سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار حوادث در استان خوزستان



نجات معجزه آسای هشت نفر از روستاییان آب ماهیک از دریاچه سد گتوند

اهواز-ایرنا- قایق حامل هشت نفر از روستاییان آب ماهیک در 13 فروردین ماه گذشته در درون دریاچه سد گتوند سوراخ و با نفوذ آب به داخل قایق دچارحادثه گردید اما سرنشینان آن به شکل معجزه آسایی از مرگ نجات یافتند.

ˈعلی یوسفیˈ نماینده حقوقی روستاییان آبماهیک از توابع شهرستان لالی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه بر اثر آبگیری سد گتوند تنها پل ارتباطی روستای آبماهیک از توابع شهرستان لالی به زیر آب رفته ، روستاییان برای عبور از عرض دریاچه این سد ناچارند ازقایق استفاده کنند .

وی افزود: در روز سیزده فرودین امسال 16 نفر از روستاییان آب ماهیک بوسیله قایق قصد رفتن به روستا را داشتند که در ابتدا هشت نفر از روستاییان شامل سه مرد و پنج زن و کودک برای عبور از دریاچه سد سوار قایق می شوند که در میانه راه به دلیل فرسودگی ،قایق حمل روستاییان سوراخ شده و با وجودی که آب تمامی قایق را فرا گرفته بود روستاییان به شکل معجزه آسایی توانستند خود را به ساحل دریاچه رسانده و از مرگ نجات پیدا کنند.

نماینده حقوقی روستاییان آبماهیک افزود: نجات روستاییان از دریاچه سد گتوند معجزه ای از سوی خداوند بود تا بار دیگر حادثه تلخ سد کارون سه تکرار نشود.

وی در خصوص آخرین وضعیت روستاییان آبماهیک افزود: از 25 اسفند سال گذشته با افزایش سطح آب دریاچه سد گتوند ،آب به درون روستا نفوذ کرده و برخی خانه ها به زیر آب رفته اند .

گفتنی است در اثر آبگیری سد گتوند تنها پل ارتباطی روستای آب ماهیک به دلیل بالاآمدن آب قطع شده و این در حالی است که برخی از روستاییان هنوز در روستا ها ساکن هستند. 

روستای آب ماهیک شامل 11 روستای کوچک است که با زیر آب رفت پل ارتباطی ،راه روستا های گلزاری با 68 خانوار، روستای گاواری لب رود با 67 خانوار و روستای سربیشه با 53 خانوار قطع شده است .

همچنین از فروردین سال 91 نیز آب ،برق ،تلفن،مدرسه،بهداشت،و کلیه خدماتی رفاهی به روستاییان آب ماهیک قطع شده و برخی از روستاییان بدون دریافت بهای زمین های خود ازمدیریت سد گتنوند و به دلیل نبود امکانات مجبور به ترک روستا شده اند.

اما در چند مدت گذشته دو اکیپ بازرسی از سوی استانداری خوزستان برای بررسی مشکلات روستاییان به روستای آبماهیک اعزام شده است و همین امر موجب شده که روستاییان آبماهیک به حل مشکلاتشان امیدوار شوند./6171/642

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد