سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی ایران و منطقه و تحلیل های روز

 

تکرار/ اظهارات جدید شرمن راجع به مذاکرات:
هنوز فاصله زیادی تا توافق داریم/در صورت توافق نهایی هسته ای، مساله حقوق بشر و حمایت ایران از حزب الله مطرح است/ طرفین مذاکره یکدیگر را به اسم کوچک صدا می زنند

 

گروه بین الملل - رجانیوز: "وندی شرمن" معاون وزیر خارجه آمریکا و رئیس تیم مذاکره کننده ای این کشور در گروه 1+5 در مصاحبه‌ای با موسسه مطالعاتی «آسپن» گفت: حتی در صورت توافق نهایی نیز آمریکا حمایت ایران از حزب الله لبنان و نیز مسئله حقوق بشر ایران را نادیده نخواهد گرفت.

مسئول هیات آمریکایی در  مذاکرات گفت:این مذاکرات دشوار است چونکه جامع و با هدف کسب اطمینان از عدم دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای است. همچنین هدف این مذاکرات اطمینان‌بخشی به جامعه بین‌المل است که اگر ایران برنامه غنی‌سازی دارد این برنامه منحصرا یک برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز است.

 

 

برای رسیدن به توافق، ایران باید تصمیمات سختی بگیرد

شرمن در ادامه با سازنده، مهم و حرفه‌ای خواندن دو دور گذشته مذاکرات گفت: اما ما هنوز به بخش سخت مذاکرات نرسیده‌ایم. برای رسیدن به توافق، ایران باید تصمیمات سختی بگیرد. ما هر انچه که در توان داریم انجام خواهیم داد تا 20 جولای به توافق برسیم که پایان 6 ماه توافق موقت ژنو است. آژانس در دومین ماه اجرایی خود گزارش داد که ایران به تمام تعهدات خود پایبند بوده است و 1+5 هم همینطور. این برای اعتمادسازی و رسیدن به توافق جامع سودمند است، اما ما هنوز فاصله زیادی تا توافق داریم.

 

همدیگر را به اسم کوچک صدا می زنیم، ایمل می فرستیم و تماس تلفنی داریم

معاون وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی راجع به هیات مذاکره کننده ایرانی گفت: آنها خیلی حرفه‌ای و صریح هستند. ما الان همدیگر را با اسم‌های کوچک صدا می‌زنیم و به انگلیسی صحبت می‌کنیم و اینکه دیگر مثل گذشته با ترجمه صحبت نمی‌کنیم گفت‌وگو را خیلی راحت‌تر کرده است. ما حتی درباره خانواده‌های هم می‌دانیم. زمانی که موضوعاتی وجود دارند برای همدیگر ایمیل می‌فرستیم یا تماس تلفنی برقرار می‌کنیم.

 

حمایت ایران از حزب الله و مساله حقوق بشر؛ گام های بعدی در صورت توافق نهایی هسته ای 

شرمن ادامه داد: اما می‌دانید همانطور که رئیس جمهور آمریکا گفت هنوز چندین دهه بی اعتمادی بین دو کشور وجود دارد و حتی در صورت رسیدن به توافق جامع این مسئله بی‌اعتمادی حل نخواهد شد و هنوز مسیر درازی پیش رو است. اقدامات زیادی هست که ایران در جهان انجام می‌دهد و نگران کننده و بی‌ثبات کننده است، مسئله حمایت آنها از حزب‌الله، نقض حقوق بشر در داخل این کشور مطرح هست. اینها موضوعات مستمری هستند که من مطئنم حتی اگر به توافق در زمینه هسته‌ای برسیم، متاسفانه ادامه خواهند داشت.

 

کد خبر:185664 -

Share
شبکه العربیه در خبری مدعی آزادی مرزبانان ایرانی توسط گروهک تروریستی جیش العدل شد.
کد خبر: ۳۹۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰ - 04 April 2014
شبکه العربیه در خبری مدعی آزادی مرزبانان ایرانی توسط گروهک تروریستی جیش العدل شد.

به گزارش فارس، شبکه العربیه در خبری مدعی آزادی مرزبانان ایرانی توسط گروهک تروریستی جیش العدل شد.

«عبدالرئوف ریگی» عضو گروهک تروریستی جیش العدل در تماس از طریق اسکایپ این خبر را به العربیه اعلام کرد. وی گفت: جیش العدل پس از دیدار با علمای اهل سنت و سران قبائل بلوچ تصمیم به آزادی سربازان گرفت و آنها به همراه علمای سنی به ایران بازگشتند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد