سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



گری لوئیس اعلام کرد:
پشتیبانی سازمان ملل متحد از برنامه های زیست محیطی ایران/ حمایت سازمان ملل از احیای هورالعظیم
اهواز - خبرگزاری مهر: نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران گفت: سازمان ملل متحد از راهکارهای حل مشکلات زیست محیطی ایران، در زمینه آب، آلودگی هوا و نابودی جنگل ها پشتیبانی می کند.

به گزارش خبرنگار مهر از اهواز، گری لوئیس عصر شنبه در نخستین بازدید خود از تالاب بین المللی شادگان، هدفش از بازدید این تالاب را اعلام حمایت از اقداماتی که برای احیای تالاب شادگان صورت گرفته عنوان کرد.

وی افزود: سازمان ملل متحد از چهار سال پیش تاکنون با همکاری سازمان محیط زیست و مقامات محلی منطقه از جمله وزارت نیرو و فرمانداری اقداماتی برای مدیریت این تالاب انجام داده است.

نماینده مقیم سازمان ملل متحد تاکید کرد: این حمایت ها مسلما تداوم خواهد داشت و برنامه های ما ادامه پیدا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: کار سازمان ملل پشتیبانی است و نه تصمیم گیری، بنابراین همواره از اقداماتی که در منطقه صورت گرفته پشتیبانی کردیم.

لوئیس با اشاره به اینکه این نخستین بازدید از تالاب شادگان است افزود: تا جایی که اطلاع دارم همه کارها با مشورت جوامع محلی صورت گرفته اما باز هم اگر نکته ای هست می توانید مطرح کنید. البته نقش پشتیبانی کننده سازمان ملل را فراموش نکنید.

نماینده مقیم سازمان ملل متحد همچنین در پاسخ به درخواست خبرنگاران و دوستداران محیط زیست خوزستان مبنی بر حمایت این سازمان از تالاب هورالعظیم که به علت تخریب های گسترده به منشاء تولید ریزگرد تبدیل شده، گفت: این مساله به چند نکته بستگی دارد. شناسایی صحیح مشکلات موجود با کمک دولت و مردم و اینکه آیا بودجه ای برای حمایت وجود دارد یا خیر.

وی با اشاره به مشکلات محیط زیست ایران در زمینه آب، نابودی جنگل ها و آلودگی هوا تاکید کرد: اینها مشکلاتی است که سازمان ملل می تواند پشتیبانی کند ولی این مشکلات باید از طریق ایرانیان، دولت، جوامع، سازمان های دولتی و غیردولتی حل شود.

لوئیس اضافه کرد: سازمان ملل می تواند تجارب خوب بین المللی و ملی را جمع آوری و برای حل این مشکلات معرفی کند.

نماینده مقیم سازمان ملل متحد درادامه با اشاره به بازدیدهای دیگر خود از تالاب های ارومیه و هامون اظهار کرد: به نظر می رسد در مقایسه با شرایط وخیمی که آن تالاب ها دارند، شادگان در شرایط بهتری است و وضعیت آن رو به بهبود می رود.

این مقام مسئول افزود: مردم محلی این تالاب ها، به دلیل ناتوانی در تامین معاش خانواده خود، رودرروی من گریه کردند. علت این وقایع آن است که تالاب های باارزشی مانند تالاب شادگان از بین رفته اند و ای کاش همه بتوانیم برای جلوگیری از نابودی این تالاب ها با هم همکاری کنیم.

بر اساس این گزارش، گری لوئیس نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران در این سفر از موزه تاریخ طبیعی آبادان و تالاب بین المللی شادگان بازدید کرد اما به دلیل کمبود وقت بازدید وی از پروژه انتقال آب رودخانه کارون به تالاب شادگان لغو شد.

گری لوئیس بیش از 25 سال است که در آسیا، آفریقا، اروپا، آمریکا و خاور میانه، به سازمان ملل خدمت کرده است.

وی پیش از این و در مهر ماه 92 از دریاچه ارومیه و در دی ماه 92 از تالاب هامون دیدن کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد