سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

حدیث گوهربار روز



جهنم با این سه گروه سخن می گوید!

قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: بر اساس سنت الهی ،جزای اعمال آدمی بخشی از آن متوجه این دنیای فانی است و برخی نیز در سرای باقی و در قیامت خواهد بود .

چه بسیار گناهکاران و ظالمانی هستند که در قیامت مجازاتشان سنگین تر از دیگران است.بنا بر روایات رسیده از ائمه اطهار (ع) در روز قیامت، جهنم به اذن الهی با سه گروه از افراد سخن می گوید و سپس آنان را داخل آتش می سازد.

در این باره از رسول خدا حضرت محمد (ص) روایت شده است که ایشان فرموده اند: به راستی جهنم در روز قیامت با سه گروه سخن می گوید: پادشاهان(ستمگر)، دانشمندان (بی عمل)، ثروتمندان(غیر بخشنده).
به پادشاه می گوید: ای پادشاه؛ به راستی خداوند متعال به تو قدرت و پادشاهی داد، ولی تو با عدل و انصاف با بندگان خدا رفتار ننمودی و با ظلم و زور با آنان رفتار کردی. سپس جهنم او را مانند پرنده ای که از زمین دانه جمع می نماید برمی گیرد و وارد آتش می سازد.

به دانشمند می گوید: ای دانشمند؛ به راستی خداوند به تو علم و دانش داد، اما تو به آن عمل نکردی، آن گاه او را نیز وارد جهنم می نماید.

پس به ثروتمند می گوید: ای ثروتمند؛ به راستی خدای تبارک و تعالی به تو ثروت داد، اما تو آن را در راه عیش و نوش و خوشگذرانی خود خرج کردی و به فقرا و ستمدیدگان و نیازمندان کمک نکردی، پس وارد آتش شو، آن گاه او را نیز وارد آتش می نماید.

منابع:
1- علامه مجلسی. بحارالانوار، ج6: 55.
2- محمدی. جهنم میعادگاه پیروان شیطان. 76.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد