سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از آبادان



استقبال مردم آبادان و خرمشهرازبرگزاری جشن های ویژه اعیاد اسلامی :

مردم آبادان و خرمشهر موسیقی را دوست دارند

آبادان - ایرنا- جمعی از شهروندان آبادان و خرمشهر درحاشیه جشن میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) خواستار تداوم برگزاری آیین های شاد درمناسبت ها و اعیاد اسلامی دراین شهرستانها شدند و از مسوولان خواستند نسبت به برگزاری اینگونه جشن ها و جشنواره های موسیقی درآبادان همت کنند.

جشن میلاد باسعادت بی بی دوعالم ،حضرت فاطمه زهرا ( س ) به مدت سه شب با همت فرمانداری آبادان ، منطقه آزاد اروند ، سپاه پاسداران ، شورا وشهرداری آبادان و کمک دیگرارگانها درسالن نمایشگاه منطقه آزاد اروند ازشنبه شب گذشته برپاست.

جمعی از شهروندان آبادان و خرمشهر در حاشیه برگزاری این جشن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزودند: برگزاری اینگونه جشن ها نشاط و شادمانی در جامعه تزریق می کند.

ˈمحمود مشورتیˈ یکی از شهروندان خرمشهری با ابراز خرسندی از برگزاری جشن با سعادت حضرت زهرا(س) گفت: امیدوارم مسوولان سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانداری آبادان در دیگر اعیاد ائمه نیز چنین جشن های بانشاطی برگزار کنند.

وی افزود: عشق به ائمه و اهل بیت (ع) به خصوص شخصیت فاطمه زهرا(س) الگویی کامل برای همه زنانی است که امروز میلاد آن باعث شادی ما شده است.

یکی دیگر از شهروندان آبادانی حاضر در این جشن خواستار برگزاری کنسرت های موسیقی خوانندگان مجاز همانند دیگر نقاط کشور در آبادان شد.

ˈ سامره علیپور ˈ با اشاره به گرمای طاقت فرسای تابستان درآبادان گفت: مکان های گردشگری آبادان بدلیل این گرما در شش ماه از سال عملا غیر قابل استفاده می باشند لذا برگزاری جشن و کنسرت موسیقی مجاز می تواند نقش موثری در پرکردن اوقات فراغت و شادی مردم در این ایام داشته باشد.

وی با اظهار گلایه از لغو کنسرت اخیریکی از خوانندگان موسیقی پاپ کشور در آبادان گفت: ما ازمسوولان انتظار داریم موانع برگزاری این گونه کنسرت ها را درآبادان بردارند.

خانمی که از معرفی خود امتناع کرد به خبرنگارایرنا گفت: کنسرت های موسیقی درشهرهای دیگر ازجمله تهران براحتی برگزارمی شود اما درآبادان اجازه نمی دهند. درمنطقه آزاد کیش انواع کنسرت ها برگزارمی شود اما درمنطقه آزاد اروند خیر. چرا؟ 

وی افزود: شنیده ام که پنج شنبه هفته جاری ( 4 اردیبهشت ماه ) دراهواز محمد اصفهانی خواننده ایرانی برنامه دارد ، اگر همین برنامه بنا بود درآبادان با همکاری بخش خصوصی اجرا شود ، اجازه نمی دادند. 

گفتنی است اسفندماه گذشته بنا بود احسان خواجه امیری کنسرتی درآبادان برگزار کند که دردقیقه 90 این برنامه لغو شد.

مسوول روابط بندر و دریانوردی آبادان نیز ازدست اندرکاران جشن میلاد فاطمه زهرا ( س ) درآبادان قدر دانی کرد و گفت: فلسفه وجودی این جشن ها ایجاد روحیه نشاط و شادابی در جامعه است.

ˈ عقیل انصاری ˈ افزود: اگر جشن ها با سبک سنتی و مدرن مدیریت شوند، هر قشری از جامعه را به سوی خود جذب می کنند.

وی گفت: توجه به لایه های فرهنگی و بسترسازی فرهنگی غنی ایران اسلامی می تواند موجب رونق اقتصادی و بالا بردن سطح فرهنگ که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، شود.

مسوول روابط بندر و دریانوردی آبادان افزود: این جشن ها در کاهش آسیب های اجتماعی که در لایه زیرین و پوسته شهر رخ می دهد، تاثیرگذار است و جوانان و نوجوانان ما را از ابتذال و تهاجم فرهنگی دور می کند.

ˈ لیلاد یدالله زاده ˈ مدیر اجرایی نمایشگاه بانوان ادارات که در سالن نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد اروند برپاشده است نیز گفت: ارزش نهادن به ائمه اطهار و معصومین به خصوص بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) در ارتقای سطح فرهنگ و ارزش های دینی مردم کمک زیادی می کند.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان نیز در این خصوص اظهار کرد: برگزاری جشن میلاد ائمه معصومین می تواند اثر فرهنگی خوبی در جامعه داشته باشد.

ˈ ثامر چنعانی ˈ اضافه کرد: این جشن ها باعث تقویت روحیه معنوی مردم شده و آنها را به سوی معنویت و آشنایی با سیره ائمه معصومین(ع) سوق می دهند.

وی گفت: اگر شرع، قانون و مسایل اسلامی در جشن ها رعایت شوند، تاثیرگذاری این آیین ها به مراتب بیشتر می شود.

یکی از مربیان قرآن آبادان که اخیرا به عنوان بانوی نخبه این شهرستان معرفی شده با اشاره به تلاش مسوولان سازمان های مختلف برای برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: امید است برنامه هایی برای ایجاد نشاط و شادابی مردم در تمام اعیاد ائمه اطهار(ع) برگزار شود.

ˈ نرگس کاکا ˈ افزود: به رغم مسافت طولانی سالن برگزاری جشن میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) درمنطقه آزاد اروند , شهروندان آبادانی و خرمشهری حضوری پر شور در این جشن داشتند.

رییس اداره درمان سوء مصرف مواد مخدر دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: جامعه نیازمند نشاط اجتماعی در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی و ورزش است.

نرگس جلالیان ˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نشاط اجتماعی باید اقشار مختلف جامعه از کودک تا سالمند را در برگیرد. 

رییس اداره درمان سوء مصرف مواد مخدر دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: جوامعی که دچار افسردگی می شوند تمام مسایل اجتماعی و اقتصادی آنها تحت شعاع قرار می گیرد. 

وی اضافه کرد: داشتن یک جامعه سالم نیازمند برنامه ریزی دقیق و هدفمند است و برای پیاده کردن برنامه نشاط اجتماعی باید تمام سلیقه های افراد جامعه در نظر گرفته شود. 

جلالیان برگزاری اینگونه جشن ها را مفید دانست و اظهار کرد: تدوین برنامه های پژوهشی برای چگونگی ایجاد نشاط اجتماعی و رفع موانع و مشکلات رشد فرهنگی لازم است.

امام جمعه آبادان نیز در پاسخ به درخواست جمعی از مردم ازبرگزاری آیین های مذهبی گفت: جشنی که در آن گناه نباشد مورد تایید و حمایت اینجانب است.

حجت الاسلام ˈعلی ابراهیمی پورˈ درگفت وگو با ایرنا با اشاره به نامگذاری سال جاری مبنی بر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری افزود: تلاش بر این است که در سال جاری ، فرهنگ شادی اسلامی را در بین مردم آبادان پیاده کنیم تا مردم از فضای شاد و معنوی جشن ها لذت ببرند.

وی با اشاره به اینکه جنگ شادی باید با محتوا باشد گفت: ما هرگز مردم را به کنسرتی که موجب گناه می شود تشویق نمی کنیم. 

ˈ عزیزالله شهبازی ˈفرماندار آبادان گفت : ما وامدار مردم خونگرم و غیورآبادان هستیم . تمام تلاش خود را با باهمکاری همه دستگاهها و ائمه جمعه ، درچارچوب برنامه دولت تدبیر و امید و سیاست های ابلاغی نماینده عالی دولت درخوزستان , برای ایجاد روحیه امید و نشاط درجامعه بکار خواهیم بست و برگزاری همین جشن های ویژه اعیاد درهمین راستا دنبال می شود.

وی بااشاره به حدیثی از پیامبراکرم ( ص ) مبنی براینکه درجامعه ای که درآن شادی نباشد خیرو برکت نیست گفت : انشا الله با همکاری مثبت خود مردم ، شاهد برگزاری جشن ها دردیگراعیاد درآبادان خواهیم بود.

حجت الاسلام لطف اله سپهر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان نسبت به صدور مجوز برگزاری کنسرت های موسیقی محلی و سنتی توسط بخش های خصوصی درآبادان اعلام آمادگی کرد.

وی آبادان و خرمشهر را نگین استان خوزستان نام برد و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ایجاد روحیه نشاط و شادمانی در مردم منطقه و درراستای خواسته های بحق مردم , آماده همکاری با مسوولان محلی دراین زمینه است .

سپهر افزود: ما آمادگی داریم که مجوز برگزاری کنسرت موسیقی سنتی آقایان سالارعقیلی , شهرام ناظری , محمدرضا شجریان و مختاباد را به بخش خصوصی آبادان و خرمشهر صادر کنیم .

به گزارش ایرنا جشن میلاد حضرت زهرا(س) با حضور جمع زیادی از شهروندان آبادان و خرمشهر بویژه خانواده های شهدا، مسوولین شهرستان های آبادان و خرمشهر در مرکز نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد اروند برگزار شد.

در این آیین که به صورت زنده از سیمای مرکز آبادان نیز پخش گردید برنامه های متنوعی از جمله سرود ملی، تواشیح و موسیقی پاپ توسط هنرمندان آبادانی اجرا شد.

کارکنان زنان نمونه و فرهیخته در این آیین با اهدای جوایز و لوح تقدیر تجلیل شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد