سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارشی از وضعیت آب در خوزستان


سودانی عنوان کرد:
آلودگی آب مشکل اصلی خوزستانی ها/ مردم همچنان منتظر تحقق وعده های دولت
اهواز - خبرگزاری مهر: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی مشکل اصلی مردم خوزستان را آلودگی آب این منطقه عنوان کرد.

ناصر سودانی در گفتگو با خبرنگار مهر، استان خوزستان با وجود بهره مندی از منابع آبی متعدد متاسفانه از مشکل کم آبی و افت فشار آب در اکثر مناطق در بیشتر ایام و بالاخص روزهای تعطیل که مصرف آب بیشتر می شود روبروست که لازم است مسوولان در این مورد چاره اندیشی های لازم را انجام دهند.

 وی افزود: از دیگر مشکلاتی که آب مصرفی مردم خوزستان با آن روبروست آلودگی آب این مناطق به خصوص آب شرب است که نارضایتی مردم منطقه را به دنبال داشته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به وعده های دولت تدبیر و امید مبنی بر تامین آب شرب سالم در استان تصریح کرد: مردم استان همچنان چشم امیدشان به تحقق وعده های عملی نشده دولت است و این مساله یکی از دغدغه های اصلی آنان به حساب می آید و بارها ما شاهد مطرح شدن پرسش هایی در این خصوص از سمت مردم بوده ایم که به جا است مسوولین دولت در راستای عملی کردن وعده های داده شده اقدامات لازم را انجام دهند.

سودانی با اشاره به اینکه از دلایل کمبود آب و افزایش آلودگی آب در استان می توان به تعداد سدهای تنظیمی و مخزنی و انجام پروژه های صنعتی و کشاورزی بر سرچشمه کارون نام برد، اظهار کرد: با توجه به کمبود و عدم آب شرب مناسب در استان بهتر است مسوولین قبل از هر گونه تصمیم گیری برای انتقال آب منطقه به استان های دیگر ابتدا مشکل تامین آب سالم و مناسب خود استان را رفع کنند و این درخواست به حق مردم این منطقه است که بجاست مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: از دیگر مشکلاتی که مردم استان با آن دست و پنجه نرم می کنند مشکل فاضلاب در بیشتر نقاط استان است که این امر هم رسیدگی مسوولین را می طلبد.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس با بیان اینکه شرکت ها و صنایع بزرگی در استان مانند صنایع فولاد وجود دارند که اگر اولویت خود را بر سرمایه گذاری و اختصاص سهام در پروژه ها و بخش های عمرانی استان قرار دهند می توانند گامی موثر در تسریع روند پیشرفت خوزستان بردارند.

سودانی در پایان مساله قابل توجه دیگر را افزایش تعرفه های برق استان دانست و گفت: با توجه به شدت گرمای هوا در استان که در حدود شش هفت ماه از سال در خوزستان مردم را کلافه می کند لازم است مسوولان در افزایش تعرفه های برق توجه به مناطق گرمسیر کشور از جمله خوزستان را مد نظر داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد