سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از اهواز



4 بازار قدیمی اهواز جابه‌جا می‌شوند
بازار عامری کجا می‌رود؟
اجتماعی  11:44:5 1393/01/16
931-3514-5 کد خبر
RSS :: پرینت

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز خبر داد: دستفروشان بازارهای کیان، عامری، جمعه بازار و بازار احشام تا 3 ماه آینده به مناطق جدید منتقل خواهند شد.

 

علی‌رضا عالی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- گفت: بنا است در سال جاری 4 بازار قدیمی شهر اهواز سامان‌دهی شده و به اماکن مطلوبی که برای استقرار آنها در نظر گرفته شده است، منتقل گردند.

 

وی ادامه داد: بازار واقع در خیابان کیان (بازار میوه و تره‌بار کیان) که شامل 200 دستفروش است، پیش از این در 68 متری کوی علوی (شلنگ آباد) مستقر بود؛ بعد از احداث پل روگذر علوی به دلیل مسدود شدن دهانه پل توسط دستفروشان، عملیات مقابله با سد معبر انجام گرفت و در حال حاضر زمین لازم برای جابه‌جایی این دستفروشان در جنب مرکز خرید قدیم (مجتمع تجاری کیان) در نظر گرفته شده است و دستفروشان از شرق ریل راه آهن به غرب آن انتقال خواهند یافت.

 

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز درباره جابه‌جایی بازار عامری تصریح کرد: بنا است بازار عامری که دارای بافت فرسوده است و ترافیک زیادی در منطقه ایجاد کرده است به مکان جدید یعنی روبروی بازار میوه تره بار منتقل شود.

 

وی درباره مشکل دسترسی به منطقه جدید بازار عامری توضیح داد: روبه‌روی بازار میوه و تره‌بار، زمینی مطلوب با قابلیت پارکینگ مناسب و یکی از زمین‌های بلامعارض در دسترس بوده است که مکان آن برای استقرار بازارهای عامری و حصیرآباد مناسب است و بدین وسیله می‌توان هر دوی این بازارها را سامان‌دهی نمود.

 

عالی‌پور تصریح کرد: بحث دسترسی به مکان جدید نیز با گذشت زمان در میان مردم نهادینه خواهد شد.

 

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز، جمعه بازار در ضلع جنوبی بهشت‌آباد حدفاصل جاده آبادان تا کوی مهدیس را از دیگر بازارهای در دستور کار طرح جابه‌جایی نام برد و محل جدید آن را ضلع شرقی بهشت‌آباد معرفی کرد.

 

وی افزود: همچنین بازار خرید و فروش احشام تاکنون جنب کشتارگاه بوده است که به دلیل زیاد بودن مسافت، مورد استقبال مردم و فروشندگان قرار نگرفت به همین دلیل بنا است بازار خرید و فروش احشام سبک به مکان جدید واقع در بلوار نفت حد فاصل میدان چهار اسب تا شهرک آغاجری انتقال یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد