سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش یک حادثه



ارسال به دوستان
رئیس شبکه دامپزشکی شوشتر خبر داد
وقوع بیماری هاری انسانی در شوشتر

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شوشتر با تائید مرگ مردی مبتلا به بیماری کُشنده هاری گفت: همه اقدامات پیشگیری مورد نیاز در این زمینه انجام شده است.

خبرگزاری فارس: وقوع بیماری هاری انسانی در شوشتر

احمدعلی معینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: دو ماه پیش فردی به نام «علی-م» در روستای مهدیه اقدام به حمل، توله سگی با علائم هاری به روستای مهدیه از بخش میان آب شهرستان شوشترکرده و آن‌را در منزل خود نگهداری می‌کند که از سوی این توله سگ مزبور مورد حمله قرار گرفته و دست خودش و پای پسرش از سوی این سگ گزیده می‌شود.

وی افزود: «علی-م» این توله سگ را از خانه بیرون کرده و فرد دیگری به نام «علی-ش» این توله سگ را به منزل خود برده و در آنجا هم پسر، دختر و گاو وی مورد حمله و گزش قرار گرفته و سپس این توله سگ متواری شده است.

معینی تاکید کرد: هیچکدام از این افراد درطول این مدت هیچگونه مراجعه‌ای به ادارات بهداشت نداشته و مراتب را به مراجع بهداشتی و دامپزشکی اطلاع نداده‌اند.

وی تاکید کرد: از چهارشنبه شب مورخ 27 فروردین ماه جاری فرد یادشده(علی-م) علائم بی‌قراری و اضطراب را نشان داده و پنجشنبه با علائم گزش انگشتان دست و سعی در بازنمودن فک‌ها توسط هر دو دست به بیمارستان والفجر شوشتر مراجعه کرده و با تشخیص بیماری هاری به شهرستان اهواز منتقل شده و بستری می‌شود و متاسفانه در همان شب فوت می‌شود.

معینی خاطر نشان کرد: همزمان با دریافت خبر مورد انسانی هاری در منطقه اقداماتی شامل اعزام اکیپ مشترک دانشکده علوم پزشکی و اکیپ مایه کوبی دامپزشکی به محل انجام شد و تمامی سگ‌های روستای مهدیه و چهار روستای اطراف کانون توسط کارشناسان دامپزشکی واکسیناسینه و قلاده گذاری شدند و گاوگزیده شده نیز قرنطینه شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شوشتر تاکید کرد: از طرفی افراد مورد گزش هم توسط کارشناسان بهداشت تحت سرم تراپی و واکسیناسیون قرار گرفتند.

معینی گفت: همچنین کلاس‌های آموزشی برای اهالی روستای مهدیه و روستاهای اطراف برگزار شد و توصیه شده که از هرگونه نقل و انتقال سگها بدون اطلاع از سوابق واکسیناسیون خودداری نموده و در صورت گزیده شدن توسط هر حیوانی مراتب را به ادارات بهداشت و دامپزشکی اطلاع دهند.

وی تاکید کرد: ضمنا معدوم سازی سگ‌های ولگرد در محل کانون توسط اکیپ‌های اعزامی از بخشداری درحال انجام است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930131001244#sthash.TRN55yQx.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد