سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان


برگزاری انتخابات پارلمان عراق در خوزستان
سیاسی  10:22:29 1393/02/08
932-1273-5 کد خبر
RSS :: پرینت

انتخابات مجلس عراق از روز گذشته در شهرهای شوش و اهواز برای اتباع عراقی مقیم این شهرها آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه خوزستان-انتخابات مجلس عراق در روز 30 آوریل 2014 مصادف با دهم اردیبهشت در این کشور برگزار می شود. در ایران نیز این انتخابات در روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت برابر با 27 و 28 آوریل 2014 برگزار می شود

رضا نجاتی سرپرست فرمانداری شهرستان شوش در این خصوص گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات مجلس عراق در شهرستان شوش از هفته گذشته فراهم شده و این انتخابات از ساعت هشت صبح روز گذشته در دو حوزه انتخابیه در سالن یادگار امام این شهرستان آغاز شده است

نجاتی افزود: عوامل و دست اندرکاران برگزاری این انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان شوش از کشور عراق هستند.

به گزارش ایسنا خوزستان، حدود 8 هزار و 700 نفر اتباع عراقی در استان خوزستان حضور دارند که بیش از 4 هزار و 470 نفر از آنان واجد شرکت در انتخابات پارلمانی عراق هستند. با توجه به تمرکز جمعیتی اتباع عراقی در شهرهای اهواز و شوش، انتخابات پارلمان این کشور در سه حوزه انتخاباتی شامل یک شعبه در اهواز و دو شعبه در شوش برگزار می شود. 

انتخابات مجلس عراق علاوه بر خوزستان در استان های تهران، اصفهان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، یزد، قم و خراسان رضوی نیز در حال برگزاری است. این انتخابات در 10 کشور جهان نیز به طور همزمان برگزار می شود.

مردم عراق در این انتخابات برای انتخاب 328 نماینده مجلس به پای صندوق های اخذ رای می روند. در انتخابات مجلس عراق بیش از 9 هزار نفر در قالب 107 حزب و گروه سیاسی و در قالب 39 ائتلاف رقابت می کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد