سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز



تد کروز سناتور ایالت تگزاس که ارایه دهنده این طرح بود روز گذشته پس از امضای اوباما ، با تقدیر از این اقدام او گفت با این اقدام رییس جمهور ، ما نشان دادیم در مقابله با رویکردهای ضد آمریکایی و در زمانی که امنیت ملی مان مورد تهدید قرار می گیرد، متحد هستیم.
باراک اوباما رییس جمهور آمریکا روز گذشته (جمعه) طرح تصویبی اخیر کنگره درباره ممنوعیت ورود حمید ابوطالبی دیپلمات معرفی  شده از سوی ایران برای تصدی سمت سفیر ایران در سازمان ملل را امضا کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز با امضای اوباما ، این طرح تصویب شده در کنگره تبدیل به قانون رسمی می شود.

در این طرح نامی از ابوطالبی به میان نیامده ، اما به طور کلی ورود دیپلمات هایی را که بنا به ادعای آمریکا سابقه همکاری با فعالیت های تروریستی را دارند یا ورود آنها به آمریکا امنیت ملی این کشور را مخدوش می کند، ممنوع می شود.

تد کروز سناتور ایالت تگزاس که ارایه دهنده این طرح بود روز گذشته پس از امضای اوباما ، با تقدیر از این اقدام او گفت با این اقدام رییس جمهور ، ما نشان دادیم در مقابله با رویکردهای ضد آمریکایی و در زمانی که امنیت ملی مان مورد تهدید قرار می گیرد، متحد هستیم.

ایران اقدام دولت آمریکا در عدم صدور ویزا برای ورود ابوطالبی به خاک این کشور را محکوم کرده و اعلام کرده است، نماینده دیگری جز ابوطالبی برای این سمت معرفی نمی کند.

آمریکا ابوطالبی را متهم به همکاری با دانشجویان خط امام در جریان اشغال سفارت آمریکا در تهران و به گروگان گرفتن 55 دیپلمات این کشور در نوامبر سالب 1979 (13 آبان 1358) می کند.

برخی ناظران اقدام دولت آمریکا در عدم صدور ویزا برای ابوطالبی را در حالی که دو کشور در قالب گروه 1+5 مشغول مذاکره برای رسیدن به یک توافق جامع و نهایی در زمینه برنامه هسته ای ایران اند، به زیان میانه روها در دو طرف و به سود تندروها می دانند.

کوچ وبلاگ‌نویس‌های ایرانی به شبکه‌های اجتماعی؛
درباره علت توقف وبلاگ‌نویسی، نظرسنجی واشگتن پست نشان می‌دهد 27 درصد افراد به علت مسائل شخصی، 22 درصد به علت وقت گذراندن بیش از حد در شبکه‌های اجتماعی و 8 درصد هم به علت ترس از سانسور، وبلاگ را رها کرده‌اند.
گروه جنگ نرم مشرق- روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی به وضعیت وبلاگ‌‌نویسی در ایران پرداخته و نوشته که اکثر بلاگرها در سال‌های اخیر به شبکه‌های اجتماعی کوچ کرده‌اند.

این روزنامه دوره زمانی سال‌های 2000 تا 2009 را به عنوان اوج رونق وبلاگ‌ نویسی در ایران معرفی کرده که طی آن صدها هزار ایرانی با به راه انداختن وبلاگ‌های شخصی به بیان دیدگاه‌ها و مطالب خود می‌پرداختند.

به نوشته واشنگتن پست، وبلاگ‌ها طی یک دهه، توانستند نقش مهمی در بازتعریف فضای گفتمان سیاسی ایران بازی کنند.

نویسنده مطلب واشنگتن پست با بیان این که با 165 خواننده وبلاگ‌ها و 20 وبلاگ‌نویس گفتگو کرده و وضعیت 24 هزار وبلاگ فارسی را مورد بررسی قرار داده، نوشته است: فقط 20 درصد از وبلاگ‌های فعال در سال‌های2008 و 2009 در پاییز سال گذشته همچنان فعال مانده بودند و تقریبا 70 درصد وبلاگ‌ها به حالت نیمه‌فعال درآمده بودند که ماهانه فقط یک مطلب منتشر می‌کردند.

کوچ وبلاگ‌نویس‌ها به شبکه‌های اجتماعی // در حال ویرایش

بر اساس این نظرسنجی، 53 درصد افراد گفته‌اند علت تمایل به وبلاگ‌ نویسی، رضایت فردی بوده است. 35 درصد علت وبلاگ‌نویسی خود را بیان سخنانی که در فضای عمومی نمی‌توان گفت، اعلام کرده‌اند. 33 درصد نیز بیان مسائل زندگی روزانه، 24 درصد هم به اشتراک گذاشتن اخباری که توسط رسانه های رسمی پوشش داده نمی‌شوند را دلیل استفاده از وبلاگ عنوان کرده‌اند.

در باب علت توقف وبلاگ‌نویسی نیز نظرسنجی واشگتن پست نشان می‌دهد 27 درصد افراد به علت مسائل شخصی، 22 درصد به علت وقت گذراندن بیش از حد در شبکه‌های اجتماعی و 8 درصد هم به علت ترس از سانسور، وبلاگ را رها کرده‌اند.

در حالی که واشنگتن پست تلاش کرده وضعیت فیلترینگ را عامل کاهش تمایل ایرانی‌ها به وبلاگ‌ها معرفی کنند، در همان گزارش بر مبنای نظرسنجی از بلاگرها اعتراف شده که اکثر آنها دلایل شخصی را عامل کناره‌گیری از وبلاگ‌نویسی عنوان کرده‌اند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد اکثر افرادی که از وبلاگ‌نویسی کناره‌گیری کرده‌اند، به استفاده از سایر شبکه‌های اجتماعی همچون فیس بوک روی آورده‌اند.

واشنگتن پست همچنین مدعی شده که وبلاگ‌های اصلاح‌طلبان 17 بار بیشتر از وبلاگ‌های اصولگرایان، فیلتر شده است اما درباره معیار تقسیم‌بندی وبلاگ‌ها به اصلاح‌طلب و اصولگرا اشاره نکرده است.

کوچ وبلاگ‌نویس‌ها به شبکه‌های اجتماعی // در حال ویرایش

واشنگتن پست همچنین نوشته است که استفاده برخی اعضای کابینه دولت روحانی از فیس‌بوک، بر روند کوچ بلاگرها به سمت شبکه‌های اجتماعی، اثرگذار بوده است.





ولادیمیر پوتین:
من لازم است یادآوری کنم که شورای فدراسیون روسیه ( مجلس علیای پارلمان روسیه) به رئیس جمهوری این اختیار را داده است که از نیروهای مسلح در اوکراین استفاده کند. من بسیار امیدوارم که مجبور نشوم از این حق استفاده کنم.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روسیه و اوکراین روز پنجشنبه در حالی در یک مذاکرات تحت حمایت غرب به منظور کاهش بحران در این جمهوری سابق شوروی بر سر یک میز نشستند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مقامات در کیف را متهم کرد در حال سوق دادن این کشور به سمت پرتگاه هستند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، پوتین در آغاز سخنرانی مهم خود در تلویزیون روسیه افزود تنها گفتگو و اقدامات دموکراتیک است که می تواند به حل بحران اوکراین کمک کند و نه استفاده از نیروی مسلح ، تانک و هواپیما.

وی تصریح کرد بسیار مهم است که امروز به چگونگی خارج شدن از وضع کنونی فکر کنیم و یک راه حل واقعی را در اختیار افراد قرار دهیم.

پوتین تاکید کرد به عقیده وی نشست چهارجانبه روز پنجشنبه بین روسیه ، اوکراین ، آمریکا و اتحادیه اروپا می تواند گامی بسیار مهم به منظور حل این بحران باشد.

وی با متهم کردن مقامات اوکراین که ویکتور یانوکوویچ را از ریاست جمهوری سرنگون کردند به سوق دادن این کشور به سمت پرتگاه ، ابراز امیدواری کرد آنها متوجه شوند به چه سمتی می روند.

پوتین همچنین از دولت کیف به علت آغاز عملیات نظامی علیه فعالانی که ساختمان های دولتی را در جنوب شرق اوکراین اشغال کرده اند انتقاد کرد و گفت این یکی از جنایات مقامات کنونی کیف است.

وی افزود :« ادعای اینکه نیروهای روس در شرق اوکراین سرگرم عملیات هستند « بیهوده » است و همه آنهایی که در این اعتراض ها نقش دارند شهروندان محلی هستند. در شرق اوکراین هیچ نیروی روس وجود ندارد. آنها همگی شهروندان این مناطق هستند.»

با این حال پوتین با صراحت اذعان کرد نیروهای روس قبل و بعد از همه پرسی در شبه جزیره کریمه که منجر به انضمام این منطقه به روسیه شد ، عملیات انجام دادند.

وی تصریح کرد :« هدف ما فراهم کردن شرایط برای برگزاری یک رای گیری آزاد در این منطقه بود.»

ولادیمیر پوتین تاکید کرد بسیار امیدوار است مجبور نشود به اوکراین که در بخش شرقی آن نیروهای مسلح اوکراینی و شورشیان طرفدار روسیه در برابر هم قرار گرفته اند، نیرو اعزام کند.

وی گفت :« من لازم است یادآوری کنم که شورای فدراسیون روسیه ( مجلس علیای پارلمان روسیه) به رئیس جمهوری این اختیار را داده است که از نیروهای مسلح در اوکراین استفاده کند. من بسیار امیدوارم که مجبور نشوم از این حق استفاده کنم.»





گزارش ویژه؛
پادشاه عربستان در فرمانی، معاون گمنام بندر بن سلطان را به سمت ریاست سازمان اطلاعات عربستان منصوب کرد تا پس از تعیین ولیعهد، دومین تغییر در هرم قدرت آل سعود نیز رقم بخورد. گزارش ویژه مشرق به معرفی یوسف الادریسی، جانشین گمنام شاهزاده بندر خواهد پرداخت.

گروه گزارش ویژه مشرق - پادشاه سعودی به تازگی در فرمانی بندر بن سلطان را از ریاست اطلاعات سعودی برکنار و سپهبد یوسف بن علی الادریسی را جانشین وی اعلام کرد. یوسف الادریسی شخصیت ناشناخته ای است که تاکنون اطلاعات مشخصی از بیوگرافی وی منتشر نشده است و شاید تنها سه فرمان پادشاهی طی دو سال گذشته و ارتقای وی به مقامات بالاتر، تمام اطلاعاتی است که در حال حاضر زندگینامه وی را تشکیل می‌دهد.

جانشین گمنام بندر بن سلطان کیست؟//رئیس جدید سازمان اطلاعات عربستان کیست؟///در حال ویرایش///

اولین حضور رسانه‌ای الادریسی مربوط به تاریخ پنجم اکتبر 2012 می‌شود، زمانی که عبدالعزیز بن بندر بن عبدالعزیز معاون اطلاعات عمومی سازمان اطلاعات عربستان بنا به درخواست خودش از منصبش کنار گذاشته شد و سرلشکر یوسف الادریسی به جای وی منصوب شد.هنوز ده ماه از موضوع نگذشته بود که نام یوسف الادریسی برای دومین بار در رسانه‌ها مطرح شد‌، در تاریخ پانزده ژوئیه 2012 فرمان پادشاهی دیگری صادر گردید و الادریسی از درجه سرلشکری به درجه سپهبدی ارتقا یافت.

اما آخرین باری که یوسف الادریسی باری دیگر تیتر یک اخبار رسانه‌ها شد همین انتصاب اخیر وی به ریاست اطلاعات سعودی بود، گرچه متن دستور ملک عبدالله در این مورد به موقتی بودن این انتصاب اشاره داد اما نکته مهم در این است که این اولین باری است که پس از سی و هفت سال یک فرد خارج از خانواده پادشاهی سعودی به سمت ریاست اطلاعات کشور منصوب می‌شود. الادریسی آمد تا جانشین چهار شاهزاده قبلی در این منصب شود؛ شاهزادگان: ترکی الفیصل بن عبدالعزیز آل سعود که از سال 1977 تا سال2001 عهده‌دار این منصب بود؛ شاهزاده نواف بن عبد العزیز آل سعود که به مدت شش سال ریاست اطلاعات را بر عهده گرفت؛ شاهزاده مقرن بن عبد العزیز آل سعود که او نیز شش سال این منصب را اداره کرد و در نهایت شاهزاده بندر بن سلطان آل سعود که توانست فقط دو سال عهده‌دار این سمت باشد.

جانشین گمنام بندر بن سلطان کیست؟//رئیس جدید سازمان اطلاعات عربستان کیست؟///در حال ویرایش///

پیشینه‌ای از سازمان اطلاعات عربستان سعودی

سازمان اطلاعات سعودی در سال 1959 میلادی تحت عنوان "اداره اطلاعات عمومی عربستان سعودی" تاسیس شد و به عنوان یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌های امنیتی این کشور شروع به کار کرد. موسس آل سعود، ملک عبدالعزیز به هیچ اقدام نظامی دست نمی‌زد جز اینکه بر شرایط سیاسی و نظامی منطقه مورد نظر از طریق جاسوس‌هایی که به آنجا فرستاده بود آگاه می‌شد. عبدالعزیز توجه ویژه‌ای به تکنولوژی جدید در ارتباطات داشت و طولی نکشید که اولین شبکه بی‌سیم در عربستان را راه اندازی کرد؛ شبکه‌ای که نقشی موثر در رساندن اخبار به وی ایفا می‌نمود.

اطلاعات سعودی چندین دفتر اصلی داخلی و خارجی دارد؛ دو دفتر این سازمان در شهرهای " الخبر و جده" واقع شده‌اند، دفتر مرکزی نیز در غرب ریاض واقع شده است که وظیفه آموزش مهارت‌های اطلاعاتی، و تایید صلاحیت کارکنان و ... را بر عهده دارد، علاوه بر این مرکز و مدرسه ملک عبدالله در شهر طائف وظیفه آموزش فنون و عملیات‌های مختلف به افسران اطلاعاتی و دستگاه‌های امنیتی دیگر برای ماموریت‌های خارج از کشور را بر عهده گرفته است.

البته با توجه به بسته بودن نظام سیاسی عربستان؛ اطلاعات بسیار اندکی در زمینه سرویس اطلاعاتی عربستان موجود است که اکثرا نیز به نقل قول از اپوزیسیون مخالف خارج از کشور و همچنین زندانیان آزادشده، محدود می‌شود. سرویس اطلاعاتی عربستان شامل( GENERAL INTELLIGENCE SERVICE- (GIS و « المباحثAlmabahes» است. با این حال از ساختار جامعه اطلاعاتی و امنیتی عربستان، اطلاعاتی موجود و منتشر نشده است و طبیعا سیستم‌ها، اهداف، خط مشی، اختلافات و مشکلات ساختاری آنها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. مسؤولیت اطلاعات و امنیت داخلی عربستان بر عهده پلیس امنیتی و نیروهای وزارت کشور است که در خصوص نحوه برخورد با مردم عربستان، موارد متعددی از نقض حقوق بشر توسط نهادهای حقوق بشر گزارش شده است.

جانشین گمنام بندر بن سلطان کیست؟//رئیس جدید سازمان اطلاعات عربستان کیست؟///در حال ویرایش///

به واسطه اینکه آزادی عقیده و مذهب در مطبوعات و احزاب وجود نداشته و صاحبان قلم و بیان به شدت کنترل می‌شوند و از سوی دیگر هرگونه تظاهرات و گردهمایی مسالمت آمیز نیز ممنوع و برای زنان محدودیت‌های ویژه‌ای اعمال می‌شود، لذا برخورد با عوامل فوق که منجر به نقض حقوق شهروندان سعودی و اتباع کشورهای خارجی می‌شود. بازتاب گسترده‌ای داشته، اما رژیم سعودی از هرگونه توضیح و پاسخی در برابر اعتراضات محافل بین المللی خودداری می‌کند، هر چند که مقامات سعودی برخی اوقات به پاره‌ای از انتقادات پاسخ داده‌اند. رژیم سعودی اخیرا بر اثر فشارهای جهانی به نمایندگان کمیته دفاع از حقوق بشر و صلیب سرخ جهانی و .. اجازه دیدار از برخی اردوگاه‌ها را داده است.

پرونده‌های پیچیده پیش روی یوسف الادریسی

به محض اعلام خبر منصوب شدن الادریسی به ریاست سازمان اطلاعات عربستان، رسانه‌های سعودی شروع به طرح انتظارات خود از وی نمودند. در اخبار برخی از این رسانه‌ها آمده است که الادریسی با پرونده‌هایی پیچیده مانند سوریه، ایران، یمن، عراق و لبنان روبروست و از او انتظار آن می‌رود که وی با زیرکی و هشیاری با آنها برخورد کند، پرونده‌هایی که بنا به اعلام آنها نقشه خاورمیانه و آینده آن را تغییر خواهد داد. علاوه بر این رسانه‌های سعودی اعلام کردند استعفای بندر بن سلطان از ریاست اطلاعات بدان معنی نیست که وی کلا خارج از سیستم حکومت سعودی است، بلکه بندر همچنان به عنوان رئیس شورای امنیت ملی باقی خواهد ماند.

رئیس اطلاعاتی که جدش، جاسوس ملک عبدالعزیز بود

به گزارش مشرق، گفته می‌شود یوسف بن محمد الادریسی جد یوسف الادریسی، برای دیدار با پسرعمویش محمد بن علی الادریسی حاکم آن زمان جیزان عربستان راهی این شهر می شود. وی بسیار مورد توجه و اعتماد پادشاه آن زمان سعودی، ملک عبدالعزیز قرار می‌گیرد و در عربستان می‌ماند و صاحب چندین پسر به نام‌های علی (پدر یوسف)، حسن، توفیق و بهجت می‌شود.

جانشین گمنام بندر بن سلطان کیست؟//رئیس جدید سازمان اطلاعات عربستان کیست؟///در حال ویرایش///

اما افشاگر خاندان سعودی که در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان "مجتهد" شناخته شده و از شهرت بسیاری برخوردار است، در یادداشتی تحت عنوان " رئیس اطلاعات جدید، دارای نسبی دروغین است" دست به افشاگری جدیدی در این مورد زده است. وی مدعی شده نام واقعی الادریسی، "یوسف بن علی الحرشه" است نه الادریسی و خاندان آل سعود به دروغ وی را یوسف الدریسی می‌خوانند، وی سپس می‌افزاید: معروف است که خاندان سادات ادارسه (که از نوادگان امام حسن علیه السلام هستند) از زمان قبل از روی کار آمدن آل سعود حاکمان جیزان عربستان بوده‌اند و با پسر عموهای خود در مصر رفت و آمد بسیار داشته‌اند. زمانی که محمد بن علی الادریسی حاکم جیزان بود یکی از پسرعموهای وی در مصر به اتفاق یوسف بن محمد حرشه یعنی جد یوسف ادریسی (رئیس فعلی اطلاعات عربستان) به دیدار محمد بن علی الادریسی آمدند و یوسف بن محمد حرشه به عنوان "مهتر اسب‌ها" در سعودی ماند و این اولین ارتباط میان خاندان الادریسی و حرشه بود، این مطلب در کتاب ملوک العرب الریحانی نیز ذکر شده است.

جانشین گمنام بندر بن سلطان کیست؟//رئیس جدید سازمان اطلاعات عربستان کیست؟///در حال ویرایش///

اما طولی نکشید که سادات ادارسه به خیانت یوسف بن محمد الحرشه پی بردند و فهمیدند وی جاسوس ملک عبدالعزیز بوده و سال‌های طولانی اخبار منطقه جیزان را به وی می‌رسانده تا تسلط عبدالعزیز بر این منطقه را آسان نماید. به هر حال یوسف بن محمد حرشه صاحب چند فرزند به نام‌های علی، حسن، توفیق و بهجت شد. حکام سعودی با اجبار بر ادارسه تحمیل کردند که توقیق به عنوان واسطه و هماهنگ‌کننده میان آنها و آل سعود تعیین شود و بهجت نیز به سمتی درخور در اداره تحقیقات پلیس دست یافت، اما پسر دیگر حسن فقط به اشتغال در رشته پزشکی اکتفا نمود.

وزارت کشور سعودی تلاش‌های بسیاری کرد تا نام خاندان سادات ادارسه با خاندان حرشه را در هم بیامیزد، به عنوان مثال در اقدامی یوسف را تشویق کردند که آگهی فوت عموی خود در روزنامه‌ها را با پسوند الادریسی چاپ کند و این اتفاق نیز عملی شد‌، یوسف آگهی فوتی با عنوان درگذشت محمد بهجت الادریسی در روزنامه عکاظ چاپ نمود ( البته روزنامه‌های وقت از چاپ توضیح آنها سرباز زدند و تنها روزنامه عکاظ با وساطت یکی از امرا حاضر شد آن را چاپ کند) اقدامی که خشم خاندان ادارسه را برانگیخت و احمد حسن الادریسی رهبر ادارسه در آن زمان به همراه برادرش علی حسن الادریسی در صدد بر آمدند توضیحی در این مورد چاپ کند و اذهان عمومی را روشن سازند. 

خاندان سادات ادارسه به این حد کفایت نکردند و از خاندان حرشه در مصر خواستند اطلاعیه‌ای صادر و موضوع را کاملا توضیح دهند و شفاف‌سازی کنند که ادارسه و حرشه دو خاندان کاملا جدا از هم هستند، طایفه حرشه در مصر از این اقدام فروگذاری نکردند و در اطلاعیه‌ای بر این حقیقت تاکید کردند. هفده سال این موضوع پذیرفته شده بود که این دو طایفه هیچ ارتباطی با هم ندارند تا اینکه شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه طایفه حرشه، یک گواهی از مراکش دریافت کرده‌اند که آنها را به "ادارسه حرشی‌ها" منتسب می‌کند. هدف آل سعود از اصرار بر لقب الادریسی و اعلام آن این است که به همگان اعلام کند اختلافی میان ادارسه و آل سعود وجود ندارد تا حدی که یکی از آنها را در بالاترین منصب دستگاه اطلاعات کشورش جای داده است. مجتهد سپس اسناد زیر را جهت تاکید بر حقانیت گفته‌های خود منتشر می‌کند:

جانشین گمنام بندر بن سلطان کیست؟//رئیس جدید سازمان اطلاعات عربستان کیست؟///در حال ویرایش///

سندی صادره از سوی بزرگان ادارسه که نشان می‌دهد اسامی ذکر شده و از جمله جد یوسف الادریسی از حرشه هستند نه ادارسه

جانشین گمنام بندر بن سلطان کیست؟//رئیس جدید سازمان اطلاعات عربستان کیست؟///در حال ویرایش///

توضیح احمد حسن الادریسی رهبر ادارسه آن زمان در مورد آگهی فوت محمد بهجت با پسوند الادریسی و تاکید بر این امر که وی از خاندان حرشه است نه ادریسی

جانشین گمنام بندر بن سلطان کیست؟//رئیس جدید سازمان اطلاعات عربستان کیست؟///در حال ویرایش///

عذرخواهی روزنامه عکاظ از ادارسه به دلیل چاپ آگهی مذکور و توضیح واقعیت

در انتها، تصاویر یوسف الادریسی رئیس نه چندان شناخته شده سازمان اطلاعات عربستان در جشنی که به مناسبت تعیین وی به عنوان معاون روابط عمومی اطلاعات سعودی برگزار شده بود آمده است. این جشن توسط "آل مصوی" برگزار گردید و سرکنسول امارات متحده عربی" احمد حکاکی"، سرکنسول امور خارجه کویت صالح الصقعبی، سرکنسول دولت بحرین" ابراهیم المسلمی"، سرکنسول عمان " جمعه رشید"، و سرکنسول دولت قطر " عبد محسن آل عبدالله" نیز در آن شرکت داشته اند.


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، دادگاه فدرال آمریکا رأی به مصادره و فروش یک برج ۳۶ طبقه متعلق به جمهوری اسلامی ایران در منطقه منهتن نیویورک داده است.
 
 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسوشیتدپرس، دادستانی ایالات متحده آمریکا از صدور حکم برای فروش یک ساختمان بزرگ متعلق به جمهوری اسلامی ایران در منطقه منهتن نیویورک خبر داد.

آنها می‌گویند هستند که درآمد ناشی از فروش این آسمانخراش به افرادی که مدعی هستند تحت تاثیر حملات مربوط به ایران بوده‌اند داده خواهد شد.

این حکم توسط دادگاه فدرال با 19 شاکی و خواهان صادر شده است. این ساختمان 36 طبقه واقع در خیابان پنجم در قلب شهر نیویورک قرار دارد و در زمینه توسعه و ترویج زبان و فرهنگ فارسی فعالیت می‌کند.

براساس این گزارش، در میان طلبکاران خانواده‌ها و قربانیان بمب گذاری مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت در سال 1983 و بمب گذاری برج «خوبر» در عربستان سعودی هستند.

«کاترین فارست» قاضی دادگاه فدرال آمریکا در حمایت از شکایت سال گذشته دولت آمریکا در این پرونده رای داد و گفت که مالکان ساختمان تحریمها علیه ایران را نقض کرده‌اند و به پولشویی پرداخته اند.

این گزارش مدعی است که این ساختمان متعلق به «بنیاد علوی» است که یک سازمان غیرانتفاعی وابسته به جمهوری اسلامی ایران است.

پیش از این 2 بار در سال گذشته رای به مصادره این ساختمان و اموال آن داده شده بود.

براساس گزارشها، فروش این ساختمان لزوما قریب‌الوقوع نیست و بنیاد علوی می‌تواند در مورد این حکم فرجام خواهی کند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه علاوه بر این ساختمان، مقام‌های آمریکایی اموال  بنیاد علوی در دیگر ایالت‌های آمریکا؛ مریلند، کالیفرنیا تگزاس و ویرجینیا را هم فروخته و حساب‌های بانکیشان را مصادره می‌کنند. 





وزارت خارجه ترکیه گفته است ضراب شهروند ترکیه است و نمی تواند درباره او اطلاعاتی را به کشور دیگری ارائه کند حتی اگر این فرد اصالتا اهل آن کشور باشد.
وزارت خارجه ترکیه درخواست مقامات ایرانی برای دریافت اطلاعات درباره رضا ضراب فعال اقتصادی را رد کرد.به گزارش عصر ایران، ضراب فعال اقتصادی ایرانی مقیم ترکیه است. او هم اکنون در ترکیه متهم به پرداخت رشوه به تعدادی از وزیران این کشور و فرزندان آنهاست. این موضوع در ماه های اخیر فاش شده است.

سایت اینترنتی روزنامه ملیت ترکیه نوشت: وزارت خارجه ترکیه از پذیرش درخواست ایران برای ارائه اطلاعات درباره ضراب خودداری کرده است. آنکارا گفته است ضراب شهروند ترکیه است و نمی تواند درباره او اطلاعاتی را به کشور دیگری ارائه کند حتی اگر این فرد اصالتا اهل آن کشور باشد.ضراب، شهروندی ترکیه را کسب کرده است. او چند پیش به دنبال متهم شدن در پرونده فساد مالی بزرگ در ترکیه ، بازداشت و سپس با وثیقه آزاد شد.ایران قبل از این از ترکیه درخواست کرده بود اطلاعاتی درباره ضراب دریافت کند.این اقدام پس از آن صورت گرفت که نام ضراب به عنوان یکی از افراد متهم در ماجرای اخیر پول شویی و فساد اقتصادی در ایران نیز مطرح شد. به همین دلیل مقامات ایرانی تصمیم گرفتند اطلاعات گسترده تری درباره فعالیت های ضراب در داخل و خارج از ایران و به ویژه ترکیه بیابند.
اشاره گزارش به بازداشت بابک زنجانی و پرونده اتهامات اقتصادی علیه وی در ایران است.




سخنگوی داغش: اقدامات القاعده دیگر جهاد نیست بلکه ایجاد شکاف میان صفوف مبارزان، عشق بازی با طاغوتیان،همصدایی با منحرفان و حمایت از پست فطرتان است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


گروه موسوم به "حکومت اسلامی عراق و شام" (داعش)، رهبران گروه القاعده را به خیانت به اصل و ماهیت جهاد اسلامی متهم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» ؛ در تازه ترین بیانیه ای که از سوی "حکومت اسلامی عراق و شام" منتشر شد، اتهامات منتسب به گروه القاعده مبنی بر خیانت به اصول و پایه های جهاد اسلامی، بیانگر اختلافات شدید میان گروه داعش و شبکه القاعده است.

محمد العدنانی، سخنگوی گروه "حکومت اسلامی عراق و شام" در این بیانیه که بر روی اینترنت منتشر شده، تاکید می می کند: "رهبر گروه القاعده به چکشی برای شکستن طرح دولت اسلامی تبدیل شده است".

همچنین، سخنگوی گروه "حکومت اسلامی عراق و شام" رهبران القاعده را متهم نمود که از مسیر اصلی جهاد اسلامی خارج شده اند.

«ابو محمد العدنانی» سخنگوی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در پیامی صوتی که امروز منتشر شد با انتقاد از القاعده، تاکید کرد که اقدامات این گروه جهاد نیست. العدنانی گفته که اقدامات القاعده دیگر جهاد نیست بلکه ایجاد شکاف میان صفوف مبارزان، عشق بازی با طاغوتیان،همصدایی با منحرفان و حمایت از پست فطرتان است.

وی با اشاره به اینکه القاعده در حال سنگ اندازی در مسیر تشکیل خلافت اسلامی داعش در عراق و شام است، تاکید کرد که مشکل ما قتل فلانی یا بیعت فلانی نیست بلکه مشکل در روش منحرف القاعده است. رسانه‌های خبری بارها گزارش داده بودند که داعش از ماه دسامبر تا کنون درگیری‌های شدیدی با دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه به ویژه جبهه النصره که شاخه القاعده در سوریه است، دارد و در این درگیری‌ها ۴ هزار نفر کشته شده‌اند. 

در این بیانیه همچنین به انشعابات صورت گرفته در گروه القاعده اشاره شده است.

طی ماههای اخیر، حکومت اسلامی شام و عراق و گروه القاعده، بدلیل شدت اختلافات و درگیریهای میان این دو گروه، بارها نسبت به یکدیگر اعلام بیزاری و انزجار نمودند.

این اختلافات تا بدانجا گسترش یافت که شبکه القاعده در بیانیه ای که در اینترنت منتشر شد، اعلام کرد که با گروه داعش هیچگونه ارتباطی ندارد و مسئول رفتارهای گروه داعش نیست.

گروه داعش از جمله گروههای نوظهوری است که پس از حمله ایالات متحده آمریکا به عراق و سقوط صدام حسین تشکیل شد و این کشور را با چالش جدی مواجه نموده است.

از حدود دو ماه قبل ارتش عراق عملیات گسترده نظامی را در استان الانبار در مقابله با گروه داعش آغاز کرده است.

این در حالیست که این کشور خود را برای انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی آماده می سازد که اوضاع امنیتی ناآرام این کشور به نگرانیها در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی دامن زده است.




آلبا کلرد خواننده و رقصنده مصری به تازگی تصاویری از خود با مجتبی امانی کاردار و یا مسوول دفتر حفاظت از منافع ایران در مصر منتشر کرده و گفته است: سفارت ایران در مصر، من را به مهمانی ای که به مناسبت عید نوروز در محل اسکان او برگزار شده بود دعوت کرده و استقبال گرمی از سوی حاضرین از من به عمل آمد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرانس 24 با انتشار گزارشی از حضور یک خواننده و رقصنده مصری در دفتر حفاظت از منافع ایران در مصر خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، آلبا کلرد خواننده و رقصنده مصری به تازگی تصاویری از خود با مجتبی امانی کاردار و یا مسوول دفتر حفاظت از منافع ایران در مصر منتشر کرده و گفته است: سفارت ایران در مصر، من را به مهمانی ای که به مناسبت عید نوروز در محل اسکان او برگزار شده بود دعوت کرده و استقبال گرمی از سوی حاضرین از من به عمل آمد.



خانم کلرد که البته چندان هم معروف و مشهور نیست اصالتا از خانواده ای ایرانی-ترک است.
 
در پی تماس فرانس24 با دفتر حفاظت از منافع ایران در مصر، مقامات مسوول در این دفتر عنوان کردند خانمی به اسم کلرد را نمیشناسند اما حضور وی در جشن را نیز تکذیب نکردند.


مقامات دفتر حفاظت از منافع ایران در مورد حضور خانم کلرد در جشن نوروزی نیز توضیح دادند:« ما از تمامی ایرانیان و یا کسانی که پدر و مادر ایرانی داشته اند و اطلاعات آنها در دفتر موجود بوده است برای جشن نوروز دعوت به عمل آورده ایم.»

با این حال، اقدام مسئول دفتر حفاظت از منافع ایران در مصر بی سابقه نیست، چراکه وی پیش از این در مراسمی با حضور احمدی نژاد از یک بازیگر مصری که در آثار سینمایی غیراخلاقی ایفای نقش کرده است، دعوت کرده بود.

در مراسمی که سال گذشته در دفتر حافظ منافع ایران در مصر برگزار شده بود، وفا عامر بازیگر مشهور مصری است حضور یافته بود.

این بازیگر مصری به دلیل حضور متعدد در فیلم های غیراخلاقی در میان مصری ها نیز به بازیگری شهره است که در آثار غیراخلاقی هیچ ابایی از به نمایش گذاشتن بدنش ندارد!




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد