سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده



 

***ادعای جدید ضدایرانی معاون رئیس پلیس دبیروزنامه "الاهرام" مصر مصاحبه ای را با "ضاحی خلفان" معاون رئیس پلیس دبی درباره تحولات منطقه و اختلاف با قطر انجام داده است.
وی باز هم قطر را به حمایت از مخالفان اسلامگرا در کشورهای عربی متهم کرد و گفت که اگر دولت در مصر ضعیف یا ساقط شود امنیت کشورهای عرب خلیج فارس از هم می پاشد.
خلفان در پاسخ به این سوال که آیا ایران خطری برای امارات است؟ مدعی شد که ایران با برخی افراط گرایان در دولت های خلیج فارس ارتباط دارد و تلاش می کند آنان را برای آموزش جذب کند.
معاون رئیس پلیس دبی با تاکید بر اینکه تمام این کارها تحت نظر است و شناسایی شده، ادعای خود را تکرار کرد و توضیح داد که ایران برخی جوانان را در کشورهای خلیج فارس جذب و توسط سپاه پاسداران تحت آموزش انجام عملیات خرابکاری و بمب گذاری قرار می دهد.
وی افزود که این اقدامات البته ناکار آمد است و صرفا به ایجاد تنش با کشورهای شورای همکاری منجر خواهد شد.
***زمان لازم برای تولید بمب هسته ای ایران!خبرگزاری رویترز نوشت: جان کری امروز در صحبت های خود درباره توان هسته ای ایران گفت: از اطلاعات بدست آمده نتیجه می گیریم که ایران می تواند در عرض دو ماه بمب هسته ای بسازد.
جان کری با تکرار ادعاهای خود علیه کشورمان ادامه داد: مردم دنیا تصور می کنند که ما بعد از دو ماه با ایران به توافق خواهیم رسید ولی همان مهلت برای ایران کافی است که به یک سلاح دست پیدا کند.
در پایان این گزارش آمده است: جان کری این صحبت ها را در جواب سوالی بیان کرد که آیا این توافق شش ماهه به دوازده ماه تمدید خواهد شد یا خیر؟


***مذاکرات هسته ای زیر سایه یک توافق نفتیخبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: مذاکرات نفتی بین ایران و روسیه می تواند جلوی غرب را برای رسیدن به توافقی جامع به منظور تعطیل کردن نیروگاههای هسته ای ایران را بگیرد، به همین دلیل دولت اوباما از ایجاد چنین توافقی بین ایران و روسیه بسیار نگران است.
روزنامه "کومرسات" روسیه در این زمینه نوشته است: روسیه در حال طرح ریزی برنامه ای است تا از ایران روزانه پانصد هزار بشکه نفت خریداری کند، که این موضع روسیه تحریم هایی که باعث محدودیت صادرات ایران شده اند را درهم خواهد شکست، اما مسئله ای که وجود دارد این است که روسیه و ایران هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به چنین توافقی دارند ولی با همه این احوالات این مسئله به شدت کاخ سفید را نگران کرده است.

 در ادامه این گزارش آمده است: در نامه ای که روز دوشنبه، کنگره آمریکا به رئیس جمهور اوباما تقدیم کرد از وی خواسته شده است تا در صورت پیشروی ایران و روسیه در قرارداد نفتی باید تحریم هایی که نسبت به ایران در حالت تعلیق درآمده بود، دوباره از سر گرفته شوند.
"باب کرکر" سناتور جمهوری خواه در کمیته ارشد روابط خارجی مجلس سنا، در این زمینه گفت: ایران و روسیه در حال محک زدن عزم آمریکا هستند؛ به همین دلیل ما باید خود را آماده کنیم تا در صورتی که ایران به تعهدات عمل نکرد؛ دوباره تحریم ها را علیه این کشور اعمال کنیم.
***دستور حمله به ایران صادر شده استروزنامه الکترونیکی "رای الیوم" نوشت: دو افسر عالی رتبه در ارتش اسرائیل فاش کردند که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر و موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیسی به ارتش این رژیم دستور داده اند که خود را برای انجام یک حمله نظامی علیه تاسیسات نظامی ایران به رغم وجود مذاکرات هسته ای با قدرت های بزرگ، در خلال سال جاری آماده کنند.
این در حالی است که هم اکنون رابطه آمریکا و اسرائیل به دلیل اظهارات اخیر موشه یعلون درباره باراک اوباما و جان کری وزیر خارجه آمریکا و موضوع مذاکرات صلح جاری با طرف فلسطینی و همچنین ضعف آمریکا در موضوع ایران دچار تنش شده است.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از این ژنرال های اسرائیلی گزارش داد که یکی از آنها "گادی آیزنکوت" معاون رئیس ستاد ارتش و "آگای یحزگیل" فرمانده لشگر مهندسی در شعبه اداره عملیات در ستاد مشترک ارتش اسرائیل هستند و این اظهارات را در جریان نشست های مشترک کمیسیون های امور خارجه، امنیت و دارایی در کنیست بیان کرده اند.
نمایندگانی که در این جلسات حضور داشته اند، تاکید کردند که این ژنرال ها درباره اینکه آیا وجود مذاکرات هسته ای بین ایران و قدرت های بزرگ جهانی تاثیری در این سیاست دولت اسرائیل ایجاد می کنند یا خیر؟ اعلام کرده اند که ارتش اسرائیل دستورات واضحی دریافت کرده و مذاکرات تاثیری در سیاست های دولت نتانیاهو نخواهد داشت.
"آیزنکوت" و "یحزگیل" ژنرال های اسرائیلی تاکید می کنند که ارتش اسرائیل دستورات واضحی از نتانیاهو و یعلون دریافت کرده که آمادگی کامل برای انجام حمله نظامی علیه ایران را بدون توجه به مذاکرات بین ایران و قدرت های بزرگ، داشته باشیم.


***روسیه مقابل تهدیدات ضد ایرانی ایستادروزنامه هاآرتص نوشت: روسیه هشدارهای آمریکا به خاطر رابطه نفتی ایران و روسیه را رد کرد.
هاآرتص نوشت: یک مقام دیپلماتیک روس با عصبانیت در مورد مواضع آمریکا در قبال رابطه نقتی ایران و آمریکا موضع گرفت و اعلام کرد که مسکو از تهدیدات آمریکا هراسی ندارد.
معاون وزیر امور خارجه مسکو نیز اعلام کرد که رابطه نفتی با ایران یک پروسه طبیعی و معمولی است و هیچ یک از عناصر چالشی سیاسی و اقتصادی را در بر ندارد.
یکی از روزنامه های روسیه در گزارشی اعلام کرده است که مسکو برنامه دارد روزانه 500 هزار بشکه نفت خام را از ایران خریداری کند.


***خوش بینی روسیه نسبت به نیروگاه اراکوب سایت روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست نوشت: «در حالی که غرب به شدت نگران نیروگاه اراک است روسیه خبر از پیشرفت در مذاکرات، در خصوص نیروگاه اراک می دهد.
دلیل نگرانی غرب به خاطر این است که نیروگاه اراک پلوتونیوم تولید می کند که این ماده یکی از دو ماده لازم برای ساخت بمب هسته ای است؛ اما ایران می گوید که این ماده برای مصارف پزشکی مانند درمان سرطان لازم است.»
در ادامه این گزارش آمده است: "سرجئی ریابکوف" معاون وزیر خارجه روسیه گفته است: احتمال رسیدن به توافق جامع بر سر نیروگاه هسته ای اراک وجود دارد.
در پایان این گزارش آمده است: در همین راستا ایران پیشنهاد داده است که برای رسیدن به توافق حاضر است تولید پلوتونیوم را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.


***سوءاستفاده ضدانقلاب از مولوی عبدالحمید علیه ایراندر حالی که «مولوی عبدالحمید» امام جمعه اهل سنت زاهدان، بارها در مصاحبه های مختلف تاکید داشته که با کمک ریش سفیدان و علمای اهل سنت و تشکیل هیئت مذاکره کننده، توانسته اند چهار مرزبان ایرانی گروگان گرفته شده توسط گروهک تروریستی جیش العدل را آزاد کنند، موجی تبلیغاتی در رسانه های ضدانقلاب به خصوص بی بی سی فارسی (BBC Persian) و صدای آمریکا (VOA) به راه افتاده است تا مولوی عبدالحمید را تنها عامل آزادی گروگان ها معرفی کند و به این بهانه که دولت از امام جمعه زاهدان به طور مخصوص قدردانی نکرده است، مدعی شده اند در ایران اهل سنت در تنگنا هستند.
این در حالی است که وزارت اطلاعات در بیانیه خود از تلاش های علما و ریش سفیدان اهل سنت تقدیر و تشکر کرده است.
علیرغم آنکه رسانه های بیگانه می کوشند مولوی عبدالحمید را فردی معرفی کنند که حتی تروریست ها هم او را قبول دارند، وی در مصاحبه خود به صراحت گفته است که پیش از به گروگان گرفته شدن مرزبان ها، گروه هایی را برای مذاکره با جیش العدل جهت منصرف کردن این گروهک از انجام اقدامات خشونت آمیز در خاک ایران اعزام کرده و حتی پیشنهاد دریافت امان نامه از نظام با میانجیگری وی برای سران این گروهک را ارائه داده است، اما این گروهک هیچ توجهی به خواسته هایش نکرده اند.
تردیدی وجود ندارد که از اصلی ترین عوامل اصلی آزادی سربازان ربوده شده، فضایی است که علیه اقدام این تروریست ها -به خصوص پس از اعلام قتل یکی از مرزبانان- ایجاد شده و در کنار میانجیگری علما و ریش سفیدان منطقه، زمینه آزادی این مرزبانان را فراهم آورده است.
سؤال اساسی این است که اگر مولوی عبدالحمید حقیقتا دارای چنین نفوذی در میان گروهک های تروریستی است که می تواند گروگان ها را آزاد کند، چرا در گروگانگیری های گذشته از سوی گروهک ریگی -که جیش العدل اعضای باقی مانده آن گروهک هستند- نتوانست اقدام مثبتی صورت دهد و سربازان بسیاری در راه دفاع از کشور به دست این تروریست ها به شهادت رسیدند؟!
متأسفانه در این میان شاهدیم که جناب عبدالحمید در دام تبلیغاتی این رسانه ها گرفتار شده و به جای اعلام برائت صریح از اقدامات تروریستی فرقه گرایانه و محکوم نمودن گروهک موسوم به جیش العدل، اسیر بازی رسانه ای دشمن شده است.
انفعال امام جمعه اهل سنت زاهدان در برابر تحلیل های تفرقه افکنانه رسانه های بیگانه که به راه انداختن جنگ شیعه و سنی در ایران را به عنوان هدفی راهبردی دنبال می کنند، بیش از هر چیز نشانگر ضعف در تشخیص و عدم برخورداری از مشاوران دلسوز و آگاه است.
مولوی عبدالحمید به تلویزیون فارسی بی بی سی -که سابقه حمایت از تروریست معدوم، عبدالمالک ریگی را در پرونده دارد- مصاحبه داد و اگرچه این پیروزی بزرگ را متعلق به ملت شریف ایران دانست، اما متاسفانه هیچ انتقادی از رویکرد موذیانه، خصمانه و تفرقه جویانه رسانه دولتی انگلیس نکرد؛ اقدامی که از یک عالم دینی بعید بود!


***واکنش کارشناس فارسی زبان اسرائیلی به ماهواره جاسوسی علیه ایران «مئیر جاویدان فر» کارشناس اسرائیلی مسائل ایران به پرتاب ماهواره جاسوسی اسرائیل علیه برنامه هسته ای ایران واکنش جالبی نشان داد.

 در پی این اقدام رژیم صهیونیستی، مئیر جاودان فر که به عنوان کارشناس مسائل ایران با رسانه ای فارسی زبان مانند بی بی سی فارسی و صدای آمریکا گفتگو می کند در توئیتر خود نوشت: ای کاش به جای ماهواره، تمام دولت نتانیاهو را می فرستادند به فضا. برای امنیت اسرائیل مفیدتر و بهتر بود.


***اظهار نظر نامزد ریاست جمهوری مصر درباره برنامه هسته ای ایرانپایگاه خبری "آفریقا نیوز" خبر داد که "حمدین صباحی" موسس جریان مردمی مصر و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر که در برنامه‌ای تلویزیونی حضور پیدا کرده بود، تأکید کرد که از حق ایران در دست یابی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای حمایت می‌کند.
صباحی که در برنامه تلویزیونی "علی اسم مصر" شرکت کرده بود گفت از اینکه به جبهه ناصری ها در مصر که نقش مصر را در میان کشورهای عربی و آفریقایی تقویت کرده بود تعلق دارم افتخار می‌کنم.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره ادعای امارات در مورد جزیره‌های سه گانه ایرانی گفت: به شدت اشغال حتی یک وجب از خاک یک کشور عربی از جمله امارات و فلسطین را محکوم می‌کنم اما مشکلاتی که ریشه دار نیستند باید حل و فصل شوند.
وی همچنین خواستار رسیدن به روندی عادلانه در تأمین امنیت مصر و دیگر کشورهای از جمله ایران، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس در منطقه شد.
صباحی پافشاری کرد که روند روابط خارجی با همه کشورهای منطقه از جمله ایران را بر اساس منافع ملی مصر پیش خواهد برد و افزود: به دنبال جنگ افروزی با هیچ کشوری از جمله ایران و ترکیه نیستم و امنیت مصر با امنیت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در ارتباط است.


***توافق تسلیحاتی ایران، کابوس جدید غربپایگاه اینترنتی امریکن اینترست با اشاره به فشارهای غرب علیه روسیه و ایران به عنوان متحدان منطقه ای نوشت: «به نظر می رسد رهبران کشورهای غربی به یک استراتژی برای مقابله با پوتین دست پیدا کرده اند: با تحریم به او ضربه بزنند و بعد متناسب با وضعیت اوکراین کمک هایی ارائه کنند.
اما با کمال تعجب برای غرب، پوتین برنامه های دیگری دارد: گفتگوهای اتمی این هفته در وین ادامه پیدا کرد و به نظر می رسد که مسکو آشکارا آماده است که تحریم های ایران را که به رهبری آمریکا جلو می رود، نقض کند. این اقدام تضمین دولت اوباما را زیر سئوال می برد که گفته بود نه بحران کریمه نه تحریم اخیر روسیه از نفوذ قدرت آمریکا در گفتگوهای اتمی با ایران، کم نمی کند.»
قرارداد احتمالی احتمالا 20 میلیارد دلار ارزش دارد که شامل خرید 500 هزار بشکه نفت در روز می شود که صادرات ایران را 50 درصد افزایش می دهد و در مقابل روسیه کالا و ماشین آلات به ایران صادر می کند. این قرار داد منجر به کم شدن فشارهای اقتصادی بر ایران می شود و ایران می تواند با کمک روسیه به مشتری های نفتی اش دسترسی پیدا کند. نتیجه دیگر چنین قراردادی می تواند باز شدن راه برای انتقال تجهیزات مورد نیاز برای برنامه های اتمی یا سخت افزارهای نظامی به ایران باشد.»
در عین حال وب سایت تحلیلی "دیلی بیست" (thedailybeast) نیز در تحلیلی درباره توافق نفتی ایران و روسیه نوشت: «تنش ها بین غرب و روسیه به اوج خود می رسد و در این رویارویی، مسکو دارای یک اهرم فشار بسیار قوی است و آن فروش موشک های فوق العاده پیشرفته و مخرب به ایران است.»
این وب سایت اضافه کرد: «یکی از تصمیمات خطرناک روسیه ممکن است مسلح کردن ایران به تسلیحات پیشرفته باشد و این مسئله به واقعیت خیلی نزدیک تر از آن است که بخواهید حتی تصورش را هم بکنیم.»
دیلی بیست به نقل از رویترز نوشت که «هفته پیش این خبرگزاری فاش کرد که روسیه آماده است تا در برابر نفت ایران مبلغ بیست میلیون دلار به این کشور تحویل دهد و بعد از آن یک مقام ایرانی که نام آن فاش نشد به سرویس های خبری گفت که این داد و ستد ممکن است شامل تسلیحات هم بشود.


***شکایت جدید علیه همسر نتانیاهوروزنامه هاآرتص در خبری نوشت: یک شکایت قانونی دیگر علیه سارا نتانیاهو همسر نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مطرح شده است که مبنای این شکایت، زورگویی و تحقیر کردن دیگران و رفتار بد همسر نخست وزیر بوده است.
هاآرتص نوشت: این شکایت که توسط یکی کارمندان اسبق دفتر نخست وزیری انجام گرفته است، شکایت خود را از همسر نخست وزیر به دادگاه در روز سه شنبه ارائه کرده است.
این دومین شکایت از همسر نتانیاهو در کمتر از یک ماه می باشد.


***افشاگری روزنامه نگار جنجالی آمریکا علیه دولت اوباماسیمور هرش، نویسنده و روزنامه نگار جنجالی آمریکایی، در مطلبی مفصل که در دوهفته نامه بریتانیایی London Review of Books منتشر ساخته به همکاری میان آمریکا، ترکیه، عربستان سعودی و قطر در کمک به شورشیان مخالف سوریه می پردازد و می نویسد که دولت اوباما هرگز علنا به نقش سیا در راه اندازی کانال انتقال مخفی اسلحه به سوریه از طریق ترکیه، اعتراف نکرده است. او همچنین می گوید که حمله شیمیایی ماه اوت 2013 در حومه دمشق با گاز سارین، توسط شورشیان تحت حمایت ترکیه انجام گرفته است تا آمریکا با این گمان که حمله کار بشار اسد بوده و خط قرمزهایش نادیده گرفته شده، علیه اسد دست به حمله نظامی بزند.
به گزارش صدای آمریکا(VOA)، دولت ترکیه قویا ادعاهای سیمور هرش، گزارشگر تحقیقی آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر را رد کرده که می گوید آنکارا پشت حمله شیمیایی 21 اوت در سوریه بود.
پیشتر کاخ سفید با انتشار بیانیه ای گفته بود: «ما گزارش اخیر آقای هرش را دیده ایم که تنها بر اساس اطلاعاتی از یک منبع ناشناس نتیجه می گیرد که حمله شیمیایی 21 اوت 2013 در سوریه عامل دیگری داشته است.»
سیمور هرش در مقاله خود به تفصیل بیان می کند که حمله شیمیایی با گاز سارین به حومه دمشق در واقع توسط شورشیان سوریه انجام گرفت که از سوی ترکیه عمل می کردند و هدفشان زمینه سازی و واداشتن آمریکا به حمله به سوریه بود. هرش به نقل از یک مقام ارشد اطلاعاتی در آمریکا می گوید: «حال می دانیم که حمله شیمیایی، نقشه رجب طیب اردوغان برای واکنش نشان دادن به عبور از خط قرمز آمریکا بود.»
این منبع به نویسنده مقاله گفته است: «آژانس اطلاعاتی دفاعی آمریکا به مقامات ارشد نظامی و دیگر مقامات اطلاعاتی گفتند که گاز سارین را ترکیه تامین کرده بود و این گاز تنها با حمایت ترکیه امکان انتقال به سوریه را داشت. ترکیه همچنین آموزش لازم برای تولید سلاح از سارین و کاربرد آن را نیز آموزش داده است.»


***یک مسلمان وزیر فرهنگ بریتانیایک مسلمان وزیر فرهنگ انگلیس شد.
نخست‌وزیر انگلیس «ساجد جاوید»، یک بانکدار سابق مسلمان را به عنوان وزیر فرهنگ جدید این کشور معرفی کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، قرار است ساجد جاوید، از حزب محافظه‌کار جانشین «ماریا میلر» که امروز به دلیل رسوایی‌های مالی استعفا کرد، شود.
جاوید که پاکستانی‌الاصل است، تا سال گذشته در وزارت خزانه‌داری انگلیس فعالیت می‌کرد.
جاوید پسر یک راننده اتوبوس در بریستول، برای بانک منهتن و دویچه بانک قبل از آغاز فعالیت‌های سیاسی‌اش کار می‌کرد. وی در سال 2010 به عنوان یکی از اعضای پارلمان برگزیده شد.


***پیام «چوچانگ» پایتخت به ایرانیانیکی از غافل‌گیری‌های سیروس مقدم در آخرین سری «پایتخت» حضور یک بازیگر چینی در سریال بود. بازیگری که به راحتی فارسی صحبت می‌کرد و در همان ابتدای حضور در پایتخت کنجکاوی‌های زیادی را برانگیخت و نام «چوچانگ» را وارد دایره‌المعارف فرهنگ عامه ایرانی کرد.
نام اصلی «چوچانگ» منگ‌هان ژانگ است و این اولین حضور او در یک اثر رسانه‌ای است. اتفاقی که به شدت از آن راضی است و علاقه‌مند به تکرار آن.
چوچانگ معتقد است، داستان پایتخت، به خصوص بخشی از آن که راهی برای باز کردن ارتباط فرهنگی ایرانی‌ها و چینی‌ها با هم بود، برای او به عنوان یک شهروند چینی به شدت دوست‌داشتنی و جالب‌توجه بود.
از او پرسیدیم فکر می‌کند اگر چینی‌های دیگری این سریال را ببینند واکنش‌ آنها چه خواهد بود که پاسخ داد: خوششان می‌آید، ایرانی‌ها و چینی‌ها در گذشته تبادلات فرهنگی زیادی داشته‌اند و چینی‌ها خاطره‌های زیادی از ایرانی‌ها دارند.
نظر چینی‌ها در مورد ایرانی‌ها را از او پرسیدیم که گفت: در چین همه خیال می‌کنند کل مردم خاورمیانه یکسانند، همه عربی صحبت می‌کنند و یک فرهنگ واحد دارند، من مجبورم همیشه به اطرافیانم توضیح دهم که ایرانی‌ها با اعراب متفاوتند. من فکر می‌کنم سوءتفاهم فرهنگی میان ایران و چین خیلی زیاد است و مردم معمولی اصلا اطلاعی از ایرانی‌ها ندارند. تقصیری هم ندارند، از کجا بفهمند؟ کسی و جایی از ایران نیامده است که به چینی‌ها، ایران را معرفی کند. من بلد نیستم کار رسانه‌ای کنم، اما حاضرم به هر کاری که ایرانی‌ها بخواهند در مورد خودشان بسازند و ایران را به مردم چین معرفی کنند، کمک کنم.

***خواننده ای که پابرهنه برای احمدی نژاد می خواند!هاشم تفکری بافقی، خواننده جوانی که حرفهای ناگفته اش را با زبان موسیقی می زند.
 کار در خانه چندان هم برای او بی دردسر نیست. وی تهدید و ایجاد دردسرهای مختلف در محیط زندگی و کار برای این خواننده حزب اللهی دیگر عادی شده و روال زندگی اش را با این خطرات بسته است. او موسیقی را هدف نمی داند بلکه موسیقی را یک وسیله برای رسیدن به اهداف انقلابی می داند.
هاشم تفکری بافقی، به گفته خودش تنها خواننده جوان و حزب اللهی ست که این روزها هنوز هم برای احمدی نژاد می خواند.
او در آخرین پست وبلاگ خود نوشته:«من با افتخار هنوز از هیچ جریانی پول نگرفتم و خوشحالم که پیشنهادها دلمو نلرزوند و هنوز پابرهنه حال می کنم. افتخارم اینه، حمایت جدی مو وقتی از دولت احمدی نژاد اعلام کردم که دولتش تموم شده بود.»
خودش می گوید پیشنهادهای میلیونی جریان های سیاسی را رد کرده و هنوز پابرهنه هست. هاشم تفکری بافقی پس مدت ها سکوت، بالاخره آهنگ جدیدش را با نام “من برگشتم” منتشر کرد.
آهنگی که از سرورهای مختلف، بیش از ده هزار بار در فضای مجازی دانلود شد. اوج محبوبیت هاشم بافقی در میان حامیان احمدی نژاد که کم و بیش او را می شناختند، اجرای زیبا و با احساس این قطعه بود که در شرایط فشار و مظلومیت احمدی نژاد منتشر شد.
او در این قطعه احمدی نژاد را به مختار و تهمت پراکنی علیه او را به شرایط محاصره مختار در قصر کوفه تشبیه کرده است. بافقی در آهنگ هایش صراحتا از رهبری حمایت کرده و می گوید که هیچ وقت رهبری را تنها نمی گذارد.


***دعوت به قتل عام شیعیان عراق توسط مبلغ وهابی پس از قطع آب بخش هایی از آب رودخانه فرات توسط نیروهای تروریستی داعش، « طه الدلیمی» یکی از مبلغان مشهور وهابی تهدید به قطع آب شیعیان جنوب عراق کرد.
بر اساس گزارش خبرگزاری نون، در همین راستا « طه الدلیمی » روحانی وهابی طی برنامه ای تهدید کرد که آب از شیعیان جنوب عراق قطع خواهد شد .
این مبلغ وهابی ضمن انقلاب خواندن تحرکات و ناامنی های اخیر عراق توسط نیروهای ترویستی، با سخنان تفرقه افکنانه ای تاکید کرد:« انقلاب موجود در عراق، انقلاب اهل تسنن و ضد شیعیان است و با قطع کردن آب می توان سه چهارم از شیعیان جنوب عراق را نابود کرد.»
وی در ادامه داعش را به قطع نمودن آب از این مناطق و هلاک کردن شیعیان فرا خواند.
طه الدلیمی، از مبلغین معروف وهابی است که دشمنی وی با شیعیان برای همگان روشن بوده و در برنامه های متعدد تلویزیونی شیعیان را کافر می خواند.


***سبقت غیرمجاز «حرام شرعی» استآیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام این مطلب افزود: برای جمهوری اسلامی یک عیب محسوب می‌شود که در میان کشورهایی قرار بگیرد که تعداد کشته‌های آنها بالا است.
وی به آمار تصادفات اشاره کرد و گفت: از نظر بنده سبقت غیرمجاز و رانندگی در حالت خواب‌آلودگی حرام شرعی به حساب می‌آید.
آیت‌الله مکارم شیرازی به اخلاق اسلامی اشاره کرد و گفت: شعاری که پلیس با عنوان گذشت و صبوری برای امسال انتخاب کرده جزء اخلاق اسلامی است و باید مردم عزیزمان به این نکته توجه داشته باشند.


***افزایش حضور آفتاب درخانه کروبیفاطمه کروبی همسر مهدی کروبی در حاشیه مراسم ختم مرحوم علی اکبرصادقی پدر همسر سید محمد خاتمی در پاسخ به اینکه وضعیت همسرش در حال حاضر چطور است گفت: بعد از عمل های جراحی متعددی که داشته است به حمدالله در سلامت به سر می برند و خوشبختانه می توانند از هوای سالم منزل استفاده کنند.
وی در پاسخ به اینکه شرایط نسبت به گذشته چگونه شده است، گفت: شرایط نسبت به گذشته بهتر است، هوا بهتر شده است. آفتاب بیشتر شده است هوا هوای خانه است نه حصر.
همسر مهدی کروبی افزود: قبلا که بچه ها برای ملاقات پدر به خانه می آمدند ماموران حضور داشتند اما حالا ماموران نیستند،‌ برخورد ماموران در زمان حضورشان با ما بسیار انسانی است.


***دفن جاسوس آمریکایی در اصفهان شایعه استرسول یاحی در پاسخ به این سئوال که نظر شما در ارتباط با دفن ریچارد فرای در اصفهان چیست، اظهار کرد: صحبت‌هایی که در این زمینه شده تنها شایعه‌سازی است و مردم نباید به این شایعه‌ها توجهی کنند.
وی با بیان این‌که البته ریچارد فرای در زمان حیات خود خواستار شده است که پس از مرگش در اصفهان دفن شود، عنوان کرد: این درخواست ریچارد فرای در زمان احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت صورت گرفته بود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان تصریح کرد: اما در حال حاضر بیش از یک ماه از زمان مرگ ریچارد فرای می‌گذرد و تاکنون هیچ درخواستی از سوی ورثه وی به وزارت امور خارجه ایران مبنی بر دفن ریچارد فرای در اصفهان نرسیده است.
وی ادامه داد: صحبت‌های عنوان شده در این زمینه تنها نوعی شایعه‌سازی و جو‌سازی است و دلیلی ندارد که مردم عکس‌العملی از خود نشان بدهند.


***قیمت پیامک‌ نوروزی رئیس جمهوردر حالی که اپراتورهای تلفن همراه از اعلام جزئیاتی در خصوص پیامک‌های تبریک نوروزی همراه اول، میزان هزینه، محل تامین اعتبار و تعداد پیامک‌ها خودداری می‌کنند، یک منبع آگاه در این خصوص، اظهار داشت: این کار یک سفارش عادی به اپراتورها بوده که سفارش دهنده گفته‌ هزینه آن را پرداخت خواهد کرد؛ اما اپراتورها اعلام کرده‌اند قصد دریافت وجه بابت هزینه این پیامک‌ها ندارند.
وی گفت: از ابتدا سفارش ریاست جمهوری با قصد عدم پرداخت هزینه نبوده است.
پیش از این، مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور اعلام کرده بود: هزینه‌ای بابت این پیامک‌ها توسط نهاد ریاست جمهوری پرداخت نشده و قرار نیست پرداخت شود؛ این کار با قبول هزینه و اسپانسر شدن توسط اپراتورها انجام شده است.
وی ادامه داد: به گفته اپراتورها این پیامک‌ها در زمره پیامک‌های انبوه است و با قیمت 7.5 تومان محاسبه می‌شود. ارسال پیامک انبوه توسط cp ها (اپراتورهای پیامک انبوه) و بر بستر اپراتور تلفن همراه انجام می‌شود و اپراتور و cp از این محل کسب سود می‌کنند.
وی در خصوص پیش‌بینی تعداد پیامک‌های ارسالی با این مضمون، یادآور شد: یکی از اپراتورهای تلفن همراه 35 میلیون پیامک از طرف رئیس جمهور ارسال کرده است. در ایران یکی از اپراتورهای موبایل 40 میلیون و اپراتور دیگر 22 میلیون مشترک فعال دارد.
اگر 60 میلیون پیامک با قیمت 7.5 ارسال شده باشد تقریبا 450 میلیون تومان برای این کار هزینه شده است.


***متوسط دریافتی هر نفر یک میلیون تومان شدوزیر کار دولت تدبیر و امید بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، "تلنبار" شدن تقاضا برای ورود به بازار کار و تغییر ذائقه کارجویان را مسائل پیش روی دولت در بخش اشتغال می داند و معتقد است با وجود اینکه در حال حاضر متوسط دریافتی هر نفر شاغل یک میلیون تومان است اما اگر تورم بالا برود، اشتغال زایی در کشور مقرون به صرفه نخواهد بود. ربیعی همچنین اعلام کرد دولت درصدد جلوگیری از افزایش تعداد بیکاران و توقف رشد بیکاری در کشور است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه هر فرد شاغل تقریبا یک میلیون تومان دریافتی دارد اظهارداشت: شغل فقط یک پدیده اقتصادی نیست، بلکه یک پدیده فرهنگی و اجتماعی نیز به حساب می‌ آید. وی با اشاره به اینکه باید به سمت ایجاد شغل پیش برویم افزود: اولین گام در جهت ایجاد اشتغال کنترل تورم است، زیرا اگر تورم بالا برود اشتغال مقرون به صرفه نیست.


***فریبکاری یک سایت اینترنتی در یک از شبکه های سیماسرپرست پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری گرداننده یک سایت اینترنتی که برای تبلیغ و فروش کالای خود به دروغ اقدام به فریب افکارعمومی کرده و وعده قرعه‌کشی زمینی به ارزش 800 میلیون تومان در یکی از شبکه‌های سیما را داده بود؛ خبر داد.
سرهنگ سید مصطفی مرتضوی با بیان این مطلب اظهار داشت: کارشناسان این پلیس، در پی رصد سایت‌ها و وبلاگ‌ها در فضای مجازی به سایتی برخورد کردند که برای فروش کالای خود، زمینی به ارزش 800 میلیون تومان را به عنوان جایزه تعیین کرده و عنوان کرده بود که قرعه‌کشی این جایزه از یکی از شبکه‌های سیما به صورت زنده پخش خواهد شد.
وی افزود: پس از بررسی‌های لازم و تحقیقات تخصصی مشخص شد که گرداننده با وعده دروغین اقدام به فریب افکار عمومی کرده و به این طریق اقدام به فروش کالای خود می‌کند که بلافاصله با شناسایی هویت اصلی این فرد ماموران در عملیاتی ویژه با هماهنگی مقام قضایی وی را به اتهام انجام اعمال متقلبانه و فریبکارانه دستگیر کردند.
سرپرست پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: متهم پس از دستگیری هنگامی که با مدارک و مستندات و ادله‌های دیجیتال پلیس فتا روبرو شد به ناچار لب به اعتراف گشوده و عنوان داشت برای فروش کالای خود با الگو‌برداری از فروش کالاهای معروفی که قرعه‌کشی جوایز آنها از شبکه‌های سیما پخش می‌شود اقدام به راه‌اندازی یک سایت اینترنتی و دادن وعده دروغین کردم.


***رویانیان بازداشت نشده اما «پرونده» داردحجت‌الاسلام پورمحمدی با تکذیب خبر بازداشت مدیرعامل سابق پرسپولیس از تشکیل پرونده برای وی خبر داد.
پورمحمدی که سازمان بازرسی در دوره ریاست وی به طور جدی با بحث فساد در ورزش درگیر بود، در پاسخ به این سوال که ارگانی در فدراسیون فوتبال تحت عنوان کمیته رسیدگی به تخلفات حرفه ای به ریاست آقای علیپور تشکیل شد ولی هم اکنون خود آقای علیپور در متن بحث ها مطرح است و تقریبا در فدراسیون حذف شده است و شما در بحث فساد در فوتبال به چه نتیجه ای رسیدید، گفت: متاسفانه حوزه های دلالی حوزه هایی است که این حرف ها را دارد. به خصوص افرادی که در ابتدا می آیند با مسائل مالی آشنا نیستند و مورد سواستفاده قرار می‌گیرند و این حوزه خیلی شفاف نیست.
چندی پیش شایعه بازداشت محمد رویانیان مدیرعامل سابق پرسپولیس مطرح شد. پورمحمدی در این خصوص تاکید کرد: خیر، ایشان دستگیر نشده اند. اگر خبری باشد شما خبرنگاران زودتر از همه مطلع می شوید. اما در مورد ایشان پرونده وجود دارد.
وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که گفته شده مشکل مدیرعامل سابق پرسپولیس درباره باشگاه و واردات خودرو است اما شنیدیم که بحث اصلی در مورد ستاد سوخت است گفت: به آن حوزه ها نیز بی ربط نیست و تمام حوزه ها با هم هستند.


***علت شرکت نکردن خاتمی در مراسم تدفین پدر همسرشسید‌محمد خاتمی در مراسم تدفین پدر همسرش که در شهر ری برگزار شد، شرکت نکرد.
سید محمد خاتمی نماز میت را در منزل آن مرحوم اقامه کرد. پس از آن، پیکر حجت الاسلام صادقی برای خاکسپاری در مقبره الرحمه شهر ری تشییع شد.
خاتمی، به توصیه دوستان اصلاح طلبش، تشییع کنندگان را تا شهر ری همراهی نکرد و در مراسم تدفین حضور نیافت.
شنیده شده است که جمعی از نزدیکان خاتمی از بیم اعتراضات مردمی در شهر ری به خاتمی به خاطر همراهی وی با فتنه گران در سال 88 به وی توصیه کرده اند که به جای شرکت در مراسم تدفین، در مراسم ختم مرحوم صادقی، که تنها با حضور نزدیکان و چهره های اصلاح طلب در مسجد الغدیر برگزار می شود شرکت کند تا لطمه ای به پروژه تطهیر وی وارد نشود.


***اختصاص 7 میلیارد برای احداث سونا و استخر در ساختمان ریاست جمهوریشنیده‌ها حاکی از هزینه 7 میلیارد تومانی دولت برای تغییرات نمای ساختمان ریاست جمهوری است.
تغییرات و بازسازی‌های اساسی در ساختمان سفید نهاد ریاست جمهوری همچنان ادامه دارد.
بر اساس این گزارش، در این ساختمان تأسیسات رفاهی مانند، سونا، استخر، سالن های ورزشی و امکانات لوکس ساخته شده است.
گفته می شود هزینه های این تغییر به حدود 7میلیارد تومان رسیده است.
این هزینه ها در حالی صورت می گیرد که دولت از ابتدای ورود خود از خزانه های خالی صحبت کرده است و هم اکنون نیز طی یک فراخوان گسترده از مردم درخواست کرده است تا از دریافت یارانه خود انصراف بدهند.


***پیرمردی که کارهای عزرائیل را زیر نظر داردیک پیرمرد 70 ساله همواره در تمامی مراسمات تشییع و ترحیم شرکت می‌کند و در دفترچه کوچک خود نام متوفی و تاریخ فوت او را می‌نویسد.
رحیم اروجعلی زاده معروف به «رحیم آقا» پیرمرد 70 ساله ی ساکن ممسنی که متولد تهران است و اصالت اردبیلی (خلخال) دارد، 34 سال پیش با ازدواج با یک دختر لر، زندگی اش با قوم لر عجین شد.
زندگی پر فرار و نشیب وی بگونه ای زیباست، که سجاد ایمانی مستندی 80 دقیقه ای از او ساخته است.
رحیم آقا که با خبرنگار ما گفتگو کرده، یکی از بهترین فرهنگ های مردم لر را صله رحم می داند و معتقد است در مراسمات ترحیم به خوبی این موضوع قابل درک است. وی حضور تمام اقوام و آشنایان در مراسمات ترحیم و تشیع متوفی را نشانه صله ی رحم و مردم داری این قوم بزرگ می داند.
رحیم آقا نیز به تبعیت از مردم لر همواره در تمامی مراسمات تشیع و ترحیم شرکت می کند و در دفترچه کوچک خود نام متوفی و تاریخ فوت او را می نویسد.
وی در این خصوص بیان داشت: سعی می کنم در تمام مراسمات ترحیم شرکت کنم و تا کنون در سال 92 حدود 519 مراسم و در سال 91 حدود 413 مراسم را شرکت کرده ام.
یک فرهنگ خوبی که در بین مردم لر و ترک رواج دارد حضور تمام اقوام در این مراسمات و دادن پولی به عنوان کمکی است و این بدین معنی است که مردم خود را با درد و مشکلات دیگران شریک می دانند.
وی عنوان می کند که همواره در فکر مرگ است و حتی پوستر ترحیم خود را بدون قید تاریخ چاپ کرده است و دوست دارد سخنران مراسم تدفین و ترحیمش حجت الاسلام مهدی رحمانی امام جمعه شهرستان ممسنی باشد.
این پیرمرد 70 ساله معتقد است:توجه به مرگ و لحظه ی مرگ، انسان را از گناه دور می کند. اگر مرگ همواره در نظرمان باشد اشتیاق برای کارهای خداپسندانه نیز افزایش می یابد. دلیل اینکه برخی مرگ و آخرت را فراموش کرده اند به دلیل اعتقادات ضعیف و غرق شدن در این دنیای مادی است.

وی در توصیه به جوان نیز گفت: اعتقادات دینی خود را محکم تر کنید و همواره به ایام فاطمیه و محرم توجه کنید و محبت اهل بیت را در دل خود جای دهید تا خداوند نیز شما را در این دنیا و آخرت رستگار کند.
***زنی ‌که‌ با 160700000000تومان ‌وارد فوتبال ‌ایران ‌شد160 میلیارد و 700 میلیون تومان؛ این رقمی است که قرار است در ازای آن، تبلیغات محیطی 2 فصل آینده لیگ برتر ایران به یک شرکت مجری تبلیغات سپرده شود، شرکتی که در رأس آن، یک زن قرار دارد.
ورود یک میلیاردر دیگر به فوتبال ایران. این بار اما نه صحبت از خرید تیم و بازیکن است و نه خبری از خیرین فوتبال دوست است که بازیکنی را از لیگ های عربی به تیم های داخلی بیاورند. این بار قرار است یک زن، انحصار تبلیغات محیطی لیگ برتر فوتبال ایران را به دست بگیرد. آن هم با رقمی نجومی و غیر قابل تصور. 160 میلیارد و 700 میلیون تومان برای دو فصل لیگ برتر. آن هم در حالی که در قرارداد سه ساله گذشته سازمان لیگ با مجریان تبلیغات، رقم تبلیغات محیطی در سال اول تا سوم به ترتیب 14، 16 و 18 میلیارد تومان بود. این یعنی با احتساب نیمی از رقم جدید برای یک فصل، می توان گفت که رقم پیشنهادی برای انحصار تبلیغات در قرارداد جدید، حدود 4.5 برابر شده است.
«مریم شفیعی» مدیرعامل شرکتی است که قرار است انحصار تبلیغات دوفصل آینده لیگ برتر را در اختیار بگیرد. شرکتی تبلیغاتی که کمپین ها، بیلبوردها و تیزرهای فعلی یک بانک، چند کمپانی خودروسازی، اپراتورهای تلفن همراه و ... را در کارنامه دارد و خود را بزرگترین آژانس تبلیغاتی در ایران می داند.
این البته اولین بار نیست که نام این شرکت در فوتبال ایران مطرح می شود. چرا که پیش از این نیز نام این شرکت در تبلیغات محیطی مسابقات فوتبال، بسیار زیاد به چشم می خورد و حتی هزینه های اسپانسرینگ مسابقه فوتبال پرسپولیس - میلان ایتالیا که در استادیوم آزادی برگزار شد هم به عهده خانم مدیرعامل و شرکتش بود. تبلیغات و حمایت مالی که البته خبرساز هم شد و حاشیه هایی هم پیش از بازی این دو تیم به وجود آورد که بازی را تا مرز لغو هم پیش برد.


 ***«صدای مخالف» روی میز رئیس‌جمهوراخبار به دست آمده حکایت از آن دارد که یکی از روزنامه نگاران اصلاح‌طلب که با روی کار آمدن دولت روحانی به نهاد ریاست جمهوری رفته، مسئول انتشار بولتنی روزانه برای شخص رئیس‌جمهور تحت عنوان صدای مخالف است.
در این بولتن که هر روز حوالی ساعت 12 روی میز کار رئیس‌جمهور است، اخبار، تحلیل‌ها و نقدهای رسانه‌های اصولگرا و منتقد دولت درج می‌شود. گفتنی است این روزنامه‌نگار زن، در فیلم تبلیغاتی حسن روحانی نیز حضور داشت.


***ورود میوه‌های اسرائیلی به بازارهای عربستانیک رسانه سعودی از ورود میوه‌های اسرائیلی به بازارهای برخی مناطق عربستان خبر داد.
روزنامه الوطن نوشت میوه اسرائیلی در بازار تره بار روستاهای عربستان، دست فروشان، بازار را مملو از این میوه‌ها کرده اند و وزارت تجارت عربستان، اقداماتی را برای مشخص شدن نحوه ورود این میوه‌ها به عربستان انجام داده است.
الوطن نوشت: شهرداری القریات عربستان، یک تیم کاری را برای کنترل میوه اسرائیلی که در بازار تره بار فروخته می‌شود، به خدمت گرفت، اداره بهداشت شهرداری القریات از دریافت پیامهایی درباره وجود میوه اسرائیلی که در بازار فروخته می‌شود، غافلگیر شده و مقادیری از یک نوع میوه اسرائیلی را ضبط کرد، 140 کیلوگرم از میوه کاکا تولید اسرائیل در این منطقه عربستان کشف و ضبط شد.
عبدالعزیز المساعد رئیس بخش بهداشت شهرداری القریات عربستان گفت: این نهاد تمام تلاشهای خود را برای نظارت بر اماکن و مراکز فروش و بازرسی آنها واطمینان از خالی بودن بازار از این میوه اسرائیلی به کار گرفته است.
وی افزود: پس از کشف میوه‌های اسرائیلی، این شهرداری بلافاصله دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت تجارت عربستان را در جریان گذاشت به طوری که این دستگاه‌ها تاکید کردند ورود این میوه‌ها به عربستان ممنوع است.
قایض الشمری شهردار القریات عربستان هم در گفتگو با الوطن گفت: این نهاد چگونگی ورود میوه اسرائیلی به بازارهای عربستان نمی‌داند.
الوطن به نقل از منابع ویژه نوشت: توزیع میوه‌های اسرائیلی از طریق دست فروشانی صورت گرفته است که این میوه‌ها را در میان میوه فروشی‌ها توزیع کرده اند.


****هشدار درباره سوءاستفاده از بی‌اطلاعی بازیگر زن ایرانییک بازیگر ایرانی، در اقدامی سوال‌برانگیز با حامی نسل کشی مسلمانان میانمار دیدار کرد!
وی که از بازیگران بی حاشیه سینما و تلویزیون کشورمان است که به تازگی به کشور هند سفر کرده و ازپناهجویان مسلمان میانماری هم دلجویی کرده است.
بازیگر سریال‌های تلویزیونی پس از این اقدام انساندوستانه با دالایی لاما، رهبر بودایی‌ها نیز دیدار کرده است. دالایی لاما روابط نزدیکی با رژیم صهیونیستی داشته و همواره از نسل کشی مسلمانان در میانمار حمایت کرده است.
به نظر می‌رسد دستهایی در کار هستند تا با سوءاستفاده از بی‌اطلاعی هنرمندان ترتیب این ملاقات‌ها را فراهم می‌کنند. بهتر است که هنرمندان، قبلا با کسب اطلاع درباره وضعیت شخصیت‌های سیاسی مانع از سوءاستفاده تبلیغی از خودشان که دارای ملیت ایرانی اسلامی می‌باشند، شوند.


***مانکن‌ها هم به لیست منابع احمد شهید اضافه شدندنازنین افشین‌جم مانکن ایرانی‌تبار که رویه وی در فضای اپوزیسیون خارج از کشور مبهم و با گرایشات سلطنت‌طلبی و متمایل به نفاق دیده می‌شود، با احمد شهید ملاقات کرد.
نازنین افشین‌جم مانکن ایرانی تبار که رویه وی در فضای اپوزوسیون خارج از کشور مبهم و با گرایشات سلطنت طلبی و متمایل به نفاق دیده می شود،با احمد شهید ملاقات کرد و در این ملاقات بعنوان منبع حقوق بشری گزارشگر معلوم الحال سازمان ملل ظاهر شد.
در این دیدار سخنانی در مورد افرادی همچون کاظمینی بروجردی ، زانیار و لقمان مرادی که به جرم قتل در زندان به سر می برند و عناصر جاسوس بهائیت و .. مطرح شده است.
گفتنی است منابع خبری در خصوص نازنین افشین جم این گونه می نویسند که:" نازنین در 22 فروردین 1358 در تهران به دنیا آمد .او در سال 1981 به همراه خانوادهٔ خود به کشور کانادا رفت . پس از پایان دبیرستان به دانشگاه بریتیش کلمبیا رفت و لیسانس خود را در رشتهٔ روابط بین‌الملل و علوم سیاسی دریافت کرد و سپس تحصیلات خود را در پاریس و انگلستان ادامه داد. او پس از پایان تحصیلات با پوشش سازمان های حقوق بشری اقدام به جاسوسی برای دولت کانادا کرد.
نازنین افشین جم خواننده و مانکن ایرانی در کانادا پس از ارتباطات فراوان با وزیر دفاع دولت کانادا بالاخره با پیتر مک کی ازدواج نموده است،که در این دیدار نیز حضور داشته است.
بهره برداری از عنصری با ماهیت جنسی و غیر اخلاقی که تنها تبار ایرانی را بدوش می کشد در فضای حقوق بشری نشان از آن دارد که مبنای حقوقی و ارزشی در هیچ یک از فضاهای هجمه علیه ایران موضوعیت ندارد.


***با دستور پیامبر اکرم(ص) خود را کاندیدا کردمبا نزدیک شدن زمان انتخابات مجلس عراق، ادعاهای نامزدهای انتخاباتی نیز شکل‌های گوناگون به خود گرفته بطوری که حتی بعضی از آنها اقدام خود را به پیامبر اکرم منتسب می‌کنند! به گزارش پایگاه خبری "عراق القانون" موفق طه العبیدی، از کاندیداهای "فهرست العربیه" در یکی از بنرهای تبلیغاتی خود نوشته است: "به خداوند متعال سوگند یاد می‌کنم که با دستور پیامبر اکرم(ص) خود را کاندید کرده‌ام". این اقدام "العبیدی" انتقادات فراوان مردم و فعالان سیاسی در عراق را در پی داشته است به طوری که بسیاری از مردم در پایگاه‌های اجتماعی مختلف آن را توهین به پیامبر اسلام و نادیده گرفتن درک و شعور مردم عراق دانسته‌اند.


***موزه‌ای که در نوروز سرقت شد و آب از آب تکان نخورد!این نه نخستین بار است که یک موزه در کشورمان مورد دستبرد واقع شده و برخی اشیای ارزشمندی که برای مراقبت در آنجا گرد آورده‌اند، به سرقت می‌رود و نه احتمالا آخرین بار آن خواهد بود، چراکه اوضاع حفاظتی بسیاری از موزه‌ها بسیار وخیم است؛ اینقدر وخیم که در روزهای پر بازدید نوروزی بشنویم موزه‌ای مورد دستبرد واقع شده است، ولی از آن عجیب‌تر، مسئولیت‌پذیری نسبت به اتفاقاتی از این دست است که در مورد اخیر، فاجعه‌آمیز بروز کرده!
درست در شلوغی‌های گشت و گذار نوروز و زمانی که انبوه مسافران برای بازدید از آثار، ابنیه و اشیای تاریخی نقاط گوناگون کشور صف می‌کشند، بلیت می‌خرند و از هم سبقت می‌گیرند، موزه تاریخی ـ فرهنگی شهرستان کنگاور در مجاور بقایای معبد معروف تاریخی این شهر از سوی افرادی ناشناش مورد دستبرد قرار گرفت.
در این موزه که ظاهرا از هیچ ابزار ضد سرقتی بهره نمی‌برد، شماری آثار تاریخی کشف شده در معبد آناهیتای کنگاور و پیرامون آن، دومین بنای سنگی ایران بعد از تخت جمشید و یکی از بی‌نظیر‌ترین معابد ساخته شده از این دست در کشورمان نگهداری می‌شود که قدمت برخی از آن‌ها به زمان اشکانیان و ساسانیان می‌رسیده و هنوز معلوم نیست که سارق یا سارقان کدام آثار را ربوده‌اند، چراکه مسئولان از پاسخ دهی در این باره سر باز می‌زنند. فرشاد اسماعیلی، کسی که مدتی را به عنوان راهنمای این بنا مشغول به کار بوده، در شرح ماجرا می‌نویسد: یازدهم فروردین از این موزه تاریخی سرقت شده و آن طور که مطلع شدیم، نزدیک 20 قطعه سفالی اشکانی ـ ساسانی ـ اسلامی سرقت شده است. از آنجایی که چند دوره راهنمای قراردادی این بنا بوده‌ام، می‌دانم که این موزه نه مجهز به دوربین است و نه مجهز به دزدگیر.
وی در ادامه به ابهامات ماجرا پس از چند روز از وقوع آن اشاره کرده و می‌نویسد: هنوز مشخص نیست سرمایه‌های ملی و تاریخیِ سرقت شده کجا رفته‌اند و در دست چه کسی است و اصلا این سرقت چگونه اتفاق افتاده؟ کدام سرمایه ملی را دزدیده‌اند؟ 




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد