سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

قابل توجه آقایان محترم خوزستانی


روش‌هایی برای شاد کردن دل مادران

 روش‌هایی برای شاد کردن دل مادران

به گزارش بی باک به نقل از مشرق، ولادت حضرت زهرا(س) در 31 فروردین این روز را به رویداد مهمی برای مادران تبدیل کرده است و همه دوست دارند که هر طور شده این روز را بدل به روزی به یاد ماندنی بکنند؛ اما به مادری که خداوند بهشت را زیر پایش قرار داده چه چیزی می توان داد که در خور او باشد؟

مهمترین کاری که در این روز باید انجام دهید به یاد داشتن روز مادر است. با گذر روزگار و تلنبار شدن مشکلات و گرفتاری ها، مادرها آرام آرام به کناری می روند و فقط وقتی به بن بست می‌خوریم به یاد می آوریم که لبخند مادر حلال همه دردها است.

کسی که سال های جوانی خود را به پای ما گذاشته آنقدر قلب بزرگی دارد که چیزی از ما نخواهد. شاید بزرگترین توقع مادرها فراموش نشدن توسط فرزندانشان باشد پس در وهله اول باید به او ثابت کنیم در دل ما جای دارد و او را فراموش نکرده ایم.

اگر فکر می کنید با فرستادن یک پیامک و یا تلفن کردن می توانید این کار را انجام دهید سخت در اشتباهید. این کار شما پیام مثبتی ندارد و نشانه یک نوع رفع تکلیف است. پس اگر قرار است فقط به تبریک گفتن بسنده کنید حتما حضوری این کار را انجام دهید.

برخی در روز مادر به دنبال خرید کادوهای گران قیمت هستند. با آنکه کادوهای گران قیمت می توانند هر زنی را خوشحال کنند و هر چه برای مادر خرج شود کم است اما با کارهای خلاقانه و هزینه های کمتر نیز می توان دل مادر را شاد کرد . در ادامه به معرفی چند روش برای خاطره انگیز کردن این روز می پردازیم:

 

کادوی ارزشمندی به بهای زیر پا گذاشتن غرور

بوسیدن پای مادر هزینه ایی برای شما ندارد. فرقی نمی کند شما رئیس جمهور باشید یا مدیر کل، کارمند باشید یا کارگر، هنرمند مشهوری باشید با یک تاجر معروف؛ اگر غرور خود را کنار بگذارید و پای مادرتان را ببوسید به فرموده پیامبر (ص) گویی بر آستانه کعبه بوسه زده اید.

این کار شما هیچ خجالتی ندارد و اگر فرزند دارید به یاد داشته باشید شما الگوی آنها هستید. پس بوسیدن پای مادر را در خفا انجام ندهید و اجازه بدهید این صحنه ناب را همسر و فرزندانتان هم ببینند. مطمئن باشید عشق و علاقه شما از این طریق نه تنها به مادرتان منتقل شده بلکه بوی خوش آن کل خانواده را معطر خواهد کرد.

 

* نامه بنویسید

برای غافلگیر کردن مادرتان حتما لازم نیست یک ساعت گرانقیمت رولکس بخرید. کافی است احساس خود را روی کاغذ بیاورید و آن را برای مادرتان پست کنید. با پیشرفت وسایل ارتباطی کمتر اتفاق می افتد به دست کسی نامه ای برسد و این کار باعث غافلگیری مادرتان می شود.

یکی از نگرانی های مادرها موفق بودن در تربیت فرزندان و رضایت آنها از عملکردشان است. پس می توانید در نامه خیال وی را راحت کنید که کم نگذاشته است و شما نه تنها از عملکرد او راضی هستید بلکه همه موفقیت هایتان را مدیون تصمیمات او هستید. مطمئن باشید این کار شما اشک شوق را در چشمان مادرتان جمع می کند.

 

* کمی از وقتتان را هزینه کنید

یک روز کامل اختصاص دادن به مادر هزینه زیادی نیست. شما هر چه قدر برای مادر هزینه کنید کم است. پس خساست را کنار بگذارید و روزی متفاوت برای او رقم بزنید.

کار روتین روزانه در خانه، بدون مرخصی، بدون استراحت و بدون بازنشستگی می تواند هر کسی را از پا در بیاورد. حداقل در این یک روز از مادرتان بخواهید همه کارهای خانه را تعطیل کرده و او را به گردش ببرید. دیدن یک فیلم در سینما و غذا خوردن در رستوران هزینه چندانی روی دوشتان نمی گذارد اما به مادرتان حس مهم بودن می دهد.

 

* خرید های هدفمند

حالا که می‌خواهید دست در جیب برده و کادویی بخرید بهتر است هدفمند خرید کنید. از خرید وسایلی که کاربرد چندانی ندارد صرف نظر کنید. به این فکر کنید مثلا یک "توت فرنگی قاچ کن" چه سودی برای مادرتان دارد؟!

کارهای روزانه در خانه بر خلاف ظاهر خود انرژی و وقت زیادی را از مادر می گیرد. در خرید هدیه وسایلی را مدنظر داشته باشید که می تواند این کار شاق روزانه را برای آنها آسانتر کند. مثلا ماشین ظرف شویی در کنار صرفه جویی در هزینه آب می تواند این پیام را به مادرتان ارسال کند که شما برای وقت او ارزش قایل هستید و می‌خواهید با کادوی روز مادر وقت بیشتری برای خود داشته باشد.

اگر هم مادری به روز دارید که از کامپیوتر و تلفن های هوشمند استفاده می کند، وسایل جانبی گوشی و کامپیوتر انتخاب خوبی به نظر می رسد اما دقت کنید هدف از خرید این کادو آسایش مادر است نه شما! کارت گرافیکی Gforce سری GT قطعا به کار مادرتان نمی آید ولی یک رم 16 گیگ که همه فیلم ها و عکس های خانوادگی در آن ریخته شده باشد می تواند شادی مادرتان را در پی داشته باشد.

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد