرکات ارتش سوریه دریافت می کنند.

از سوی دیگر، یک خبرنگار آمریکایی در گزارشی خاطرنشان کرد «ایهود یعاری» تحلیلگر مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با کانال دو تلویزین اسرائیل اعلام کرد «اسرائیل شمار زیادی از مجروحان گروه های مسلح را در بیمارستان های خود تحت درمان قرار داده است. با توجه به افزایش تردد مجروحان برای مداوا، اشتباه نیست اگر بگوییم یک هماهنگی خاص بین ارتش اسرائیل و گروه های مسلح در سوریه ایجاد شده است.»

لینچ در ادامه گزارش خود تأکید کرد آمریکا، عربستان سعودی، اردن و اسرائیل کمک هایی را به گروه های معارض مسلح بویژه در جبهه جنوبی سوریه ارائه می کنند. این در حالی است نیروهای سازمان ملل متحد (یونیفل)، بارها توسط گروه های مسلح مورد هدف قرار گرفته اند و ماه مارس سال گذشته 21 تن از این نیروها ربوده شدند.

گفتنی است بعد از انتشار گزارش هایی در روزنامه و برخی پایگاه های اینترنتی درباره مداوای 700 تن از مجروحان معارضان سوری در بیمارستان های اسرائیلی، تل آویو به این اخبار رسما واکنش داد و مداوای این تعداد از عناصر مسلح سوری در بیمارستان صحرایی اسرائیل تایید کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد