سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بهداشت و سلامتی



غذاهای ضد خستگی/چرا حسودی می کنیم/راز پیشگیری از زانودرد

مشاوران سلامت امروز در پاسخ به پرسش تلفنی شهروندان درباره روش پیشگیری از زانودرد، غذاهایی که خستگی را از تن به در می کنند و علت اینکه چرا حسادت می کنیم و ویژگی افراد حسود توضیح دادند.

خبرگزاری فارس: غذاهای ضد خستگی/چرا حسودی می کنیم/راز پیشگیری از زانودرد

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، صدای مشاور سلامت خبرگزاری فارس برای ارتقای سطح سواد سلامت مردم و بالا بردن دانش مردم برای حفظ و مراقبت از سلامت جسمی و روانی خود مطالب آموزشی را منتشر می کند و در عین حال به پرسش‌های مطرح شده از سوی شهروندان در این زمینه پاسخ می دهد.

یادآوری می‌شود شهروندان ایرانی از هر جای ایران می توانند سوالات مورد نظر خود را درباره مسائل مرتبط با سلامت جسم، سلامت روان،‌بیمارهای واگیر و غیر واگیر و راه‌های پیشگیری و درمان آنها طی تماس با شماره تلفن 02188911667 یا ایمیل moshaversalamat@farsna.net مطرح کنند.

غذاهایی که خستگی را از تن به در می‌کند

شیوه فرجی، متخصص تغذیه گفت: خوردن غذاهای نامناسب خود عاملی برای ایجاد خستگی و گرفتگی انرژی بیش از حد از بدن می‌شود و خوردن نان جو، سوپ جو و غذاهای حاوی عدس خستگی را برطرف می‌کند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در مورد نقش تغذیه برای برطرف کردن رفع خستگی اظهار داشت: ضعف عمومی بدن، افسردگی و خستگی از موارد شایعی است که در همه سنین به چشم می‌خورد که علت‌های مختلفی دارد.

وی افزود: کمبود مواد مغذی در بدن که ممکن است به دلیل رعایت نکردن زنجیره غذایی یا دریافت نامناسب مواد غذایی و سوءتغذیه رخ دهد می‌تواند در ایجاد خستگی و افسردگی افراد مؤثر باشد. البته بیماری‌های زمینه‌ای و آلودگی‌های محیطی مانند آلودگی آب، هوا و خاک نیز در این میان بی‌تأثیر نیستند.

عضو انجمن تغذیه ایران با تأکید بر اینکه مشاغل پراسترس مانند کارگرانی که در کارخانه‌های پر سر و صدا مانند کارخانه فولاد کار می‌کنند باید مواد غذایی به ویژه در وعده صبحانه را مصرف کنند که تا حد زیادی در کاهش خستگی مؤثر باشد.

متن کامل خبر

افراد خودشیفته حسود می‌شوند

عبدالله امیدی روانشناس گفت: افراد خودشیفته خودشان را برتر از دیگران می‌دانند، به شکل مرضی حسود هستند، دیگران را استثمار می‌کنند و نمی‌توانند پیشرفت دیگران را ببینند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: شخصیت‌های خودشیفته اشتغال ذهنی نسبت به ظاهر زیبایی، هوش، ذهن و قدرت خود دارند.

وی افزود: آنها خودشان را برتر از دیگران می‌پندارند بنابراین حس همدلی این افراد با دیگران کمتر است مبتلایان به شخصیت خودشیفته به دلیل اشتغال ذهنی نمی‌توانند با افراد جامعه همدلی کنند و خودشان را به جای دیگران بگذارند.

امیدی ادامه داد: آنها خودشان را افرادی استثنایی و ویژه می‌دانند بنابراین دیگران با آنها رابطه برقرار نمی‌کنند هر چند که مبتلایان به این اختلال نیز نمی‌توانند با دیگران رابطه برقرار کنند. مبتلایان به این اختلال معتقدند که دیگران قدر آنها را نمی‌دانند.

این متخصص بهداشت روانی با اشاره به صفت «حسادت» در این افراد گفت: افرادی که به اختلال شخصیت خودشیفته مبتلا هستند به شدت و به طور مرضی حسود هستند.

متن کامل خبر

راه رفتن تغذیه غضروف مفصلی است

محمد رازی، رئیس انجمن جراحی زانو، آرتروسکپی و آسیب‌های ورزشی ایران گفت: هر مفصل انسانی برای اینکه سالم بماند باید حرکت کند تا تغذیه غضروف مفصلی به طور کامل و صحیح انجام شود چراکه بهترین تغذیه غضروف مفصلی هنگام راه رفتن است.

محمد رازی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در پاسخ به پرسش شهروندان در مشاوره سلامت در مورد راهکارهای حفظ سلامت زانو اظهار داشت: مفاصل بدن انسان علی‌الخصوص مفصل زانو که وزن بدن را تحمل می‌کند به تغذیه مناسب نیازمند است.

رئیس انجمن جراحی زانو، آرتروسکپی و آسیب‌های ورزشی ایران گفت: مفصل زانو در جهات مختلف حرکت می‌کند و فقط وظیفه خم و راست شدن را ندارد بلکه یک چرخش نسبی چند درجه‌ای دارد و هنگام خم شدن لغزندگی را نیز به همراه دارد.

فلوشیپ جراحی زانو تصریح کرد: هر مفصل انسانی برای اینکه سالم بماند باید حرکت کند تا تغذیه غضروف مفصلی به طور کامل و صحیح انجام شود چراکه بهترین تغذیه غضروف مفصلی هنگام راه رفتن است.

متخصص ارتوپدی ادامه داد: تغذیه غضروف مفصلی از رگ‌های خونی نیست بلکه از طریق اسمز است و هنگامی که فرد راه می‌رود غضروف مفصلی فشرده می‌شود و مجددا آزاد می‌شود و این فشردگی و آزاد شدن باعث نفوذ مایع مفصلی بین سلول‌های غضروف و تغذیه آنها می‌شود.

متن کامل خبر

شهروندان ایرانی از سراسر کشور می توانند سؤالات خود را درباره مسائل بهداشتی و درمانی با شماره تلفن 02188911667 یا ایمیل moshaversalamat@farsna.net با خبرنگاران گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس در میان بگذارند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930201000056#sthash.IxVEC6bH.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد