سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی،اقتصادی و تحلیل متنوع

 

توافق ایران و 1+5:
براساس توافق جدید ایران و 1+5، تمامی تعهدات دو طرف از روز 30 دی ماه به صورت همزمان اجرایی می شود. البته دو اقدام آزادسازی 4.2 میلیارد دلار از دارایی های ایران و تبدیل مواد غنی سازی 20 درصدی در مدت 6 ماه عملی خواهد شد
ایران و گروه 1+5 توافق کردند متن توافقنامه هسته ای ژنو از روز 30 دی اجرایی شود.

به گزارش عصر ایران، عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران و کاترین اشتون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهارات جداگانه ای دست یابی به این توافق را تایید کرده اند.

عراقچی اظهار داشت: امروز از سوی پایتخت های گروه 1+5 آگاه شدیم که آنها با اجرای توافق ژنو موافقت کرده اند.

اشتون گفت که دو طرف (ایران و گروه 1+5) از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهند خواست بر اجرای متن توافق ژنو نظارت و این موضوع را راستی آزمایی کند.

براساس توافق ژنو، ایران و گروه 1+5 هر یک متعهد می شوند به مدت 6 ماه، اقداماتی را انجام دهند که از جمله می  توان به توقف غنی سازی 20 درصدی اورانیوم و عدم توسعه برنامه اتمی ایران و عدم اعمال تحریم جدید و کاهش برخی تحریم ها علیه تهران از سوی 1+5 اشاره کرد.

استقبال اوباما


باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هم از دست یابی به توافق میان ایران و 1+5 برای اجرای توافقنامه ژنو استقبال کرد.

اوباما گفت: آمریکا و دیگر کشورها کاهش اندک تحریم ها علیه ایران را آغاز می کنند. این روند کاهش تحریم ها تا زمانی ادامه می یابد که ایران به تعهداتش در توافق روز یکشنبه متعهد باشند.

وی همچنین تاکید کرد: در هنگام انجام مذاکرات برای دست یابی به توافق هسته ای دائمی با ایران، هر تحریم جدیدی از سوی کنگره علیه ایران را وتو خواهد کرد. اگر ایران به تعهداتش عمل نکند آمریکا آمده است تحریم ها علیه این کشور را افزایش دهد.

سخنان اشتون


به گزارش ایسنا، متن کامل بیانیه کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره اجرای طرح اقدام مشترک ژنو در زمینه برنامه هسته‌یی ایران چنین است:

« من خرسندم که اعلام کنم مسائل باقی‌مانده درباره اجرای اقدامات اولیه حل شدند و در نشست بین هلگا اشمید، معاون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به نمایندگی از من عمل می‌کرد و عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران، در تاریخ 9 و 10 ژانویه نهایی شد. به دنبال آن همه پایتخت‌ها از این مساله حمایت کردند.

E3/Eu+3 و ایران اکنون به یک درک مشترک در زمینه اجرای مدالیته‌های گام اول شش ماه اقدامات اولیه که در اقدام مشترک ژنو در تاریخ 24 نوامبر سال 2013 مطرح شد، رسیده‌اند.

درک فنی در زمینه گام‌های ملموسی که باید توسط دو طرف اجرایی شود، در سه دور مذاکرات فشرده بین کارشناسان فنی ایران و E3/Eu+3 مشخص شد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز تا حدودی در آن دخیل بود.

به لطف این توافق در زمینه اجرای مدالیته‌ها، پایه‌های اجرای منسجم، قوی و آسان طرح اقدام مشترک در دوره شش ماهه گذاشته شد.

E3/Eu+3 و ایران اکنون اجرای اولین گام را در تاریخ 20 ژانویه سال 2014 آغاز خواهند کرد. ما از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهیم خواست که فعالیت‌های لازم در زمینه راستی‌آزمایی و نظارت‌های هسته‌یی را برعهده بگیرد.»

سخنان عراقچی

عراقچی در کنفرانس مطبوعاتی در تهران درباره توافق ایران و گروه 1+5 برای اجرای متن توافقنامه ژنو گفت: از روز 20 ژانویه (30 دی) گام اول توافق‌نامه ژنو اجرا می‌شود. براساس گام اول ایران و 1+5 هرکدام تعهداتی را قبول کردند. همه این تعهدات در یک روز شروع به اجرا شدن می‌کند. همه تحریم‌هایی که آن‌ها قرار است تعلیق کنند و در متن توافق‌نامه آمده است، از 20 ژانویه تعلیق خواهد شد و اقداماتی که قرار است ما در رابطه با تعلیق 20 درصد انجام دهیم و اقداماتی که قبول کردیم انجام نشود و جلوتر نرود، از روز 20 ژانویه اجرایی خواهد شد؛ به جز یک مورد از هر دو طرف و آن یک مورد هم از سوی آن‌ها مربوط می‌شود به پرداخت 4.2 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در خارج از کشور و آزاد شدن آن‌ها و از سوی ما تبدیل مواد غنی‌ شده 20 درصد به اکسید یا رقیق‌سازی آن. این کار از طرف ما و آن اقدام از سوی آن‌ها در یک دوره زمانی شش ماهه صورت خواهد گرفت که در شش نوبت این کار انجام می‌شود. نوبت‌هایی که ممکن است کم و زیاد هم بشود.

وی افزود: قرار است آزادسازی 4.2 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران در 8 نوبت انجام شود. این 8 نوبت تاریخ‌های مختلف دارد که دقیقا یک ماهه نیستند بلکه در کم‌تر از یک ماه فاصله زمانی این هشت پرداخت خواهد بود.

معاون وزیر امور خارجه اضافه کرد: از طرف ما هم کار اکسید کردن نیمی از مواد 20 درصد در شش‌ماه انجام خواهد شد. ما 196 کیلو اورانیوم‌مان را نیمی‌اش را در شش ماه اکسید می‌کنیم و نیم دیگر آن نیز در کم‌تر از شش ماه اکسید می‌کنیم. این کار به دلایل فنی به این صورت انجام می‌شود.

عراقچی گفت: هر سه هفته یک سیلندر به صورت رقیق شده در خواهد آمد که تعادل برقرار شود. در مقابل هم تمام تلاش و حرکت ما این بوده است که هر کاری که دو طرف انجام می‌دهند به صورت متعادل و متناسب باشد. هیچ طرفی هیچ کاری را زودتر یا دیرتر از دیگری انجام ندهد. تمام اقدامات در یک روز انجام می‌شود به جز این دو مورد که برای آن نیز ترتیباتی در نظر گرفته شده است. تا از تعادل و تناسب برخوردار باشد. 

آمریکا و اروپا آماده تعلیق تحریم‌ها هستند

عراقچی گفت: تماس‌های لازم با بانک‌های بین‌المللی و طرف حساب ایران صورت گرفته است. تماس‌هایی نیز طرف‌های آمریکایی و اروپایی برای تعلیق تحریم‌ها انجام دادند و آمادگی‌های لازم را دارند. ما هم با آژانس مذاکراتی درباره نحوه راستی‌آزمایی اقدامات ایران داشته‌ایم. هیات‌هایی فنی و کارشناسی از سوی آژانس برای آماده‌سازی مقدمات مربوط به اجرا به شکلی که در نهایت در 20 ژانویه آماده باشیم به ایران خواهند آمد تا در 20 ژانویه هر دو طرف واقعا آماده باشند که مجموعه اقداماتی که توافق کردیم را به صورت هم‌زمان اجرا کنند.

کمیسیون مشترکی به اختلاف‌نظرها رسیدگی می‌کند

او ادامه داد: اگر به مشکلی در زمان اجرای توافق بربخوریم و یا تفاسیر مختلفی صورت گیرد، کمیسیون مشترکی که در چارچوب توافق پیش‌بینی شده است، به این موارد رسیدگی و اختلاف‌نظرها برای حل و فصل به آن ارجاع می‌شود.

تا آخرین لحظه 19 ژانویه، غنی‌سازی 20 درصد در ایران ادامه پیدا می‌کند

وی در پاسخ به این پرسش که آیا غنی‌سازی 20 درصد از روز 20 ژانویه تعلیق خواهد شد؟ گفت: از همان روز 20 ژانویه همه اقداماتی که ما باید انجام دهیم شروع می‌شود، به غیر از یک اقدام خاص (تبدیل مواد اورانیوم 20 درصد غنی‌شده به اکسید اورانیوم و اورانیوم 5 درصد) که مرحله‌بندی می‌شود.

آمریکا فشارهایش را برای کاهش خرید نفت از ایران متوقف می‌کند

این عضو ارشد مذاکره کننده هسته‌یی کشورمان در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که از 20 ژانویه صادرات و واردات نفت ایران و فعالیت‌های مرتبط با آن یعنی حمل و نقل و انتقال پول نفت به میزان 200 هزار بشکه در روز امکان‌پذیر می‌شود، یا مدت زمانی طول می‌کشد تا این کار انجام شود؟ گفت: اگر قرار باشد این مسائل در مسیر کارهای بروکراتیک و اداری قرار بگیرد نقض توافق ژنو است. قرار است از 20 ژانویه به بعد کشورهای خریدار نفت ایران، دیگر کاهش خرید نفت نداشته باشند و آمریکا به آن‌ها برای کاهش خرید نفت از ایران فشار نیاورد.

وی ادامه داد: سطح فروش نفت ما در سطح فعلی حفظ می‌شود و کشورها دیگر الزامی برای کاهش خرید نفت از ایران ندارند. اگر این امر به درستی اجرا شود، توافق جلو می‌رود و اگر نه ما هم مجبور می‌شویم اقدام متقابل انجام دهیم.

عراقچی تاکید کرد: براساس توافق ژنو، تحریم‌هایی که کشورهای خریدار نفت ایران را ملزم می‌کند هر شش ماه 20 درصد خرید خود از ایران را کاهش دهند، متوقف خواهد شد، یعنی آمریکا دیگر بیش از این به این کشورها فشار وارد نمی‌کند و سطح خرید نفت از ایران توسط کشورهای خریدار حفظ می‌شود و ما به سطح قبلی برنخواهیم گشت و از این سطح که در آن هستیم، پایین‌تر نخواهیم رفت.

نگاه نزدیک به جزئیات
هر چند اولین عملیات این فرماندهی مشترک در الغوطه شرقی علیه ارتش سوریه و حزب الله به نتیجه نرسید اما شواهد میدانی نشان می دهد که با آغاز عملیات الغوطه کلیه ارتباطات واحدهای ارتش سوریه و حزب الله در این منطقه قطع شده بود که منبع سیگنال های تخریبی، از سوی اسراییل بود.
  عصرایران ؛ علی قادری - درگیری های یک هفته اخیر میان گروه های مسلح در سوریه که تا کنون صدها کشته و زخمی در برداشته است ثابت کرد که خشونت بخشی جدایی ناپذیر از تفکر تکفیری است که دامن خود را نیز فرا می گیرد.

"دولت اسلامی عراق و شام" که با اختصار تحت عنوان "داعش" شناخته می شود امتداد جریان القاعده عراق در سوریه است که با آغاز درگیری مسلحانه در این کشور عملاً وارد معادلات میدانی شد.
ابوبکر البغدادی رهبر القاعده عراق در سال 2011، ابومحمد الجولانی را به عنوان فرمانده القاعده در سوریه تعیین می کند. الجولانی که سابقا معلم عربی بود و به اتهام وابستگی به القاعده توسط نیروهای امریکا در زندان بوکا بازداشت شده بود پس از آزادی در سال 2008 فعالیت های جهادی خویش را به همراه البغدادی ادامه می دهد.

الجولانی پس از ورود به سوریه پس از مدتی از اطاعت از ابوبکر البغدادی سرباز می زند و در اواخر ژانویه 2012، "جبهه النصره" را تشکیل می دهد که این اقدام وی با مخالفت ابوبکر البغدادی رهبر داعش مواجه می شود.

انشقاق جبهه النصره و داعش که هر دو وابسته به القاعده محسوب می شود با تایید ایمن الظواهری رهبر جریان القاعده همراه می گردد.
پس از اعلامیه الظواهری برخی از عناصر داعش به عراق بازگشتند، برخی به النصره پیوستند و  بخش بزرگی از "جهادیون مهاجر" مانند مجاهدین چچنی از داعش جدا شدند و تحت نظارت استخبارات سعودی، "جیش المجاهدین یا مهاجرین" را تشکیل دادند.

در سایه ضعف روزافزون "ارتش آزاد" سوریه و عدم توانایی گروه های وابسته به این ارتش در مقابله با ارتش سوریه و حزب الله ، به ویژه پس از معرکه القصیر در بهار 2013، که منجر به جدایی های گسترده در ارتش آزاد شد، دو اتفاق مهم در جبهه مخالفین مسلح رخ داد:
نخست افزایش قدرت و نفوذ میدانی داعش و جبهه النصره وابسته به القاعده بویژه در شرق و شمال سوریه و انحلال تدریجی ارتش آزاد و تشکیل جبهه اسلامی متشکل از گروه های جدا شده از ارتش آزاد بود.

این جبهه به فرماندهی "زهران علوش" که سابقاً فرماندهی لواء الاسلام در مناطق دوما و غوطه شرقی را بر عهده داشت با حمایت استخبارات عربستان سعودی توانست نفوذ گسترده ای در شمال، غرب و جنوب سوریه بدست آورد. درگیری های اخیر ارتش سوریه در منطقه القلمون و ریف دمشق با این گروه در جریان است.

جیش الاسلام پس از تاسیس با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مرجعیت ستاد مشترک ارتش آزاد به فرماندهی سرهنگ منشق سلیم ادریس را نمی پذیرد؛ ستادی که بطور مستقیم تحت نفوذ سازمان های استخباراتی قطر، ترکیه و کشورهای غربی قرار دارد. 

تحولات میدانی در سوریه در یک هفته اخیر با اعلان جنگ جبهه اسلامی، جیش المجاهدین و جبهه الثوار سوریا (بازماندگان ارتش آزاد) علیه داعش وارد مرحله جدیدی شد.

آخرین خبرها از این درگیری حاکی از این است که داعش جبهه های شش گانه خویش در حلب را تخلیه کرده است و اکنون درگیری در حاشیه شمالی و شرقی حلب بین داعش و جیش المجاهدین، جبهه ثوار و جبهه اسلامی در جریان است. نتیجه درگیری بین این گروه ها بیش از 700 کشته و صدها زخمی از طرفین است.

جبهه النصره نیز که در ابتدا اعلام بی طرفی کرده بود و در ظاهر دعوت به آشتی می کرد در الرقه در شرق سوریه وارد جنگ با داعش شده است.
استان های شرقی دیر الزور و الرقه با توجه به همجواری با عراق مناطق اصلی نفوذ داعش به شمار می روند و به نظر می رسد سناریوی حذف داعش در این مناطق با کندی به پیش برود.

آخرین خبرها از الرقه حاکی از درگیری شدید میان داعش و جبهه النصره است که پس از ورود نیروها و تجهیزات کمکی از دیرالزور به الرقه، پیشروی جبهه النصره در این شهر متوقف شده است.

چگونه می توان سناریوی حذف داعش را در سوریه تحلیل کرد با توجه به اینکه این سناریو با عملیات گسترده ارتش عراق علیه داعش در استان الانبار عراق، که دارای 300 کیلومتر مرز مشترک با سوریه است، همراه شده است.
طبیعی است که ارتش سوریه یکی از طرف های اصلی برنده درگیری میان گروه های مسلح است. با این حال ارتش سوریه منتظر است تا زمان و مکان مناسب برای استفاده از این درگیری ها را انتخاب کند.
سناریوی حذف داعش در سوریه با هدایت مستقیم، استخبارات عربستان سعودی در حال اجرا است. بندر بن سلطان به دنبال این است که رعایت کامل گروه های مسلح را در جنگ با ارتش سوریه و حزب الله را از آن خود کند و استخبارات قطر و ترکیه را از معادله بیرون کند.

در این میان فرقی میان جبهه النصره وابسته به القاعده یا جیش الاسلام وجود ندارد. "مجاهدین مهاجر" نیز همینطور. هر گروهی که هم راستا با طرح استخبارات سعودی است "اهلا و سهلا" و سایرین "الله معک"!

آمریکایی ها نیز از این طرح حمایت می کنند. برای آنها فرقی نمی کند که گروه های مسلح وابسته به القاعده باشند یا جیش الاسلام. آنها به خوبی می دانند که منبع فکری همه این گروه ها یکسان است. همگی آنها وابسته به جریان تکفیری است. برای آمریکایی ها آنچه مهم است مدیریت یکپارچه این جریان ها توسط یک سازمان استخباراتی است و نه مجموعه ای از سازمان ها که ناکامی آن به اثبات رسید.

در عراق نیز چراغ سبز امریکایی برای برخورد مالکی و ارایه کمک های تسلیحاتی برای برخورد با داعش نیز در همین راستا قابل ارزیابی است. چرا که تا زمانی که داعش در عراق قدرتمند باشد در سوریه نیز امتداد خواهد داشت.

با این حال یک مساله هنوز در میان عربستان و امریکا حل نشده است و آن شروط مشارکت ائتلاف مخالفین سوریه در اجلاس ژنو 2 است که قرار است تا چند روز دیگر برگزار شود.
عربستانی ها به خوبی می دانند که این مذاکرات منجر به کناره گیری اسد نخواهد شد. از سوی دیگر بندر بن سلطان به دنبال تصفیه اعضای ائتلاف از عناصر وابسته به ترکیه و قطر است که عمدتا یا دارای گرایشات اخوانی هستند و یا اساسا به عنوان عناصر سازمان های امنیتی ترکیه، قطر و ... هستند.

سناریوی حذف داعش به دنبال روی کار آوردن فرماندهی یکپارچه نظامی در سوریه است که تغییرات سیاسی مورد دلخواه استخبارات سعودی را در ائتلاف، تحمیل نماید.

نفوذ روزافزون استخبارات عربستان سعودی در معادلات میدانی با هماهنگی کامل با سیا و موساد به پیش می رود. در حال حاضر فرماندهی میدان نبرد در سوریه در اتاق عملیاتی مشترک سعودی-اسراییلی و امریکایی در اردن به پیش می رود. هر چند اولین عملیات این فرماندهی مشترک در الغوطه شرقی علیه ارتش سوریه و حزب الله به نتیجه نرسید اما شواهد میدانی نشان می دهد که با آغاز عملیات الغوطه کلیه ارتباطات واحدهای ارتش سوریه و حزب الله در این منطقه قطع شده بود که منبع سیگنال های تخریبی، از سوی اسراییل بود.

بررسی شواهد سیاسی و نظامی و نیز رویکرد تحولات نشان می دهد که با وجود اینکه راه حل بحران سوریه سیاسی است اما راه حل این بحران در میدان نبرد تعیین می شود؛ میدان نبردی که یک سوی آن، ارتش سوریه و حزب الله است و طرف دیگر گروه های تکفیری مسلح وابسته به استخبارات عربستان سعودی. به این ترتیب جنگ در سوریه وارد مرحله تعیین کننده شده است.

اما پرسش این است که اگر بندر بن سلطان نیز نتواند دروازه های دمشق را فتح نماید آیا سناریوی حذف داعش بار دیگر تکرار خواهد شد؟ در هر صورت سرنوشت سوریه در این میدان نبرد روشن خواهد شد. این تلخ ترین سرنوشتی است که می توان برای یک انقلاب متصور شد. انقلاب بندر بن سلطان!
 
 
نیروی دریایی روسیه 123 هزار نفر نیرو دارد و از 4 ناوگان به نام های دریای شمال، اقیانوس آرام، بالتیک، دریای سیاه و یک ناوگان کوچک به نام "دریای خزر" تشکیل شده است.
روسیه ناوگان نیروی دریایی خود را در دریای خزر تقویت می کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری روسی ریانووستی، یک منبع نظامی روسیه اعلام کرد این کشور در سال جاری میلادی سه کشتی هجومی مجهز به موشک و دو شناور جنگی جدید را به ناوگان نیروی دریایی خود در دریای خزر اضافه می کند.

یک منبع رسانه ای در منطقه نظامی جنوبی روسیه گفت: دو کشتی کوچک موشک انداز از نوع "گراد سفیاجستک" و "اوگلیتش" به علاوه کشتی موشک انداز 21631 بویان - ام (فیلیکی اوستیوگ) در فهرست کشتی های جنگی هستند که در سال جاری میلادی وارد ماموریت رسمی در دریای خزر می شود.

این شناورها و کشتی های نظامی قبل از این توانسته بودند مراحل متعدد آزمایشی را با موفقیت طی کنند.
این منبع اضافه کرد: این شناورهای جدید در سه ماهه نخست سال 2014 میلادی به ناوگان دریایی روسیه در دریای خزر می پیوندند.

همچنین دو شناور نظامی به نام های" 21980 گرچونک" نیز از جمله تجهیزات جدید ناوگان نیروی دریایی روسیه در دریای خزر هستند. شناور دوم مخصوص مقابله با فعالیت های خرابکارانه است.

 ناوگان کوچک دریای خزر نیروی دریایی ارتش روسیه


با این اقدام نیروی دریایی روسیه در دریای خزر در سال جاری میلادی بیش از 10 کشتی جنگی و پشتیبانی خواهد داشت.

روسیه هم اکنون دارای قوی ترین ناوگان نیروی دریایی در دریای خزر است.

نیروی دریایی روسیه 123 هزار نفر نیرو دارد و از 4 ناوگان به نام های دریای شمال، اقیانوس آرام، بالتیک، دریای سیاه و یک ناوگان کوچک به نام "دریای خزر" تشکیل شده است.

ناوگان کوچک دریای خزر در سال 1722 ایجاد شد و مرکز فرماندهی آن در بندر آستاراخان قرار دارد.
 
گلف نیوز نوشت: وزیر خارجه بحرین در واکنش به سخنان حسنین هیکل روزنامه نگار و نویسنده مصری گفت که یا ادعاهای خود را در مورد مذاکرات ایران و اعراب بر سر بحرین و جزایر سه گانه ثابت کند یا دهانش را ببندد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گلف نیوز نوشت: وزیر خارجه بحرین در واکنش به سخنان حسنین هیکل روزنامه نگار و نویسنده مصری گفت که یا ادعاهای خود را در مورد مذاکرات ایران و اعراب بر سر بحرین و جزایر سه گانه ثابت کند یا دهانش را ببندد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، شیخ خالد بن احمد آل خلیفه گفت: او حسنین هیکل یک سند هم دارد که ادعاهای او در مورد جزایر سه گانه امارات و بحرین را ثابت می کند،‌خب ارائه کند.

هیکل سردبیر سابق روزنامه الاهرام و از نزدیکان جمال عبدالناصر رئیس جمهور اسبق مصر است. او در مصاحبه ای طی هفته گذشته گفت که در مذاکرات ایران و اعراب بر سر آینده ی برخی از کشورهای خلیج فارس که خود را آماده "اسقلال" می کردند، حضور داشته است.

وی گفت که اعراب با ایران به توافق رسیدند که بحرین در مقابل جزایر سه گانه، کشوری مستقل شود.
 
ایران همسایه ماست و نمی‌خواهیم مشکلی با آن داشته باشیم. اگر آمریکا و ایران با هم توافق کنند، لغو تحریم‌های به سود همه خواهد بود
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دوبی گفته است که لغو تحریم‌های اقتصادی علیه ایران به سود همه خواهد بود و بهتر است هر چه زودتر این تحریم‌ها برداشته شود.

به گزارش انتخاب به نقل از بی بی سی ؛ او گفت که همه از اینکه به ایران فضای بیشتری داده شود بهره‌مند خواهند شد.

حاکم دوبی در پاسخ به سئوال که «فکر می کنید زمان مناسبی برای لغو تحریم‎های علیه ایران باشد» گفت: "ایران همسایه ماست و نمی‌خواهیم مشکلی با آن داشته باشیم. اگر آمریکا و ایران با هم توافق کنند، لغو تحریم‌های به سود همه خواهد بود.

امارات متحده عربی روابط اقتصادی نزدیکی با ایران دارد. با این حال روابط سیاسی دو کشور به ویژه بر سر مسئله مالکیت جزایر سه گانه در خلیج فارس در سال های گذشته تنش آلود بوده است.
 
 
کد خبر: ۳۷۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴ - 13 January 2014
پایگاه خبری عنیان مرکازی رژیم صهیونیستی از حضور هیئتی از گروه تروریستی منافقین در مراسم دفن اریل شارون نخست وزیر سابق این رژیم خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه خبری "عنیان مرکازی" روز دوشنبه گزارش داد:هیئتی از گروه منافقین در مراسم دفن "آریل شارون" نخست وزیر سابق اسرائیل که روز شنبه گذشته مرد، شرکت خواهد کرد. 

این پایگاه خبری فاش کرد: سرکردگان منافقین که در فرانسه مستقر هستند،هیئتی متشکل از 5 نفر از اعضای این گروه را با هدف عرض تسلیت به دولت اسرائیل و همچنین مشارکت در مراسم تشییع "آریل شارون" که روز دوشنبه از قدس غربی به سمت مزرعه وی تشییع خواهد شد، به تل آویو اعزام کرده است. 

در مراسم دفن "آریل شارون" نخست وزیر رژیم صهیونیستی نمایندگانی از چند کشور طرفدار صهیونیست‌ها همچون "جو بایدن" معاون رئیس جمهور آمریکا و "تونی بلر" نخست وزیر اسبق انگلیس حضور پیدا کردند.

مراسم رسمی دفن "آریل شارون"، نخست وزیراسبق رژیم صهیونیستی ساعتی پیش در میان تدابیر شدید امینتی در مقابل پارلمان این رژیم در بیت المقدس برگزار شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد